Helsingin akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lehdykkä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 193
Liittynyt: 12:28, 18.01.2002
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Lehdykkä »

Olen ehdottomasti sitä mieltä,että Helsingin Akvaariokeskus on Suomen paras akvaariokauppa! Altaat ovat erittäin siistejä, kasvit hyväkuntoisia (iso valikoima toinen toistaan ihanampia kasveja), kalat terveitä ja etenkin palvelu on erinomaista! Olen soitellut ongelmien ilmetessä täältä Pielavedeltä Helsinkiin Viskarille Akvaariokeskukseen ja aina on osattu neuvoa, olipa kyseessä sairaus tai vika suodattimessa. Jos Viskari ei ole itse ollut paikalla, niin numeroni on otettu ylös ja soitettu pian takaisin. Todella hyvää ja asintuntevaa palvelua! Kannattaa ehdottomasti käydä..

Käydessäni kesällä akvaario ARENAssa palvelu oli todella huonoa ja tietämätöntä. Valikoima oli todella suppea ja kasvit huonokuntoisia! Sinne en varmasti enää palaa..

Akvaariotukussa oli ihanan iso valikoima eri kaloja, mutta kasvit olivat huonosti edustettuina :x Ko. paikasta löytyy varmasti mitä erikoisempia kalalajeja :P Palvelu ei kuitenkaan yltänyt lähellekkään Akvaariokeskuksen asiakaspalvelua!
Aslak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 20:04, 20.11.2002

Viesti Kirjoittaja Aslak »

Stockmannilla on yks akvaario osasto. Kuudes kerros muistaakseni.
Muho
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 13:07, 03.02.2002
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Muho »

Mari kirjoitti:Minä asioin näissä:
Faunatar Myyrmanni (Vantaalla, Myyrmäessä, kauppakeskus Myyrmannissa)
Siniriutta (Ainontie 2, Vantaalla, lähellä Myyrmäkeä)
Leppävaario (Timpurinkuja 2, Espoo)
Akvaario Kurki (Vantaalla Tikkurilassa, ihan Tikkurilan aseman vieressä)
Faunatar Itäkeskus (Helsingissä, kauppakeskus Itäkeskuksessa)
Minä en oikein pidä Siniriutasta - palvelu ei oikein ollut hyvää kun kävin siellä. Valikoimaa tosin oli.
rambi kirjoitti:
ontto kirjoitti:Yksi :x -ääni Akvaario Kurjelle ja yksi :D -suositusääni Helsingin Akvaariokeskukselle. Perusteluina: hinta, laatu ja asiakaspalvelu.
Oletko tosiaan saanut Akvaario Kurjessa palvelua, Akvaariokeskus on kyllä parhaasta päästä Siniriutan ja Lemmikkikeskuksen kanssa.
Akvaariokeskus on ylivoimaisesti paras, jotenkin niin kodikas, ystävällinen ja kärsivällinen. Petri ja Arna osaavat kyllä hommansa. ja hymyilevät aina. Joskus vähän liikaakin :mrgreen:
oppo kirjoitti:Noniin nyt ollaan kotiuduttu hellsingistä. Ikävään aikaan tosin päätimme pistäytyä kun myyrmannissakin koettiin kauhun hetkiä.
Hetkinen seis. Millaisia tuhoja Myyrmannin Faunalle oikein tapahtui tuona mustana...tors...perj...no kuitenkin?

Edit: Muokkaa - nappi löytyy sieltä viestisi yläosasta... Pehis
-->Olen puutarhatonttu<--
Aliisa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 10:32, 21.03.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja Aliisa »

sapettaa sen verran, että piti kaivaa tämmöinen ketju. Vantaan eläinkauppa sinipyrstössä saatiin niin töykeää kohtelua, että sinne ei kyllä enää mennä. Rupesi myyjä kettuilemaan jopa meidän lapselle. mur. :x
Tikkuraitin eläinkaupassa ollaan saatu tosi mukavaa ja asiantuntevaa palvelua.
Halla76
Member
Member
Viestit: 353
Liittynyt: 10:22, 14.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Jos aikoo ostaa stockkalta kaloja kannattaa katsoa niiden kunto todella hyvin! Usein altaissa on sairaita ja kuolleita kaloja.
Lisäksi yksi naismyyjistä on ollut siellä lapsuudestani asti ja edelleen palvelu on huonoa ja töykeää. "Paremmalle" kansalle kyllä jaksaa hymyillä.
Kasvit on hyviä ja edullisia, samoin muut tarvikkeet. Isoja kantoja saa alle 10e. Mainittakoon viellä että esim aquasafe on halvinta mitä olen nähnyt.

