Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Raisiolainen akvaarioharrastuksen aloittanut kaverini (liian vanha tullakseen tähän foorumiin...) pyysi kysymään täällä, onko Turun Akvaarioystävät lopettanut toimintansa. Hän oli maksanut lokakuussa liittymis- ja jäsenmaksut ja täyttänyt netissä jäsenrekisterikaavakkeen, mutta ei ole tullut luvattua jäsenkorttia 2013 eikä mitään kuulunut useammasta tiedustelusta huolimatta.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ei ole lopetettu, varmaan vain niin paha pula aktiivisista toimijoista siellä(kin) nykyään, yksi henkilö ei kaikkea ehdi hoitaa tai on jokin muu ongelma, en tiedä tarkemmin koska olin jäsen vuosia sitten kun sillä seuduilla asuin.
Yhdistyksellä on täällä Aqua-Webissä ihan oma keskustelualueensa http://aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=85 ylläpitoon pitää olla yhteydessä, jotta pääsee liittymään siihen.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
tounison
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 07:17, 09.05.2013
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja tounison »

jees, samassa veneessä. maksoin ja täytin lomakkeet mutta korttia tai mitään muutakaan ei ole kuulunut. Liityin saadakseni alennuksia Turkulaisesta akvaarioliikkeesstä, ei saa ilman jäsenkorttia 8O . Omasta maksusta taitaa olla 4 kk ja spostia lähetetty ko asiasta.
> < ( ( ( ( °> ReefToni >< ( ( ( ( °>
stop dreaming start reefing
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Jaahas, no minä sitten kerron, ettei ole ainoa tyhjästä maksanut. Tuo tuttuni ei muuten olekaan raisiolainen, mutta jostakin sieltä Turun tienoolta kumminkin. Ja on ollut ko. yhdistyksen jäsen 1960-luvulla, mutta nyt aloitti harrastuksen uudelleen eläkeläisenä.
Kyllä minustakin on kummallista, jos ei liittymismaksulla ja jäsenmaksulla saa edes jäsenkorttia. Eipä silloin kannata maksaa tämän vuoden jäsenmaksua vaan kyllä se 2013-jäsenmaksu pitää katsoa 2014-jäsenmaksuksi. Kovin tulee huono kuva yhdistyksestä. Onneksi en asu Turussa.
Minä en ala asiaa tätä enemmän hoitamaan, esim. Pallokalan ehdottamalla tavalla.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Platva kirjoitti: Minä en ala asiaa tätä enemmän hoitamaan, esim. Pallokalan ehdottamalla tavalla.
En nähnyt Pallokalan vastausta minkäänlaisena ehdotuksena, mutta tässäpä ehdotus: mitäpä jos tuttusi ottaisi yhteyttä suoraan yhdistykseen asian selvittämiseksi eikä suhun, joka ottaa yhteyttä jollekin foorumille asiaa kysymään? Yhdistyksellä on ollut oikein mainiota toimintaa, mutta taivahan tosi on että tekijöitä tarvittaisiin lisää.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hei,

voitte laittaa minulle yksityisviestiä yhdistykseen liittyvien ongelmienne kanssa. Olisi kiva, jos kertoisitte niistä. Sillä tavalla voidaan saada asiaa edistettyä.

Uusille aktiiveille on myös tilaa. Jos tietää, että kykenee pari iltaa kuukaudesta irrottamaan tälle asialle, niin se olisi suuri apu.

Ystävällisin terveisin,

Jukka Väisänen
hallituksen jäsen
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Sisso kirjoitti:mitäpä jos tuttusi ottaisi yhteyttä suoraan yhdistykseen asian selvittämiseksi eikä suhun, joka ottaa yhteyttä jollekin foorumille asiaa kysymään? Yhdistyksellä on ollut oikein mainiota toimintaa, mutta taivahan tosi on että tekijöitä tarvittaisiin lisää.
MInähän kirjoitin, ettei ole kuulunut mitään useammasta tiedustelusta huolimatta eikä myöskään "tounison" ole saanut vastauksia yhteydenottoihinsa. Eihän tässä kukaan ole väittänyt, etteikö yhdistyksellä olisi ollut "oikein mainiota toimintaa" eikä sen kummenpaa odottanut kuin yhdistyksen nettisivuilla luvattua jäsenkorttia ja että tiedusteluihin edes jotain vastattaisiin kysymyksiin miksei jäsenkorttia ole tullut. Kai silloin on lupa ottaa asia esillä tällaisella foorumilla siinä toivossa että sitä myötä saadaan asiat kuntoon.
Eipä tuo vanhempi kaverini tainnut ihan ilman rohkaisua pyytää minua kysymään asiaa täällä, kyllä siinä osansa oli sillä, että olen tätä foorumia kehunut. Joka tapauksessa olen kehottanut häntä vielä kerran ottamaan "yhteyttä suoraan yhdistykseen asian selvittämiseksi".
Hallituksen jäsen Jukka Väisänen tietää nyt tilanteen ja hoitanee tai hoidattanee ainakin parin maksunsa maksaneen henkilön jäsenasiat kuntoon.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olen laittanut tietoa asiasta kaikille hallituksen jäsenille.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

