Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Ei ole kukaan muu vielä tehnyt tätä "perinneketjua", niin avaan sen vaikka en ollut edes huutokaupassa. Kiinnostaa vaan kovasti, että mitä sieltä löytyi ja mikä oli muuten meininki . :D
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Kikka sai mut ylipuhuttua ostamaan huutiksen lopuksi neljä Geopghaus winemilleri-tonkijaa :P
muutama kasvi, toinen satsi aivan turha ostos ei mahdu, ei sovi...saako Herra rahat takas? vai miten se meni?
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Tänne lähti myös 4kpl Winemillereitä. Lisäksi pari sinirihmakalaa ja korallikiveä. Kiitos tapahtumasta järjestäjille!
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 11:34, 27.01.2008
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Itse sain ostettua kasveja, jopa niitä, mitä oli ostoslistalla: jaavansammalta, piikkisammalta "Spiky moss", intianvesitähdikkiä ja hapsiluikkaa, "otetaan nyt sitten"-ostoksena sulkaärviää sekä sitten lopuksi kelluhankasammalta (oli listalla).
Kalalistalla oli kiilakylkilajit, mutta niitä ei ollut. Kun kukaan muu ei huolinut, ostin viisi hohtomiljoonakalahybridi-koirasta. Meni eri kippoon, jonka piti jäädä semi-tyhjäksi... Kauniita ovat. Ehkäpä hankin niille puhtaita hohtomilliskoiraita kaveriksi.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja shays »

Minä ostin vahingossa joulusammalta.
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Juu hauska tapahtuma oli, kiitos kaikille paikalla olleille...MrAFC olitkos se sinä kelle sanottiin et osta ne kun mieles tekee kumminkin :mrgreen:
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
hannu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 18:00, 18.02.2002
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja hannu »

Juwelin sisäsuodatin lämmittimellä ja roottori Eheim 1250:n. Kasveja ei sitten mahtunut tuon Juwelin oston jälkeen mukaan kulkemaankaan, joten niiden osto jäi nyt välistä.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja shays »

^^ Mä en tunnistanut oikein ketään, en edes sinua vaikka on aiemminkin nähty. :D
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

joedoe kirjoitti:Juu hauska tapahtuma oli, kiitos kaikille paikalla olleille...MrAFC olitkos se sinä kelle sanottiin et osta ne kun mieles tekee kumminkin :mrgreen:
Juu. Marin kanssa on muutamia kertoja keskusteltu tonkijoista ja sen kaipuun varmaan näki naamasta. :)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Oli kiva käydä tapaamassa vanhoja pieruja – totesin, että varmaan 25% väestä oli tuttuja. Isot huntueväiset loistobarbit ja kuutisen kasvipussia tulivat tänne, oikein tyytyväinen olen. Sääli ettei tämä vanha pieru enää taipunut jatkoille :roll:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Jooh. Sanoin itelleni aamulla et "en osta kasveja, en osta kasveja" ja ostin sit muovikassillisen. 8O Anubiaita (joita oli tosi paljon tarjolla btw), rasvalehteä, sitä Taiwanin lummetta, Najas confertaa, ricciaa (miksi??), paljon melalehtiä (tosi hienoja, sopii mun altaisiin kuin nenä päähän), jättivedensuosikkia, Hydrocotyle tripleataa.. Olikohan muita. Sit Furanolia, pieni karahka ja se oli siinä. Se isoseeprapleko jäi harmittamaan mut en viitti laittaa tuonne sokkeloplekojen sekaan, etteivät vaan risteydy. Kaikki omat myytävät meni, yhden mikromatoviljelmän lahjoitin pois kun marketti meni just kiinni. Joten mitään ei tarvinnut tuoda takaisin kotiin. :D

Miss Molton: se oli multa se hapsiluikka, joten jos on valituksia niin voit osoittaa ne tänne. :mrgreen:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Marjis
Member
Member
Viestit: 290
Liittynyt: 10:54, 11.03.2006
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Kasveja lähdin hakemaan, altaat kun on olleet ihan retuperällä pari vuotta. No, kasveja sitten ostin... Mukaan lähti melalehtiä, pikkusuokkia (jota olin hakemassakin), taiwanin lumme, ruosteärviää, jaavansaniaisen trident-muotoa, punainen tiikerilumme, punaista viuhkalehteä, jotain sammalta... öööh olikohan isonäkinsammal, kaksi taistelukalanaarasta, isokiekkokotiloita ja sitten JBLn hiilarijärjestelmä aivan mielettömänä löytönä.
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 11:34, 27.01.2008
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

^ Mä luulen, että jos jotain vikaa on, niin sitten se on käyttäjävika :mrgreen: Hapsiluikka on mun eka ei-köynnöstävä hentojuurinen, katotaan kuinka käy. Väkersin sen pinsettien avulla sammalverkon reikiin (samassa akvassa asuu partis, niin kokeilen, voiko sillä ennalta ehkäistä ilmalentoja).
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Se on kyllä erittäin ärsyttävä kasvi kiinnittää pohjaan. Pitäis melkein irrottaa jokainen yksilö erilleen ja sit olis ehkä helpompi..
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Kiitos taas HASilaiset!
Mukaan tarttui lehtikalaa, kääpiömonnisia ja hohtomonnisia (lajimääritys ei varma). Äkkiseltään kun googlaa, niin ei ole kyllä hohtomonnisia, näillä on mustat selkäevät. Jatkan tutkimista huomenna... rusolehteä, rosanervigiä, ihmekasvi floscopa scandens ja papukaijalehteä.( Se oli kyllä tosi huonoa, yks mokaostos siis vaan! ) mutta ei valiteta, kun oli muuten niin kivaa. Kiitos kaikille ostajille, jotka antoi -vat kodin mun sukikselle ja imunuoliaisille!
---kultakala---
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 20:20, 15.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: vantaa

