Viimeöinen uneni

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Pikkuinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 09:35, 26.03.2003
Paikkakunta: Joensuu

Viimeöinen uneni

Viesti Kirjoittaja Pikkuinen »

Olen kahden viikon lomareissussa ja jätin kalat keskenään kotiin. (käy niillä hoitaja ruokkimassa ja laskemassa että kaikki on tallessa.)

Vietinpä sitten viime yöni nähden unta kaloistani, jotka pomppivat ulos akvaariosta ja minä yritin haavin kanssa niitä pyydystellä! Pitää kyllä tosiaan ostaa toinen päällyslasi akvaariooni (rikoin toisen) ettei tarvitse murehtia tällaisista asioista ihan hermoheikoksi asti. :roll:

Ja nyt mulla on aivan hirvittävä päänsärky!
dth
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 21:49, 17.06.2002
Paikkakunta: Helsinki/HAS

Viesti Kirjoittaja dth »

Ei oo totta.. Mäkin näin viime yönä unta että akvaarioistani pomppi leväbarbit ja katinkultamonnit ulos!! Ja mulla ei edes ole kumpiakaan. :roll:
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Tähänastisita paras oli, kun olin jossain ihmeen koulun käytävällä täyttämässä juomavesiraanasta kuivana ollutta allasta, niin pohjahiekan kastuessa sieltä nousi puolimetrisiä leväbarbeja ilmaan leijumaan sanoen: kiitos kun pelastit meidät

Tämän jälkeen levikset tipahtivat lattialle ja muuttuivat koiriksi ja juoksivat pois.

Hyvät lukijat: tämä uni on tosi :mrgreen:
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 17:15, 17.03.2004
Paikkakunta: Espoo, Otaniemi / AHH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Minäkin olen nähnyt useinkin unta akvaarioista. Kerran kaloja "lenteli" ilmassa eivätkä ne tarvinneet lainkaan vettä. Usein olen myös nähnyt unta että altaita olisi ollut vaikka kuinka monta kotona ja sitten pettyneenä herännyt aamulla. :mrgreen:
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
arr
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 14:33, 19.01.2002
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere - TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Viimeyö tuli jälleen kerran vietettyä katsellen kammottavaa akvaarionhajoamisunta. Nuo onnistuvat yleensä muistuttamaan tuhon massiivisuudessa monumentaalisia katastrofielokuvia ja painostavassa ahdistavuudessaan tunnelmaltaan harvinaisen onnistuneita kauhuelokuvia. Aamulla oli töihin lähtiessä vaikeuksia päättää, että ollakko onnellinen siitä, että 500-litrainen kalapurkki on vielä kasassa, vaiko äärimmäisen pahalla päällä huonosti nukutun yön takia.. :roll:
"It's an addiction and it can't be fixed"
Heka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 188
Liittynyt: 20:34, 13.03.2004
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Heka »

Olen itse nähnyt unta että olin pleko omassa akvaariossani ja vilistin ympäri akvaariota ja kaivauduin välillä pohjahiekkaan :D .

Minusta se ainakin oli kiva uni :mrgreen: .
Plekopää
Ahaa-ukko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 19:13, 27.05.2004

Viesti Kirjoittaja Ahaa-ukko »

Hyvinkin usen näen sellaisia unia, joissa kalat tavalla tai toisella joutuvat lattialle, ja joudun niitä nostelemaan takaisin akvaarioon hirvittävää tahtia, aivan niinkuin jossakin vanhassa C64 ampumapelissä, jossa viholliset eivät lopu koskaan...

Yleensä noissa unissa akvaariokin menee palasiksi jollakin tavalla, ja sitten niitä kaloja siirrellään saaveihin... Lieneekö nämä sitten niitä hysteerikon unia...
Plekot kiehtoo.
Fisu girl
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 20:26, 30.04.2002
Paikkakunta: Tampere - TAS

Viesti Kirjoittaja Fisu girl »

Tuossa pari viikkoa taaksepäin tuli nähtyä ihan karmea painajainen! Olin ostanut kaupasta muutaman pikkuisen oton. Vein nämä pienet ja söpöt kalat kotiin ja laitoin akvaarioon. Sitten kävin jossain ja kun tulin takasin oli pikku otoistani kasvanut kauheita ja isoja panssaripäämonneja!!! 8O Kyllä meinaan säikähdin! Ne olivat syöneet kaikki muut kalata ja olivat ihan toisiissaan kiinni ja varsin ahtaasti tuossa satalitraisessa akvaarioissa. Heti kun heräsin niin piti kyllä käydä tarkistamassa että ei kai niitä siellä enään ole... :roll:
tiinu
Member
Member
Viestit: 368
Liittynyt: 17:20, 03.05.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tiinu »

