Helsingin akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Mikael kirjoitti: Olin hankkimassa paria 250-300 litraista makean veden kulma-allasta ja ajoin täältä peräkyliltä vartavasten Akvaariokeskukseen koska sitä oli kehuttu. Kerroin mitä halusin ja jätin yhteystiedot mutta mitään ei kuulunut sen jälkeen. Minulla on periaate, että 'ei tupata jos ei tykätä...' - joten en minäkään ottanut enää heihin yhteyttä ja enkä ole sen jälkeen käynytkään.
Ajatukset tosin muuttuivat matkan varrella sen verran, että nyt nurkassa seisoo 380 litrainen riutta-akvaario.
Ehkä oli ihan hyvä että et saanut tarjousta sieltä, olen kehunnut liikkeen palvelua mutta hinnat on sitten eri asia, kyselin sieltä myös kulma-akvaariosta tarjouksen niin olisin maksanut tuplasti enemmän kun mitä nyt siitä maksoin.(tarjouksen kyselin eri paikoista samoilla mitoituksella ja mäntykaapistolla).
ok
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 22:07, 13.03.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ok »

Täältäkin yksi plussaääni Akvaariokeskukselle. Palvelu on ollut varsin asiallista. En hirveästi juokse tarjousten perässä, joten en osaa otaa kantaa sihen, kuinka halvalla tavaraa voi saada. Sen sijaan minusta Akvaariokeskus on listahintoja vertailtaessa aivan kilpailukykyinen.

Akvaariokeskuksella on muuten nykyään aivan vieressä kilpailija kadun toisella puolella uudessa ostoskeskuksessa. Siellä on lemmikkieläinkauppa, jossa on myös muutamia kaloja ja kasveja myynnissä :roll: Kasvit olivat viimeksi ostarin puolella puolet halvempia.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Ostarinpuolen kalavalikoimassa on kyllä parantamisen varaa ennenkuin se ihan oikeasti kilpailee akvaariokeskuksen kanssa. Muistaakseni se ostarin kauppa on keskittynyt enemmän kissojen ja koirien varusteisiin, kaloja on ne pakolliset platyt ja neonit, jyrsijöistä pari hassua hamsteria. Toivotaan että akvaariokeskus lopettaa kokonaan kaikki epäkalatuotteet, minä en ainakaan ihan ensimmäisenä tajuaisi hakea juoksupyörää sen nimisestä liikkeestä. Ja sitten saataisiin lisää tilaa kaloille. :D
Akvaariokeskuksessa oli tammikuussa Helsingin seudun halvimmat neontetrat, kun vertailin ainakin 14 kaloja myyvää liikettä.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Minä jaan propsit Itäkeskuksen ja Myyrmannin Faunattarille :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

rambi kirjoitti:Ja siinä ainakin myyjät aina hymyilee eikä murjota kun vihainen naapuri hämeessä. [;)]
Jos myyjien hymy- ja nauruherkkyys on tärkeä kriteeri ostopaikan valinnalle niin siinä tapauksessa ei tosiaan ole kuin tämä yksi ylitse muiden vaihtoehtona.

Minusta tuo akvaariokeskus kärsii hieman allastilanpuutteesta eli altaat ovat vähän kuin Cantina Westin ruokalistat -vaikeaselkoisia eli vähän turhan paljon eri tavaraa jouduttu tiivistämään pieneen.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Petteri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 13:56, 18.04.2002

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Jos myyjien hymy- ja nauruherkkyys on tärkeä kriteeri ostopaikan valinnalle niin siinä tapauksessa ei tosiaan ole kuin tämä yksi ylitse muiden vaihtoehtona.
Totta! Ja hymyn ja naurun saa vaikka ilmaiseksi. (Nykyään kun kaikesta peritään yleensä eri hinta.) Jo pelkästä käynnistä kyseisessä liikkeessä tulee hyvälle tuullella, huolimatta siitä ostiko mitään vai ei. Se on tärkeä kriteeri tälläiselle syntymäyrmeelle.. 8)
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Kävin tänään Vantaalla Koira &co nimisessä kaupassa, jossa myydään myös kaloja. Muutama kuukausi sitten saman liikkeen myyjä yritti markkinoida minulle 69l akvaarion kalastoksi kahta konnamonnia ja neontetraparvea. Konnamonneja on siellä vielä muutama kappale jäljellä, käykää toki katsomassa hirviöitä, mutta voi niitä parkoja jotka ovat jo sellaisen erehtyneet ottamaan. Mutta tämän päiväiseen käyntiini. Kysyin myyjältä kalasta nimeltä elassoma evergladei, ja hän vastasi 'en mä ole noita vieraita nimiä opetellut, jos ollaan suomessa puhutaan suomea'. Oli helpotus päästä faunatareen puhumaan kaloista niiden latinankielisilläkin nimillä.. ja siellä myyjät jopa tiesivät mitä kalaa tarkoitin.

