Martha Maanvaiva kiipeilee maton päällä

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Kris kirjoitti: Jos Martha noin kovasti siellä tykkää olla ja jos olet jo pumppuun rakentanut jonkin suodattimen sille, miksi ihmeessä et vain anna sen olla siellä kirkasvesipuolella?
Siksi, koska jos aion Marthalle antaa ruokaa maton taakse, pitäisi valaisimia siirtää syrjään ja ottaa ainakin toinen kansilasi pois ja vähän käännellä matosta kasvavia kasveja syrjään...samaisesta syystä kypsyin Marthan haavimiseen maton takaata, se pöljä kun ei osaa tulla itse sieltä pois.
Kris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 11:25, 10.08.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kris »

millia kirjoitti:Siksi, koska jos aion Marthalle antaa ruokaa maton taakse, pitäisi valaisimia siirtää syrjään ja ottaa ainakin toinen kansilasi pois ja vähän käännellä matosta kasvavia kasveja syrjään...samaisesta syystä kypsyin Marthan haavimiseen maton takaata, se pöljä kun ei osaa tulla itse sieltä pois.
Siis hetkinen... onko siihen pois tulemiseen (siis paluuseen) jokin todellinen este (ts. onko esim. kirkasvesitilan pinta huomattavasti alempana tms.)? Jos näin ei ole, miksi se ei osaisi sieltä tulla pois itsekin? Voisiko sen antaa olla siellä kirkasvesitilassa ruokkimatta muutaman päivän? Silloin ehkä routa ajaisi porsaan kotiin, eli nälän yllättäessä se ehkä kiipeilisi itse takaisin isolle puolelle.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Kris kirjoitti: Siis hetkinen... onko siihen pois tulemiseen (siis paluuseen) jokin todellinen este (ts. onko esim. kirkasvesitilan pinta huomattavasti alempana tms.)? Jos näin ei ole, miksi se ei osaisi sieltä tulla pois itsekin? Voisiko sen antaa olla siellä kirkasvesitilassa ruokkimatta muutaman päivän? Silloin ehkä routa ajaisi porsaan kotiin, eli nälän yllättäessä se ehkä kiipeilisi itse takaisin isolle puolelle.
Ei siinä muuta estettä ole kuin se, että pitäisi ottaa vähän vauhtia ja hypätä. Matton pinta kun on toiselta puolelta rouhittu. Martha ei milloinkaan hyppää maton yli vaan käyttää jotakin lovea ramppina mitä pitkin luikertelee toiselle puolelle. Olisin tietty voinut muutaman loven tehdä toisellekin puolelle, ehkä mimmi sitten olisi päässyt tulemaan sieltä pois jos huvittaa. Musta vaan tuntuu, ettei sitä huvita, koska Marthalta ei yleensä mene puolta tuntia kauempaa, kunnes se on taas kammennut itsensä maton taakse.
En ole tahallisesti pitänyt Marthaa dietillä, mutta parina päivänä olen unohtanut tarkistaa rouvan sijainnin ja näin ollen sillä on ollut paastopäivä.
Kirkasvesitilassa on vesi ehkä pari milliä alempana kuin kalapuolella, mutta eipä sen pitäisi estää mitenkään Marthaa...vika taitaa olla silmien välissä.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Sillä on avaran paikan kammo? :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 11:25, 10.08.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kris »

No mutta mitäs jos leikkaisit sille jonkin pienen loven jota pitkin pääsee kirkasvesitilasta ylös? Siis vähän samaan tapaan kuin siellä toisella puolella on. Sitten vain annat tytsyn olla siellä kirkasvesitilassa muutaman päivän ilman ruokaa niin eiköhän ala ruoka-aikaan etsimään kiipeilykohtaa takaisin sinne mistä ruoan haju tulee. Takuita en onnistumisesta anna. ;-) Mutta jos onnistuu, pääset stressistä eroon ja kala saa tekemistä.
Kajsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 08:43, 03.09.2003
Paikkakunta: Valkeakoski - TAS

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Mitä taikoja pitää tehdä, että Martan filmipätkät saa näkyviin :(
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
Tilkka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 68
Liittynyt: 22:30, 03.01.2003
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Tilkka »

