Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Eli olis kiva kuulla mitä mieltä teidän puolisot on teidän akvaario harrastuksestanne? :D

Meillä mies ei akvaarioista ymmärrä juur mitään, mut tukee mun harrastusta täysin... :) On vieny mun kans akvaarion silikoni huoltoon, hakenut mun kans kaloja, (jopa maksanut osan niistä) ja näyttänyt vihreää valoa kun puhuin uuden altaan hankkimisesta, ja nyt lupas maksaa meille tulevat omenakotilotkin :) Kyllähän sitä alus jännitti kun puhuin altaan hankkimisesta et mitä sit jos ne vedet valuu lattialle... :mrgreen:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Niniel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 12:05, 02.01.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Niniel »

Meille akvaariot on yhteinen harrastus. :)
60L+160L+kissa
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Yhteinen harrastus täälläkin, kukaan ei ole sanomassa "ei" ja siitäkös soppa on syntynyt.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Osallistuu vedenvaihtoihin apukätenä ja joskus on käynyt akvaariokaupastakin jotain hakemassa kun pyysin. Ajan myötä on alkanut osoittaa kiinnostusta kaloja kohtaan (lähinnä niiden käyttäytymistä kohtaan), mutta ei sen kummemmin että kokisin tämän olevan meidän molempien harrastus. Ei esimerkiksi osaa ruokkia kaloja ilman ohjeita. Mutta mielenkiinnolla seuraa jos on vaikka poikasia kasvamassa. :D
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

Auttaa vedenvaihdoissa ja ruokkii myös välillä. Ja koko uuden altaan pystyttäminen ei olisi onnistunut ilman häntä kun oli niin painava siirtää. ja ansesi jopa monimetallit kattoon. VAikka edelleen harrastus on minun ja mun pitäis ihan yksin selviytyä hänen mielestään. mutta auttaa silti kun pyydän. Ja tykkää kyllä kovasti kaloista ja halusi ehdottomasti hankkia pari juovaokamonnia, kun ovat kuulemma niin hienoja.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Helua
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 11:09, 17.02.2007
Paikkakunta: Kempele

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Helua »

Meillä akvaario on yksin minun harrastus ja mieheni ei siihen osallistu juurikaan. Kuitenkin hän muistaa kysyä päivittäin, onko kalat ruokittu [;)] ? Uskon hänen salaa toivovan, että vastaan "ei" . . . . silloin hän mielellään ruokkii kalat minun puolestani. Kysymättä ei koskaan ruoki, koska tietää, ettei saa ruokkia liikaa :). Olen joskus yllättänyt hänet jopa juttelemasta kaloille :D . Minun ei ole koskaan tarvinut "vääntää kättä" hänen kanssaan akvaariohankinnoista. Olen hankkinut kaiken mieleni mukaan. Hän on aina tukenut harrastustani.
akvaario 450
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

meillä kyllä ollut hieman napinaa sähkönkulutuksesta kun tuli isompi allas ja monimetallit. Ja uudesta en uskalla puhuakaan, vaikkakin kyllä itsekin mietin aina mitä sähkösyöppöjä tuollaiset altaat on...
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
JaneFr
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 00:10, 30.01.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja JaneFr »

Meidän ensimmäinen akvaario tuli miehen toimesta ja muutama seuraavakin, mutta kiinnostuksen loputtua jäivät minun hoidettavaksi. Oma kiinnostukseni alkoi silloin ja nyt on ollut jos jonkun näköistä kokoista akvaariota. Olen itse keskittynyt sukarapuihin ja kovan veden kaloihin, mutta muutama kuukausi sitten tuli isompi akvaario (jossa elelee muita kuin sukiksia ja miljoonakaloja). Siitä mieskin sai taas kiinnostuksen vedenalaiseen maailmaan.