JukkaV kirjoitti:Olen laittanut tietoa asiasta kaikille hallituksen jäsenille.
Erinomaista! Sitten en turhaan "auttanut vanhaa akvaristia mäessä" kuten tunnettu suomalainen sananparsi sanoo. Kerron eteenpäin.
Yhteydenpidon ongelmathan voivat olla vaikka yhdistyksen nettisivujen ja meiliosoitteiden toimimattomuudessa tms. teknisessä jutussa. Onneksi on sentään tällainen välillinen yhteys, jonka kautta asiat alkavat hoitua. Jos asuisin Turussa, liittyisin minäkin Turun Akvaarioystäviin.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Onko toi normaali käytäntö ettei seuran yhteytiedoissa ole puhelinnumeroa ollenkaan? Meidän seuran (ei akvaarioseura) sivuilta löytyy seitsemän hallituksen jäsenen puhelinnumerot lisäksi jäsenasioille on oma puhelinnumero.

Tässä tapauksessa viimevuonna maksetut maksut ovat tietenkin vuoden 2014 jäsenmaksu koska edellisenä vuonna asialle ei ole tehty mitään vaikka jäsenmaksu on maksettu.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
mage28
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 10:11, 07.05.2008
Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja mage28 »

Jäsenmaksu tulee olla suoritettuna kesäkuun loppuun mennessä. Jäsen, joka on jättänyt jäsenmaksunsa maksamatta yhden vuoden ajalta, katsotaan eronneen yhdistyksestä.

Voit maksaa jäsenmaksun kuukausikokouksissa käteisellä suoraan rahastonhoitajalle tai pankkitilille Sampo 800010-79339207, viite 1520. Muista käyttää viitenumeroa! Jos maksajana on joku muu kuin jäsen, jota maksu koskee, ilmoita viestiosassa jäsenen nimi.

Jos maksat jäsenmaksun vuoden alussa tai edellisen vuoden lopussa, jäsenkortti lähetetään kevään jäsenkirjeen mukana.
Jos maksat jäsenmaksun myöhemmin tilille ja haet kortin kuukausikokouksesta, ota varmuuden vuoksi mukaan kuitti maksusta.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Illalla:
Platva kirjoitti:Onneksi en asu Turussa.
Yön yli nukkumisen sanotaan auttavan, niin nytkin:
Platva kirjoitti: Jos asuisin Turussa, liittyisin minäkin Turun Akvaarioystäviin
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Sisso kirjoitti:Illalla:
Platva kirjoitti:Onneksi en asu Turussa.
Yön yli nukkumisen sanotaan auttavan, niin nytkin:
Platva kirjoitti: Jos asuisin Turussa, liittyisin minäkin Turun Akvaarioystäviin
Ei minun tapauksessani. Minä olen yötyössä.
tounison
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 07:17, 09.05.2013
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja tounison »

Platva kirjoitti:
Sisso kirjoitti:Illalla:
Platva kirjoitti:Onneksi en asu Turussa.
Yön yli nukkumisen sanotaan auttavan, niin nytkin:
Platva kirjoitti: Jos asuisin Turussa, liittyisin minäkin Turun Akvaarioystäviin
Ei minun tapauksessani. Minä olen yötyössä.
:mrgreen:
> < ( ( ( ( °> ReefToni >< ( ( ( ( °>
stop dreaming start reefing
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Turun Akvaarioystävät ry:n uusi toimihenkilö oli eilisiltana ottanut kaveriini yhteyttä ja pahoitellut jäsenasioiden jäämistä hoitamatta, mikä on johtunut siitä, että yhdistyksen johtokunta on lopettanut kesken kauden. Hän oli myös kertonut, että jäsenkortti- ja jäsenmaksuasiat uudistuvat kokonaan ja että kaverini saa 2013 syksyllä maksamiaan maksuja vastaan pian jäsenkortin, joka on voimassa vuoden 2014.