Kajsa kirjoitti:Mitä taikoja pitää tehdä, että Martan filmipätkät saa näkyviin :(
Samaa ihmettelen minäkin. Ei näy!
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Tilkka kirjoitti:
Kajsa kirjoitti:Mitä taikoja pitää tehdä, että Martan filmipätkät saa näkyviin :(
Samaa ihmettelen minäkin. Ei näy!
Eikö näy vaikka pasteaa ne URLit selaimen osoiteriville? Minulla ainakin toimi juuri äsken kun kokeilin.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Kajsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 08:43, 03.09.2003
Paikkakunta: Valkeakoski - TAS

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Mulla Media Player näyttää vain jotain psykedeelistä kuvaa joka velloo pitkin kuvaruutua =/

WinAmpin kautta en saa kuvaa näkyviin..

Mikä voisi olla sellainen ohjelma joka näyttää avi-tiedostoja...
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
Kris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 11:25, 10.08.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kris »

Minulla suora linkki ei toimi, vaan pitää siirtää url copy-pastella selaimen osoiteriville. Sittenkin Netscapen avulla ei toimi, mutta Internet Explorer pelittää.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Missäs formaatissa nuo viideot ovat? Ja jos se ei riitä niiden purkamiseen, niin samantien olisin kiinnostunut käytetystä codekistakin. Eivät ainakaan pikaisesti yritettynä auenneet.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Tiedostot on digikamera ottanut .avi-muotoon. Pyörivät ainakin Winamp3:lla.
Täältä voi ladata Winamp3:n
Kajsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 08:43, 03.09.2003
Paikkakunta: Valkeakoski - TAS

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Yritän katsoa Marttaa edelleen WinAmp3:lla eli mulla on videokuva hienosti päällä jne... Haen Add-käskyllä nettiosoitteet ja saan sitten virheilmoituksen: http: can't connect (416)

Harmi.. Olisin todella halunnut nähdä Martan vauhdissa.... :cry:
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
harrih
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 10:06, 25.06.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja harrih »

dsl kirjoitti:Missäs formaatissa nuo viideot ovat? Ja jos se ei riitä niiden purkamiseen, niin samantien olisin kiinnostunut käytetystä codekistakin. Eivät ainakaan pikaisesti yritettynä auenneet.
Windows Media Player kertoili minulle sen verran, että videon pakkaus olisi seuraava: LEAD MCMP/MJPEG Decoder.

Täältä: http://www.avlandesign.com/dl.htm löytyy ACE Mega CoDecS Pack (koko:7.4 MB), joka näyttäisi sisältävän tuon codecin.
En mene vannomaan, että tuon lataamalla ja asentamalla saa martan kiipeilyt näkymään.

Toivottavasti jollekkin on tuosta apua.
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Yksi iso vatsalihas on parempi kuin kuusi pientä.

Hartsa
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

millia kirjoitti:Alkoi hiukan kyllästyttää aina noukkia kaveria toiselta puolen, joten nyt kirkasvesitilan päällä on mattosta rakennettu kansi. Asensin kannen vähän viistoon, että kiipeilevä Martha valuisi takaisin paludaarion märempään osaan.
Matosta rakennettu kansi pidätteli Marthaa sitten tasan neljä päivää. Jätin kannen takimmaiseen kulmaan pienen kolon lämmittimen säätämistä helpottamaan. Marthan oli täytynyt siis kavuta noin 10 cm loivaa ylämäkeä päästäkseen maton taakse. Sieltä se minua pällisteli voitonriemuinen ilme naamallaan eilen.
Saa olla mokoma kala siellä ainakin pari päivää jäähyllä. Leikkasin saksilla mattoon kolosen jota Martha voi käyttää ramppina, jos haluaa tulla sieltä pois. Katsotaan kuinka kauan se siellä viihtyy. Täytyy varmaankin loppuviikosta haavia se taas pois jos ei itse tajua tulla. Harmittaa vaan kun nyt siinä on se kansikin päällä...lisää vaivaa vaan Marthan haavimiseen. :frown:
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Tänks Kris!

