Taistelukalojen viljely

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Kiitos muuten Thaphiska tuosta linkistä!
Ei ollut kutu viimeeksi nähtävästi tapahtunut, pistin nyt Dyykkiksen sinne uudestaan seuraksi ja lisäsin kookosluolan piilopaikaksi.Jimi siellä nähtävästi rakentaa pesää taas samaan paikkaan, nyt saavat olla pidempään yhdessä siellä.

EHKÄ on mahdollisuus tilata Thaikusta taisto, mietin nyt vaan että millainen olisi viljelyhommiin paras, siis väri/evämuoto. Komeitahan nuo kaikki on, mutta sellainen väri, että omilla tytöillä tai kaupasta vastaan tulevilla tytöillä pärjäis ja sais siitä sitten sen oman linjan pidemmällä tähtäimellä :|
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Kuva

:roll: 8-) :mrgreen:
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Kuva
Tuohan se sun fisusi on :mrgreen: Tai ainakin tuon pyysit ostamaan... ja se on nyt sulle varattu.
Akvarismia 1992-2014
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

-mä katoinki kun tuon kuvan olin laittanut että onpas vaalia, muistin että olisi ollut tummempi :D Kiitos Tindra korjauksesta ;)
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Ny ne sit vihdoin kutee! Tai ainakin yrittävät :roll: Nimittäin vähän hyödyttömältä näyttää tuo kieppuminen. Taitavat olla niin saman kokoisia, ettei ukko pääse kiertymään akkansa ympärille kunnolla :? Yritys on kuitenkin niin kova, että koitakoot nyt siinä jonkin aikaa....
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Spämmään tänne nyt :D Mutta vihdoin pitkän puristelun tuloksena näin muutaman mätimunan äsken :D Ja ukko ainakin toistaiseksi tosi tarkkaan niitä napsii! Nuo vanhat artemiat saa heittää pois, ovat jo niin isoja, huomenna uuset porisemaan =P
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Nyt pika apua jos joku viittii antaa! Kutu tapahtui sunnuntaina ja nyt on poikaset kuoriutuneet. Annanko ukon olla vielä tämän päivän siellä, kun selkeästi pesää hoitaa ja noukkii poikasia vedestä takaisin pinnalle. Menin äsken sitä pesää vähän sohimaan kun ajattelin ottaa ukon pois, mutta sehän vaan hyökkäsi haavin kimppuun :roll: Onko poikasten kannalta turvallisinta ottaa ukko siis vasta huomenna pois, ettei se nyt vaan syö noita pieniä? Viime kudun aikanahan olivat oman onnensa nojassa sen pari päivää niin tää vaihe meni miulta ohi.... Ja joko tuota artemiaa voi antaa?
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Miääli ukko ei syö poikasia niin anna olla siihen asti kunnes oppivat uimaan pinnan myöteisesti=osaavat uida eivätkä roiku pinnassa tai kasveissa. Itse poistin ukon eilen ja täbään laitoin tulemaan likoeläimiä kun neatemäinen ruoka on lopussa.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Ok, kiitos jejoka vastauksesta :)
kultakalafarmari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 18:04, 18.05.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja kultakalafarmari »

Tälläsesta pariskunnasta nyt tuolla hirvee kasa poikasia :)
25pvä kuoriutuivat ja kutu meni todella hyvin.
Erinomainen isukki :P

Uros DDR CT
Kuva

Naaras DR CT
Kuva

Artemia maistuu poikasille hyvin mirkomatojen kanssa :)
Taistelukala kasvatusta joka on hieman karannut käsistä!
Ennen mulla oli kämpässä kaloja, nyt olen itse kalojen kämpässä alivuokralaisena :D
Parikymmentä pyttyä löytyy, eli aivan liikaa!:D
adaina
Member
Member
Viestit: 277
Liittynyt: 15:58, 23.05.2003
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja adaina »

Minäkin olen aikonut koettaa pitkästä aikaa kudettaa taistojani, mutta en ole varma mihin altaaseen sen kutulan perustaisin. Minulla on n.20l pikkuallas vapautumassa tänään, kun laitan lääkityksessä olleet mustatetrat takaisin isoon altaaseen (vaihtaisin tietenkin kaikki vedet tuohon). Sitten minulla on 40l ja 60l altaat tyhjillään. Kysyisinkin, että onko poikasten kasvattamisessa merkittävästi vaikutusta sillä onko allas 20, 40 vai 60l? Tuo pieni kun olisi valmiiksi tuossa lipaston päällä ja lämppärit sun muut valmiina. Muille pitäisi järjestää tilaa...
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Noniin, poistin uroksen eilen illalla, vaikka kovasti vielä hoivailikin, mutta poikaset uiskenteli jo itsenäisesti, niin... :)
Sellanen takaisku, et mie tapoin nuo artemiat vahingossa, olin letkun potkassu yöllä irti [}:)] Selviääkö nuo nyt tuolla nestemäisellä artemialla, mitä oon varuiks sinne suihkutellu jo 2 pv ajan?

Ja sit arvatkaa vaan huomasinko tuolla altaassa platyn poikasen 8O Pitää yrittää se metsästää sieltä ennenkun syö nuo vauvelit! :frown:

Kultakalafarmarilla on upean näköinen pari :)
Naaraita kun siulle tulee myyntiin, niin voisin katsoa onnistuuko haku sieltä päin :)=
Thapahiska

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Laittele vaan sitä nestemäistä jos et saa tuoretta artemiaa heti. Ite en oo käyttänyt viimeisimmissä poikueissa yhtään elävää artemiaa ja hyvin tuol n. 60 poikasta porskuttelee.
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Ok, kiitti :) Mie jatkan sitä nestemäisen antoa :)

Mites Pullahiiren jälkikasvu, selvisikö yksikään?
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Edellisistä poikasista ei tietoa, faija ei ollut niitä nähnyt mutta sen silmillä taistelukalan poikasen bongaaminen ei välttämättä onnistuis muutenkaan. :roll: Eilen huomasin uudet munaskut, tänään kuoriutuivat tai yöllä, nyt killuvat tuolla..
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
eriador
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja eriador »

Hienoa :D
Lukittu

Palaa sivulle “Viljely”