Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Mä olen vissiin ruvennut huumorintajuttomaksi, kun aina jos vaikka päivitän Facebookiin jotain akvaarioaiheista, sieltä tulee ne samat keitä niistä soppa -vitsit. Mua on ruvennut tämä asia nyt ihan kohtuuttomasti kyrsimään. Seuraavaksi kyselen koska kaverit tarjoavat koiramuhennosta tai kissanakkia. Ne kun ovat niitä kunnon asiallisia lemmikkejä.
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1147
Liittynyt: 14:05, 20.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mulle sukulaiset valittaa myös tosta mun akvaariosta: ongitaan ne kalat ym. todella vitsikästä. Sama porukka käskee myös mun luopua koiristani kun niistä ei oo mitään hyötyä. Olen heidän sitten käskenyt luopua lapsenlapsistaan, kun niistäkään ei ole mitään hyötyä. Koirani sattuvat olemaan munn "lapsia", kun omia ei ole siunaantunut :cry:
Tuntuu välillä todella pahalta ja loukkaavalta heidän juttunsa.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Ohoh, mulla oli se mielikuva että koira sentään on se "kunnon" lemmikki. Tosi asiatonta. :(
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
Trauerente
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 17:51, 21.09.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Trauerente »

Mie sain omissa tupareissa kuulla oikeastaan kaikki ja lopuksi vielä sen, että on kuulemma kehittynyt jonkinlainen perversio näihin vesieläimiin.
Sit mie oon huumorintajuton.
Viimeksi muokannut Trauerente, 11:27, 26.08.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Täällä saa soppa- ja ongintaporukan hiljaiseksi kun mainittee minkä hintaisia kaloja altaassa uiskentelee. :mrgreen:
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja millia »

^Samoin. Toisaalta, olen Facebookissa laittanut erilaiset kaverit eri ryhmiin ja ne ketä ei akvajutut kiinnosta eivät myöskään näe akva-aiheisia tilapäivityksiäni tai valokuvia niin noita soppajuttuja kuulee tosi harvoin.
Livenä soppajuttuja kuulee vaan silloin kun jollekin mainitsee ekaa kertaa akvaharrastuksesta. Vastaan yleensä että mulla on vaan pieniä akvaarioita joissa on tosi pieniä ja sikakalliita kaloja, enimmäkseen akvat sisältää kasveja, ei niistä tällä palkalla saa soppaa!
Kotona akvojen äärellä ei ole kenellekään edes mieleen puhella soppajuttuja kun näkevät mitä siellä ui ja minkä näköisiä akvat noin muuten on. :roll:
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Itse en ole koskaan kuullut mitään kalasoppajuttuja, kaikki on kysellyt vaan kiinnostuneena tai katsellut akvaarioita tyytyväisenä kyläillessään. Olen jopa saanut joulu- ja synttärilahjoiksi jotain akvaarioaiheista kavereiltani jotka ei tajua akvaariosta tuon taivaallista :D Mutta antaisin varmaan samalla mitalla takaisin, jos jotain asiattomuuksia kuulisin. Toisaalta en rasita ystäviäni akvaario- tai muilla jutuilla, jos ajattelen, ettei ne heitä kamalasti kiinnosta. Ihan niinkuin ei minuakaan kiinnosta kuulla esim. facebookissa kenenkään kakaroista tai mitä jonkun pikku puppeli on tänään keksinyt tehdä.
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Minä kirjoitan kyllä kakaran ja kalojen jutut, jos ei ketä kiinnosta niin sopii irtisanoa naamakirjaystävyys tai hyppiä jutut yli. Mutta se tuntuu aina jotenkin harrastusta halventavalta kun ehdotellaan näitä onkimisia ja ahvenia akvaarioon.
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
maukau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 09:25, 23.06.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja maukau »

Mä olen varmaan tällä palstalla tunteeton p*ska, kun viljelen itse (vain omasta altaastani!!!) kalasoppavitsejä. Viimeksi vakuutusyhtiön kanssa kun selvittelin mitä korvattaisiin missäkin tilanteessa, niin tulipalovaihtoehdossa sanoin, että perhe saisi onneksi kalakeittoa ensihätään jos talo palaisi. Tai kun mietin lämmittimen sekoamista, niin sama kuvio tuli mieleen. Anteeksi!

