Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5538
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Siinäpä se taisi jo otsikossa olla.

Omakohtaista kokemusta: Tilasin täältä eräältä käyttäjältä kasvipaketin kotiini. Lista oli mainio ja hintakin vaikutti ihan kohtuulliselta. Tehtiin kaupat kun huomasin että käyttäjä on suhteellisen aktiivinen tällä palstalla ja vaikutti muutenkin luotettavalta.

Mutta mites kävinkään. Sain paketin, jossa onnettoman pieniä sirriäisiä. Suurin osa nk. kasveista lensi suoraan käyttökelvottomana roskikseen. Jäi tosi huono maku. Myyjä ei ole suostunut kommentoimaan pettymystäni millään tavalla.

Mutta kiitokset ja terveiset vuosaareen ja itäkeskukseen. Kasvit voivat mainiosti ja rehottaa vähän liikaakin. Ja isopurjepleko Nestori voi mainiosti. Tosin siitä on tullu melkomoinen läski. Kiitos siitä vaan leppävaarion Villelle. Se myy liian hyviä kalanruokia:)
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja NinZe »

En ole paljon vielä kauppoja tehnyt, mutta kaikki tähän asti tehdyt kaupat olleet iha hyvin onnistuneita. Rahojen kanssa ei ole ollut ongelmia puolin eikä toisin. Ainoastaan kasveja olen ostanu postivälityksellä ja kaksi Plekoa. Kasvit olleet hyvä kuntoisia, ja hyvin pakattuja. Plekot mitkä tuli olivat myös hyvin pakattuja. Toinen Plekoista kylläkin menehtyi, mutta toinen voi tällä hetkellä hyvin, kasvaa ja kaunistuu päivä päivältä. :D

Ikäviä tuollaiset kaupat jos luvataan toista ja saakin ihan toista. Mielestäni olisi hyvä saada rahat takaisin jos ei ole tyytyväinen ollut kauppoihin. Kasveja en ole ikänä vielä postittanu, mutta kohta varmaan kans pakko, ku alkaa olee nii paljon rojahtaneet taas kaikki kasvit. Kun se päivä tulee eteen et kasveja laitan myyntiin, niin laitan kyllä kuvankin, et näkeepähän ostaja minkäkuntoisia/minkälaisia kasveja on hankkimassa.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

En ole ostajana pettynyt. Myyjänä kerran, kun ei kaloja suostunut palauttamaan kun ei kerran tyytyväinen ollut, mutta halusi osan rahoista takasin. Kalat olivat muutenkin _naurettavan_ halpoja. Enpä silloin vaikeassa mielentilassa jaksanut ruveta tappelemaan. Muuten olisin hakenut kalat itse oven takaa. Palautin osan rahoista. Tosin toivon kyllä että jos joku pettyy niin ilmaisee asian minullekin.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Olen muutaman kerran, tosin en ikinä pahasti. Joskus on ollut huomautettavaa, mutta asiat ovat aina hoituneet parhain päin.

Pahimman pettymyksen aiheuttavat ostajat, kaiken maailman Ohari-Ollit, jotka varailevat tuotteita viikoiksi, ihan vaan ilmoittaakseen ettäei sitten sitä otakkaan. Pahin "huti" oli altaan ostaja, joka seisotti päältä 100 l allasta eteisessäni muutaman kuukauden, kunnes sai päähänsä että se onkin liian pieni. Tässä välissä tuli haukuttua altaan hinta (pari kymppiä), kunto (15+ v. vanha allas, luki ihan myynti-ilmossakin) ja välimatka (hittoakos minä sille voin, muuta lähemmäs). Siperia opettaa, perkuukasvit lentävät roskiit ja tavarat menevät ensin myyntiin muualle. Muutama nimimerkki on sen verta jämäkästi painunut muistiin etten heidän y-viesteihin paljoa viitsi vastailla. Riskienhallintaa, nääs 8-) .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Ei tuu nyt montaa mieleen, hyvin on menny kaikki ostokset, eikä myynnistäkään ole kukaan ole valittanut. :)
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 17:04, 08.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kajaani / Oulu

