Helsingin akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Helsingin akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja oppo »

Niin jospa ottaisi tuon automobiilin tuosta alleen ja lähtisi katsomaan niitä helsingin akvaariokauppoja ja etsimään mahdollisesti uutta ISOA (väh.240litranen) allasta (saisitte tekin nukuttua hyvin kun olisi tiikereillä tilaa mennä ja tulla..) niin mutta aiheeseen eli voisiko joku ystävällisesti luetella helsingin akvaariokaupat (miel. ne varteen otettavat ja sellaiset missä on myös altaita.) Nimi ja osoitetiedot riittänee sekä mahdollinen kotisivun osoite.

Ja sitten vielä jos saisi jonkinmoista kommenttia että missä olis hinta-laatu suhde kohdallaan ja missä itse asioitte/olette asioineet..

Suuri kiitos.

ps. saa tietysti muitakin paikkakuntia mainostaa (esim.turkua, poria jne. ja sellaisia jotka sijaitsevat tampere-helsinki välillä...)



8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Jukka
Member
Member
Viestit: 419
Liittynyt: 22:14, 03.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Uutta allasta kannattaa Turussa kysellä Turun akvaario ky:stä, Kaarningonkatu 18, 02-2365500. Palvelevat harrastelijoita 16.00 - 19.00.
Mielestäni heidän tekemät akvaariot näyttivät hyviltä, kestäviltä ja edullisilta.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja dsl »

oppo kirjoitti:Niin jospa ottaisi tuon automobiilin tuosta alleen ja lähtisi katsomaan niitä helsingin akvaariokauppoja
Mainitsen sen, mitä itse käytän, eli minkä olen parhaaksi katsonut. Helsingin Akvaariokeskus. Löytyy helposti ruoholahdesta. En tiedä luetaanko maileja, kun sivutkin ovat varsin keskeneräiset. Alla kuitenkin yhteystiedot.

Itämerenkatu 26
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 586 5861

Avoinna ma - pe klo 10 - 19, la klo 10 - 15

Petri.viskari@akvaariokeskus.com
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minä asioin näissä:
Faunatar Myyrmanni (Vantaalla, Myyrmäessä, kauppakeskus Myyrmannissa)
Siniriutta (Ainontie 2, Vantaalla, lähellä Myyrmäkeä)
Leppävaario (Timpurinkuja 2, Espoo)
Akvaario Kurki (Vantaalla Tikkurilassa, ihan Tikkurilan aseman vieressä)
Faunatar Itäkeskus (Helsingissä, kauppakeskus Itäkeskuksessa)

T: Mari
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

dsl kirjoitti:Mainitsen sen, mitä itse käytän, eli minkä olen parhaaksi katsonut. Helsingin Akvaariokeskus.
<snip>
*******
</snip>

Pääkaupunkiseudulta minä suosittelisin näitä...
Siniriutta, Leppävaario, Akvaario Kurki, Faunatar Itäkeskus.

Edit: Poistettu turha teksti... /sam
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Kheira
Member
Member
Viestit: 400
Liittynyt: 15:21, 04.10.2001
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Kheira »

En muuten tiedä pääkaupunki seudun kaupoista mutta Akvaario Kurki on mielestäni hyvä paikka. Kävin siellä viimeksi vain vähän aikaa sitten ja kyselin Eheimin ulkosuodattimista. Omistaja sanoi omista valikoimistaan ihan suoraan mitä ei kannata ostaa. Kyseessä oli kalliimpi tuote kuin hänen suosittelemansa halvelmpi laite.

En muista oliko akvaariopaketteja mutta kaipa niitä oli kun muutamat tätä liikettä sinulle suositelivat. Hauskaa kalareissua :D
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

/sam kirjoitti: Edit: Poistettu turha teksti...
Minusta on kyllä aika olennaista tietoa jos jossain akvaarioliikkeessä on panostettu myös asiakkaiden viihtymiseen kuten Arna tuossa esimerkkitapauksessamme. Toisaalta jos samaan ryhtyisi vaikka Siniriutan Kimi niin saattaisi pari kertaa joutua harkitsemaan tohtisiko astua sisälle.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Helsingin akvaariokaupat.