Tää on kai sitä mustaa huumoria, joka uppoaa toisiin, moniin ei. Ei se silti tarkoita, että ei olisi huumorintajua. Ihmiset, jotka eivät ymmärrä akvaarioharrastusta lemmikinpidoksi, eivät voi käsittää. Hyvä vertaus tuo sinun koirajuttusi. Sano ensi kerralla jollekin heppatytölle takaisin, että tuo sullekin pötkön meetwurstia, kun koni joutaa makkaratehtaalle. Kysy vielä mitä eri makkaroita siitä sais tehtyä ja vois muistella hepokattia yhdessä iltanuotiolla hänen fyysisesti ollessa paikalla makkaratikun nokassa.

Ihmisillä kun on kalaan nähden niin eri suhde. Mun oma poika kysyi tapajos red headeista, että "eikö noi olekin isi ahvenia". Myöntyneen vastauksen jälkeen hän kysyi viattomin pikkulapsen silmin, että saako hän paistaa ne sitten kun ne on isoja.

Mitenköhän tuon saisi oikein kunnolla menemään koiraihmisten tajuntaan. Hei, varoita niitä menemästä kaukoitään, kun siellä tehdään koirasta hampurilaispihvejä. Kysy tehdäänkö heidän mustista myös itämaista ruokaa kun se heittää luun nurkkaan. Ja pidetäänkö yleiset muistojuhlat vai vain perhepiirissä. Vai vedetäänkö ihan perinteine varras-nuotio meiningillä.
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Olen tuon suuntaista jo hiukan viljellytkin. :twisted: Hyviä ehdotuksia tuli kyllä!
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Kun yksi sukulaiseni oli katsomassa akvaarioitani hän ehdotti: "Voisit kokeilla uistimia tuolla". Arvaa kiukuttiko! [}:)]
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
waldo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 15:17, 05.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: turku

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja waldo »

Kyllähän mun akvaarioista heitetään aina välillä vitsiä, mutta se myös riippuu ketä vitsailee esim. jos isäni keksii vitsiä akvaariosta niin ei se minua haittaa ainoastaan jos ne vitsailee akvoihin ja kaloihin menneestä rahasta se kyllä tympii mutta kun sanon että käytänkö rahani sitten tupakkaan ja viinaan niin menevät kyllä hiljaisiksi :twisted: , mutta jos joku kaverini sanoo jotain kalasopan keittelystä niin se kyllä ärsyttää. Toisaalta kaikki kaikki kaverit jotka näkevät akvani ovat kyllä aina että vähän siisti kala yms. :mrgreen:
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

waldo kirjoitti: kun sanon että käytänkö rahani sitten tupakkaan ja viinaan niin menevät kyllä hiljaisiksi :twisted:
Sama. :twisted: :mrgreen: Toi toimii aina.

Ei oikeastaan suututa tollanen vitsailu yleensä, mutta hiukan pitkästyttää sellanen ''laita tonne ahven'' -juttu. Ja kun yleensä tollaset henkilöt ovat about 40-60-vuotiaita miehiä. :roll: Ei sitten voida kasvaa aikuisiksi.

Onhan niitä sit joitakin kavereita - ja aikuisiakin - jotka ei ymmärrä akvoista / kaloista mitään. Eli siis eivät ymmärrä, että kaloilla voi olla jotkut vaatimukset veden suhteen, luulevat kultakalan kasvavan max. 6-senttiseksi ja pärjäävän maljakossa olohuoneen pöydällä, eivät tiedä, mitä ovat suodattimet tai luulevat kaikkien kalojen olevan miljoonakaloja.

Tästäpä tulikin mieleeni :D laitan listan vääristä luuloista kalan lajin suhteen:

¤ Taistelukalaurostani luultiin kerran mustamolliksi
¤ Ottoja veikattiin miljoonakaloiksi
¤ Myös kardinaalitetrat on sekoitettu milliksiin
¤ Kääpiörihmisnaarasta luultiin LAHNAKSI :x

Siinä nyt muutama. Tosta vois jopa tehä oman topikin, ellei sellasta jo ole. :mrgreen: Niin ja anteeksi kun tuli off-topikkia.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

^Siis... ottoja milliksiksi? 8O :roll:

Vaaripuoli taas ajatteli kattareita pusukaloiksi, kun selitin miten menevät lasia pitkin, mutta se ei taida olla noin outoa. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Butterflies kirjoitti:
waldo kirjoitti: kun sanon että käytänkö rahani sitten tupakkaan ja viinaan niin menevät kyllä hiljaisiksi :twisted:
Sama. :twisted: :mrgreen: Toi toimii aina.