Meillä mies suostunut hakemaan akvaarioita, kaloja ja muita romppeita. Tukee täysillä harrastusta ja varsinkin nyt kun on itsekkin saanut uudestaan kimmokkeen harrastukseen. Välillä saa kyllä huumori mielellä kuulla kunniansa akvaarioiden viemästä ajasta ja rahasta :D Osti itselleen hiljattain projekti auton, joten nyt voin antaa huumoripalautetta hieman takaisinpäin [;)]
sardiini_85
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 10:37, 10.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: karkkila

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Meillä mies ei ole erityisen kiinnostunut. Tykkää kyllä ripsimonneista yms. Hoitotoimenpiteisiin häntä ei huvita ryhtyä. Poikkeustilanteissa (akvaarionvaihto ym) olen hänet kiristämällä erinäisin keinoin saanut auttamaan jopa kalojen haavimisessa vaikka hän sanojensa mukaan "Ei halua uittaa käsiään kalan p***avedessä". Nyt useiden akvaarion vaihdosten jälkeen hän on kuulemma täysin kyllästynyt kantamaan akvaarioitani edestakaisin, mutta ei hätää sillä minulla on tuohon ongelmaan ratkaisu. Lupasin itselleni 700-900 litraisen akvaarion joululahjaksi ja lupasin ukolle, että tuota vielä kantaa niin sitten ei enää vaihdeta eikä tarvitse kantaa akvaarioita. :mrgreen:
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Meillä kumpikin on yhtälailla ahkeroinut altaiden hyväksi, muuten tästä ei mitään olisi tullutkaan kun purnukoita ja kalalajeja on paljon.
Aina niissä on jotakin säätämistä , tekniikka tökkii tai on vettä vaihdettava, altaita raahattava, kaloja kuskattava jne.

Yksin jos pitäisin kaloja, niitä olisi puolet vähemmän.

Yhteinen harrastus tuon mun kullan kanssa siis. :)
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
Hopotus
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 11:10, 16.06.2008

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Kyllä tää on ihan vaan mun harrastus. En kysele saanko hommata jotain vai en, ostan vaan, mun rahojanihan ne on. Ukolla on motocrosspyörä ja moottorikelkka, joten niiden kulut hakkaa altaiden mennen tullen. Etsimme tässä asuntoa, ja vain ilmoitin että sinne on sitten mahduttava 2 metrinen allas ja noin 1.5 metrinen allas ja yksi noista metrisistä altaista. Vähän se mussutti, mutta sanoin vain että tuo nykyinen 240L vaihtuu noin 2 metriseksi ja 120L noin 1.5 metriseksi altaaksi. Kyllä se sitten oli ihan ok, kun sanoin että saa taas mukavia kaloja ja vähän isompiakin. Lupasin sillekin oman kalan sitten. Vaikka oikeestaan toi salamanteripleko onkin sen haluama fisu ja on tuolla tuo yksi rusokirjoahven, mikä on ukon kala.

Eileen tuossa keskulteltiin, kaloista samalla kun vesiä vaihtelin, ja ukko ihmetteli miksi altaassa on hiekkaa pohjalla. Sen mielestä riittäisi pelkkä ruskea kartonkin altaan alle. Aikani seliteltyäni biologisesta toiminnasta ja kasvien kasvusta ja muusta, keksi oivan ratkaisun (en sitten tiedä mitä tää ratkaisee). Pohjalasille hep-hep-liimaa, hiekkaa päälle, kun liima kuivunut loput hiekat pois. Otetaan hep-hep-liimaa ja lannoitetabletti ja liimataan hiekkaan, otetaan kasvi ja hep-hep-liimaa ja liimataan se siihen lannoitepalloon. :mrgreen:

Kalanp****sta täälläkin valitetaan, ja siitähän se riemu repesi, kun kerroin kalojen myös piereskelevän sitä kysyttäessä. Ilme oli aikamoinen kun tajusi elävänsä kalanpieruissa. :mrgreen:
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Yhteiseksi harrastukseksi tämän kai voi meilläkin lukea, vaikkakin mieheni pitää "taukoa" tällä hetkellä.
Yksikseni hoitelen nyt neljää allasta, mutta hyvin säännöllisesti hän kurkkii altaisiini, ihailee asukkaita, suunnittelee omia tulevia projektejaan ja on selkeästi kiinnostunut tästä touhusta ;)...
Välillä hän tosin huomauttelee että olenko ehkä hankkinut itselleni liikaa hommia, onko altaita liikaa, kun puhisen keskenäni huoltohommien kestäessä parhammillaan reilut 3 tuntia :).
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
Zansku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 702
Liittynyt: 15:47, 14.12.2011
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Zansku »

VesiEläin kirjoitti:Yhteinen harrastus täälläkin, kukaan ei ole sanomassa "ei" ja siitäkös soppa on syntynyt.
No näinpä.
Pappis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 15:51, 26.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: kylä länsirannikolla