Viesti Kirjoittaja dsl »

Holzig kirjoitti:Minusta on kyllä aika olennaista tietoa jos jossain akvaarioliikkeessä on panostettu myös asiakkaiden viihtymiseen kuten Arna tuossa esimerkkitapauksessamme. Toisaalta jos samaan ryhtyisi vaikka Siniriutan Kimi niin saattaisi pari kertaa joutua harkitsemaan tohtisiko astua sisälle.
Varsinkin, jos pukeutuisi hameeseen.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Huomasin että täällä oli Akvaario Kurjesta puhetta, jos minä laittaisn palvelun etusijalle niin Kurki on viimeinen kauppa mihin lähtisin, en jaksa luetella tapauksia mistä semmoinen päätös mutta näin se vaan on, asioin siellä kyllä jatkossakin kun siellä hinnat ovat halvemmat kun muualla(meritarvikkeissa), varaan vaan tarpeeksi aikaa odotteluun ja otan rasian rauhottavia että hermot pysyy kurissa [;)]
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minä asioin pääasiassa Helsingin Akvaariokeskuksessa, jossa sekä palvelu, valikoima että asiantuntemus ovat oivallisia ja myyntiakvaariot niin siistejä että omanikin kalpenevat niiden rinnalla. Muista liikkeistä voisi mainita Leppävaarion, joka on esimerkillisesti hoidettu ja asiantuntemukseltaan hyvä mutta valikoimaltaan yleensä hieman tylsänpuoleinen minun makuuni.

Muistakin liikkeistä voi tehdä löytöjä. Olen kuitenkin henkilökohtaisesti sitä mieltä että usemmilla muilla pääkaupunkiseudun akvaarioliikkeillä on myyntiakvaarioiden siisteydessä vielä parannettavaa. En jaksa uskoa että liikkeissä, joissa akvaarioiden hoito on lepsuhkoa, olisi aikaa tai halua syventyä mihinkään muuhunkaan sillä mielenkiinnolla mitä harrastuksen jatkuva ja nopea kehittyminen vaatii.
Jessi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 168
Liittynyt: 15:22, 24.09.2001

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Jukka kirjoitti:Uutta allasta kannattaa Turussa kysellä Turun akvaario ky:stä, Kaarningonkatu 18, 02-2365500. Palvelevat harrastelijoita 16.00 - 19.00.
Mielestäni heidän tekemät akvaariot näyttivät hyviltä, kestäviltä ja edullisilta.
Turun akvaarion tekemissä akvaarioissa ei olekaan mitään vikaa, näyttävät hyviltä, ovat kestäviä, suht edullisia jne.

Mutta samaa en voisi sanoa akvaariopaketin mukana tulleesta tekniikasta ja muusta krääsästä. Akvaariopaketti sieltä ostettuna on ainakin minulle henkilökohtaisesti tullut hyvin kalliiksi, uudet suodattimet ja muut värmeet oli pakko ostaa, koska paketin mukana tulleet Sacem-vehkeet olivat niin surkeita. :(
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Jessi kirjoitti:Mutta samaa en voisi sanoa akvaariopaketin mukana tulleesta tekniikasta ja muusta krääsästä. Akvaariopaketti sieltä ostettuna on ainakin minulle henkilökohtaisesti tullut hyvin kalliiksi, uudet suodattimet ja muut värmeet oli pakko ostaa, koska paketin mukana tulleet Sacem-vehkeet olivat niin surkeita. :(
Kuka käskee tekniikan ostamaan Turun Akvaariosta? Minun mielestä sieltä kannattaa vain ostaa itse allas, valaisin ja jalusta. Tekniikan voikin sitten tilata Saksasta tai jostain muualta mistä halvalla saa.

Itse ostin oman 280 litrasen ja valaisimen Turun Akvaariosta, tekniikan tilasin kaikki http://www.aquaristikshop.com :sta. Jalusta hitsattiin isäukon kanssa kasaan itse lähes 0-hintaan, onnistuttiin siinä vielä oikein hyvin :)

Rahaa siinä säästyi aika paljon verrattuna valmiiseen pakettiin ja samalla sai juuri sen minkä halusikin.
Viimeksi muokannut Sam Salonen, 09:38, 14.05.2002. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Ja sitten vielä jos saisi jonkinmoista kommenttia että missä olis hinta-laatu suhde kohdallaan ja missä itse asioitte/olette asioineet..
ps. saa tietysti muitakin paikkakuntia mainostaa (esim.turkua, poria jne. ja sellaisia jotka sijaitsevat tampere-helsinki välillä...)
Itse asioin Hyvinkäällä ja Riihimäellä.
Hyvinkäällä käyn Salamanterissa, missä onkin hyvä palvelu. Hinta-laatu suhede suhteellisen kohdallaan. Ja jos tuotetta, mitä haluisi ja valikoimasta ei löydy, niin asiasta aletaan kysyä tukkureilta. Ja otetaan asioista selvää. Myös hyvää neuvontaakin saa.

