Koira söi kalanruokaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Helppii! En tiedä mihin tämä olisi pitänyt laittaa, mutta ei sillä väliä. Koirat söi mun monneille tarkotetut pohjatabut! Ihan hyvällä ruokahalulla vetelivät niitä kunnes purkki oli tyhjä :D Onko vaarallista koirille?
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ei ole.
Meidän nuori nainen on erittäin ihastunut kalanruokiin ja muutamat purkit on tuhonnut, jos on epähuomiossa jäänyt johonkin näkyville. Ainoa erikoinen asia on ulkoilutusreissuilla kun sitten nuo torttujen värit ovat välillä olleet aika hmmm....vihreitä, tai punaisia, riippuen ruuasta minkä on syönyt. :mrgreen:
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
-Omppukotilo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 14:15, 19.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja -Omppukotilo »

ei ole :D Munki tipsu veteli hiutalepurkin tyhjäksi, sillä välin kun olin suihkussa. Ei tullut muuta kuin muutaman päivän ajan ripulia : D
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
elisa83
Member
Member
Viestit: 294
Liittynyt: 22:04, 06.09.2006
Akvaarioseurat: has
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

Meikäläisen toinen koira tässä kesällä oli päättänyt avata akvaariokaapin oven(vissiin oli tylsää :roll: ) ja syödä sieltä kaiken.. Olin juuri täydentänyt ruokavarastot, joten kyllä ketutti. Laskin, että suurinpiirtein 130->€ meni rahaa ja koira sai muutaman päivän karmean ripulin(joka haisi PIIP ja teollisen kalanruoan sekoitukselta, yök!!).

Edit: Kiroilu ei kuulu AW:hen!
-Ylläpito
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
Sindi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 15:54, 17.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja Sindi »

ei ole. Meiän käppänä vetäsi hiutalepurkin, mutta ripulihan siitä seurasi:)
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Jännä miten muiden koirat ripulia saanut... Meidän springerineiti ja äitinsä ovat selvinneet vain noilla erikoisen värisillä tortuilla.

Elisa83, mä niin tiedän tunteen. Toi meidän nuori nainen on joskus tuhonnut myös reilun 100euron arvosta kerralla kalanruokia kun oli jäänyt kaapin ovi auki. No onneksi oli pakkasessa lisää. Mutta kun tällä on fetissi myös jyrsijän ruokiin, niin olihan se päättänyt nekinajankulukseen tuolloin tuhota, meni siinä sitten suurinpiirtein saman verran rahnaa, kun olin juuri riksujen ruokavarastit täydentänyt isommilla säkeillä, kun ei sitä viitsi viikottain turkuun asti ajella kumminkaan vain sitä varten.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
jake91
Junior Member
Junior Member
Viestit: 244
Liittynyt: 10:45, 26.12.2007
Sukupuoli: Mies

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja jake91 »

Ei ole haittaa. Meidän suomenlapinkoira vanhus (8v) Nuoli aina ruokinnan jälkeen altaan edustan. Saaattoi aina silloin tälöin tipahtaa muutama hiutale maahan, kun annostelin kaloille sopivaa määrää. Nyt ei ole nuolemassa, kun muutti nuoremman suomenlapinkoiran kanssa ulos asumaan. :mrgreen:
Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Mulla kans Tanskandoggi narttu tuhonnu kolme melkein kokonaista hiutalepurkkia. Ei oo täälläkää tullu ripulia noista kalan ruuista.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Kissat tykkää niistä kans :)
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja sani »

iomeron kirjoitti:Kissat tykkää niistä kans :)
Mä muistan lapsena ostaneeni monnintabletteja kissalleni "karkeiksi" :) Kissa oli ihan hulluna niihin.

Meidän koira murtautui pentuna akvaariokaapistoon. Se jyrsi sieltä kaikki irtaimistot palasiksi ja ripotteli myrkylliset kaliumnitraatitkin lattialle, samoin erilaisten vesitestien kemikaalit. En tiedä paljonko meni myrkkyjä suuhun mutta itse kalanruuat se ainakin söi mitä vaan auki sai. Ei kuollut eikä saanut edes ripulia. Jos koiralla on sekaruokinta eli saa hyvin vaihtelevaa ruokaa ja raakaa lihaa, vatsa ei mene juuri mistään sekaisin.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Meidän vanhemmalla koiralla oli sen verran hienostuneempi maku, että kaikista tarjolla olevista kalanruoista se oli syönyt vain rain-:in tekemät kotilolastut... :mrgreen: Pohjatabletteja se myös maistelee mielellään, jos tarjotaan.
Be merrier with a terrier!
Lea_83
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 18:49, 28.06.2007
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja Lea_83 »