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja cichlid »

En ole pettynyt mihinkään ostamaani, mutta sellaisia ostattelijoita tällä on, että ilmoitetaan ensin yksityisviestillä ostavansa jotain ja saatetaanpa kysyä tilinumerokin. Kun ilmoittaa tilinumeronsa, niin tyypistä ei kuulu sitten ikinä enää mitään. Yhden nimimerkin ostoehdotuksiin en jatkossa edes reagoi enää, kaksi kertaa on tämä tyyppi tuolla edellämainitulla tavalla tehnyt oharit.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Jokusen kerran olen pettynyt tilaamiini kasveihin ja "matoymppeihin". Muut tilaamani tavarat ovat olleet sitä mitä tilattu.

Kasvien pakkaus on joillekuille aivan käsittämättömän hankala juttu. Joskus minulle tuli kasveja kasveja jotka oli pakattu vuotavaan muovipussiin ja kahden sanomalehden väliin.
No kasvit oli ihan hyvän näköisiä mutta niille tuli karvanajo ja nyt ne ovat aikalailla karseen näköisiä mutta ehkä niistä vielä jotain tulee ajan kuluessa.
Toinen kasvipaketti tuli kirjeenä (10cm x 15cm) koko jossa minigrip-mini pussissa pieni määrä kasveja ja pussi litteänä ja lisäksi se oli umpijäässä. Maksoi 6 euroa, mieli tuli pahaksi vaikka taloudellinen vahinko oli pieni.
Matoymppejä tilaisin aikanaan useita joista 2 oli surkeaa määrän ja pakkauksen osalta.
Yksi surkea oli viinietikkamatoymppi, minigrip pussissa kirjeenä ja nestettä oli vajaa ruokalusikallinen. Pidin sitä hieman pienenä ymppinä. No madot lähti kasvamaan mutta kesti useampi kuukausi ennen kuin ne olivat lisääntynee niin että niitä voi käyttää.
Yksi toinen surkea ymppi oli grindaleita joka oli pakattu sellaisiin ilmastoituihin "astioihin" ja tietysti ne olivat kuivaneet kun olivat ryömineet ulos ilmastointi reistä.

Näistä "v.....a" päätin että yksikään joka minulta ostaa kasveja tai "ymppejä" ei tule saamaan huonoa laatua tai pientä määrää. Sillä ei ole mitään taloudellista merkitystä jos laittaa esim. viinietikkamatoymppiin 3ml sijasta 120ml:aa tai jos myy kasveja niin laittaa kasvien sekaan hieman "extraa" ja esim. karvalehteä ja/tai vedensuosikia lisäkostukkeeksi pussiin mukaan.
Kasvien pakkaaminen ja lähettäminen pitää tehdä kunnolla myös. Tiivis kaksinkertainen muovipussi jossa ei saa olla ilmaa kuin nimeksi ja hieman vettä ja tuo pakataan sitten pahvilaatikkoon joka ei mene lyttyyn kun sitä kuljetellaan postissa. Kirjeessä lähetetyt kasvit saattaa olla hieman huonossa kunnossa perille saapuessaan koska ne voi litistyä postissa.

Ja "vahingoista" viisastuneena myyn ainoastaan ennakkomaksulla. Täältäkin löytyy "vedättäjiä" jotka tilaavat mutta ei maksa ja sitten nimimerkki ei vastaa jne... (ei kuitenkaan montaa ole tullut eteen)

Onko olemassa jossain ohjeistus AW:n kaupankäynnistä ja pakkauksista. Siis AW:n suositus toimintatavoista joilla olisi ns. turvallista toimia.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
weemano
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1017
Liittynyt: 18:31, 27.01.2008
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja weemano »

Kertaalleen olen juu, kasvaipaketista puuttui muuan luvattu taimi.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Itse en ole pettynyt ostoksiin, myyntitilanteisiin kylläkin. Mutta niistä on purnattu jo niin miljoona kertaa, että anti olla tällä kertaa ;)