Akvaariokeskuksesta saa heti avun, kun jokin on pielessä. Meileihin vastataan nopeasti. Altaat ovat siistejä...hinnat hiukka korkeita joissakin asioissa.

Itiksen faunattaressa yllättävän hyvä valikoima kaloja ja jopa tietämystä. Tosin ei meinannut saada ostettua sieltä kylkiluuliskoa kun se tuli myyjän mielestä liian pieneen altaaseen. [}:)] Keskustelun ja myyjän neuvomisen jälkeen sain kun sainkin ostoksen tehtyä. Jossen olisi oikeasti halunnut liskoa, olisi se jäänyt kauppaan. En jaksa vääntää asiasta kun tiedän olevani oikeassa. Edes se että olen harrastanut sammakkoeläimiä 20v ei kääntänyt tytön mieltä. Noh sitten pieni pohjapinta-alan laskukaava sai myyjän toisiin ajatuksiin. Toisaalta hyvä ettei eläimiä myydä liian pieniin oloihin, mutta kun sammakkoeläinten kanssa ei voi puhua litramäärästä vaan pohjapinta-alasta.

Vielä maininta Itiksen megaeläimestä, siellä on edullisia hyviä kaloja. Itse ostanut sieltä aika usein, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Plus se että ne ostavat usein kaloja yksityisiltä harrastajilta. Joten esim. erikoisen värisiä miekkapyrstöjä saattaa löytyä :) Ja palvelu hyvää. Ainoa - puoli on että he myyvät myös jyrsiöitä...minun keuhkot ei oikein kestä pitkää vierailua kovinkaan usein. Joten joudun valitsemaan ei pikkueläimiä kaupan tai sitten ison kaupan jossa on tilaa hengittää.

Tulihan vuodatettua!! :D
317l vettä
sardiini_85
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 10:37, 10.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: karkkila

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Aliisa kirjoitti:sapettaa sen verran, että piti kaivaa tämmöinen ketju. Vantaan eläinkauppa sinipyrstössä saatiin niin töykeää kohtelua, että sinne ei kyllä enää mennä. Rupesi myyjä kettuilemaan jopa meidän lapselle. mur. :x
Itselläkin ostospaikat vaihtuu jos palvelu ei miellytä. Miksi viitsisi kantaa rahaa paikkaan jossa on huono palvelu, kun hyviäkin löytyy.

Melko outoa ja ikävää, että myyjä kohdistaa huonon käytöksensä myös lapseen.. (Ellei sitten tilanne ollut se, että lapsi tuhmusteli ja myyjä joutui komentamaan, olen huomannut joidenkin vanhempien vetävän herneitä nenään sellaisesta.)
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Ihan Helsingissä on paras Akvaariokeskus, osaavat hommansa ja sutinan keskellä tulevat aina kysymään että saako auttaa vaikka ei meinaa käytäville mahtua asiakas eikä myyjä. :D Itiksen Faunattaressa en ole vuosiin käynyt, mutta n. 10 vuotta sitten oli kyllä todella asiallinen kauppa nimenomaan akvaariopuolella. Keskustan Stockalla on, kuten Halla76 sanoi, tarvikkeet ja tilpehöörit ovat todella edullisia. Kaloja en ehkä sieltä ostaisi kuitenkaan. Kasveja melko vähän mutta ne vähät ovat hyvälaatuisia. Yleisöakvaariossa asuu yksinäinen kiekko, joka ainakin minun silmään pistää.