PS. Joku taisi olla sitä mieltä, ettei tuttavani olisi pitänyt kertoa jäsenyysongelmastaan minulle eikä minun siitä täällä. Joku toinen taas taisi ladella aidon byrokraatin tyyliin tarkkoja jäsenmaksu- ja jäsenkorttitietoja.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Platva kirjoitti: PS. Joku taisi olla sitä mieltä, ettei tuttavani olisi pitänyt kertoa jäsenyysongelmastaan minulle eikä minun siitä täällä. Joku toinen taas taisi ladella aidon byrokraatin tyyliin tarkkoja jäsenmaksu- ja jäsenkorttitietoja.
Ei tuossa pitäisi olla nokan koputtamista. Tuttavasi yritti asiaa selvittää sähköpostin eli ainoa mahdollisen yhteyden kautta. Kukaan ei kuitenkaan tehnyt mitään eikä vaivautunut edes vastaamaan. Asia selvisi sinun ja Aqua-webin kautta ja se kai on tärkeintä että asia tuli kuntoon. Jokainen tietää kuka on toiminut oikein ja kuka väärin. Seuran puolelta on turha valittaa miten asia hoidettiin. Minä kyllä miettisin haluaisinko tuollaisessa seurassa edes olla.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

:mrgreen:
tounison kirjoitti:
Platva kirjoitti:
Sisso kirjoitti:Illalla:
Platva kirjoitti:Onneksi en asu Turussa.
Yön yli nukkumisen sanotaan auttavan, niin nytkin:
Platva kirjoitti: Jos asuisin Turussa, liittyisin minäkin Turun Akvaarioystäviin
Ei minun tapauksessani. Minä olen yötyössä.
:mrgreen:
:mrgreen: sori, pakko matkia.
tounison
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 07:17, 09.05.2013
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja tounison »

Sain saman viestin tältä uudelta kaverilta. Asia tuli kerralla kuntoon, ainakin minun osalta.
samassa viestissä oli pyyntö toimijoille/jäsenille täällä Turun seudulla, olisiko halukkaita?
> < ( ( ( ( °> ReefToni >< ( ( ( ( °>
stop dreaming start reefing
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Platva kirjoitti:Joku toinen taas taisi ladella aidon byrokraatin tyyliin tarkkoja jäsenmaksu- ja jäsenkorttitietoja.
Ööö, jos ne ovat viralliset yhdistyksen säännöt ja kaikkien nähtävillä, on ihan turha mollata "jotain" näiden sääntöjen kertaamisesta ja julkituomisesta. Näiden sääntöjen mukaanhan yhdistyksessä ei ole tehty mitään väärin kun jäsen on maksanut jäsenmaksun noin myöhän vuoden lopussa, ja jäsenkortti on luvattu toimittaa keväällä, ei todellakaan heti.
Se on täysin sääntöjen mukaista.

Se, että yhdistyksestä ei ole vastattu yhteydenottoihin, on asia erikseen, ja sen puolesta on aihetta antaa palautetta mutta nythän asia on selvitetty.
Ehkä ensi kerralla maksatte jäsenmaksun hyvissä ajoin kesään mennessä, tai odotatte kiltisti sinne kevälle mikäli yhdistyksen toimintatapa ja säännöt eivät muutu.

Ei se kuulkaas ole mitään herkkua muutaman hengen voimalla pyörittää mitään yhdistystä, kaikilla on omat työt ja muut velvoitteet sen lisäksi eikä heille makseta mitään siitä työstään, johon uhraavat vapaa-aikaansa. Nettiaikakausi on aiheuttanut sen, että yhdistykset hiipuvat kun niihin ei tule enää aktiivisia jäseniä, jotka haluaisivat osallistua toimintaan ja antaa myös oman panoksensa seuran tapahtumien ideointiin ja järjestämiseen. Yhdistykset olivat ennen se tärkein linkki joka yhdisti harrastajat mutta nykyään on nämä keskustelufoorumit ja fb-ryhmät, jotka ajavat monen mielestä saman asian. Itse haluan kuitenkin tavata harrastajia kasvotusten ja viettää heidän kanssaan aikaa.
Sama ongelma vaivaa täällä Tampereella, mutta (tänne vasta muuttaneena) yritän osallistua tapahtumiin ja auttaa niiden järjestämisessä, ja olen myös yrittänyt saada muita tuntemiani harrastajia toimintaan mukaan.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Piti tutustua ko. yhdistyksen nettisivuihin.
Jäsenmaksu pitää olla suoritettuna kesäkuun loppuun mennessä. Se koskee tietenkin vain niitä, jotka ovat jäseniä.
Jäseneksi liittyville kerrotaan, että "Liittymisen jälkeen sinulle toimitetaan jäsenkortti, jäsenkirje ja uusin jäsenlehti" ja että "Jatkossa jäsenkirje ja -lehti lähetetään postitse kaksi kertaa vuodessa ja jäsenkortin saat joko postitse kevään jäsenkirjeen mukana, jos maksu on sen lähettämisen mennessä vastaanotettu, tai rahastonhoitajalta kuukausikokouksissa maksettuasi jäsenmaksun".
(kursivoinnit "Platvan")