Eilen vierailin Helsinginkadulla akvario arenassa, ja kyselin, millaisessa vedessä myyjä pitää kääpiökynsisammakoita, miekkapyrstöjä ja perhoskirjoahvenia, kaikkien kohdalla vastaus oli 'ihan vesijohtovedessä'. Itselläni vesijohtoveden pH on yli 9, akvaariossakin päälle 8. Ei siinä kovin moni ahven selviäisi. Pengerkatua taas oli kehuttu, mutta panssaripäämonni heti käytävässä oli jo varsin oksettava näky. Palvelussakaan ei ollut kehumista, raatoja ei poistettu myyntiakvaarioista pyynnöstäni huolimatta, ja oli outoa kuunnella kun myyjä myi neontetraparven kaveriksi platyja ja lehtikaloja.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

koh-i-nor kirjoitti:Kysyin myyjältä kalasta nimeltä elassoma evergladei, ja hän vastasi 'en mä ole noita vieraita nimiä opetellut, jos ollaan suomessa puhutaan suomea'. Oli helpotus päästä faunatareen puhumaan kaloista niiden latinankielisilläkin nimillä..
Täällä Suomessa ainakin puhutaan tieteellisistä nimistä, ei latinankielisistä...*viil viil* ;-)
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

koh-i-nor kirjoitti:Kysyin myyjältä kalasta nimeltä elassoma evergladei, ja hän vastasi 'en mä ole noita vieraita nimiä opetellut, jos ollaan suomessa puhutaan suomea'.
Olisit kysynyt, puhuuko se susikoiristakin.
Eilen vierailin Helsinginkadulla akvario arenassa, ja kyselin, millaisessa vedessä myyjä pitää kääpiökynsisammakoita, miekkapyrstöjä ja perhoskirjoahvenia, kaikkien kohdalla vastaus oli 'ihan vesijohtovedessä'. Itselläni vesijohtoveden pH on yli 9, akvaariossakin päälle 8. Ei siinä kovin moni ahven selviäisi.
Tuo on muutenkin hassu liike. Joskus käydessäni (en mene uudestaan) myyjä ajoi jonkun penskan pois kiireeseen vedoten ja jatkoi istuskelua kassan takana tekemättä mitään. Se poika ei ehkä voi vielä vaikuttaa rahankäytöllään, mutta minä voin olla käyttämättä rahojani tähän liikkeeseen.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Pehis, jos mun bilsanopettaja opetti mut ekalla sanomaan latinankielinennimi, kun puhutaan tieteellisistä nimistä, tekikö se väärin vai onko termiä muutettu kymmenen vuoden aikana? Siinä oli taustalla joku juttu siitä, että tieteellinen nimi tarkoittaa jossain jutuissa muuta kuin latinankielinennimi. Eli pitääkö minun nyt korjata päässäni latinankielinen nimi tarkoittamaan tieteellistä nimeä ja unohtaa kokonaan opettajani tekemä aivan päinvastainen korjaus?
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

koh-i-nor kirjoitti:Pehis, jos mun bilsanopettaja opetti mut ekalla sanomaan latinankielinennimi, kun puhutaan tieteellisistä nimistä, tekikö se väärin vai onko termiä muutettu kymmenen vuoden aikana? Siinä oli taustalla joku juttu siitä, että tieteellinen nimi tarkoittaa jossain jutuissa muuta kuin latinankielinennimi.
Esimerkiksi nämä kalojen tieteelliset nimet eivät ole kaikki latinankielisiä, vaan suurelta osin kreikkalaisia tai "latinalaistettuja" nimiä vaikka jonkun henkilön nimestä.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