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja ---kultakala--- »

joedoe kirjoitti:Kikka sai mut ylipuhuttua ostamaan huutiksen lopuksi neljä Geopghaus winemilleri-tonkijaa :P
muutama kasvi, toinen satsi aivan turha ostos ei mahdu, ei sovi...saako Herra rahat takas? vai miten se meni?
Tuo tänne vain samaan hintaan jos tulee ongelmia :mrgreen:
Itselle lähti 18 kpl pikkusia Punatimantteja jotka uiskentelee vain 112 litrasessa karanteeni altaassa ja kiitos,Marjun 12 kpl albiinoja Tiikeribarbeja(okei,ihan hienoja) 720 litrasessa. Ja yksi lumme ja markkinoilta muutama pikku esine.
Altaat 1568 L ja 720L.
ameise
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 15:45, 22.07.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja ameise »

(Ai Vallumaaritko se olikin joka vei "mun" kääpiömonniset! ;) ne jäi vähän harmittamaan, mutta kaupastahan niitä saan. )
Itse huusin tosi kivan kannon ja anubiasta ison pussillisen sekä pienen taimen jaavansaniaisen minimuotoa. Tosi upeita anubiaita oli kaikenkaikkiaan myynnissä, juuri sellaisia oikeastaan lähdin huutiksesta hakemaankin. Mukava päivä. :)
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Pitäis melkein olla kaikilla joku kyltti rinnassa, missä lukis AW-nicki niin osais yhdistää. :D Marjis siis istui suoraan mun edessä ja istuiko Miss_Molton kans siinä tokalla rivillä? :mrgreen:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
silveria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 23:33, 29.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja silveria »

Tänne tuli imunuoliaisia huutokaupasta (ja salamatkustajana vihersukarapu). Marketista ostin jaavansaniaista, vesiruttoa ja vallisneriaa. Kasveja paljastui pusseista paljon enemmän kuin olin kuvitellut ja nyt olen kyllä vähän ihmeissäni niiden kanssa että mihin ne mahtuu.. Tämä oli minulle ensimmäinen huutokauppakerta ja mukavaa oli :)
Maarit_S
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 01:41, 05.12.2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Maarit_S »

Jos tätä ketjua sattuisi lukemaan se henkilö, joka huusi omakseen 9 kuusiraitabarbia, saisi mielihyvin "kaupanpäällisiksi" vielä 2 lisää (ne, joita en tuntikausien haavimisen jälkeen onnistunut saamaan kiinni) kunhan tulisi pyydystämään ne altaasta ihan itse... :roll:

Vanhoihin haaveihin tuskastuneena ostinkin marketista hienon viiden haavin satsin (kiitos vaan vallumaarit!). Kyllä näillä nyt kelpaa haavia niitä kahta joukosta jäänyttäkin. Muutama kasvi tuli lisäksi hankittua, vaikka tarvetta ei oikeastaan olisi ollutkaan.
Voiko kala hukkua?
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Ostin marketista jaavansaniaista, jättivesitähdikkiä ja vallisneriaa, jonka pussukan päällä luki Argentiinan vesirutto. :D Vallun bonarina tuli näköjään oksa vedensuosikkia (istutin), limaskaa (yritin olla istuttamatta) ja kaikissa tuli mahdollisesti kotiloita (herätys, petokotilot...). Olin eka kertaa huutiksessa ja oli tosi kiva tapahtuma. :) Olipa tosi upeita isoja kasveja huutokaupattavana, itsellä kaikki kasvit kun ovat "petite"-muotoa lajista riippumatta. :mrgreen:
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Olin miettinyt toisen JBL sisäsuodattimen hommaamista barbeille ja sellaisen löysinkin ja siellä se pörisee. :) Pussillinen melalehtiä odottaa vielä alunakylpyä ja istutusta. Ei jaksaisi enää tänään mutta pakko se on. Jotain muuta pientä tuli ostettua. Sain yhden hyvän ystävänkin muiden uusien tuttavuuksien lisäksi. Mukava päivä, tosi kiva tunnelma. :)
Kultakalat
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mulle tuli mukaan pari ulkosuodatinta (joista toinen kylläkin kaverille) ja niitä blue jelly-sukarapuja, joista yksi näkyi päätyvän pahuksen Betta albimarginatan lounaaksi :o Toivottavasti ei kaikkia napostaisi.
Taiwanin lumme on täysin erheellinen nimi, sillä kasvilla ei ole mitään tekemistä lumpeen kanssa, joten ei sanota sitä siksi. Se on Nymphoides sp. Taiwan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

7m ilmaletkua marketista :)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ostit HAS:n huutokaupasta 6.4.2013

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Ai Sam et ostanu sitä 100 metrin rullaa kuitenkaan? :mrgreen:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”