Espoossa paras on ehdottomasti Leppävaario, tosin kalavalikoima ei ole ihan sitä perusneontetraa ja platya vaan meitä muitakin kiinnostavia plekoja ja ahvenia löytyy. Myös meikäläisen allasta koristavat käsintehdyt, tummanharmaat salaojaputket ovat yksi syy miksi siellä käyn.. Pitäjä on asiantuntevan oloinen ja kiinnostunut asiakkaan mielipiteistä ja altaista (kaikissa paikoissahan näin ei ole!). Sellon Faunatar ei oikein säväytä, kalat ok kuntoisia mutta myyjät tuntuvat hieman tietämättömiltä.

Vantaalla paras on Akvaario Kurki, myyjät ovat asiallisia ja tietäviä ja jos johonkin ei osata vastata niin vedetään Karia hihasta. :) Kari (eli siis kaupan pitäjä/perustaja) on todella rehellisen ja aidon tuntuinen kauppias, huomaa että hänellä on kokemusta vuosikausia. Plussaa hienoista kiekkokaloista, vaikken niistä mitään tiedäkään. Myös Jumbon Faunatar on ihan hyvä lajissaan ("yleislemmikkieläinkauppa"), kalat näyttävät hyväkuntoisilta ja valikoimaakin on kaloissa ihan reilusti. Tekniikan puolella valikoima on aika rajallinen, toki ymmärrettävä heidän olemattomat liiketilat (kun pitää sitä muutakin tavaraa mahtua kuin pelkkää akvakamaa).
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Aliisa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 10:32, 21.03.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja Aliisa »

sardiini_85 kirjoitti:
Aliisa kirjoitti:sapettaa sen verran, että piti kaivaa tämmöinen ketju. Vantaan eläinkauppa sinipyrstössä saatiin niin töykeää kohtelua, että sinne ei kyllä enää mennä. Rupesi myyjä kettuilemaan jopa meidän lapselle. mur. :x
Itselläkin ostospaikat vaihtuu jos palvelu ei miellytä. Miksi viitsisi kantaa rahaa paikkaan jossa on huono palvelu, kun hyviäkin löytyy.

Melko outoa ja ikävää, että myyjä kohdistaa huonon käytöksensä myös lapseen.. (Ellei sitten tilanne ollut se, että lapsi tuhmusteli ja myyjä joutui komentamaan, olen huomannut joidenkin vanhempien vetävän herneitä nenään sellaisesta.)
Mjoo, ei ollut lapsen huonosta käytöksestä kyse, vaan ihan asiallisesti kysäisi jostain kalasta jotakin.

Meilläkin sellainen kokemus Faunattaresta (vantaa) etteivät myyneet kaloja meille, kun ei tuolloin tiedetty kaikkia arvoja.
Onhan se kyllä toisaalta ihan hyvä. Tai omasta mielestäni olisi tosi kurjaa ostaa kaloja jotka sitten kuolisivatkin nopeasti vääränlaisessa vedessä tai vastaavaa.
sardiini_85
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 10:37, 10.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: karkkila

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Aliisa kirjoitti:Mjoo, ei ollut lapsen huonosta käytöksestä kyse, vaan ihan asiallisesti kysäisi jostain kalasta jotakin.
Asiatonta käytöstä tuollainen. :roll: On se kumma jos aikuinen ihminen ei kykene vastaamaan asiallisesti myös lapsen esittämiin kysymyksiin. Hieman vääränlaisessa ammatissa kenties jos ei kykene palvelemaan asiakkaita.
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Janichka
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 19:06, 23.09.2009
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Porvoo

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Janichka »

Helsingin Akvaariokeskus on myyjien ja valikoiman suhteen hyvä kauppa. Palvelu on ollut aina moitteetonta, ellei odotus aikaa lasketa.... Mutta hinnat olivat taivaissa ainakin niillä tavaroilla mitä olisin tarvinnut.....
PimpBot9000
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Minä ainakin olen "merkkiuskollinen" enkä käy missään muualla kuin Helsingin akvaariokeskuksessa. Palvelu on ja asiantuntemus erinomainen, tosin ahdas paikka on, viikonloppuna hyvä kun sisään mahtuu.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
tso
Member
Member
Viestit: 380
Liittynyt: 12:27, 30.10.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä city