Luku- ja ymmärtämisvaikeuksista kärsiviä voin auttaa kertomalla, että 'jatkossa' on kahden rinnasteisen (ja-sanan edessä ei ole pilkkua) päälauseen yhteinen adverbiaali, ts. koskee kummankin päälauseen predikaatteja eli siis "Jatkossa --- lähetetään---" ja "(jatkossa) saat ---".

Nuo jäsenmaksu ja jäsenkorttiasiat ovat siis ilmeisesti täysin vanhentunutta tietoa.
Onneksi yhdistyksen uusi toimihenkilö näyttää ymmärtävän asioita ja on järjestänyt kaverini ja "tounisonin" jäsenasiat kuntoon.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Platva kirjoitti:Piti tutustua ko. yhdistyksen nettisivuihin.
Jäsenmaksu pitää olla suoritettuna kesäkuun loppuun mennessä. Se koskee tietenkin vain niitä, jotka ovat jäseniä.
Jäseneksi liittyville kerrotaan, että "Liittymisen jälkeen sinulle toimitetaan jäsenkortti, jäsenkirje ja uusin jäsenlehti" ja että "Jatkossa jäsenkirje ja -lehti lähetetään postitse kaksi kertaa vuodessa ja jäsenkortin saat joko postitse kevään jäsenkirjeen mukana, jos maksu on sen lähettämisen mennessä vastaanotettu, tai rahastonhoitajalta kuukausikokouksissa maksettuasi jäsenmaksun".
(kursivoinnit "Platvan")
Tekstissä ei mainita, miten pian jäsenkortti toimitetaan liittymismaksun jälkeen, siinä ei siis ole luvattu mitään, mitä oltaisiin rikottu. Toimittavat kun toimittavat, ja jos heillä on jostakin syystä toimitusvaikeuksia niin voi voi mutta mitään aikarajaa ei oltu määrätty.
Turha alkaa v*ttuilemaan mistään lukutaidosta, jos sinulla ei itselläsi sitä ole, ja muutenkin on turha alkaa vängätä asiasta vain koska ärsyttää kun et ollutkaan kaikessa oikeassa ja kaikille valituksillesi ei ole perustetta.
Jos teidän tarkoitusperänä yhdistykseen liittymiselle on vain saada jäsenkortilla alennusta jostain kaupasta, niin olette kyllä malliesimerkkejä siitä miten nykypäivänä halutaan vain saada kaikkea tekemättä itse mitään muiden kanssa yhdessä näiden etujen mahdollistamiseksi. Sama kuin katselisi talkoissa vain vierestä kun muut ahertaa ja joisi muiden tuomia juomia.
Niin ja samalla vielä valittaa työn hitaasta etenemisestä. :roll:
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja en »

No... jos nyt työnnän lusikkani soppaan.

Jos joku harrastaja HALUAA ostaa paikallisesta liikkeestä (kalliilla) harrastutuotteitaan ja on mahdollista saada siihen harrastusyhdistyksen kautta alennus niin ihan totta, todellakin sitä haluaa maksaa jäsenmaksun ja haluaa saada ostettua (pian) sen jälkeen alennuksella niitä ko harrastuksen juttuja siitä oan paikkakunna liikkeestä. Jos taas haluaa vaan itselleen harrastustavaraa edullisemmin, voi ne tilata melko helposti esim zooplusasta ulkomailta ja saada ne kotiin kannettuna perille nopeastikin, ja yleensä edullisemmin kun paikallisesta liikkeestä, puhumattakaan bensoista, ajasta, vaivasta... )

Minusta tuo alennus on varsin hyvä syy liittymiseen (varsinkin nykypäivän hinnoilla, ja esim kuitti maksetusta jäsenmaksusta voisi kelvata alan liikkeisiin alennuksen saamiseen. (Ja joo, olen itsekin yhdistysaktiivi ja ymmärrän "vapaaehtoisten" vähyyden)
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

en kirjoitti:No... jos nyt työnnän lusikkani soppaan.

