Mikä on teidän kallein kalanne?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

PikkuPrinsessa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 19:32, 05.10.2003
Paikkakunta: Vantaa

Mikä on teidän kallein kalanne?

Viesti Kirjoittaja PikkuPrinsessa »

Mikä on teidän kallein kalanne? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. Itse olen tykästynyt vaan näihin halvempiin peusfisuihin. Nyt sitten kun varasin tämän uuden kalan, se maksaa 10e. :mrgreen: Kallein kala mitä mulla on koskaan ollut.
Hynde
Junior Member
Junior Member
Viestit: 77
Liittynyt: 12:56, 13.09.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hynde »

mun halvin kala taitaa olla vuokkokala, niitä saa ihan 25e / kpl
:mrgreen:
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Keltavälskäri (Zebrasoma flavescens) taitaa olla kallein, niiden hinnat pyörii normaalisti siinä 50-70€ koosta riippuen.

Asiasta on ennenkin keskusteltu mm. täällä:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=8328
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=15299
Viimeksi muokannut Sam Salonen, 13:34, 19.12.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Tämän hetkinen kallein kala, mitä minulla on akvaarioissani, on kuujuovapleko, 35 euroa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä sen sijaan olen ostanut kalleimmat markan aikaan. Silloin pulitin 50 mk per kpl kääpiöahvenista (joka Stockmannilla oli 140 mk...)!
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Ankku123
Member
Member
Viestit: 455
Liittynyt: 17:08, 21.01.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ankku123 »

Minulla sokkelopartamonnix2 sekä harvinainen partamonni 25€/kpl
Elmeri
Member
Member
Viestit: 334
Liittynyt: 12:27, 06.11.2003
Paikkakunta: Kymenlaakso - Uusimaa - Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Kailleinta minulla on ollut vaikeamuistaa, mutta luulen että joku ripsimonneista tai plekoista on ollut se.

Nykyisistä kun en ole uusia ostanut aikoihin Amazonin altaisiini vanhojen kuoltua kait ovat tiikerinuoliaiset jota minulla on. Tosin erästä harvinaisempaa kirjoahventa on minulla kaupassa varattuna noutoa odottaen 6kpl.
(Joki)Biotooppiakvaristi - Erityinen kiinnostus pienvesistöihin, jokiin ja Laatokkaan sekä silurus glanikseen ja muihin monneihin, unohtamatta myöskään lehtikaloja.
www.kaakko.net/akvaario (lajilistoja voi lähettää, esimerkit sivulla)+linkkejä lisää
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Helppoa!
Kalleimmat kalani hain itse Tanganjikajärvestä. Niiden hinnaksi tuli siis tuon kolmiviikkoisen matkan kulut. :mrgreen:

Hakumatkasta ja sen vaiheista:
http://www.aquahoito.info/suomi/tanganjika/
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Hynde
Junior Member
Junior Member
Viestit: 77
Liittynyt: 12:56, 13.09.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hynde »

jarvij kirjoitti:Helppoa!
Kalleimmat kalani hain itse Tanganjikajärvestä. Niiden hinnaksi tuli siis tuon kolmiviikkoisen matkan kulut. :mrgreen:
Mielestäni tässä kysyttiin kalan hintaa, ei lomamatkan hintaa.
Jos itse ne hait, niin tuskin maksoivat mitään, eli taitavat olla halvimmat kalat.
Toisaalta jos tolle linjalle lähdetään, niin mä hain kalani lähimmästä kaupasta autolla ja niiden hinnaksi tuli kalat+ auto+ bensat+ vakuutukset..... jne. :|
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Plekot ovat kalleimpia kalojani... 50 euron pintaan menevät harmo- ja pantterivampyyripleko sekä appelsiinipleko.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Hynde kirjoitti:
jarvij kirjoitti:Helppoa!
Kalleimmat kalani hain itse Tanganjikajärvestä. Niiden hinnaksi tuli siis tuon kolmiviikkoisen matkan kulut. :mrgreen:
Mielestäni tässä kysyttiin kalan hintaa, ei lomamatkan hintaa.
Jos itse ne hait, niin tuskin maksoivat mitään, eli taitavat olla halvimmat kalat.
Toisaalta jos tolle linjalle lähdetään, niin mä hain kalani lähimmästä kaupasta autolla ja niiden hinnaksi tuli kalat+ auto+ bensat+ vakuutukset..... jne. :|
Miten niin "lomamatkan". Minähän olen aina "lomalla". Kyseessä oli "kalanhakureissu". :mrgreen:
Ja tutustuminen tanganjika-akvaarion oikeaa sisustamiseen.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Hynde
Junior Member
Junior Member
Viestit: 77
Liittynyt: 12:56, 13.09.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hynde »

jarvij kirjoitti:
Hynde kirjoitti:
jarvij kirjoitti:Helppoa!
Kalleimmat kalani hain itse Tanganjikajärvestä. Niiden hinnaksi tuli siis tuon kolmiviikkoisen matkan kulut. :mrgreen:
Mielestäni tässä kysyttiin kalan hintaa, ei lomamatkan hintaa.
Jos itse ne hait, niin tuskin maksoivat mitään, eli taitavat olla halvimmat kalat.
Toisaalta jos tolle linjalle lähdetään, niin mä hain kalani lähimmästä kaupasta autolla ja niiden hinnaksi tuli kalat+ auto+ bensat+ vakuutukset..... jne. :|
Miten niin "lomamatkan". Minähän olen aina "lomalla". Kyseessä oli "kalanhakureissu". :mrgreen:
Ja tutustuminen tanganjika-akvaarion oikeaa sisustamiseen.
Ja edelleenkään kyseessä ei ole hakureissun hinta vaan kalan hinta jota kysellään. Ei kukaan mukaan lisää kalojensa hintaan hakumatkaa, mä haen kalani vantaalta jos sä haet afrikasta, niin se on sun valinta. [;)]
Nakkestus
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 10:33, 06.03.2003
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Nakkestus »