Ei oikeastaan suututa tollanen vitsailu yleensä, mutta hiukan pitkästyttää sellanen ''laita tonne ahven'' -juttu. Ja kun yleensä tollaset henkilöt ovat about 40-60-vuotiaita miehiä. :roll: Ei sitten voida kasvaa aikuisiksi.

Onhan niitä sit joitakin kavereita - ja aikuisiakin - jotka ei ymmärrä akvoista / kaloista mitään. Eli siis eivät ymmärrä, että kaloilla voi olla jotkut vaatimukset veden suhteen, luulevat kultakalan kasvavan max. 6-senttiseksi ja pärjäävän maljakossa olohuoneen pöydällä, eivät tiedä, mitä ovat suodattimet tai luulevat kaikkien kalojen olevan miljoonakaloja.

Tästäpä tulikin mieleeni :D laitan listan vääristä luuloista kalan lajin suhteen:

¤ Taistelukalaurostani luultiin kerran mustamolliksi
¤ Ottoja veikattiin miljoonakaloiksi
¤ Myös kardinaalitetrat on sekoitettu milliksiin
¤ Kääpiörihmisnaarasta luultiin LAHNAKSI :x

Siinä nyt muutama. Tosta vois jopa tehä oman topikin, ellei sellasta jo ole. :mrgreen: Niin ja anteeksi kun tuli off-topikkia.
Haha! Äitini sanoo myös aina vanhaa helmirihmakalaani isoksi lahnaksi. Perhoskalasta hän on hämmentynyt, koska pelkää aina, että se lentää liihottaen ulos altaan avonaisesta ruokintaluukusta, kun on joskus hoitamassa kaloja. Lisäksi on kysynyt minulta "Onkohan tuo perhoskala onnellinen, kun ei mahdu lentämään tuolla kansilasin alla?"... Jo edesmennyt mummoni huudahti reilut 10vuotta sitten nähdessään ensimmäisessä pikkuakvaariossani keltaisia platyja, että "voi ohhoh, kultakaloja". :D
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Viestit: 619
Liittynyt: 07:20, 01.09.2009
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

Tuo "käytänkö rahat tupakkaan ja viinaan sitten?" toimii harvinaisen hyvin...
Menipä vaari vähän hiljaiseksi, kun kerroin tuon ja sitten paljonko esim merivesiakva (60l nano) on maksanut, ja ei ole vielä edes valmis... :twisted:

Onko muilla tämmöistä ongelmaa? Itselläni on korallisormisammakko, ja joka ikinen kerta kun vaari tulee kylään, mennään ensimmäisenä terran (exoterra)luokse, rassaamaan lukkoa, nyt olen laittanut 3 numeroisen koodilukon, mutta tuotakaan ei kehtaisi tuossa pitää. :roll:
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
Tex
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 10:45, 23.03.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Tex »

Sinänsä pidän aika ymmärrettävänä, että akvaarioista kiinnostumattomat ihmiset eivät eri kalalajeja tunnista. Aivan sama se on mikä tetra siellä pulikoi. Omia kiekkojani luullaan todella usein merikaloiksi. Vastaavasti en minäkään tunne monia koirarotuja.

Tavallinen ihminen mieltää kalat pääsääntöisesti ruoaksi, jota saa järvistä ja kaupan tiskistä. Kalan pitäminen lemmikkinä voi olla vaikea ymmärtää, etenkin kun kaloja ei voi pitää sylissä ja paijata. Silittämisenkin kanssa on vähän niin ja näin. Kun kalan itse mieltää ruoaksi eikä oikein keksi vesilätäköstä mitään positiivista sanottavaa, ei ehkä tule mieleen että toinen on aidosti kiintynyt lemmikkeihinsä; silloin voi helposti päästää suustaan kalasoppavitsin ihan vaan jotain akvaariosta sanoakseen. Voisin kuvitella, että esim. käärmeharrastajat saavat myös kuulla erinäisiä käsilaukkuvitsejä.

