Helsingin akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Itse käyn petrin liikkeessä mieluusti, mutta tänään huomasin että en aio ostaa hänen liikkeestään 200-250l akvaariota koska akvaarion päälilistat ei ole minun makuani ollenkaan. Muuten akvaariot oli mieleiset, vaikka petri lupasi kolmen vuoden takuun. (eli ne päälilistat joiden varaan tulee päälilasit)

Tulen ostamaan pelkän akvaarion ihan muualta kuin Helsingin Akvaariokeskuksesta, mutta muuten käyn mielelläni kyseisessä liikkeessä.

Asiasta toiseen, onko Helsingin Akvaariokeskus tuossa liikkeessä vuokralla vai omistaako se sen?
Raita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 132
Liittynyt: 10:44, 18.08.2002

Viesti Kirjoittaja Raita »

Täältäkin yksi ääni Akvaariokeskukselle. Hyvä palvelu ja valikoimat.

Soitin juuri kys. liikkeeseen ja tiedustelin Harjarapuja. Sain tietää,että rapuja on saapunut juuri eilen erä liikkeeseen, ovat tällähetkellä karanteenissa. Varasin yhden.

Lisäksi tiedustelin kääpiösuppusuita ja nuolimonneja. Molempien lajien yksilöt laskettiin..
Edellisellä käyntikerralla en ehtinyt tutustua kunnolla kalavalikoimaan, ehkä nyt sitten :)
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Anna-Marjatta kirjoitti:
Asiasta toiseen, onko Helsingin Akvaariokeskus tuossa liikkeessä vuokralla vai omistaako se sen?
Vuokralla. Vesi sisältyy vuokraan :twisted:
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Ainakin itseäni ärsyttää jos kauppias puhuu toisten asiakkaittensa henkilökohtaisista asioista toisille asiakkailleen 'luottamuksellisesti'. Varsinkin jos sitten juttujen todellisuuspohja on vähintäänkin enemmän kuin arveluttava. Minulla ainakin on kokemusta tällaisesta useammasta kuin yhdestä tapauksesta ihan lähivuosilta sen tarkemmin paikkaa nimeämättä. No, toisaalta juorut on osa myyntityötä ja palvelua, mutta silti...
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Helsingin Akvaariokeskus ei varmaankaan enää minun kehujani kaipaa, mutta kehun sitä kuitenkin :D Erityiset kehut myytävien kalojen hyvästä kunnosta, altaiden kunnosta ja erinomaisen asiantuntevasta palvelusta. Olen kyllä huomannut, että kysymykset kannattaa miettiä etukäteen, sillä Petri vastaa erinomaisesti siihen mitä kysytään, mutta ei välttämättä huomaa kertoa niitä olennaisiakin asioita mitä ei osaa kysyä.

Tietysti Akvaariokeskuskaan ei ole täydellinen: tilanpuute varsinkin harmittaa. Lemmikkikeskus on Hesan liikkeistä tällä hetkellä kakkosena, miinuksena Akvaariokeskukseen verrattuna kalliit hinnat, pienet kasvivalikoimat ja myyjien asiantuntemattomuus (varsinkin kun Nikke on tietääkseni lähtenyt sieltä.) Itäkeskuksen Faunatar on se paikka, josta ostin alunperin akvaarioni. Jo ennen kuin koko loota hajosi, olin ehtinyt vaihtamaan lämmityksen ja suodatuksen kokonaan, sillä myyjien suosittelemat vehkeet alkoivat nyppiä kovin. Omituista oli ennen kaikkea myyjien huomauttelu "tuo on kyllä kalliimpi" esim. verrattaessa Eheimin suodattimia johonkin mikälie-pöristimeen. Sen sijaan siellä oli tosi hienoja soralaatuja laajin missään näkemäni valikoima. Joten minä kannan jatkossakin rahani Akvaariokeskukseen, muuten kuin soraostoksilla käydessäni :mrgreen:
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Lueskeltuani läpi tätä nivaskaa, törmäsin siihen että kukaan ei kertoillut kokemuksistaan NL-Aquasta. Minä olen kyseiseen liikkeeseen menossa lauantaina ja olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia siitä liikkeestä. Mukavalta paikalta kuulostaa näin mailien pohjalta.