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja tso »

Juu, kyllä akvaariokeskus on hyvä mutta TAS jäsenille laittavat +10% korotuksen hintoihin.
(Ei vaiskaan, hyvä vitsi porukalta ja aina yhtä hyvä palvelu). Terkkuja sinne.
Akvaristi vuodesta -77.. välillä (puoli)pakollisia taukoja. GSM: YV saa vastauksen.
The confidence of amateurs is the envy of professionals.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Itsekin käyn nykyään oikeastaan lähes pelkästään Helsingin Akvaariokeskuksessa. Eksyin sinne viime kesänä ja minua palveltiin kuin vanhaa tuttua. Ostin sieltä sitten ulkosuodattimen jonka käyttöön otto oli ensikertalaiselle vaikeaa. Hävettää miten monta kertaa sinne soitin. He yrittivät neuvoa ja liike oli jo menossa kiinni kun syy selvisi. Ongelma korjattiin seuraavana päivänä (olin laittanut letkut niin hyvin etten saanut enää vaihdettua imuputken ja ulostuloputken paikkoja, noloa! No, seuraavana päivänä menin letkuineni liikkeeseen ja avuliaat myyjät laittoivat letkut oikein.) ja oli hyvä mieli mennä sinne uudelleenkin. Myös alennuksia olen saanut ostoksista alusta alkaen ja on ilman muuta hyvitetty kun kalat on laskettu väärin tj.
Kaikki tietää jo mitä mieltä olen Kurjesta, sinne en enää mene.
Leppävaariosta mieleen jäi TODELLA huonokuntoiset kasvit. :( Muuten näytti suht hyvältä. Sinne voisi mennä uudelleen.
Stockmannin osastolla en enää käy. En ole käynyt n. 10 vuoteen, sen jälkeen kun möivät mulle kasvialtaasta hienoja kasveja jotka menestyy varmasti ja on helppoja (tiputtivat lehtensä ja mätänivät viikossa, myöhemmin selvisi että kyseessä oli jokin HUONEkasvi [}:)] ).
Vielä on liikkeitä joissa pitäisi piipahtaa. Kun olisi enempi aikaa. No, ehkä sitten kesälomalla... :roll:
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
HuoltaMolla
Starting Member
Starting Member
Viestit: 40
Liittynyt: 17:15, 14.11.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja HuoltaMolla »

-matokani- kirjoitti:Itsekin käyn nykyään oikeastaan lähes pelkästään Helsingin Akvaariokeskuksessa. Eksyin sinne viime kesänä ja minua palveltiin kuin vanhaa tuttua.
Erinomaista palvelua sain ensikertalaisena lauantaina liikkeestä. Myyjällä tosin pitäisi olla provisiopalkka. Laskuakun kertyi 160 euroa (tuli kyllä ostettuakin...). Aion asioida toistekin. Tähän asti paras kokemus. Leppävaaran kolme liikettä kierretty, mistä kirjavia kokemuksia myös:
-matokani- kirjoitti:Leppävaariosta mieleen jäi TODELLA huonokuntoiset kasvit. :(
Kiinnitin samaan asiaan huomita, ostin muutaman, ja kiinnitin asiaan lisähuomiota vasta kotona. Ei aivan rahoille vastinetta, mutta ehkä ne tuosta tokenevat. Toivotaan. Faunattaressa kasviallas oli Sellossa melkein tyhjä eikä kala-altaiden kasvit näyttäneet nekään houkuttelevilta. Pisteet Sellon ylätasanteen Eläinpuodille. Asiantuntemus siellä vaihtelee taas aika paljon.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Silloin tosiaan kun itse kävin Leppävaarassa, aion ostaa just kasveja, mutta koko allas oli täynnä lehdenraatoja ja kaikki kasvit ihan nysiä. Mun tuurilla niistä ei olisi tullut mitään. Lähdin sitten tyhjin käsin. Ehkä voisin mennä uudelleen ja "antaa uuden tilaisuuden". :)
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Aliisa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 10:32, 21.03.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Aliisa »

