Crowntail - kaunotar vai hirviö? (kuvia)

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Kata
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 13:05, 13.10.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kata »

rain- kirjoitti:Ostin Myyrmannin Faunattaresta Vantaalta, siellä oli lähtiessäni vielä kolme sinistä jäljellä =)

Faunattaresta tuli mieleen. Itäkeskuksen Fauanttaressa oli muutama "tavallinen" koirastaistelukala, jotka kaikki näyttivät surkeilta. Yksi oli kuollut ja loput siinä partaalla.

Tosin se ei ole ihme. Siitä liikkeestä en ostaisi mitään elävää. Kalat näyttävät siellä niin tautisille, että puistattaa.

Ja mitä tähän alkuperäiseen tulee: minusta se näyttää luonnottomalta. Todella surullista katsottavaa :cry:
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1423
Liittynyt: 13:42, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki; TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Okei, on se nätti. En kuitenkaan oikein osaa digata täysillä mitään jalostettuja kaloja. Jatkuva "epäluonnonvalinta" ulkonäön perusteella ei voi tehdä pelkästään hyvää, vaikka päällisin puolin elukat vaikuttaisivatkin terveiltä. Jo "tavallinenkin" taisto (joka sekin on ilmeisesti jo aika kaukana luonnonmuodosta) saa nykyään otsani kevyesti rypyille.

Noh jaa. Kiekkojeni osalta olen itsekin sortunut jalostettuihin "karkkikaloihin". Olisin tosin ottanut paljon mieluummin viljeltyjä luonnonvärisiä kaloja, jos niitä olisi ollut tarjolla, mutku ei. Villeihin en uskaltanut heti ensimmäiseksi pistää rahojani.


Kati
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Munia oli parikymmentä, niistä kuoriutui viisi ilman emon hoitoa. Tuskin saan niitä pidettyä hengissä aikuisiksi asti, mutta ilmeisesti saan Viherkalasta itselleni uuden kaunokaisen :)

Karkkikalojahan nuo ovat. Ihmettelen tosiaan itseänikin, sillä muuten vannon luonnonmuotojen nimeen enkä suostuisi hankkimaan edes albiinoja kaloja altaaseeni. Taistelukalat ovat ainoa poikkeus, mutta pitää sitä kaikilla olla jokin pahe =)

Olisi kyllä hyvä sekoitella välillä sitä luonnonkantaa noihin taistelukaloihin ja viljellä niitä muutama sukupolvi niin, että ovat taas "puhtaita" joitain muotoja.

Tuolla isossa maailmassa isän ja tyttären tai sisarusten keskenään kudettaminen ei ole mikään ihme tai poikkeus, vaan melkein sääntö kun näillä erikoisuuksilla pelataan. Kurja juttuhan se on.

Meillä kotona on muuten suursnautseri ja labradorinnoutaja. Koirissa sen jalostuksen tuomat haitat näkyvät melko selvästi. Melkein kaikilla lajeilla on jotain tyypillisiä vaivoja ja sairauksia. Kurjaa :/

Jäin kyllä nyt kiinni noihin crowntaileihin. Aion tokikin kasvatella enemmän niitä tavallisia taistelukaloja, mutta pitää sitä pitää pientä crowntail-kantaakin tuossa jahka vain alkaa olemaan parempi onni tuossa kudettamisessa.

Penteleen Raija :|
Murhaaja.
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Olen samoilla linjoilla Katin kanssa, mutta...ainakin minun taistelukaloilla on ollut sellainen luonne, että en toivoisi niiden vilistävän seura-akvaariossa kahta kertaa lujempaa kuin ne nykyään pääsevät (mikä sekin on aika lujaa). TÄytyy myöntää, että nuo uudenmalliset ovat komeita...

Mielestäni jalostus on epäeettistä, jos siitä on eläimelle haittaa lemmikkiolosuhteissa. En ole taistisasiantuntija, mutta kokemusteni perusteella huntueväiset taistikset voivat olla ihan tyytyväisiä.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 20:36, 19.08.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

...upeita.... Vaikka yleensä olen tuota kaikenmaailman eväjalostyusta vastaan, niin täytyy kyllä sanoa että tuo "reiska" on komia!
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Vähän välitietoja. Reiska saattaa sittenkin jatkaa sukuaan. Eilen tuijottelin tuonne kutualtaaseen ja pienet poikaset lähtivät hetken kuluttua varovaisesti tammenlehtien väleistä avoimeen veteen vaanimaan mikromatoja =) Puoli tuntia niitä tuijotettuani päädyin lukuun 12. Se on paljon, sillä mätimunia oli vain kolmisenkymmentä, joista osa homehtui ja kuoriutuneita poikasia näin silloin vain 5.