Samalla reissulla kun sinne HELL-sinkiin tulemme käväisemme katsastamassa ainakin stokan akvaariopuolen ja mahdollisesti itäkeskuksen faunattaren mikäli aikataulu sallii. Sillä jos oikein olen kartasta katsonut niin tuo NL-Aqua sijaitsee melkoisen lähellä Itistä, vai? Akvaariokeskus saattaa jäädä väliin koska aikataulu tulee olemaan liiankin tiukka. Tosin jos suunnitelma A ei kääpiömonnisten hakureissun suhteen onnistu menemme metsästämään niitä Akvaariokeskuksesta.

Sitten vielä kysymys siitä että mistäs voi ostaa wardleys testejä? Olivatko nämä niitä ns.parhaita testejä? En muista enkä jaksa selata kaikkia viestejä läpi...


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Hain juuri Cacatuoides naaraan NL-Aquasta ja tämä oli ensikosketukseni kyseiseen paikkaan. Erittäin asiantuntevaa porukkaa mitä affeniin tulee (esittelivät ylpeinä pikkulehtikalan poikuetta ja sanoivat sen oevan ensimmäinen onnistunut kutu Suomessa...). Lauantaina jos menet, niin pitänee sopia erikseen sinne tulemisesta, liike kun on normaalisti avoinna vain torstai-iltaisin. Ja helppo sinne on löytää, Helsinkiin päin Itiksestä, Siilitien risteyksestä alas, vasemmalle ja kadun päässä T-risteyksessä oikealle. Pling! Talon saa vaan kiertää pariin kertaan ennenkuin huomaa pikku kyltin ovessa...

Muuten paikka vaikutti erittäin ihastuttavalta harrastelijatilalta, kunnon kaupasta ei voi niinkään puhua. Minulle jäi ainakin erittäin hyvä mieli :D
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Ja helppo sinne on löytää, Helsinkiin päin Itiksestä,
Nää on taas näitä... Itiksestä Hesaan päin :mrgreen: Missähän kaupungissa se Itis sitten sijaitsee?

Siilitien rampissa ei taida lukea Siilitie, vaan Länsi-Herttoniemi? Mutta itse Siilitien metroasema on siinä samassa kohden kyllä.
risteyksestä alas, vasemmalle ja kadun päässä T-risteyksessä oikealle. Pling!
Siis onko siinä Muuntajankadun ja Sahaajankadun risteyksessä? Ts. parisataa metriä Siilitien metrolta matkaa. Täytyypi ihan kävellä katsomaan, missä se oikein sijaitsee, kun en jaksa läksyjäkään tehdä :)

Onko siellä mitään muuta kuin kaloja?
Viimeksi muokannut VilleJ, 16:57, 08.10.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

aqua2002 kirjoitti:Täytyypi ihan kävellä katsomaan, missä se oikein sijaitsee, kun en jaksa läksyjäkään tehdä :)

Onko siellä mitään muuta kuin kaloja?
Kannattaa käväistä, varsinkin jos kirjoahvenet (joihin liike on erikoistunut)kiinnostaa. Muita kaloja ei juurikaan ole, joskin tilaamalla varmaan onnistunee. Lisäksi 'sivutuotteena' hyllyistä löytyy ruokia, öttiäispakasteita, räkmixiä (jota tekevät itse) ja jonkin verran muuta akvaariokrääsää eli valaisimia, ruokinta-automaatteja ym. Mitäs tästä muuta...asiantunteva liike -suosittelen tutustumaan.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Anna-Marjatta kirjoitti:Itse käyn petrin liikkeessä mieluusti, mutta tänään huomasin että en aio ostaa hänen liikkeestään 200-250l akvaariota koska akvaarion päälilistat ei ole minun makuani ollenkaan
Älkää uskoko tota kirjoitustani koska eilen huomasin että Petrillä on muitakin akvaariomerkkejä myynnissä. Täytyy tällä viikolla tarkistaa löytyykö mieleisiä häneltä..