Hyvinkäällä on toinenkin liike, Viherkulma, missä myös myydään akvaariokaloja ja -kasveja ja tuotteita.

Riihimäellä käyn Koirattaressa, joka oknkin ainut paikka mikä myy akvaariokaloja jatuotteita Riksussa.
Jessi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 168
Liittynyt: 15:22, 24.09.2001

Viesti Kirjoittaja Jessi »

/sam kirjoitti: Kuka käskee tekniikan ostamaan Turun Akvaariosta? Minun mielestä sieltä kannattaa vain ostaa itse allas, valaisin ja jalusta. Tekniikan voikin sitten tilata Saksasta tai jostain muualta mistä halvalla saa.
No, ei kukaan käskenyt. Mutta mistä tyhmä aloittelija kaiken voi tietää... Tulipa kallis erhe, juu. Aattelin vaan kertoa, ettei tule muillekin samaa erhettä.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Jessi kirjoitti:No, ei kukaan käskenyt. Mutta mistä tyhmä aloittelija kaiken voi tietää... Tulipa kallis erhe, juu. Aattelin vaan kertoa, ettei tule muillekin samaa erhettä.
Senpä takia tämäntapaiset paikan ovat hyviä. Aina kannattaakin kysellä ja pohtia kunnolla ennen kun tekee ostoksia, ei päde pelkästään akvaarioihin vaan ihan kaikkeen.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Deirdre
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 14:40, 03.05.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

Helsingissä olevista akvaariokaupoista itse suosittelen
- Faunatar Itäksekus: asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ja laaja valikoima
- Helsingin Akvaariokeskus: Kauniit altaat ja erikoisempiakin lajeja saatavilla (mm. ainoa paikka, jossa olen nähnyt pallokaloja)
- AkvaarioArena Kalliossa: Todella mukavia ihmisiä!!!! Varmasti pikaista palvelua, sillä asiakkaita on yleensä melko vähän.
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Hämeenlinnassa olisi Pekan akvaario Birger Jaarlinkadun ja Kasarmikadun kulmassa (03) 675 9880.
Myyvät pieniä ja keskikokoisia akvaariopaketteja. Eheimiä, Fluvalia ja Renaa. Kaloissakin on aina hyvä valikoima. Erikoisuuksia näkee aika harvoin, ehkä hintansa takia (ei näin pienellä paikkakunnalla taida oikein mennä kaupaksi). Viime kerralla oli kyllä pallo- ja perhoskaloja. Karanteenaavat aina kaloja 1-2 viikkoa riippumatta siitä mistä kalat ovat lähtöisin.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

millia kirjoitti:Hämeenlinnassa olisi Pekan akvaario Birger Jaarlinkadun ja Kasarmikadun kulmassa (03) 675 9880.
Myyvät pieniä ja keskikokoisia akvaariopaketteja. Eheimiä, Fluvalia ja Renaa. Kaloissakin on aina hyvä valikoima. Erikoisuuksia näkee aika harvoin, ehkä hintansa takia (ei näin pienellä paikkakunnalla taida oikein mennä kaupaksi). Viime kerralla oli kyllä pallo- ja perhoskaloja. Karanteenaavat aina kaloja 1-2 viikkoa riippumatta siitä mistä kalat ovat lähtöisin.
Pekan akvaariossa on kyllä tosi hyvä palvelu ja asiantuntemus mutta kalojen valikoima on huono, lähinnä platy-tetra-miljoonakala linja on siellä. Esim. kiekkokaloja tai ahvenia on sieltä lähes turha etsiä.
ontto
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 08:41, 05.10.2001

Viesti Kirjoittaja ontto »

