Minne hävisivät myyntipalstan viestit 28.9. - 1.10.?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Minne hävisivät myyntipalstan viestit 28.9. - 1.10.?
Muutaman päivän ajalta olivat viestit kadonneet. Missähän mahtavat olla?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
Tosi kummallista. Mulla eivät näy vieläkään, eikä ensin edes haku löytänyt. Jouduin käymään käyttäjätietojen kautta (hae kaikki kirjoittajan viestit) katsomassa jättämiäni ilmoituksia. Nyt kokeillessani hakua uudestaan, löysi ainakin yhden viesteistä, jota ei aiemmin löytänyt. Mutta kun menin viestin kautta myyntiosasastolle, ei viestistä näkynyt siellä enää jälkeäkään.iekku kirjoitti:Hmm? Minulla näkyvät normaalisti
Täysin mahdollista toki, että mulla vaan kone temppuilee vaihteeksi.

En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Minulla oli samansuuntaisia vaikeuksia tuon Avara luonto -ilmoitukseni tarkastelussa lauantaina. Kone näytti aluksi jostain syystä edellisen päivän viestitilannetta ja sitten ilmeni, että joku moderaattorin oikeuksia ansaitsematon lapsukainen oli huvikseen poistanut tuon etsimäni viestin välillä. Irkissä ihmettelemällä viesti ilmaantui takaisin - kuulemma viestissä ei ollut vikaa vaan sen kirjoittajassa...
Hahaa, Maisu-raukka. Minä olin tuohon aikaan syömässä, joten turhaan syytät minua. Ei aina kannattaisi syyttää, jollei ole varma ketä syyllistää.maisu kirjoitti:Minulla oli samansuuntaisia vaikeuksia tuon Avara luonto -ilmoitukseni tarkastelussa lauantaina. Kone näytti aluksi jostain syystä edellisen päivän viestitilannetta ja sitten ilmeni, että joku moderaattorin oikeuksia ansaitsematon lapsukainen oli huvikseen poistanut tuon etsimäni viestin välillä. Irkissä ihmettelemällä viesti ilmaantui takaisin - kuulemma viestissä ei ollut vikaa vaan sen kirjoittajassa...

Hmm, tuo lapsellisuuteni vielä kiehtoo, missä vaiheessa muutuin takaisin lapselliseksi? Minulla on sinun harmikseni syyskuun 6. päivän irc-logit tallessa, jolloin vielä olit eri mieltä. Ei kai sulla viinilasin mukaan vaihdu mielipiteetkin?
Ps. ja vaikka olisinkin poistanut viestisi sanan kirjaimmellisessa merkityksesä, en olisi voinut sitä enää palauttaa.
-
- Elite Member
Missä kohtaa olen syyttänyt sinua? Itse tosin sanoit minulle irkissä, että vika oli viestin kirjoittajassa eikä viestissä, joten voisi päätellä että tiedät asiasta jotain. Voit kuitenkin mennä rauhassa takaisin tynnyriisi, kukaan ei ole maininnut nimeäsi tässä keskustelussa.Didi kirjoitti:Hahaa, Maisu-raukka. Minä olin tuohon aikaan syömässä, joten turhaan syytät minua. Ei aina kannattaisi syyttää, jollei ole varma ketä syyllistää.Tiedätkös, minua loukkaa tuollainen perätön kettuilusi.
Joku sen viestin oli jokatapauksessa poistanut koska sitä ei ollut tuolla hetkellä missään ja sen jälkeen se palautettiin alkuperäisen paikkaansa. Minua ei suuremmin kiinnosta kuka tästä lapsellisesta kiusanteosta on vastuussa, minusta se vain oli hyvin ikävää moderaattoritoimintaa lukijoita kohtaan koska kyse oli tällaisesta tiedotusluonteisesta viestistä.
Jotenkin olin rivien välistä lukevinani tuon kaltaista. Ehkäpä nuokin tunnot pohjautuivat aikaisempiin keskusteluihin kanssani.maisu kirjoitti:Missä kohtaa olen syyttänyt sinua? Itse tosin sanoit minulle irkissä, että vika oli viestin kirjoittajassa eikä viestissä, joten voisi päätellä että tiedät asiasta jotain.Didi kirjoitti:Hahaa, Maisu-raukka. Minä olin tuohon aikaan syömässä, joten turhaan syytät minua. Ei aina kannattaisi syyttää, jollei ole varma ketä syyllistää.Tiedätkös, minua loukkaa tuollainen perätön kettuilusi.