Ymmärrän että Petrillä on pienet tilat... :)
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Sateenkaari02 kirjoitti:Lauantaina jos menet, niin pitänee sopia erikseen sinne tulemisesta, liike kun on normaalisti avoinna vain torstai-iltaisin. Ja helppo sinne on löytää,
Olen jo ollut yhteydessä heihin ja lauantai käyntimme on sovittu.
aqua2002 kirjoitti:Nää on taas näitä... Itiksestä Hesaan päin :mrgreen: Missähän kaupungissa se Itis sitten sijaitsee?
Niinpä, ulkopaikkakuntalaiselle pitää olla erilaiset ohjeet (lue:sellaiset missä on tienviittojen/opaskylttien oikeat nimet) kuin paikkakuntalaisille. Ja me kuitenkin tullaan helsingistä päin NL-aquaan/Itikseen ei toisipäin.
Holzig kirjoitti:Muita kaloja ei juurikaan ole, joskin tilaamalla varmaan onnistunee.
Olenkin heihin ollut yhteydessä ja tänään kello.12.00 mennessä minun pitää ilmoittaa mahdollinen tilaus heille että saan tukusta kalat lauantaiksi. Jos joku muu on halukas tilaamaan jotain kannattaa varmaankin soittaa heille pikaisesti ja kysyä mahdollisuuksista. Minimitilaus on 20euroa.

Puh.nro: 040 8348992 JARMO sekä 040 5000306 JARI (muuta tietoa löytyypi täältä: http://www.nl-aqua.com/ )


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

aqua2002 kirjoitti:Nää on taas näitä... Itiksestä Hesaan päin :mrgreen: Missähän kaupungissa se Itis sitten sijaitsee?

Siilitien rampissa ei taida lukea Siilitie, vaan Länsi-Herttoniemi? Mutta itse Siilitien metroasema on siinä samassa kohden kyllä.
Niinhän se vaan on, että vaikka on kasvanut naapurustossa niin ei edes tiedä tieylttien "oikeita nimiä"... Ja jotenkin Itäkeskusta ei oikein mielletä Helsingiksi vaan Itähelsingiksi, tämä surullisen kuuluisa lähiöalue. Siksi "Itiksestä Hesaan päin". Jos tulee Metrolla NL-aquaan niin tulee Siilitien pysäkille ja jatkaa kävellen Metroasemalta oikealle.
risteyksestä alas, vasemmalle ja kadun päässä T-risteyksessä oikealle. Pling!
aqua2002 kirjoitti:Siis onko siinä Muuntajankadun ja Sahaajankadun risteyksessä? Ts. parisataa metriä Siilitien metrolta matkaa. Täytyypi ihan kävellä katsomaan, missä se oikein sijaitsee, kun en jaksa läksyjäkään tehdä :)
Itse asiassa se on pidemmällä Sahaajankadulla, juuri ennen vesitornimäen tietä ja samalla puolella katua kuin vesitorni. Samassa talossa on Renisonin autoliike, ehkä näkyvin kyltti monesta pienestä siinä talossa. Veikkaan karkeasti että Metroasemalta on matkaa 400 metriä...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Petteri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 13:56, 18.04.2002

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Sateenkaari02 kirjoitti:Ja helppo sinne on löytää, Helsinkiin päin Itiksestä, Siilitien risteyksestä alas, vasemmalle ja kadun päässä T-risteyksessä oikealle. Pling! Talon saa vaan kiertää pariin kertaan ennenkuin huomaa pikku kyltin ovessa...
Hehheh.. Ei tää ole mitenkään erityisesti Sateenkaarelle (tai muille), mutta netin karttapalvelut on aika käteviä ja täydentävät hyviä ajo-ohjeita....
Kartta-linkki ...eiks niin :)

Edit: Muokattu ylipitkä linkki /sam
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Tuota karttapalvelua olenkin ahkerasti käyttänyt, kun olen etsinyt liikkeet valmiiksi missä lauantaina pitäisi ennättää käymään. Huoh..silti ei taideta ehtiä joka paikkaan.