On sitä täälläkin nähty vaikka minkälaisia akvaario-aiheisia unia :roll: ...
Kerran mulla oli monta akvaariota, joissa oli kaikkia ihan tuntemattomia, hienoja kaloja. Se oli aluksi ihan kiva uni, mutta sitten menin katselemaan uudestaan akvaarioitani ja huomasin että niissä on hirveä ylikansoitus... Siis kaloja oli suurinpiirtein niin ettei taustaa näkynyt. Aloin sitten siirrellä niitä tyhjempiin altaisiin ja huomasin, että niitä tuli jostain kokoajan mystisesti lisää ja lisää ja lisää... Kummallista :mrgreen: .
Joskus näin sellaistakin unta, että mulla oli jossain n. 60 litran purkissa joku aivan valtava pleko.
Mutta onneksi on niitä hyviäkin unia... Yhdessä sellaisessa olin seinän kokoisen, upean akvaarion onnellinen omistaja :D
seia
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 00:55, 04.06.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja seia »

Iih, noi maaniset unet joissa jotain toistetaan loputtomiin on sitten rattoisia (not).

Minä olen monestikin nähnyt unta jossa yhtäkkiä "muistan" että ai niin, en ole esim. kuukauteen tai kahteen hoitanut akvaariotani, mitenkähän ne pärjäilee - vaikka minulla ei ole ollut akvaariota kymmeneen vuoteen (nyt olen taas hankkimassa). Sitten hiippailen sydän syrjällään sinne samean lätäkön ääreen josta kalat kurkistelevat anova ilme silmissään... todella karmivaa.
Plasebo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 22:39, 09.06.2004
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Plasebo »

Mielenkiintoista, että muillakin akvaristeilla on samanlaisia unia. Itsekin näen toistuvasti unia, joissa kalat leijailevat ilmassa akvaarion ulkopuolella. Usein näen myös unia, joissa tunnen syyllisyyttä huonosta akvaarioiden hoitamisesta: en ole esimerkiksi (unessa) vaihtanut vettä kuukausiin ja altaissa on kuolleita kaloja.
-Fisu-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 195
Liittynyt: 14:50, 22.06.2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja -Fisu- »

Mä kans näen unia siitä että kalat "uivat" ilmassa. Mitähän se tarkottaa? Ja tosi usein näen unta että oon akvaarioliikkeessä. Sit yks hassu uni oli kun hain partamonniurokseni Monsun takapihan terassilta jossa se oli ottamassa aurinkoa! kaikenlisäks se oli ainakin 1,5 metriä pitkä ja sit kannoin sen reppuselässä takaisin akvaarioon! :mrgreen:

Toi akvaarion hajoaminen ei mulla tuu uniin varmaan koska murehdin siitä valveilla niin paljon...
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.
sera1
Member
Member
Viestit: 281
Liittynyt: 14:54, 21.02.2003
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Minä uneksin viimeyönä myös kalaisia unia.
Olin jonkun ojanlaidalla metsästämässä hyttystoukkia pienellä muovilusikalla.
Yhtäkkiä ojan pohjaliejusta nousi esiin kääpiöpallokaloja.
Minä innoissani pyydystämään toukkien sijasta pallokaloja pieneen muovipussiin mikä mukanani oli ja edelleen käyttäen sitä kirotun pientä muovilusikkaa.
Tyytyväisenä olin, että eipäs tarvitse liikkeestä näitäkään kaloja hakea, kun ilmaiseksi täältä vaan pyydystän :roll:
Muovilusikka minua harmitti, että miksi en ottanut mukaani jotain käytännöllisempää esim. haavia. :mrgreen:
Sonj@
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 00:18, 18.12.2003
Paikkakunta: SJK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sonj@ »

On täälläkin kalat leijuneet ilmassa kerran jos toisenkin ja muutenkin akvaario on usein unissa toistuva aihe. Olen myös nähnyt unia, joissa en ole muistanut akvaarion (jota ei oikeasti edes ole) olemassa oloa. Sitten vain yhtäkkiä havahdun, että jestas minulla on kolmaskin akvaario ja painun paniikissa sitä hoitamaan. Joskus olen muistanut omistavani neljä frettiä (oikeasti minulla kaksi). Nämä kaksi "unohtunutta" eläintä ovat joutuneet elämään oman onnensa nojassa kuukausia. Toisinaan taas löydän kaapeistani jyrsijöitä häkeissään, joiden olemmassaolon olen myös täysin unohtanut (oikeasti minulla ei ole mitään jyrsijöitä ollut edes pienenä). Aina nämä unet päättyvät hirvittävään oloon. Uskon, että tällaiset unet ovat huonon omatunnon tekosia, kun takana on esim. kiireinen viikko, eikä ole ehtinyt touhuta frettien kanssa tarpeeksi tai kalat ovat jääneet huonolle ruoalle.
- Kaikkehen tottuu, paitti puukkohon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa -
Pikkuinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 09:35, 26.03.2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Pikkuinen »