Olen postittanut muutamia kymmeniä kasvipakettia kuoressa ja yhden ainoan kerran olen saanut palautteeksi, että kasvi on kärsinyt. Vaikka tiedossa oli, että on talvi ja kjasvit saattavat pakastua niin lähetin uuden satsin perään. Ja postitusmenetelmänä kuori, kuplamuovikääre (tai kuplamuovikuori) ja kasvit pakastepusseissa, joista ilmat imetty pihalle. Nou roplem. Laatikot saattavat joutua liian pienestä postiluukusta johtuen takaisin postiin ja usein paketin saa hakea seuraavana päivänä, mikä voipi olla kasville päivä liian myöhään (meikäläisen ekan asunnon postiluukusta ei mahtunut edes Ikean kuvasto - onneksi en ollut Hesarin tilaaja...).

Jos ostajana epäilee määriä niin niistä voi aina kysellä. Itse koitan aina laittaa tarpeeksi, mutta mitään sangollisia en ala lähettelemään (tai sitten sanon suoraan, että kyseessä on parista risusta). Koskaan ei ole rahat jääneet saapumatta, koitan lähettää kun ostaja on sanonut maksaneensa (jotkut fiksut jopa kopsaavat "kuittitekstin" YV:hen - joo, sen voi feikata, mutta aikamoinen vaiva siinä olisi muutaman euron vuoksi ;) ).

Ja jos myyjänä postittaminen epäilyttää, niin mikään ei estä myymästä kasvejaan noutokamana.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

En ole pettynyt kuin kerran ostajana ollessani ja silloinkin kauppakumppanini hoiti asian erittäin mallikkaasti osaltaan, joten ei jäänyt paha mieli.

Useamman kerran olenkin sitten pettynyt myyjänä ollessani juuri näihin varailijoihin, jotka eivät kuitenkaan kauppoja tule tekemään, eivätkä vaivaudu edes ilmoittamaan asiasta tai vastaa viesteihin. On ymmärrettävää, että joskus mieli muuttuu, mutta siitä voisi kohteliaasti ilmoittaa! Olenpa ollut kerran puolipäivää passissa kotona ja odottanut altaan noutajaa joka ilmoitti olevansa jo matkalla, mutta ei koskaan saapunutkaan, saati vastannut viesteihin [}:)]
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Micke kirjoitti:Sillä ei ole mitään taloudellista merkitystä jos laittaa esim. viinietikkamatoymppiin 3ml sijasta 120ml:aa tai jos myy kasveja niin laittaa kasvien sekaan hieman "extraa" ja esim. karvalehteä ja/tai vedensuosikia lisäkostukkeeksi pussiin mukaan.
Enpä uskaltaisi käyttää "tunnissa mössöksi" -taipumuksestaan tunnettua karvalehteä tuohon tarkoitukseen, mutta muuten kyllä ihan kaunis ajatus.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Micke »

maisu kirjoitti: Enpä uskaltaisi käyttää "tunnissa mössöksi" -taipumuksestaan tunnettua karvalehteä tuohon tarkoitukseen, mutta muuten kyllä ihan kaunis ajatus.
Mulla taitaa olla sitten hieman erilaista karvalehteä joka ei mene mössöksi useassakaan tunnissa. Ole lähettänyt sitä hyvikin useaan paikkaan ja mistään ei ole valitettu.
Laita Maisu mulle yhteystietosi niin laitan sinulle tulemaan karvalehteä postissa ihan kokeeksi sillä ehdolla että kerrot valokuvan kera täällä millaisessa kunnossa se tuli perille.
HUOM!:
Laitan kokeeksi myös jollekulle toiselle ensimmäisenä ilmoittautuneelle pienen määrän samoilla ehdoilla. YV:tä kehiin. (ILMAISEKSI SIIS)