Vaikka vitseillä ei mitään pahaa tarkoitetakaan, on akvaarioharrastajan närkästys täysin oikeutettua. Jos vitsailija ei ensivihjeistä todella tajua, että akvaristi saattaa oikeasti tykätä elävistä olennoistaan, on hän mielestäni vapaata riistaa vastaaville kommenteille omista kiintymyksen kohteistaan. Heitetään vaan koirafilee- ja meetvurstivitsejä vastapallona!
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

toinen vakioärsyke on sitten se kun ryysitään koputtamaan ja nakuttamaan akvaarion laseja ja tömistellään lattiaa että pelästyykö ne...

en minäkään visko naapurin turrea kivillä koemielessä
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
annek
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 12:09, 18.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja annek »

Eniten noissa kalasoppa (ja kissoista ravunsyötti tms) -kommenteissa ärsyttää ainakin itseäni se että ne on kuullut tuhanteen kertaan, ja joka hemmetin vitsiniekka luulee keksineensä jotain verrattoman uniikkia ja hauskaa :roll:

Tuo hinnan kertominen kyllä hiljentää monet, hihi..
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Meillä taas akvaarioista mitään ymmärtämätön naapuri on ottanut asiakseen viritellä isoon akvaarioomme omalla kustannuksellaan webbikameran, jotta voi ihailla kaloja milloin tahansa. Melkoisesti vaihtelevat asenteet. :)

Paistinpannu- ja uistinvitsejä on tullut kuultua silloin tällöin, muttei onneksi niin tiuhaan tahtiin, etteikö niille jaksaisi yhä vähän naurahtaakin. Meillä käy vieraita harvakseltaan ja silloinkin yleensä samanhenkistä porukkaa. Vanhempien luona asuessa harva se päivä ovella käyneet maalaisukot kyllä jaksoivat joka ikinen kerta kysyä, sopisiko kalastaa. :roll:

Suurin ärsytyksen aihe tällä hetkellä on hyvä ystäväni, joka jostain syystä inhoaa jättiläistuhatjalkaistani, vaikka muuten tuntuu pitävän eläimestä kuin eläimestä. Eikä asiaa ole ilmeisesti mitenkään mahdollista pitää omana tietonaan, vaan joka ikinen kerta kun otusparka edes mainitaan, tämä alkaa suureen ääneen selittää miten inhottavasti se rusahtaisi, kun sen päälle astuisi. :? Se ärsyttää ihan oikeasti.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Täälläkin iskä heittää aina onginta vitsejä. Nii ja on hän suunnitellut heittävänsä jonkun ison hauen akvaarioon, joka söisi kaikki minun kalani. Olisi kuulemma mielenkiintoista katseltavaa. Tosin musta se olis ihan järkkyä katseltavaa!

Asioita joita en jaksa muille aina selitellä on mikä kala on mikäkin tai sit ihmetellään miksi toi kala tuolla vaan kököttää. Anoppi kerran ihmetteli, miksi ostimme tuollaisia salamanteriplekoja, jotka eivät ikinä ole esillä. Siis eivät näy silloin just, kun hän on kylässä :D

Sitten rasittavaa on juurikin tuo koputtelu lasiin. Mikä ihme siinä viehättää pelästytellä kaloja! Lapset ymmärrän, mutta aikuisetkin.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

MA7xGE kirjoitti:^Siis... ottoja milliksiksi? 8O :roll:

Vaaripuoli taas ajatteli kattareita pusukaloiksi, kun selitin miten menevät lasia pitkin, mutta se ei taida olla noin outoa. :mrgreen:
Kyllä, ottoja milliksiksi. :D Kyseessä oli muistaakseni vieläpä entinen akvaharrastaja.
RvaHuu kirjoitti:toinen vakioärsyke on sitten se kun ryysitään koputtamaan ja nakuttamaan akvaarion laseja ja tömistellään lattiaa että pelästyykö ne...

en minäkään visko naapurin turrea kivillä koemielessä
Jostain syystä repesin täydellisesti tuolle viimiselle virkkeelle :mrgreen: :mrgreen: Mutta juu, ärsyttävää kun koputellaan laseja ja silleen ..