dsl kirjoitti: Tuo on muutenkin hassu liike. Joskus käydessäni (en mene uudestaan) myyjä ajoi jonkun penskan pois kiireeseen vedoten ja jatkoi istuskelua kassan takana tekemättä mitään. Se poika ei ehkä voi vielä vaikuttaa rahankäytöllään, mutta minä voin olla käyttämättä rahojani tähän liikkeeseen.
Turussa on liike jossa ovessa lukee ettei koululaiset saisi tuoda koulureppujaan sisälle liikkeeseen. Mitä liikkeen suhtautuminen on esim. romaanivähemmistöön tai vanhuksiin jäi kysymättä, mutta...
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Holzig kirjoitti:Turussa on liike jossa ovessa lukee ettei koululaiset saisi tuoda koulureppujaan sisälle liikkeeseen. Mitä liikkeen suhtautuminen on esim. romaanivähemmistöön tai vanhuksiin jäi kysymättä, mutta...
Hmm. MIssäköhän. Montakohan liikettä Turussa on. Ajattelin vain, että pitäisköhän tämä ihme vilkaista joskus sielläpäin pyörähtäessä.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

dsl kirjoitti:
Holzig kirjoitti:Turussa on liike jossa ovessa lukee ettei koululaiset saisi tuoda koulureppujaan sisälle liikkeeseen. Mitä liikkeen suhtautuminen on esim. romaanivähemmistöön tai vanhuksiin jäi kysymättä, mutta...
Hmm. MIssäköhän. Montakohan liikettä Turussa on. Ajattelin vain, että pitäisköhän tämä ihme vilkaista joskus sielläpäin pyörähtäessä.
No siinä kyseisessä liikkeessä nyt ei paljon muuta ihmettelemistä ole, kuin tuo lappu. Ilmeisesti liikkeen omistaja on katsonut, että on helpompaa liimata reput kieltävä lappu, kuin sisustaa liikkeensä siten, että se on valvottavissa (pelkkä kassatiskin siirtäminen n. 4 m toiselle seinälle auttaisi tässä tapauksessa).

T: Mari
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

dsl kirjoitti: Hmm. MIssäköhän. Montakohan liikettä Turussa on. Ajattelin vain, että pitäisköhän tämä ihme vilkaista joskus sielläpäin pyörähtäessä.
Lähikunnilla pääset n. 10 potentiaalisesti tutustumisen arvoiseen liikkeeseen. Reppuliike löytyy varissuoltapäin.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Holzig kirjoitti:Reppuliike löytyy varissuoltapäin.
Jos tietää Varissuon maineen niin ei toisaalta kovinkaan paljon ihmettele moista "keksintöä"... Varissuohan on Turun Bronx.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

No, jos jossain liikkeessä Hesassa aikoo käydä, niin ainakin jo mainitussa Akvaariokeskuksessa, Ruoholahdessa.

Mitä itse olen siellä käynnyt, niin aina on ollut ystävällinen ja hyvä palvelu. Hinnatkin kohdallaan. Aion jatkossakin visiteerata suurimmaksi osaksi siellä - ne, mitä sieltä ei saa, niin pitää hankkia sitten muualta.. Ehdottomasti pitänee omalla "ränkin"-listallani ykkösen paikkaa kirkkaasti.

Jos liikkeen koon perusteella haluaa katsella, niin tietysti se Pengerkadun Lemmikkieläinkeskus Sörnäisissä. En nyt mitään negatiivista haluaisi mistään liikkeestä mainita, mutta itseäni ainakin surkuttaa se monni (tais olla Petteri nimeltään) oven suussa, kun aina nököttää samassa paikassa eikä tilaa tunnu olevan tarpeeksi. Ja tietysti ne kuolleet/sairaat fisut altaissa ei ole kovin hyvä merkki.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Holzig kirjoitti:Lähikunnilla pääset n. 10 potentiaalisesti tutustumisen arvoiseen liikkeeseen. Reppuliike löytyy varissuoltapäin.
Heh. Yhden reppuliikkeen perässä en varissuolle mene. Enkä kahdenkaan. Mutta mitä nuo lähikuntien 10 tutustumisen arvoista ovat? Hmm. tästähän saisi pareminkin uuden aiheen kokonaan. Teenkin sen.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Kheira
Member
Member
Viestit: 400
Liittynyt: 15:21, 04.10.2001
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Mikäs liike siellä Varissuolla on? Tai siis minkä niminen vai eikö nimiä saa mainita? Jos on kyse Karvakorvat liikkeestä niin löysin sieltä aivan ihanan suuren kannon akvaariooni. Ja oli vielä suhteellisen halpa.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Helsingin Akvaariokeskus