Olen kyllä huomannut/lukenut että karvalehden lähettämisessä on monilla ollut vaikeuksia, nimenomaan postitetun karvalehden kanssa.
Minulle on aina tullut kasveista HYVIN POSITIIVISTA PALAUTETTA ja olen olettanut että myös karvalehti on ollut perillä hyvässä kunnossa. Syy voi olla väärässä paketoinnissa ja kasvien laadusta?
Tässä esimerkki tänään tulleeesta palautteesta kirjoitti:Thänks =)
Kasvit tulivat perille ja ovat oikein hyvässä kunnossa. Taisit laittaa muutaman ylimääräisenkin lajin vielä mukaan.. ? [;)] :mrgreen: Kiitos paljon! Akvaario näyttää vihdoinkin paremmalta. Hieman jopa viidakkomaiselta kun se ei ole kuin 100 litrainen.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
RHODESIAN
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 17:26, 13.11.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hamina

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Ihan kotimainen Haminan Lepikönrannasta noukittu ja puolisen vuotta altaassa kasvatettu karvalehti-laji saapui sentin palasina ostajalle kun yritin sitä postittaa. Muita postituskokeiluja ei ole ollut ko. kasvilla.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja allablaze »

En ole suuremmin pettynyt, kasvien kanssa joskus tulee sellainen "ai" tunne, kun avaa paketin.. [;)]
Eniten kiehuttaa kyselijät jotka eivät laita nimeään viestin perään, ja olen tässä tuumaillutkin että jätän pian vastaamatta kyselyihin, joissa ei ole viestin perässä nimeä.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Muutaman kerran olen kyllä pettynyt toisilta harrastajilta ostettuihin kasveihin, kerran meni koko paketti roskiin kun kasvit olivat niin onnettomassa kunnossa, en kuitenkaan ole jaksanut tapauksista sen suuremmin alkaa tappelemaan. Mieluiten kyllä ostan jatkossa kasvini suoraan kaupasta niin näkee mitä saa.

Kerran tuli tosi nihkeä tapaus myyjänä, eräs arviolta keski-ikäinen nainen oli varannut multa kaloja, sovittiin että nainen tulisi hakemaan ne tiettynä ajankohtana mun luota. No, ei täti saapunut eikä viitsinyt itse soittaa, sanoi sitten unohtaneensa kun soitin että oletko tulossa... sanoi sitten että jos voisin tuoda kalat samalla reissulla Kontulaan jonne olin viemässä toiselle ostajalle kaloja. Tälläkään kertaa tämä oharintekijä ei ilmaantunut paikalle eikä edes vastannut puhelimeen [}:)] Kalat teki turhaan lähes kolmen tunnin reissun ja silloin oli vielä talvikin. Harmittaa nähdä kyseisen tyypin ostoilmoituksia silloin tällöin, kun on kerran näin vakavasti kalojen ostamiseen suhtautuvaa sorttia [}:)] Sen koommin en ole tyypistä kuullut... harmi kun täällä ei saa varoittaa muita mainitsemalla ko. tyypin käyttäjätunnusta, on meinaan tännekin rekisteröitynyt.
Akvarismia 1992-2014
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, ostin eräältä hoikistuneita kaloja, jotka ovat lihomisen jälkeen osoittautuneet tubipesäkkeiksi.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Tindra kirjoitti:Muutaman kerran olen kyllä pettynyt toisilta harrastajilta ostettuihin kasveihin, kerran meni koko paketti roskiin kun kasvit olivat niin onnettomassa kunnossa, en kuitenkaan ole jaksanut tapauksista sen suuremmin alkaa tappelemaan. Mieluiten kyllä ostan jatkossa kasvini suoraan kaupasta niin näkee mitä saa.
Kai ilmoitit asiasta kasvien myyjälle?