Kyllä sen ihan ymmärtää ettei ''maallikko'' ymmärrä kaloista mitään. Mutta minkä takia sitten esittää asian niin, että tietäisi tasan tarkkaan taistelukalan olevan mustamolli? Tai oton olevan miljoonakala? :D

Toinen hieman turhauttava juttu oli se, kun puhuin kummitätini kanssa puhelimessa. Kerroin akvaariostani ja siitä, että alan kasvattamaan taistelukaloja. No hän alkoi sitten kertomaan heidän perheen akvaariosta joskus 70-luvulla (Oli pienempi kuin mun akva, ja asukkaina oli ollut ainakin kultakaloja ja miljoonakaloja. No, takaisin aiheeseen). Ja että ''kyllä mekin pistettiin silloin niitä miljoonakalanpoikasia jotenkin sivuun.'' <--- Tuo oli siis vastaus siihen taistokasvatusasiaan. :D Rinnasti siis taistojen valikoivan jalostuksen miljoonakalanpoikasten laittamiseen sivuun. :roll: No, en jaksanut ruveta selittämään, mitä eroa on taistojen ja millisten kasvatuksella. :)

Toivottavasti ymmärsitte jotakin sepustuksestani!
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

7330 kirjoitti:Meillä taas akvaarioista mitään ymmärtämätön naapuri on ottanut asiakseen viritellä isoon akvaarioomme omalla kustannuksellaan webbikameran, jotta voi ihailla kaloja milloin tahansa. Melkoisesti vaihtelevat asenteet. :)
Oonkkonää varma, että se kattelee akvaa? :D Kuitenkin etässädettävä kamera. ;)

Itseäni ei kiinnosta, jätän asian siihen, jos joku keksii uusiavitsejä. Kun antaa sen vain olla, niin hän tajuaa, ettei ole hauska ja lopettaa, siis mikäli tällä on yksikin toimiva aivosolu, jolla on oikea suunta.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Meinasin just kysyä samaa tuosta kamerasta :mrgreen:

Catfish freak: vähänkö repesin kuvitettessani vaarisi riuhtomassa terran lukkoa! Yleensä kai tuollaiseen syyllistyvät vain lapset ja jos tuo on vielä toistuvaa... Pitäkää vaaria silmällä! :D

Ystäväni kävi katsomassa kultakala-allastani, jossa isoin kala on nyt 15-senttinen ja muut pienempiä. Sanoi, että mua on huijattu kaupassa kun on myyty joku jättimutanttikala. Sanoin, että kyllä tiesin mitä ostin ja että tuokin on vasta puolikasvuinen.

Isälläni kyllä riittää ruoanvalmistusohjeita kun on kokki ammatiltaan. Milloin ovat pataan päätymässä kanit, milloin kalat paistinpannulle ja etanatkin ovat valkosipulin kanssa hyviä. Kissoille ei ole vielä hyvää reseptiä löytynyt [;)] En ole kyllä hänen sanomisistaan nokkiini ottanut kun pelkkää huumoria ovat, tuntemattomien kommentit vähän esittämistavasta riippuen voisivat kirvoittaa vastakommentteja. Ja niin, itselläkin on aiemmin kalasoppia ollut kun on ollut sekalaista sakkia altaissa.
Kultakalat
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Hilleri kirjoitti: Oonkkonää varma, että se kattelee akvaa? :D Kuitenkin etässädettävä kamera. ;)
:mrgreen:

On tästäkin kyllä keskusteltu. Kaveri ilmoitti, että eihän se nyt haittaisi jos hän olisi ainoa kuvaa katseleva, mutta rohkenen olla eri mieltä. Käsittääkseni kamera ei kuitenkaan ole etänä käänneltävissä, vaikka tarkennusta voikin muuttaa. Tarkoitus on mahdollisesti laittaa kamerakuva julkisestikin jonnekin, ehkä blogiini, jolloin se ei sitten taatusti käänny mihinkään muualle kuin akvaarioon päin. 8-)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”