Mulla käy vanhempi kissa suurinpiiretin päälle ku otan pohja tabletti pussin käteen.
Tuhos se hiutalepussinki ku se oli tos pöydäl. Onneks nyt ei koko pussii ollu syöny. Pussi oli järsitty rikki ja vähän sisältä imeskelty niit hiutaleit.
Mitään ripulii tai muuta ei täällä ole ollut.
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
roomalainen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 13:24, 06.07.2008
Sukupuoli: Nainen

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja roomalainen »

Joo. MEijän kissa on syönny kalan ruokaa salaa. Sille ei kyl käyny mitään ihmeellisempään...
Klikkaa! Klikkaa!Klikkaa! Kiitos jos klikkasit ;-)
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Kai ne kalanruuat sitten ovat hyviä. :roll:

Koirista en tiedä, mutta rottatyttöni ovat ihastuneet kalanruokaan, etenkin niihin lihapitoisempiin laatuihin, ja etenkin raeruokia on kätevä käyttää rottien makupaloina. Vanhat, akvaarion jalustaan unohtuneet ruokapurkit on järjestelmällisesti murrettu ja syöty tyhjiksi, ja ovatpa nuo järsineet auki myös sitruunahappo-, nestehiili-, hoitoaine- ja kynsilakanpoistoainepullot. Raemuotoinen sitruunahappo oli muuten myös syöty, viimeistä murua myöten. Toivottavasti muiden pullojen sisältöä ei ole suuremmin rottien suuhun päätynyt. Eipä noilla kyllä näytä edes vatsavaivoja olevan, vaikka söisivät mitä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
nina1979
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 10:04, 17.08.2006
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja nina1979 »

Ei ole koiraa, mutta kissoille kyllä kelpaa.
Varsinkin pohjatabletit on kovassa huudossa.
Purkissa pitäs olla ehdottomasti varoitus:

Aiheuttaa kissoilla kuolaamista kerjäämisen yhteydessä.

:D
317l +54l (telakalla) + 128l
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Juupa, täällä affenpelletit ovat virallisia kissanamuja 8-)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Kyllä hengissä koirat ovat vaikkakin ovat kerinneet pariinkin kalanruokaan perehtymään. Eniten vissiin hatutti kun olin juuri ostanut Spectrumin suurimman purkin raeruokaa ja vanhemman tyttären Dogo Argentino tuli vierailulle ja tuhosi koko pirun purkin parempiin suihin, siis todellakin, meni myös purkki. Illemmalla kun jäi hetkeksi yksinnään, niin meni eteisen mäntyinen lipastokin, ei sentään kokonaan :mrgreen:
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member
Viestit: 867
Liittynyt: 10:56, 28.12.2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Täälläkin sekoaa yks pikkutiikeri kun pohjatabletti purkkia ravistaa. Tulee kun salama paikalle ja puskee jalkoja ja hyppää lipaston päälle tai sitten nousee kynsineen jalkaa vasten kerjäämään. :roll:

Ei ole tullut minkäänlaisia oireita kun olen antanut yhden tai kaksi tablettia, hengitys nyt ehkä haisee, muttei sen kummempaa. :D
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

*reps* :mrgreen:
Meillä koiruus kyttää aina kun ruokin kaloja josko sille tipahtais "makupaloja", siinä onkin aina kiirettä kun esim pohjatabletti tipahtaa lattialle, kumpi sen ehtii ottaa sen ennemmin, minä vai koira :D

Eipä noista mitään haittaa ole, meillä poikakin sattui pienenä rouskuttamaan katkarapupellettejä kun ei tiennyt niiden olevan VAIN kaloille tarkoitettuja, sen jälkeen kyllä on tullut pidettyä purkit korkeammalla :mrgreen:
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Monniliini
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 16:13, 16.03.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja Monniliini »

Meillä koira joskus löysi/sai pikkuruisen kalanruokapelletin. Kantoi sen matolle ja alkoi pyöriä sen päällä :mrgreen:
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Kyllä meillä koirakin tykkää kalanruuasta, mutta enemmän kalanruokapurkkeja saa varjella mun tytöltä. Neiti on 3v ja useampaan otteeseen pupeltanut puoli purkillista hiutaleita kun silmä on välttänyt...
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Psogu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 16:14, 03.03.2008
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Koira söi kalanruokaa

Viesti Kirjoittaja Psogu »

mightyblue kirjoitti:Meillä koiruus kyttää aina kun ruokin kaloja josko sille tipahtais "makupaloja", siinä onkin aina kiirettä kun esim pohjatabletti tipahtaa lattialle, kumpi sen ehtii ottaa sen ennemmin, minä vai koira :D
Meillä ei ole koiria, vain kaksi kissaa. Kummatkin ovat sen verran viehtyneitä pohjatabletteihin, että parempi kun ei edes yritä väliin, jos jotain lattialle tipahtaa. :roll:
Blessed are they who can laugh at themselves for they shall never cease to be amused.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”