Itse olen postin välityksellä myynyt lukuisia kertoja kasveja toistaiseksi hyvällä menestyksellä ja aina se jännittää missä kunnossa ovat tulleet perille. Myyjänä minua kiinnostaa kasvien kunto postituksen jälkeen ja mikäli alkaisi näyttämään heikolta, voisin oppia siitä jotain ja paketoida ensi kerralla paremmin.
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 531
Liittynyt: 20:52, 22.05.2003
Paikkakunta: Halikko

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Kaiken kaikkiaan hyvät kokemukset muiden harrastajien kanssa tehdyistä kaupoista, puolin ja toisin. Varsinkin AW:n myyjille täytyy antaa tunnustusta, tavara on aina ollut juuri sitä mitä on luvattukin, toimitus on sujunut ongelmitta ja hinnat ovat yleisesti ottaen varsin huokeita.

Itse myyn lähinnä kasveja ja yleensä huuto.netin kautta. Siellä saa paketeista paremman hinnan ja koska rahoitan akvaario-harrastukseni lähes tulkoon kokonaan kasveja myymällä, niin sillä todellakin on merkitystä. Huuto.netissähän on ihan yleinen käytäntö, että tavaraa ei postiteta ennen kuin maksu näkyy tilillä, joten rahoja ei ole koskaan jäänyt saamatta. Muutamat oharit on osunu kohdalle, mutta mulla on niissä tiukka linja, 2 viikkoa odotan maksua (jos selitys on tarpeeksi hyvä niin toki mä tuostakin joustan) ja jos ei sitä kuulu niin negatiivinen palaute ja paketti uudestaan myyntiin. Itse panostan pakettien laatuun ja postitukseen. Karsimisen yhteydessä parhaat palat kasveista lähtee ostajalle (nehän kasvaa kuitenkin muutamassa päivässä takaisin...) ja aina määrät ovat joidenkin kasvien kohdalla jopa huomattavasti suurempia kuin mitä ilmoituksessa on sanottu ja usein muutakin ekstraa pakettiin laitan. Pakkaan kasvit joko kuplakuoreen tai kovikekuoreen, riippuen säästä. Koskaan ei ole kasvien kunnosta tullut valituksia, vaikka postittelen niitä ihan talvellakin, en kuitenkaan paukkupakkasilla :)

Välillä meinaa oikein iskeä huono omatunto, kun huuto.netissä maksetaan välillä mun mielestä hirveitä summia melko tavanomaisesta kasvipaketista. Ehkä se on se syy, että tulee tosissaan panostettua paketin laatuunkin sitten :mrgreen: Toisaalta ajattelen asian niin, että akvaarioliikkeestä haettuna sellainen paketti maksaisi kuitenkin moninkertaisesti enemmän. Omantunnon rauhoittelua :roll:
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Marjis
Member
Member
Viestit: 290
Liittynyt: 10:54, 11.03.2006
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Itse heitän nykyään suosiolla vallisneriat, argentiinanvesirutot yms perkuukasvit roskiin kuin alan niitä kauppaamaan. Meni hermot sen jälkeen kun lahjoitin kasveja ja lupasin postittaa jos vastaanottaja toki maksaa postikulut ja kasvit haluava alkoikin sitten tinkaamaan postikuluista. Minä lahjoitin kasvit, en Itellan palvelua. Vesiruttoa meneekin nykyään biojätteeseen noin ämpärillinen reilun kuukauden välein.
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
annuli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 21:46, 14.02.2006
Paikkakunta: E-P

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja annuli »

Mua eniten ihmetyttää joidenkin tapa "pakata" kasvit postin kuljetusta kestäväksi. Jonkun kerran on tullut tavallinen kirjekuori, jossa tavallinen pakastuspussi tai jopa kaupan hedelmäpussi, ei suljettu mistään kulmasta ja sisällä kasvit. Yksi kuori oli kastunut josta toki sai osoitteen selville, mutta ihmettelin kyllä että MIKSI hyvät ihmiset, kun ne kasvit voi todellakin kastella sen kuoressa olevan osoitteen ja muutakin postia siinä samalla.