Saapi nähdä onnistunko nuo pitämään hengissä. Taistelukalan poikaset ovat muuten aika hurjia petoja. Vartalo vääntyy hitaasti s-kirjaimen muotoon ja sitten valtavan nopea syöksy vaanittavan ötökän kimppuun. Tulee ihan hauki mieleen. Wauwwojen kasvattaminen on kivaa, vaikka niitä olisikin vain muutama :)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Wauwwakuva melkein kolmiviikkoisista palluroista. Pohjalla on sitten isokiekkokotilon jätöksiä, ei vauvvojen, ne eivät vielä tuommoisia tehtailijoita sentään ole :mrgreen:
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Kaikki 12 ovat hengissä vielä kuusiviikkoisina. Osalla on aivan uskomattoman upean oranssit evät jo nyt, odotan suorastaan jännittyneenä, että mitä värejä noista tulee. Raija oli suhteellisen puhdasrotuinen, mutta Reiskasta ei osaa sanoa muuta kuin sen, miltä se näytti ulospäin. Todennäköisesti noista tulee aika vaihteleva porukka.

Tiedä raaskinko luopua edes yhdestäkään :roll:
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Ja tässä tänään otettuja kuvia vauveleista.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Mun mielestä toi on hirviökaunotar
Kieltämättä kauniitahan noi on mutta en voisi ajatella ostavani kalaa joka ei voi uida normaalisti tai joka on muutenkin noin epänormaalin näkönen. ihan voi vertaa niihin redparrotteihin ja muihin vastaaviin hirviöihin(vaikkei risteytymisii ja geeniteknologiaa ookkaan käytetty)

Noitahan on viellä half moon muotokin jolla puoli ympyrän muotonen pyrstö(ei oo just nyt linkkii laitettavana)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Harrastat kuitenkin taistelukaloja?

Kyllähän nuo pystyvät uimaan normaalisti ja halutessaan ovat vallan vikkeliä. Terveitä ovat ja iloisia.

Olen ylpeä vauvoistani ja odotan innolla että niistä tulee aikuisia. Tässä poikueen pomo tänään. Kuvat ovat huonoja, niistä ei näy kuinka voimakkaat ja kirkkaat värit sillä jo on. Evien sahalaitaisuuskaan ei näy kuvissa kovinkaan hyvin:

Kuva
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Juu villejä. niillä on enenmän sitä luonnetta kun ainakaan niillä jalostetuilla mitä mulla silloin joskus oli. tietty kaikki kalatkin on yksilöitä mutta mä onnistuin saamaan 1 yltiö agressiivisen äijän ekalla kerralla joka tappo kaikki muijansa. tokal kerralla oli enenmän onnee mutta väritykseltä ja eviltä mun mielestä jalostetut taistikset ei ikinä voita luonnon muotoja
Anzku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 17:16, 29.07.2003
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Anzku »

Voih, miten kauniin violetti poikanen! Ainakin tuossa toisella rivillä vasemmalla olevassa kuvassa otus näyttää tosi upean väriseltä. Ooh, menetin juuri sydämeni... [;)]
The difficult is done at once, the impossible takes a little longer.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

bettaboy85 kirjoitti:Juu villejä. niillä on enenmän sitä luonnetta kun ainakaan niillä jalostetuilla mitä mulla silloin joskus oli. tietty kaikki kalatkin on yksilöitä mutta mä onnistuin saamaan 1 yltiö agressiivisen äijän ekalla kerralla joka tappo kaikki muijansa. tokal kerralla oli enenmän onnee mutta väritykseltä ja eviltä mun mielestä jalostetut taistikset ei ikinä voita luonnon muotoja
No, tuolla isossa maailmassa ne sekoittelevat nykyään luonnonmuotoa ja tavallista ja lyhyeväisetkin ovat muodissa ja ties mitä.