EDIT: Tosin en minä ole ajo-ohjetta NL-Aquaan kysellytkään vain sitä mietiskelin että onko tuo Itäkeskuksen kauppakeskus siinä kivenheiton päässä(jos heittää to-del-la kovaa)? :mrgreen:


8O
Viimeksi muokannut oppo, 15:55, 09.10.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Petteri kirjoitti:
Sateenkaari02 kirjoitti:Ja helppo sinne on löytää, Helsinkiin päin Itiksestä, Siilitien risteyksestä alas, vasemmalle ja kadun päässä T-risteyksessä oikealle. Pling! Talon saa vaan kiertää pariin kertaan ennenkuin huomaa pikku kyltin ovessa...
Hehheh.. Ei tää ole mitenkään erityisesti Sateenkaarelle (tai muille), mutta netin karttapalvelut on aika käteviä ja täydentävät hyviä ajo-ohjeita....Kartta-linkki ...eiks niin :)
:D Tai sitten käy osoitteessa www.nl-aqua.com. Erittäin selkeä karrta!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

oppo kirjoitti:Tosin jos suunnitelma A ei kääpiömonnisten hakureissun suhteen onnistu menemme metsästämään niitä Akvaariokeskuksesta.
Ja näin ollen suunnitelma A ei ottanut tulta alleen joten kysyisinkin että missäs päin on ollut/on kääpiömonnisia? Akvaariokeskuksessa? Ja hinta on?

Jep, tiedetään että soitto auttaisi asiassa mutta kun nyt juuri ei ole mahdollisuutta soitella, on vain tämä netti (ja h*lvetisti töitä). [;)]



8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Kääpiömonnisia on Helsingin akvaariokeskuksessa ja hinta oli kolmen euron paikkeilla.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Kiitos tiedosta, minkä moinen määrä niitä oli yli vai alle 10kpl?


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Tänään niitä pitäisi olla tulossa 30kpl ja rubiinitetra-altaassa on ainakin 7, musta-aavetetrojen kanssa vielä pari lisää.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Nöyrästi niian ja kiitän. Tack tack! Nyt ei muuta kuin toivomaan että on vielä huomennakin jäljellä noita vekkuleita.