Jos joku harrastaja HALUAA ostaa paikallisesta liikkeestä (kalliilla) harrastutuotteitaan ja on mahdollista saada siihen harrastusyhdistyksen kautta alennus niin ihan totta, todellakin sitä haluaa maksaa jäsenmaksun ja haluaa saada ostettua (pian) sen jälkeen alennuksella niitä ko harrastuksen juttuja siitä oan paikkakunna liikkeestä. Jos taas haluaa vaan itselleen harrastustavaraa edullisemmin, voi ne tilata melko helposti esim zooplusasta ulkomailta ja saada ne kotiin kannettuna perille nopeastikin, ja yleensä edullisemmin kun paikallisesta liikkeestä, puhumattakaan bensoista, ajasta, vaivasta... )

Minusta tuo alennus on varsin hyvä syy liittymiseen (varsinkin nykypäivän hinnoilla, ja esim kuitti maksetusta jäsenmaksusta voisi kelvata alan liikkeisiin alennuksen saamiseen. (Ja joo, olen itsekin yhdistysaktiivi ja ymmärrän "vapaaehtoisten" vähyyden)
Raha, raha, raha....
Millään muulla ei ole enää väliä.
Zooplussalta on muuten onneksi katoamassa kaikki akvaariotuotteet hyvää vauhtia.

Minä henkilökohtaisesti liityn yhdistyksiin sen vuoksi mitä ei rahalla saa: harrastuskavereiden tapaamisen vuoksi.
Mutta ne muista syistä liittyvät pysyykin onneksi poissa niistä tapaamisista...
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja en »

Aikana hama nuoruus oli aikaa tulla tapaamisiin. Nyt vanhempana en ole päässyt kuin muutamaan vuodessa. Eikä kyse ole siitä etteikö kiinnostaisi tai ettenkö yrittäisi... Mutta elämä on ja aika aikaansa kutakin. Tosin... En rikastuta paikallisia liikkeitäkän, olenkohan ostanut mitään akvaarioihin viime vuoden aikana... Huutiksesta ostin hiukan ruokaa lisää, mutta onneksi niitäkin on pakastimessa vielä. :roll: Perheellisen ja ei niin rikkaan on kyllä pakko ostaa lemikkien ruoat zooplussasta, tähän toki vaikuttaa valikoimakin sielä ;) mutta todellakin se että ne etulee ilmaiseksi viikossa kotiovelle ja paljon edullisemmin (noin 30%... ). Käyttämämme kissanhiekka katosi paikallisesta liikkeestä joten niitäkään ei tarvitse enää kantaa itse ;), niin hullua kuin se onkin, joskus se raha ratkaisee (kun sitä ei ole ;) ) , sekä ajan käyttö (kun sitä ei ole ;) ) ja helppous...
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Pallokala kirjoitti: Jos teidän tarkoitusperänä yhdistykseen liittymiselle on vain saada jäsenkortilla alennusta jostain kaupasta, niin olette kyllä malliesimerkkejä siitä miten nykypäivänä halutaan vain saada kaikkea tekemättä itse mitään muiden kanssa yhdessä näiden etujen mahdollistamiseksi.
Minä en ole aikonutkaan liittyä Turun Akvaarioystävät ry:hyn, koska en asu Turun suunnalla.
Vanhempi kaverini, jota jäsenyysasiassa autoin, on yli kuusikymppinen eläkeläinen mutta ei kokemukseni mukaan todellakaan tarvitse mitään alennuksia. Hän on toiminut yhdistyksessä aiemmin 60-luvulla ja aloittanut jokin aika sitten uudelleen akvaarioharrastuksen. Hän taitaa olla viimeinen, joka haluaisi "saada kaikkea tekemättä itse mitään", sellainen ei taida yleensäkään olla ominaista hänen ikäisilleen.
Olen varma siitä, että yhdistyksen toimihenkilöillä riittää taitoa ja ymmärrystä jäsenasioiden hoitamiseen asialinjalla niin että yhdistys voi jatkaa kunnialla pitkäaikaista toimintaansa. Ongelmat ovat syntyneet siitä, että johtokunta on eronnut kesken kauden eikä se ole ainakaan jäsenyyttä hakevien syytä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”