Ei kiitos, meillä päin ihmisillä on tapana asua taloissa.maisu kirjoitti:Voit kuitenkin mennä rauhassa takaisin tynnyriisi, kukaan ei ole maininnut nimeäsi tässä keskustelussa.
Ilmauksen viestin kirjoittajankin suhteen oli jollakin tapaa potentiaalinen. Muistaakseni se oli ehkä -sanalla varustettu tai kirjoitettu jopa potentiaalisessa tapaluokassa, joten mitään en varmaksi todennut, saati väittänyt - arvailin ja esitin todennäköisyyksiä vain. Tarkastan kyseisen epäkohdan, kunhan saan vain viikonloppuiset logit käsiini.maisu kirjoitti:Joku sen viestin oli jokatapauksessa poistanut koska sitä ei ollut tuolla hetkellä missään ja sen jälkeen se palautettiin alkuperäisen paikkaansa. Minua ei suuremmin kiinnosta kuka tästä lapsellisesta kiusanteosta on vastuussa, minusta se vain oli hyvin ikävää moderaattoritoimintaa lukijoita kohtaan koska kyse oli tällaisesta tiedotusluonteisesta viestistä.
Ja lisätään 06.10.2003 19:22:
Eihän sieltä mitään 'ehkä' -sanaa löytynyt, mutta 'jos' siellä on: (13:57 <@Didi`> jos siinä muistuttajassa on jotain) Jollet sinä aikaisemmalla viestilläsi tarkoittanut minua epäillessäsi jonkun sörkkineen viestiäsi, niin yhtä todennäköisesti tuossakin pronomini 'se' ja muistuttaja -sana viittaavat sinuun. Ihan vain tulkintakysymys, ken itsensä tunnistaa moisesta kuvauksesta.
Viimeksi muokannut Didi, 19:23, 06.10.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moderaattorit eivät pysty poistamaan viestejä ketjusta ja palauttamaan niitä takaisin ketjuun, ainakaan nykyisellä softan versiolla. Kokonaisia ketjuja voi poistaa ja siirrellä aihepiiristä toiseen sekä ketjun sisäisistä viesteistä valita erikseen niitä joista esim splittaa uuden viestiketjun, mutta viestejä ei voi poistaa ja palauttaa johonkin olemassaolevaan ketjuun, muutoin kuin postaamalla uudestaan saman viestin ja se onnistuu vain ko. viestin kirjoittaneelta henkilöltä. Eli jos moderaattori poistaa jonkin muun kuin itse kirjoittamansa viestin ketjusta niin hän ei kykene palauttamaan sitä ketjuun ainakaan sillä nimimerkillä jolla se oli alunperin kirjoitettu.maisu kirjoitti:Minulla oli samansuuntaisia vaikeuksia tuon Avara luonto -ilmoitukseni tarkastelussa lauantaina. Kone näytti aluksi jostain syystä edellisen päivän viestitilannetta ja sitten ilmeni, että joku moderaattorin oikeuksia ansaitsematon lapsukainen oli huvikseen poistanut tuon etsimäni viestin välillä. Irkissä ihmettelemällä viesti ilmaantui takaisin - kuulemma viestissä ei ollut vikaa vaan sen kirjoittajassa...
Mikäli ymmärsin väärin ja tarkoitit sitä että joku olisi mennyt poistamaan koko avara-luonto threadin niin pahoittelen kommentin turhuutta. En kuitenkaan usko että ketään ylläpidon henkilöä kiinnostaa liikauttaa eväänsä jos se ei ole aivan välttämätöntä.
-
- Elite Member
Heh, minä en tuota threadiä silloin nähnyt loppujen lopuksi ollenkaan joten en tiedä oliko siinä tässä vaiheessa yksi vai useampia viestejä, ilmeisesti kellonaikojen perusteella olisi ollut kaksi. En kuvitellut viestin puuttumista yksinäni, vaan irkissä toinen henkilö sanoi sen näyttävän siltä kuin se olisi siirretty johonkin muttei ymmärtääkseni kuitenkaan löytänyt sitä. Hän sai viestin lopulta näkyviin alkuperäisessä ryhmässä. Kyse ei minusta mitenkään voinut olla mistään komentojen ristiinmenemisestä sillä aikaväli oli kuitenkin sen verran pitkä ja viestiä ei lopultakaan ollut siirretty mihinkään. Ehkä joku oli ajatellut siirtää sen ja meni suihkuun välillä, tiedä häntä.