Kääpiörihmakala 7,2 €. Köyhälää täytyy olla halvat huvit :roll:
-heidi-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 97
Liittynyt: 16:25, 12.11.2003
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -heidi- »

Tällä hetkellä ei ole kuin suht halpoja kaloja, kaikki alle 4euroa kappale. Tosin olen haaveillut kääpiökirjoista, eikä tietenkään halvimpaa sorttia. Ne haaveilemani kalat kun maksavat 27e kappale. :roll:
Viimeksi muokannut -heidi-, 15:38, 19.12.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämänfilosofia: Kaikki tapahtuu syystä
kirjo
Member
Member
Viestit: 332
Liittynyt: 17:00, 24.11.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kirjo »

Elä Hynde nipota. Joskus toisella palstalla joku vastasi samaan, että kalleimmat kalat olivat ne ensimmäiset kalat...(loppua rahanmenolle ei ole tullut;)) ja vastaus oli loistava. Samalla logiikalla myös JJ:n kalat ovat suht kalliita; jos fisun haluaa hakea sen kotijärvestä niin tuleehan sille hintaa! Jos itse hakisin lehtarini Amazonilta, niin vastaisin kyllä täsmälleen samoin. Tosiharrastaja maksaa...

Minun lähes kaikki kalani ovat tuossa 15-20 e hujakoilla. Kallein kala on kuitenkin Corydoras concolor, 14.90 e kappale, mutta kun ne ovat parvikaloja.... [;)]
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Kalojen suhteen olen pihi, eihän sellaisista koska vain lusikan nurkkaan heittävistä otuksista viitsi liikoja maksaa (osta luonnosta pyydystetty iso kiekkokala, joka kuolee viikon kuluttua...). Kasveista tulee maksettua reippaasti enemmän. Kallein kasvini taisi olla 15 euroa maksanut iso kasvipuska ja se on kyllä halpa jos kalleimpia kasveja miettii.

Kallein kalani lienee kääpiöpallokala hinnaltaan jotain öö, 7-8 euroa per pää.
lasasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 16:46, 14.10.2003
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja lasasu »

Tämän hetken kallein kalani on kardinaalikala (1,40€). :D Mutta on mulla ollut aika kallis kääpiöahvenkin, pandakääpiöahven joka maksoi melkein 50 mummonmarkkaa ja niitä oli kaksi! Sitten tietenkin toinen kuoli. Kallein akvaarioeläin (ei-kala) mulla on tulilisko 11 euroa.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Mustanorsukala jotain päälle 20e. (En suosittelee kellekään.)
Jason666
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 23:50, 30.10.2002
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jason666 »

Kallein kalani on seeprapleko 59€, pieni ja kaunis mutta kallis. Niitä oli 2 muutakin mutta ne kuoli, toinen omaa huolimattomuutta ja toinen muuten vaan...118€ kiva tappio.

:|
Nica
Junior Member
Junior Member
Viestit: 182
Liittynyt: 20:41, 28.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nica »

Kallein kalani on punapyrstöpallokala (12 €). Ja niitähän pitää myös olla useampia. Tätä kalliimman ostamista pitäisi kyllä harkita kauan ja hartaasti.
Nica

Pallokaloihin täysin hurahtanut.
Jani_80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 18:01, 12.12.2003

kallis?

Viesti Kirjoittaja Jani_80 »

ehkä kallein kalani on siipisimppu n.50egee
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Viestit: 588
Liittynyt: 13:26, 11.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Stockmannilla käydessäni oli siellä muistaakseni yli 300 e maksavia kiekkokaloja,taisivat maksaa enemmänkin(>300e-700e!)<Jos nyt oikein muistan :roll: ...Kallein ostamani kala maksoi 4,50 e,kultakalahan se! :mrgreen:
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Jason666 kirjoitti:Kallein kalani on seeprapleko 59€, pieni ja kaunis mutta kallis. Niitä oli 2 muutakin mutta ne kuoli, toinen omaa huolimattomuutta ja toinen muuten vaan...118€ kiva tappio.
Mistäs oot noin halpoja seeproja löytänyt? Seeprat olisi kivoja, mutta niillä on sen verran poikkeukselliset vesiolot, että vaatisivat oman altaan...
Kuningascobra
Junior Member
Junior Member
Viestit: 68
Liittynyt: 11:33, 22.04.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kuningascobra »

Kalleimmat kalat taitaa olla mun plekot. Punasilmäplekosta maksoin 49eur(ei ollut tuttu myyjä paikalla)ja Tähtivampyyristä 39eur(joka ei ehkä olekaan tähtivampyyri).
aqua.man
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 17:35, 04.11.2003
Paikkakunta: Ryttylä

Paljonkos olisitte valmiita maksamaan?

Viesti Kirjoittaja aqua.man »

Harrastukset maksavat... paljonko olisitte valmiita maksamaan kalasta.

Minulla tekisi jo pahaa maksaa kalasta 10€. Mutta jos rahaa olisi niin tietenkin siitä maksaisi jopa vähän enemmän....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”