Kyllä kivi vierähti sydämeltä, kun huomasin etten ole yksin näiden unien kanssa. Poikaystäväni kun vain naureskelee minun akvaariounilleni. Ja noissa minun unissani kalat myös nimenomaan leijuivat ilmassa ja minä yritin pyydystellä niitä haavilla. :roll:

Hyvää kesää kaikille ja kauniita unia! :D
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Tässä vähän unihiekkaa raaputtelen silmistäni.

Olen vissiin lukenut liikaa aponogetonia..
Näin aika hassun unen pleko-88 ja hänen akvaarioistaan. Ja hänen kissankokoisistaan plekoista joita juoksin karkuun kun yrittivät tappaa minut (!?!?)
Olivat ihan vampyyrinnäköisiä pärstältään ja kauheat torahampaat..saakuli kun sydän jyskytti niitä juostessa karkuun ja pleko pleko-88 vaan nauraa räkytti..(mokomakin 8O )

Uni oli muutenkin sekava, mulla tais olla supermiehen röntgenkatse ja suutuspäissäni plekojen ahdistelusta hajoitin katseellani pleko-88 akvaarion, joka oli näyteikkunassa opiskelija-asuntolassa ja ainakin uima-altaan kokoinen..
Ei siinä mitään idea oli varmaan hyvä, mutta sitten ne saakulin pedot KAIKKI lähti mun perään..

Tiedän että silikonien uusimisen takia olen a-w:ssä viihtynyt paljon ja etsiskellyt miehelle omaa alle 200l akvaa, mut enpäs tiennyt että noin paljon myös akvaarioiden hajoamis kirjoitukset mua vainonneet..
:mrgreen:
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Mie näin toissa yönä unta että, meidän akvaariossa ei ollu kansilaseja ollenkaan, ja akvaarion reunalla oli iso siili, joka välillä tipahti akvaarioon ja ui hädissään ympäri akvaariota. Välillä se pääsi takasin akvaarion reunalle, jossa se oli vähän aikaa kunnes tippu uudelleen akvaarioon, ja ui taas ihan hädissään ympäri akvaa. 8O
Cocktail
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 15:15, 22.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cocktail »

Te näette kaikkia hassuja unia :D minä näen vain jotain tavallisia, joissa akvaario alkaa vuotamaan, akvaariopöytä romahtaa tai jotain vastaavaa. Viimeksi taisin nähdä sellaista unta, että akvaarion lasit vain yhtäkkiä putosivat irti.

No kerran näin unta, että ystäväni oli lupaa kysymättä käynyt ostamassa akvaariooni käärmeen. Ihmetys oli suuri, kun kotia mennessäni vilkaisin akvaarioon ja siellä luikerteli suuri, iljettävin koskaan näkemäni käärme (pidän käärmeistä), tai no ei edes koko käärmettä, vaan osa siitä. Siellä se puikkelehti jättivesitähdikkien seassa ja oli popsinut kaikki triopsit suihinsa 8O On se kumma kun en koskaan näe mitään mukavaa unta
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Mä nään aika usein akvaario unia.
Ennenkun hankin tän nykyisen näin usein unia hienoista altaista missä uiskentelee valtavat parvet jotain pikkukaloja(sellasia Amano-altaita)

Nyy kun allas on pystyssä nään unia soistuneista altaissa, joissa elelee jotain taistelija lajia tai sitten joista ja lampareista joissa oon kalastamassa sellasia :mrgreen: :roll:
Lightforce
Member
Member
Viestit: 388
Liittynyt: 15:16, 28.02.2007
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lightforce »

Mikähän siinä on, että kaikki näkevät unia, joissa kalat "uivat" ilmassa? 8O Näyttäisi olevan yleinen trendi. Itsekin olen tosi monta kertaa nähnyt sellaisia unia. Pysyisivät vain siellä akvaariossa. :mrgreen:
340 l seura-akvaario (sattarit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
sinitarra
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 21:03, 24.09.2005

Viesti Kirjoittaja sinitarra »

Heka kirjoitti:Olen itse nähnyt unta että olin pleko omassa akvaariossani ja vilistin ympäri akvaariota ja kaivauduin välillä pohjahiekkaan :D .