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Pappis »

Nauttii näkymistä, kun minä hoidan & siivoan sen.
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Voi kun meilläkin olisi noin.
Meillä ukkoa ei voisi vähempää kiinnostaa , ja jos uudesta altaasta haaveilen, joutuu sitä pohjustamaan ( lue kiristämään :mrgreen: ) kuukausia.
Ehkä kuitenkin salaa niistä tykkää, kun kuitenkin auttaa jos tarvitsen apua [;)]
Tintsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 10:57, 14.08.2003
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Tintsu »

Vähän samoilla linjoilla täällä. Puolisko auttaa vedenvaihdoissa, mutta haluaa pitää harrastukseni aisoissa tai pikemminkin sormiensa välissä. Meillä vesivahinkouhka on peikko isolla peellä. Olkkariin tekisi malawiallasta mieli ja lupa on heltynyt peräti 50-litraiselle. No, kun lupa heltisi, niin se 50-litrainen ilmestyi Aasia-geotoopiksi toiseen huoneeseen eikä sieltä olkkariin siirry, ja olkkari odottaa edelleen allastaan. Kylppäriin ilmeisesti saisi tuoda isommankin, mutta siihen en suostu.
Savage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 52
Liittynyt: 20:39, 14.12.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Savage »

vaimo ei ole hankala niin kauan kun minä hoidan homman kokonaan 8-)
Neljä kiekkoa ja kuunjuova pleko sekä kolme banjoa 317 litrassa.
Boomscarf

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Boomscarf »

Puoliso on hyvin innoissaan akvaariosta - albiinopartamonni on hänen suosikkinsa, nytkin on siellä tuolle lässyttämässä! Siis oikeasti, lässytän itsekin lemmikeille mutta kalat ei oo ihan niin lässytysalttiita... :roll: Hän myös mielellään ruokkii kalat, mutta kaikki huoltotoimenpiteet ja muut jäävät minulle. Haluaisi akvaarioon lisää partamonneja, monnisia sekä taistelukalan, ei vaan tuohon 100l purkkiin mahdu enempää kalastoa. Sitten kun koitin hänelle puhua että jos hankittaisiin 300l allas niin ei taivu ei. :D
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Hyväksyy sen ja pesee joskus kansilasit, kun olen vaihtamassa vettä. Kieltää hankkimasta uusia akvaarioita, mikä on erinomainen asia.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ruma mies kirjoitti:Hyväksyy sen ja pesee joskus kansilasit, kun olen vaihtamassa vettä. Kieltää hankkimasta uusia akvaarioita, mikä on erinomainen asia.
Heheee:). Kielto = realismia? :mrgreen:
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
pandamonninen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 22:26, 20.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

Yhteinen harrastus. :) Siinä kävi vaan niin et mies "omi" meidän yhteisen akvan ( ruokin asukkeja kuitenkin) ja minä jouduin hankkimaan toisen "itselleni" jota saan sisustaa oman maun mukkaan. :D
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Meillä on kanssa niin että akvaariot on ihan mun juttu mutta nyt sain sitten itkupotkuraivarin avulla puhuttua meille olohuoneeseen upean ison "maljakon" jossa kalat ovat edukseen ja ESILLÄ... :mrgreen:

Tarvittaessa saan apua etenkin kun on raskaammista asioista kyse ja saan kyllä välittömästi huomautuksen jos sattuu olemnaan "hiukan likaa" laseissa... 8O

Sen lisäksi hän myöskin käyttää magneettiputsaria tarvittaessa...itse asiassa tuli mieleen että mistäköhän mä mahtaisin löytää niitä albiinopartiksia?

Ei kellään satu olemaan kotia vailla?Mun kalasto koostuu siis 4 kpl:tta papukiajkirjoahvenia, 1 taistonaaras, molleja,platyja,mustakiilakylkiä,2 haarniskamonnia, pandamonnisia,1 keltainen levänuolianen,1 helmiripsimonni (josta en tiedä onko hybridi), hohtomiljoonakalojoa...
Tämä kyseinen soppa on tarkoistus laittaa yhteen isoon 600 litran maljakkoon jonne on tulossa siis piilopaikkoja paljon, kasvillisuutta runsaasti ym...