Poitsu tänään, taas huonoja kuvia. Evät ovat todellakin kaksiväriset. Reunat ovat melkoisen mustansinisiä ainakin vielä, en osaa aavistaakaan mikä väristä tulee aikuisena, reunukset joko häviävät tai sitten eivät. Isukin geeneistä ei ole hajuakaan, joten tämä on vähän arpapeliä. Poitsun punainen väri on enemmän oranssihtava kuin violetihtava:

Kuva

Ja tässä poitsun todennäköinen sisko, joka on melkoisen oranssi:
Kuva
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

juu oon noita lyhyteväsiä muotoja ettinytkin. niitäkun vaan ei suomeen eksy(tai en oo koskaan nähny)
Lalalaa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 20:38, 23.01.2004

Viesti Kirjoittaja Lalalaa »

*Huoh* Tuollaisen Reiskan näkösen kalan mäkin haluan!
Mulle tulee aina vain vastaan sellaisia tavallisia huntupyrstöjä... :| No mutta ei niissäkään mitään vikaa ole.

Täytynee lisätä että yleensä en pidä mitään huntupyrstöisiä kaloja kauniina, mutta taistelukalassa teen poikkeuksen [;)].

Haaveena olisi saada isompi akvaario ja sinne sitten 3tyttöä ja yksi koiras taistis... mutta saas nähdä.. :)

Oliko Reiska muuten AkvaarioMaailman "kiehtovat kotilot"-jutussa?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Se oli Reiska. Hitsi, pitääpä päästä lukemaan se juttu. Itse en ole vielä nähnyt =)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Luette juuri murhaajan kirjoitusta. Otin vauveleista kuvia ja laitoin sitten tuommoisen verkkohäkin altaan sivuun ja sinne tuon isoimman, eli Kellin. Menin takaisin koneelle ja räpeltelin kymmenisen minuuttia kuvien kanssa. Vilkaisin akvaarioon ja Kääkky, eli isoin ja komein naaras oli mennyt sen häkin ja etulasin väliin. Menin hätiin, mutta tyttö oli jo ehtinyt tukehtua. Yritin hytkytellä sitä ja kaikkea, mutta eipä vironnut henkiin. Nyt se makaa tuolla pohjalla liikkumattomana ja toivon ihmettä.

Tässä Kääkky:
Kuva

Tässä Kelli:
Kuva

Kuvagalleria lapsosista.
Viimeksi muokannut rain-, 20:09, 17.02.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sade
Senior Member
Senior Member
Viestit: 613
Liittynyt: 13:32, 15.09.2002
Paikkakunta: Kangasala / TAS

Viesti Kirjoittaja Sade »

Upeita :D ! Varsinkin tuo kaksivärinen koiras... Tuliko monellekin samanlainen pyrstö kuin Reiskalle?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Taitaa kaikilla olla kyllä kruunupyrstön alku. Se sininen niissä kuvissa on sitten eri poikueesta :) Reiskan lapsoset ovat punamustasinerviä.
kalakala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 09:40, 19.04.2003
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja kalakala »

Täytyy sanoa että onpa kerrassaan hurmaavia poikasia :D.
"Ehkäpä myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu..."

-Muumipappa-
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viestit: 937
Liittynyt: 00:01, 06.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Todella upeita! Tuleeko näitä jossain vaiheessa myyntiin? Itse yritän nyt saada lisääntymään Eestistä tuomiani kivan värisiä koiraita Rain-:lta ostamieni punaisten naaraitten kanssa. Toinen koiras on marmoroitu punavalkoinen ja toinen on punainen jonka evistä sisin puolisko on punaista ja uloin puolisko valkoista. Hienon näköisiä koiraita molemmat.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Kuulostavat aika vekkuleilta pojilta :)

Aikomus olisi tuoda HASin keväthuutokauppaan isoimmat noista sitten maaliskuun lopulla. Jos vain raaskin luopua. :roll:
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Tämä sinimusta on Käähkä. Toiseksi isoin koiras poikueesta. Anteeksi iso kuva. Tuo kuva on muuten otettu juuri ruokailun jälkeen, siksi masut ovat aika pyöreitä =)

Kuva
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Pari tämänpäiväistä kuvaa:

Käähkä, Käähkä ja Kelli, Kuisma, Kaakao, Kaakao
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”