Minusta se ainakin oli kiva uni :mrgreen: .
Mäkin oon nähny näitä monestiki. Neon tosiaan kivoja.
Virvon varvon varvasta. Hikistä ja karvasta
Mustavaris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 546
Liittynyt: 13:33, 02.08.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Lightforce kirjoitti:Mikähän siinä on, että kaikki näkevät unia, joissa kalat "uivat" ilmassa? Näyttäisi olevan yleinen trendi. Itsekin olen tosi monta kertaa nähnyt sellaisia unia. Pysyisivät vain siellä akvaariossa.
Tässä vielä yksi, joka näkee joskus lentäviä kaloja unissaan. Mikähän tuossa todella mahtaa olla? En mä ainakaan ole kuullut toisten näkevän sellaisia unia, vaan ihan itse olen alkanut niitä näkemään.

Nuo edellä mainitut eivät ole painajaisunia - kalat vaan lentävät, mikä tuntuu unessa ihan kivalta. Akvaarioon liittyvät painajaiset ovat ikävä kyllä mulla yleisempiä kuin nuo lentävät kalat. Ja niihin ei avomies suhtaudu nauraen, koska mä olen jo monta vuotta kärsinyt ihan oikeista univaikeuksista. Painajaisia tulee milloin mistäkin. Akvaariounien jälkeen olen monta kertaa vielä puolittain unessa hypännyt olohuoneeseen tarkistamaan, että onhan kaloilla varmasti kaikki hyvin. Unissa kalat hyppii ulos akvaariosta (kynäkalat tekee niin kyllä oikeastikin), akvaario hajoaa, minä olen hoitanut kaloja huonosti ja niitä kuolee tai akvaario on muuten vain tyhjä ja kalat poissa. Kaikkea tuollaista ja listaa voisi vielä jatkaakin. Sitten herään ihan paniikissa ja ponkaisen pystyyn. Ja ei, tämä ei ole ollenkaan kivaa. Nukkumisvaikeudet oikeasti haittaavat elämää pidemmän päälle.
Kattes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 53
Liittynyt: 11:48, 12.02.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kattes »

Ite oon nähnyt useampaan otteeseen unen, jossa kahlailen vanhankaupungin lahdella ja yht'äkkiä bongaan kivikosta juovaokamonnin. (Unissa vesi on aina kirkasta ja pohja koostuu sellaisista jalkapallon kokosista kivistä) Sitten siinä unessa menen tietysti ihan sekaisin, että nyt perhana pyydystämään! Ja sieltä rupeaa nousemaan vaikka mitä kivaa; erilaisia oka-, antenni- ja nahkamonneja, konnamonnikin löytyi kerran. Plekojakin, mutta ne heittelin takaisin kun ei ole tilaa kaikille. Ja unessa huudan kokoajan naama punaisena rannalla kykkiville ihmisille että "ettettekö te tajua miten tajuton juttu tää on, ei näiden kalojen pitäis olla täällä, siis nää on toiselta puolelta maailmaa, tulkaa ny ihmees kattomaan, tällaista ei tapahdu toiste" ja keräilen fisuja ämpäritolkulla talteen. Ja muistan vielä unessa ajatelleeni, että onpa upeaa, mutta miten nämä kaikki mahtuvat altaisiini? Osa pitää varmaan myydä...

Ja siis tää on toistunut ainakin viidesti viimeisen kolmen kuukauden aikana. Tosin tapahtumapaikkoina on ollut myös töölönlahti ja pitkäkoski. Oletettavasti.
Kastanya
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 10:50, 04.04.2006
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kastanya »

Hitsi, minä en ole koskaan nähnyt unta lentävistä kaloista :D

Minä näen yleensä akvaario-unissani, miten menen katsomaan akvaariota ja siellä makaa osa kaloista kuolleen (inhoan yli kaiken kuolleita, valkoisia kaloja). Viimeksi taisin nähdä, että uusista leopardimonnisistani (oikeasti 5, unessa 6) vain kaksi oli enää elossa ja mietin, miten paljon rahaa meni hukkaan. Monasti kuoleman on aiheuttanut joku tuttu puuhaillessaan kalojen kanssa. Leopardimonnis unen jälkeen olin aamulla oikeasti yllättynyt, että kalat olivatkin vielä tallella! Olin niin unen aikana sopeutunut ajatukseen kuolleista yksilöistä etten tajunnut aamulla sen olleen vain unta. :D

Kultakalojakin olen muistaakseni löytänyt unessa kuolleena.
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viestit: 575
Liittynyt: 20:46, 08.08.2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Minäkin olen nähnyt unta "lentävistä" kaloista, tai siis leijailevista, jotka liikku samallalailla kuin vedessä mutta on ilmassa : :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”