Tässä projektissa saan siis oman kullan apua etenkin akvaarion siirron suhteen ja hiekkojen lisäämisen suhteen..siirrän vanhat hiekat uuteen.. :D

Eli hyvin hoidettu akvaario on kuin elävä huoneentaulu ja todella kaunista ja rauhallista katsottavaa...isäntä on kanssa samaa mieltä... :mrgreen:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
minna78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 12:48, 14.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuru (Ylöjärvi)

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja minna78 »

Miehellä on siks oma huone, että mä voin harrastaa näitä omia juttujani enkä vie häneltä askartelu tilaa. Yleensä ilmotan vaan että tarviiko jotain kaupoista samalla kun haen kaloja tai uutta akvaariota. Tosin mulla oli jo sellanen elukkatarha meidän tavatessa, että tais tulla sillo se järkytys,jos oli tullakseen. Eipä mieskään sen kummemmin ilmottele omista keräilyistään. Nytkin 5 toimivaa moottorisahaa asunnossa ja liuta taottuja puukonteriä.. Jeesaa jos pyydän, samoin itsekin hänen omissa hommissaan. Ei se noista akvakaloista mitään tiiä, mutta sanoo että kiva niitä on seurailla..
Seura-akvaariot: 50l mutteri, 60l Tetra, 130l Rena Calypso, 200l merkitön

muu eläinkatras:http://www.petsie.fi/pet.php?petid=158674
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja jonval »

Pappis kirjoitti:Nauttii näkymistä, kun minä hoidan & siivoan sen.
Voi kunpa meilläkin nauttisi edes näkymistä, mutta kun ei niin ei! Se ei vilkaisekaan akvaariota, ei IKINÄ, sitä ei vaan pätkääkään kiinnosta. Ikinä en pyydä siltä apua esim. vedenvaihtoon, koska en haluu että se pääsee ikinä naputtamaan mun harrastuksesta... ja silti se naputtaa. Että mitä tuollainenkin nyt piti hankkia. Tuntuu, että joudun jotenkin koko ajan alitajuntaisesti mielessäni pyytelemään anteeksi sitä, että meillä on kaksi akvaariota. Vaikka niistä ei ole hänelle mitään vaivaa ja akvaariot ovat oikeasti hyvässä kunnossa ja todella upeita!

Ja kun tekis mieli vielä kolmatta, neljättä ja viidettä... niin eihän siitä tule mitään. Vieras/työhuone on onneksi mun valtakuntaani ja olen saanu luvan tehdä siellä ihan mitä lystään, joten sinne voisin akvaarioita hankkia. Ainoa ongelma vaan on, että miehellä tuo biologinen kello toimii ja se kaavailee siitä lastenhuonetta...

Ei ole helppoa olla akvaarioharrastaja.
Jonna
Amandar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 00:33, 28.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Amandar »

Tjaa'a. Minun harrastushan tämä on. Mitä nyt tuo parempi puolisko vähän tuijottaa fisuja silloin tällöin. Kerran yritti skraballa vähän siistiä etulasia - mihin minä ryntään kauheeta vauhtia toisesta huonesta kiljumaan "EIIII KUN VAIN TUOLLA VANHALLA LUOTTOKORTILLA!!!" ja siitähän me saatiin kunnon väittely aikaiseksi, että miksi kaapissa on leväskraba jos niitä laseja pitää hinkkailla luottokortilla "käsi kalanpaskassa" altaassa. :D

Ei se ennen tota isompaa projektia juuri välittänyt ottaa kantaa altaiden kokoon saati määrään. Nyt kuulemma hieman haittasi elämää kun 350-litrainen oli kaapistoineen keskellä keittiötä ja mustaa hiekkaa tunki kaikkialle, jopa jääkaapista löytyi pari hippusta. Olikin eka kerta kun vähän torailtiin akvaarioiden takia. 8O Nyt jo rauhoittunut kun akva on paikoillaan. Vielä joskus jaksaa tuosta vanhasta akvasta kysellä ja mielipiteitä laukoa mutta pikkuhiljaa sekin tuosta lähtee kunhan kalat saavat kodit... Ehkä se luulee, että mä yritän vaivihkaa pitää myös vanhan akvan tässä olkkarissa? Mikä ei olisikaan hassumpi idea. :twisted:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”