Okei, aiemmin kirjoitin Vantaan siniriutasta-nyt siellä on vaihtunut omistaja ja on kuin eri paikka.
Kurki on ehdottomasti PARAS! siellä on aivan ihana omistaja!
Sitten taas se tikkuraitin eläinpuoti-omistaja on tosi mukava ja asiantuntava, muuta positiivista ei ole enää sanottavaa. Kaloja kelluu välillä altaissa kuolleina ja huonokuntoisina. Myyjät ei ole aina ystävällisiä, tuntuu että puuhaavat jotain muuta mieluummin kuin palvelevat asiakasta.
Nantsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 160
Liittynyt: 12:55, 05.07.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Nantsu »

Multa äänen saa Itäkeskuksen Megaeläin, jota oon jokusen vuoden käyttänyt oman uteliaisuuteni lisäksi noiden karvallisten elukoiden tarpeiden tyydyttämiseen. Kalajutuissakin olen tuntunut kääntyvän sen puoleen eniten, joskin muutama syrjähyppy Itiksen Faunattareen on kokemuslistalla. Megaeläimessä valikoimaa rajaa ahtaus, mutta kaloja ja tavaraa on mielestäni tiloihin nähden oikeinkin hyvin esillä. Palvelu on ollut aina tuttavallista, positiivista ja asiantuntevaa - muutama kuukausi sitten vierailin siellä ahkerasti ja myyjät kertoi eri kalojen vaatimuksista rehellisesti ja tarvittaessa intoani toppuutellen. Eläköön myyjien moraali!

Itäkeskuksen Faunatar omaa mun mittapuulla hyvän valikoiman ja palvelukin toimii ihan jees, joskin suurimmaksi osaksi jotenkin etäisesti, eikä herätä mussa niin suurta luottamusta. Sieltä hankkimani punapääbarbit on kuitenkin olleet terveitä ja hyväkuntoisia yhden puuttuvia selkä- ja vatsaeviä lukuunottamatta.

(Saiko tähän edes laittaa noita "yleis-eläinkauppoja", vai pitikö olla pelkkiä akvaariojuttuja myyvä liike? Sori, niistä ei ole vielä kokemusta.)
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Helsingin Akvaariokeskus sai taas plussaa, kun hain yhtä Eheimin varaosaa. Ei ollut, mutta nou hätä, myyjä otti paketista suodattimen, purki ja antoi tarvittavan osan! Asiakaspalvelua parhaimmillaan.
Jaes67
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 08:09, 28.08.2009

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Jaes67 »

vallumaarit kirjoitti:Helsingin Akvaariokeskus sai taas plussaa, kun hain yhtä Eheimin varaosaa. Ei ollut, mutta nou hätä, myyjä otti paketista suodattimen, purki ja antoi tarvittavan osan! Asiakaspalvelua parhaimmillaan.
Tuo on juuri palvelua parhaimmillaan. Onneksi maassamme on muutamia tuon tasoisia liikkeitä.
Jompeaqua
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 18:41, 09.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Jompeaqua »

Kyllähän se meilläkin tuonne pääkaupunkiseudulle painottuu nuo akvaariohankintoihin liittyvät ostosreissut. Helsingissä ollaan käyty Helsingin Akvaariokeskuksessa ja Vantaan Tikkurilassa Kurjessa.