Yksi :x -ääni Akvaario Kurjelle ja yksi :D -suositusääni Helsingin Akvaariokeskukselle. Perusteluina: hinta, laatu ja asiakaspalvelu.
"Kansakunnan sivistystä ei mitata sillä, miten se kohtelee vertaisiaan, vaan miten se kohtelee heikoimpiaan."
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

ontto kirjoitti:Yksi :x -ääni Akvaario Kurjelle ja yksi :D -suositusääni Helsingin Akvaariokeskukselle. Perusteluina: hinta, laatu ja asiakaspalvelu.
Oletko tosiaan saanut Akvaario Kurjessa palvelua 8O , Akvaariokeskus on kyllä parhaasta päästä Siniriutan ja Lemmikkikeskuksen kanssa.
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

rambi kirjoitti: Oletko tosiaan saanut Akvaario Kurjessa palvelua 8O , Akvaariokeskus on kyllä parhaasta päästä Siniriutan ja Lemmikkikeskuksen kanssa.
Itse kävin pari viikkoa sitten ostamassa 20 kg elävää kiveä Kurjesta ja hyvän palvelun päätteeksi laatikko kannettiin autoon saakka. Myös pari kertaa olen ollut sinne puhelimitse yhteydessä ja saanut aivan asiallista ja hyvää palvelua. Akvaariokeskus sen sijaan ei vaivautunut edes tarjoamaan akvaariota ja siksipä ostinkin sen sitten muualta.
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

Tähän väliin sujautan kysymyksen että onko liikkeitä jotka suostuisivat lähettämään kaloja asiakkaalle kauemmaksi, esim. Matkahuollon kautta? Itse asun Keski-Pohjanmaalla kaupungissa missä kalavalikoimassa ei ole kehumista. Täällä erikoisuus saattaa olla kala mitä sielläpäin näkee liikkeissä jatkuvasti... :roll:

Suuremmat kaupungit jotka ovat lähinnä, ovat Vaasa ja Seinäjoki. -Kannattaisiko näistä kaupungeista etsiä kaloja? Voisitteko suositella em. kaupunkien liikkeitä, olisin vinkeistä todella kiitollinen... [;)]
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Jotain suosimistani akvaariokaupoista Helsingissä kertoo se, että olen viettänyt kahden viimeisen päivän aikana 4.5h Helsingin akvaariokeskuksessa. Pianoni on nyt myynnissä, että saan maksettua kääpiöaurinkoahveneni, jos setä niitä löytää (Petri antoi mulle luvan sanoa itseään sedäksi). Kun astuin ensimmäistä kertaa liikkeeseen, ilmoitin poikaystävälleni jääväni sinne asumaan... ja vähän niin taisi käydä, en minä jaksa muissa liikkeissä kiertää, kukaan muu kuin setä ei ole selittänyt tetrojen kutua yhtä loogisesti, havainnollisesti ja rautalangasta vääntäen. Jos siis minua, eli mitään mistään tietämätöntä, joka haluaa kaloja joista ei olla 70-luvun jälkeen kuultukaan, palvellaan, niin ketä sitten ei? Ja ihan yli iso plussa on se kultakalamalja jolla voi havainnollistaa miksi sellaiset ovat niin kamalia.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Mikael kirjoitti:[
Itse kävin pari viikkoa sitten ostamassa 20 kg elävää kiveä Kurjesta ja hyvän palvelun päätteeksi laatikko kannettiin autoon saakka. Myös pari kertaa olen ollut sinne puhelimitse yhteydessä ja saanut aivan asiallista ja hyvää palvelua. Akvaariokeskus sen sijaan ei vaivautunut edes tarjoamaan akvaariota ja siksipä ostinkin sen sitten muualta.
Hyvä että joku sentään saa sieltä palvelua ja ehkä jokaisella on oma mielipide siitä mikä on hyvä palvelu ja mikä ei. Olen asioinut kurjessa jo 10 vuoden ajan ja silloin kun se vielä oli siinä kauppakeskusessa niin palvelu oli kohtalainen .

Etkö saanut akvaariokeskuksesta tarjousta akvalle? minä olen sieltä saanut sen aina kirjallisena ja joulukortteja tulee vielä vaikka en ole pitkään sieltä mitään ostanut. Ja siinä ainakin myyjät aina hymyilee eikä murjota kun vihainen naapuri hämeessä. [;)]
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

rambi kirjoitti:Etkö saanut akvaariokeskuksesta tarjousta akvalle?
Olin hankkimassa paria 250-300 litraista makean veden kulma-allasta ja ajoin täältä peräkyliltä vartavasten Akvaariokeskukseen koska sitä oli kehuttu. Kerroin mitä halusin ja jätin yhteystiedot mutta mitään ei kuulunut sen jälkeen. Minulla on periaate, että 'ei tupata jos ei tykätä...' - joten en minäkään ottanut enää heihin yhteyttä ja enkä ole sen jälkeen käynytkään.
Ajatukset tosin muuttuivat matkan varrella sen verran, että nyt nurkassa seisoo 380 litrainen riutta-akvaario.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”