Routa tosiaan ajoi porsaan kotiin. Tänä aamuna Martha oli ilmeisesti kyllästynyt jöllöttämään maton takana. Ajatteli varmaan että hissi on epäkunnossa, täällähän tulee nälkä, joutuu näköjään itse raahaamaan luunsa toiselle puolen. :mrgreen:
Kris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 11:25, 10.08.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kris »

millia kirjoitti:Routa tosiaan ajoi porsaan kotiin.
Tämäpä mukava kuulla! :-D
Vähän tosiaan hermostutti antaa tuollaista vähän radikaalia neuvoa, mutta arvailin että seuraisit Marttaa kuitenkin tarkasti.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Kris kirjoitti: Vähän tosiaan hermostutti antaa tuollaista vähän radikaalia neuvoa, mutta arvailin että seuraisit Marttaa kuitenkin tarkasti.
Joo, tarkastin pari kertaa päivässä että se voi hyvin. Martha tuli aina välillä kyttäämään mua sieltä aukosta minkä tein sille rampiksi kannen ja maton väliin. Katseli sieltä ikään kuin ilkkuen "ähäkutti, täällä ollaan taas ja nyt et saa mua kiinni kun ole täällä jemmassa". Tänä aamuna ämmä tosiaan uiskenteli ihan muina kaloina kalapuolella, ihan kuin ei olisi missään häviksissä koskaan ollutkaan.
Kris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 11:25, 10.08.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kris »

No nyt se ainakin on saanut mukavaa tekemistä ja "kesämökin", jos alkaa pänniä siellä isolla puolella. ;-)
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

harrih kirjoitti:Windows Media Player kertoili minulle sen verran, että videon pakkaus olisi seuraava: LEAD MCMP/MJPEG Decoder.
Ja sit otetaan vastaan hyvää arvausta näkeekö niitä jotenkin OS X:stä? Mikäli ei, niin voin kääntää ne pakkaamattomasta avista quicktimeksi, jos joku avin saa toimitettua sopivassa muodossa.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
akvaario
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 23:27, 25.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja akvaario »

Onpa sulla hupakko kala, täytyy myöntää! Hih... Mitenhän se on tuon oppinut? Se haluaa ilmiselvästi käydä sotaa mattosuodatinta vastaan... :mrgreen:
TosiTahvo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 21:07, 18.10.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Kyllähän se sieltä meni!!!

Viesti Kirjoittaja TosiTahvo »

Hyvinhän Martha meni! Uusi kuin olen niin kysympä, että miksi kaikki tietää tosta niin paljon ja se on jotenki HÄH? Kuka tää fisu on ja mitä tehny? Ois kiva jos vastaisit
ÄhÄkUttI! En ole tyhmä vaikka kyselen paljon asioista. Sehän on fiksua!
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kyllähän se sieltä meni!!!

Viesti Kirjoittaja millia »

TosiTahvo kirjoitti:Kuka tää fisu on
Taistelukalanaaras nimeltään Martha Maanvaiva
TosiTahvo kirjoitti: ja mitä tehny? Ois kiva jos vastaisit
Kiipeilee mattosuodattimen päällä. Se siis mönkii monta kertaa päivässä mattosuodattimen yli kirkasvesitilaan. Enimmäkseen se viettää siellä aikaansa. Nyt kun Martha jo osaa tulla kirkasvesitilasta pois, se saa mennä ja tulla miten mieli tekee.
TosiTahvo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 21:07, 18.10.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Kuka...?

Viesti Kirjoittaja TosiTahvo »

Siis arg [}:)] ... miks kaikki on noin kiinnostuneita siitä? Kirkasvesiallas? Sori...oon tosi tyhmä(niin kuin nieni on...)!!! :mrgreen:
ÄhÄkUttI! En ole tyhmä vaikka kyselen paljon asioista. Sehän on fiksua!
juusoL
Member
Member
Viestit: 389
Liittynyt: 16:59, 26.06.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja juusoL »

Sen takia kun aika ihme kun kala kiipeää mattosuodattimen reunan yli kirkasvesitilaan. siis menee pois vedestä kiipeää sellatteen vaahtomuovin päälle(vai mikä tämä nyt on) ja menee sinne kirkasvesitilaan. Kirkasvesitila on mattosuodattimen taakse jäävä tila.Joku voi selittää tarkemmin minkälainen tila se on. Eli ei ole erillinen akvaario. Etkö saa sitä videon pätkää näkyviin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”