Riihimäen alueen akvaariotarvike-, kalasto- ja kasvivalikoimat ovat suorastaan naurettavat. Hämeenlinnan Pekan Akvaariossa emme ole toistaiseksi vielä asioineet (vaikka lähellä onkin), Hyvinkäällä Salamanterissa ja Rixussa PetPointissa ja Faunattaressa olemme käyneet. Petpointista lähti kotiin viemisinä kaksi mangrovekantoa, siinä kaikki. Salamanterista ja Faunattaresta emme ostaneet mitään. Kaikki kolme viimeksi mainittuahan ovat lemmikkialan yleisliikkeitä, ei siis keskittyneet pelkästään akvaarioihin. Salamanteri kuitenkin EHKÄ hiukan paremmin varustautunut liike? Jokatapauksessa yleisvastaus asiakkaan tiedusteluihin ihan akvaarioihin liittyvissä perustarvikkeissa on pääsääntöisesti ''EI NYT JUURI TÄLLÄ HETKELLÄ TAIDA OLLA, MUTTA TILAAMALLA KYLLÄ SAA!!!'' [}:)] Todella loistavaa asiakaslähtöistä palvelukonseptia!!
Ymmärrettävää on, mikäli on kyse ISOISTA ja ARVOKKAISTA tuotteista, että niitä ei kannata pitää liikkeissä turhaan seisomassa nurkissa, mutta jos on kyseessä ihan perustarvikkeet kuten esim. taustamuovit, vesitestit, ym. pientarvikkeet, niin luulisi tuollaisten löytyvän liikkeistä lähestulkoon aina. Sama ''TILAAMALLA KYLLÄ SAA''- metodi kun tuntuu nykyään olevan joka alan liikkeissä nykypäivää! Sitäpaitsi yleensä tuotteissa joissa varaston kierto on nopeaa, täydennetään varastoa ennenkuin tuote pääsee loppumaan kokonaan liikkeen varastosta (logistiikan ammattilainen!).

No, tulipahan taas purkauduttua! :mrgreen:
Jompeaqua
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 18:41, 09.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Jompeaqua »

Leppävaariossa käytiin tänään ja oli meidän mielestämme ihan OK mesta. :D
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Nantsu kirjoitti:Multa äänen saa Itäkeskuksen Megaeläin, jota oon jokusen vuoden käyttänyt oman uteliaisuuteni lisäksi noiden karvallisten elukoiden tarpeiden tyydyttämiseen. Kalajutuissakin olen tuntunut kääntyvän sen puoleen eniten, joskin muutama syrjähyppy Itiksen Faunattareen on kokemuslistalla. Megaeläimessä valikoimaa rajaa ahtaus, mutta kaloja ja tavaraa on mielestäni tiloihin nähden oikeinkin hyvin esillä. Palvelu on ollut aina tuttavallista, positiivista ja asiantuntevaa - muutama kuukausi sitten vierailin siellä ahkerasti ja myyjät kertoi eri kalojen vaatimuksista rehellisesti ja tarvittaessa intoani toppuutellen. Eläköön myyjien moraali!
Nyt olisi Vantaan Tammistoon avattu uusi Megaeläin - onko kenelläkään kokemusksia? Merivesipuolella on jo jotain juttua asiasta, mutta keskustelu siellä puolella ei välttämättä yllä kaikkien silmiin ;) http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=161788
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1695
Liittynyt: 21:07, 20.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Juuri Helsingin akvaariokeskuksessa viimeksi asioidessani niin liisäänpä tähän vielä omat kokemukset ja fiilikset.
Petrin kanssa asioin ja hän on mukava ja tietää asioista, aina ystävällisen oloinen. Pientä miinusta annan kuitenkin siitä että palvelee yhtäaikaa monta asiakasta. Jouduin esim.odottamaan kun hän kesken kasvien ostoa alkoi palvella toista asiakasta ja laittamaan tälle jotain. Tullessaan liike oli tyhjä mutta jo hetken päästä oli täynnä asiakkaita ja tuntui siltä että pitää äkkiä tehdä ostokset, eikä saanut rauhassa miettiä. Tämän takia myös unohtui yksi varasosa.
Tosin Petri oli yksin paikalla että sikäli ymmärrettävä mutta silti ei ole mukava kun tuntuu siltä että pitää äkkiä saada ostokset tehty sillä liike on täynnä muita asiakkaita jotka odottavat vuoroaan.
Huomiotani kiinnityi myös siihen että liikkeessä oli iso karppikalan tapainen liian pienessä akvaariossa.
Mutta silti tämä liike kuuluu varmaan niihin parempiin, liian vähän tilaa ja liian monta asiakasta yhtäaikaa taitaa olla tämän paikan suurin miinus. Kasvit myös suht.kalliita.
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Se karppi oli upee! Se on siellä vaan "hoidossa" tammikuun puoleen väliin.
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1695
Liittynyt: 21:07, 20.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

No hyvä :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”