Turvaparvi plekolle?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Saritu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 11:14, 24.05.2007
Paikkakunta: Helsinki

Turvaparvi plekolle?

Viesti Kirjoittaja Saritu »

Jostain on jäänyt käsitys, että plekot kokisivat olonsa turvallisemmaksi, jos samassa altaassa on parvi pikkukaloja. Pitääkö tämä paikkansa? Ja jos pitää, onko jotain hyviä tai ei-niin-hyviä lajeja tähän tehtävään? Minulla on punapistepleko (tai jotain, myytiin ruosteplekona) sekä appelsiinipleko joiden viihtyvyydestä nyt eniten kannan huolta. Altaassa on myös muutama haarniskamonni sekä monnisia. (ja ne pakolliset partamonnit:) )
450L, 250L, 112L, ja shiba
catze
Member
Member
Viestit: 437
Liittynyt: 17:26, 30.03.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Turvaparvi plekolle?

Viesti Kirjoittaja catze »

mulla on yhdessä altaassa seepraplekojen suojaparvena romminokkia ja ihan hyviltä ovat vaikuttaneet. Aiemmin oli intiaanisulkia ja ne toimi myös hyvin. Voisin olla sitä mieltä että turvaparvi ns. vapauttaa plekot päivä-aktiivisemmiksi.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turvaparvi plekolle?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

No nyt en osaa kyllä sanoa parven tuomasta turvasta plekoille mitään faktaa.... mutta muistelen, että kiekkojen kohdalla näin olisi ja siitä on täällä ollut puhettakin joskus.... toisaalta sitten, jos itse pähkäilee, niin kalojahan nuo ovat kiekot sekä plekot, ja se mitä se parvi "tekee" siellä altaassa = viestittää liikkeillään vaarasta kuin myös turvasta, joten kaippa se plekokin osaa niitä viestejä tulkita vaikka siellä pohjalla möllisteleekin :mrgreen:

250 litraisessa on salamanteriplekoja + n. 30 pkl intiaanisulkaa, 600 litraisessa on appelsiini-, helmipallo (joka ei ole helmipallo), ja muutama kuviopleko + romminokkia n. 20 kpl...
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Viestit: 619
Liittynyt: 07:20, 01.09.2009
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Turvaparvi plekolle?

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

Minun plekot ainakin on paljon enemmän esillä kun samassa purkissa on myös seeprakirjoahvenia. Ennen ei näkynyt kuin silmät kantojen alta, nykyisin möllöttävät esillä kun affenet tuli taloon.

-Cf
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”