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

koh-i-nor kirjoitti:Tänään niitä pitäisi olla tulossa 30kpl ja rubiinitetra-altaassa on ainakin 7, musta-aavetetrojen kanssa vielä pari lisää.
oppo kirjoitti:Nöyrästi niian ja kiitän. Tack tack! Nyt ei muuta kuin toivomaan että on vielä huomennakin jäljellä noita vekkuleita.
Kannattanee kuitenkin harkita tarkkaan onko hyvä idea ostaa ja kuljettaa edellisenä päivänä liikkeeseen tulleita kaloja heti perään noinkin pitkää matkaa. Ovat juuri ehtineet kotiuttaa ne liikkeeseen ja seuraavana päivänä edessä reissu Tampereelle. Ei kuulosta hyvältä, varsinkin kun on kyse niinkin stressiherkästä lajista kuin kääpiömonniset.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Mari kirjoitti:
koh-i-nor kirjoitti:Tänään niitä pitäisi olla tulossa 30kpl ja rubiinitetra-altaassa on ainakin 7, musta-aavetetrojen kanssa vielä pari lisää.
oppo kirjoitti:Nöyrästi niian ja kiitän. Tack tack! Nyt ei muuta kuin toivomaan että on vielä huomennakin jäljellä noita vekkuleita.
Kannattanee kuitenkin harkita tarkkaan onko hyvä idea ostaa ja kuljettaa edellisenä päivänä liikkeeseen tulleita kaloja heti perään noinkin pitkää matkaa. Ovat juuri ehtineet kotiuttaa ne liikkeeseen ja seuraavana päivänä edessä reissu Tampereelle. Ei kuulosta hyvältä, varsinkin kun on kyse niinkin stressiherkästä lajista kuin kääpiömonniset.
Juuri soitin Akvaariokeskukseen(kun töiltäni ennätin ja pystyin, lähinnä kun pomo läks.. :mrgreen:) ja kysäsin että mikä on tilanne. Siellä on minulle varattuna n.10kpl(riippuen siitä montako löytyy ja mikä on tarjous) parvi niitä jo altaissa pidemmän aikaa viihtyneitä kaloja ei niitä jotka sinne on tulossa. Tosin Petri ei maininnutkaan niitä tulossa olevia kaloja mitenkään joten ehkäpä hän karanteenaa niitä tai jotain. Eli en ole/ollut niitä ostamassa. Kiitos huolenpidosta. :)


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Joka tapauksessa kalat joutuvat viikoksi karanteeniin. Kääpiömonnisen saatavuuden kanssa on ilmeisesti ollut ongelmia, Petri tilasi niitä kauan sitten mutta eipäs ole näkynyt.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

koh-i-nor kirjoitti:Joka tapauksessa kalat joutuvat viikoksi karanteeniin. Kääpiömonnisen saatavuuden kanssa on ilmeisesti ollut ongelmia, Petri tilasi niitä kauan sitten mutta eipäs ole näkynyt.
Näin epäilinkin tapahtuvan. Ja Suomen Akvaariotukussa ei ainakaan tällä viikolla ollut ainuttakaan kääpiömonnista, tiedä sitten mistä johtuu..


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Noniin nyt ollaan kotiuduttu hellsingistä. Ikävään aikaan tosin päätimme pistäytyä kun myyrmannissakin koettiin kauhun hetkiä. :cry:

Liikkeiden valikoima ei oikeastaan yllättänyt minua ja vain varta vasten sinne hakemaan mentyjä kaloja lähti mukaan. Eli 2xtonkija ja 17xkääpiömonninen.

Tonkijat ovat NL-Aquan hellästä huomasta ja ovat muuten suomalaisen kasvattajan tuotoksia(HUOM.jos tunnistit itsesi ko. kasvattajahenkilöksi olisin enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan lisätietoja näistä kaloista). Liike tuntui asiantuntevalta ja muutoinkin positiiviselta. Erityisesti minua ilahdutti se että kun en ollut varautunut asianmukaisesti (lue:vain pankkikortti mukana) antoivat he ostoksistani laskun. Suosittelen lämpimästi!

Kääpiömonniset tulivat jo vähän tutummasta liikkeestä tuolta Akvaariokeskuksesta, jossa tunnelma oli mukava taas Petrin ansiosta. Elävä ruoka oli päässyt loppumaan joten meidän kalat jäivät ilman tätä herkkua. Tosin sitä on tällä viikolla tulossa lisää, tiedoksi kiinnostuneille.

Stockmannin akvaariopuoli oli jokseenkin sellainen kuin kuvittelinkin eli sellainen vähän sivutoimisesti siinä sivussa toimiva jonkinmoinen akvaariokauppa. Myyjät olivat kyllä melko ystävällisiä mutta hieman hakoteillä. Päädyimme ostamaan vain kirjoahventen pellettejä. Ainoa asia mikä minua siellä kiinnosti olivat nuo ripsimonnit jota täällä tampereella päin ei juurikaan ole näkynyt. Kannattaa minun mielestä käydä siellä jos on muutoin asiaa keskustaan ja stokalle.



8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”