-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Olen havainnut että joskus lähetetyt viestit eivät näy kaikissa hauissa. Tästä huolimatta viestit ovat tallessa ja olemassa ja niihin pääsee ainakin suoralla linkillä. Vika voi olla jossakin tietokannan indeksissä vaikkapa, mutta ongelman selvittämiseksi joutuisi tekemään paljon töitä suhteessa vian aiheuttamaan haittaan. Seuraavassa phpBB-versiossa ongelmaa tuskin on ja siinä myös näemme mitä kukin moderaattori on touhuillut.
En näe mitään syytä miksi ko. tapauksessa viesti olisi oikeasti poistettu. Vastaavissa tapauksissa, eli jos voi epäillä moderaattorin toimineen väärin, tulisi ottaa yhteyttä suoraan admineihin tai vaikkapa Sam Saloseen. Julkinen perättömien arveluiden levittäminen tuskin tuntuu kenestäkään kivalle.
En näe mitään syytä miksi ko. tapauksessa viesti olisi oikeasti poistettu. Vastaavissa tapauksissa, eli jos voi epäillä moderaattorin toimineen väärin, tulisi ottaa yhteyttä suoraan admineihin tai vaikkapa Sam Saloseen. Julkinen perättömien arveluiden levittäminen tuskin tuntuu kenestäkään kivalle.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
- Elite Member
Aika fiksu ja oppivainen bugi kun osasi korjata itsensä muutama hetki sen jälkeen kun olin asian huomannut. Ei kovin todennäköinen selitys, IMHO.
Kuten sanoin, minä en ollut ainoa joka havaitsi keskustelun puuttumisen. Lisäksi tuoreemmat viestit näkyivät merivesiryhmässä, tuo Avara luonto -keskustelu sen sijaan ei.
Kuten sanoin, minä en ollut ainoa joka havaitsi keskustelun puuttumisen. Lisäksi tuoreemmat viestit näkyivät merivesiryhmässä, tuo Avara luonto -keskustelu sen sijaan ei.
Jos viittaat minuun, niin en allekirjoita. Taisin mainita, että näytti siltä, kuin viesti olisi ollut siirrettynä toiseen ryhmään, mutta sitten myöhemmin oli taas merivesiryhmässä. Nyt kun tarkemmin katselen, niin se olikin tuo uuden viestin merkki. Tulee vain luettua tätä sen verran harvakseltaan, etten muistanut, että miltä siirretyt viestit näyttävät.maisu kirjoitti:Kuten sanoin, minä en ollut ainoa joka havaitsi keskustelun puuttumisen. Lisäksi tuoreemmat viestit näkyivät merivesiryhmässä, tuo Avara luonto -keskustelu sen sijaan ei.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kuvittelenko vain, vai onko tämän bugin ilmentymä yleistymään päin? Toivottavasti kanta ei ole täysin hajoamassa... Niin tai näin, varmuuskopiot kunniaan!Kaizu kirjoitti:Olen havainnut että joskus lähetetyt viestit eivät näy kaikissa hauissa. Tästä huolimatta viestit ovat tallessa ja olemassa ja niihin pääsee ainakin suoralla linkillä. Vika voi olla jossakin tietokannan indeksissä vaikkapa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
BTW, joko tuolla seuraavalla softaversiolla mahtaisi päästä eroon siitä siirrettyjen viestiketjujen kummitteluominaisuudesta?
coeliac disease
Itse asiassa on viimeaikoina ollut häpsähdyttävän rauhallista, kinaa ja känää kyllä silloin tällöin, mutta pahimmat riitelyt ovat ollet vähemmällä. Taitaa viimeiset rähinät olla viime keväältä.Kawai kirjoitti:Ah ja voi! Päätin taas kurkistaa pitkästä aikaa AWn touhuja ja täällähän meno on ihan entisenlaista.![]()