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Yhdyn palstalla oleviin mielipiteisiin siitä, että Petrin luo Akvaariokeskukseen voisin helposti jäädä asumaan! Sieltä vaan ei pääse ulos ilman että on setvinyt ja miettinyt jokaisen ongelman juuriaan myöden, useita tunteja sulkemisajan jälkeen olemme selvitelleet mystisiä sairauksia tms. Muuta kauppaa en sitten enää käytäkään - Petrin luo tullessa on kuin tulisi kotiin. Eikä mikään kysymys ole vähäpätöinen tai tyhmä, kaikkeen vastataan positiivisella mielellä.

Joten Akvaariokeskukseen siitä!!
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Pitääpäs kyllä jatkaa suitsutusta : oli aivan uskomatonta vierailla Akvaariokeskuksessa ensimmäistä kertaa- herra sananmukaisesti pelasti päiväni ja ystäväni uhkaavalta kalavajeelta (eli toisinsanoen tukkulistaa oli tutkittu ja joitain kaloja päätetty että nyt tahdotaan kun minä olin sinnepäin liikkumassa :D ).
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Kheira kirjoitti:Mikäs liike siellä Varissuolla on? Tai siis minkä niminen vai eikö nimiä saa mainita? .


En minä sen nimeä muista, mutta ei se muistaakseni kyllä karvakorvat ollut. Tämän omistajatar piti aikaisemmin Kaarinan liikettä. Karvakorvat taasen löytyy hepokullasta. Oletan, että tarkoitit vanhaa jo edesmennyttä Ravattulassa ollutta karvakorvaliikettä.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
anni
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 18:58, 04.11.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anni »

Akvaariokeskus on myös minun makuuni. Hinta-laatu suhde kohdallaan. (Hintoja vertaillessa täytyy aina muistaa että hyvää ei saa halvalla!)

Alussa kun suunittelimme vasta akvaarioharrastusta kiersimme lähes kaikki pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeet. Ja aina vaan uudestaan ja uudestaan päädyimme kysymystemme kanssa Helsingin akvaariokeskukseen. Liikkeessä tuli vierailtua monen monituista kertaa ilman ostoksen ostosta ja silti Petri jaksoi katsella roikkumistamme siellä ja neuvoa aina uudestaan ja uudestaan. :D

Pyysimme pakettitarjoukset kaikista liikkeistä joissa kävimme ja halvin oli Akvaariokeskuksen.

Loppujenlopuksi kalastosuunnitelma muuttui sen verran että kalaostoksille päädyimme Siniriuttaan; josta saimmekin sitten _ostotilanteessa_ hyvää palvelua. [;)]

Edit: x:n käyttö ks - kirjainten tilalla aiheuttaa allergisia oireita. Pehis
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jeps, olen myöskin syyllinen Helsingin akvaariokeskuksen ihannointiin. Ainut paikka jossa sain kaikkiin kysymyksiini järkevän vastauksen.
Myöskin itäkeskuksen Faunattaressa minua on aina palveltu hyvin ja jos jotain ei ole tiedetty, siitä on aina luvattu ottaa selvää.
Siniriutassa on myös palvelu pelannut, kuin myös Akvaario Arenassa.
Mikään ei kuitenkaan ole yltänyt akvaariokeskuksen tasolle. Hintavertailun perusteella (pyydetty 6 liikkestä tarjous) akvaariopakettini on siellä halvin. Myös hyvinhoidetun näköiset altaat vakuuttivat... Ja ainahan se on plussaa kun akvaariokauppias tietää mistä puhuu.
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:52, 04.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Kotiuduimme juuri Helsingin akvaario kierrokselta. Akvaari Kuurki ja Myyrmäen faunatar eivät olleet vaivan arvoisia paikkoja. Varsinkin kurjessa oli hiukan ihmeellinen ilmapiiri. Helsingin lemmikkikeskus ja Siniriutta olivat hienoja paikkoja, jonne luultavasti tulee mentyä uudestaankin. Tosin kesäaikaan ovat akvaarioliikkeet yleisestikin aika tyhjillään. Mukaan ei kaloja lähtenyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”