Hunajarihmapoikasten ruokinta?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anii
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 20:33, 21.09.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Hunajarihmapoikasten ruokinta?

Viesti Kirjoittaja Anii »

Hunajaiseni siis kutivat, ja nyt pikkuruisia poikasia puikkelehtii akvaariossa. Mikäli ne sattuvat pysymään kelluvan poikasaltaan sisäpuolella (poikaset ovat vielä siis niin pieniä että tulevat poikasaltaan rakosista läpi) ja säästyvät hengissä, millä ja miten niitä pitäisi ruokkia?
Apri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 15:47, 24.08.2003
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Apri »

Meillä poikaset saivat likoeläimiä ja JBL nestemäistä poikasruokaa. Niillä pitäisi ensimmäinen viikko pärjätä.
Anii
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 20:33, 21.09.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anii »

Eli siis marssin akvaariokauppaan ja pyydän likoeläimiä? *... mä mitään mistään likoeläimistä tiedä*

Miten tuo nestemäinen ruoka hukkuu isoon akvaarioon, eli kun poikaset ovat (osittain) poikasaltaassa josta karkaa paitsi kaikki nestemäinen myös ne pienet poikaset? Läträtäänkö sitä sinne tankkiin niin paljon että riittää, vai annetaanko tipoittain sinne poikasten lähettyville?
Apri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 15:47, 24.08.2003
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Apri »

Likoeläimet kasvatetaan itse. Käy helposti ja vinkkiä siihen löydät http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/elavruok.php (tohvelieläimet)
Ruokatipat itse tiputtelin pikkuisten hengailupaikan tietämille. Poikasruoka sottaa sitten aikamoisesti, eli varaudu vaihtamaan vettä usein.
Poikasten kanssa voi toimia aikalailla samalla tavoin, kuin taistelukalan poikastenkin, joiden hoitoon täältäkin löytyy aika paljon vinkkejä.
Onnea pikkuisten kanssa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”