Toinen mikä ihmetyttää, on kasvien mitat ja määrät. Jos ilmoituksessa lukee kaksi vartta kasvia, postissa tulee kaksi vartta kasvia, tosin varren pituus on naurettavat 10 senttiä (Esim. kasvit jotka yleensä kasvavat korkeiksi, matalat kasvit tietysti ovat matalia). Mielestäni mitat voisi ilmoittaa tarkemmin, moni kun olettaa kasvin varren olevan 20-40 cm pitkä eikä tuommoinen nysä. Tai minä ainakin oletan... Hinnastakaan ei osaa ennustaa kasvin kokoa. Tai ehkä tämä ottaa vain minua päähän, itse kun laitan monesti vähän enemmän matkaan kuin mitä olin luvannut. Kukaan ei ole loukkaantunut moisesta tavasta.

Niin, ja olisihan se kiva saada ostajalta palautetta, onko kasvit tulleet perille, missä kunnossa tai onko jotain moittimista.

Siis: VEDENPITÄVÄT MINIGRIP-PUSSIT TMS. JA PAKKAUSKOTELOT KEHIIN SEKÄ TARKEMMAT TIEDOT KASVEISTA MYYNTI-ILMOITUKSEEN!
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Micke kirjoitti:Laita Maisu mulle yhteystietosi niin laitan sinulle tulemaan karvalehteä postissa ihan kokeeksi sillä ehdolla että kerrot valokuvan kera täällä millaisessa kunnossa se tuli perille.
Ei tarvitse vetää hernettä nenään, jokainen tietää ettei karvalehti tuota usein tee mutta kun ilmiön kerran on nähnyt niin tulee mieleen että sinun tarkoitukseesi voisi käyttää jotain paremmin valittuakin lajia. Saman karvalehti voi tehdä akvaariossakin, on niitäkin tapauksia kuultu.
tre77
Junior Member
Junior Member
Viestit: 119
Liittynyt: 11:50, 04.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja tre77 »

MInä kanssa ostin kalliilla kasvipaketin täältä yhdeltä käyttäjältä. Oli sanonut, että muuton yhteydessä akvaario vuotanut ja samantien myy koko kasviston. Soitin heti ja tarjosin pitkästä kasvilistasta 8 e. Mies haki ne suljetussa pussissa ja sisällä pari pientä kasvin päätä. Se siitä koko akvaarion kasvistosta... Jäi paha maku.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Micke »

maisu kirjoitti: Ei tarvitse vetää hernettä nenään,
En Maisu todellakaan vetänyt hernettä nenään enkä edes kokenut viestiäsi negatiiviseksi.
Ihan vilpittömästi tarjoan sulle tota karvalehteä jos haluat itse raportoida miten se tulee perille. Lähinnä sen takia että saadaan kokeneen harrastajan kuntoraportti karvalehden postittamisesta.

Olen vaan lähettänyt karvalehteä "kymmeniin" paikkoihin sitä ja koskaan se ei ole ollut pilallista perillä.
Eli taitaa olla tuo mun karvalehti kestävää sorttia.

Eilen laitoin juuri kyselyn erityisesti kahteen paikkaan ja molemmista tuli että karvalehti ja muut kasvit voi oikein hyvin.
Olisin vaan halunnut kokeilla miten kasvit käyttäytyy postitettaessa kun niitä on pienimäärä ja pelkkää "karvista".
Tarjous on sulle vielä voimassa jos haluat. :mrgreen: :mrgreen:

Ymppien postitus?
Kuulin tänään eräältä toiselta harrastajalta että hänellä on ollut myös huonoja kokemuksia juuri noista "matoympeistä" ovat vaan olleet niin käsittämättömänpieniä.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Jotenki tuntuu et toiset ihmiset on vaa niin rahan ahneita et myy sitten mitä sattuu. Kasvien ei anneta kasvaa rauhassa, ja lähetetää jotain olemattomia versoja. [}:)]
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Micke kirjoitti:Ymppien postitus?
Kuulin tänään eräältä toiselta harrastajalta että hänellä on ollut myös huonoja kokemuksia juuri noista "matoympeistä" ovat vaan olleet niin käsittämättömänpieniä.
Ympillä ja viljelmällä on selkeä ero: Ymppi on alku, siemen, ja viljelmä taas valmis hyödynnettäväksi saman tien. Itse olen myynyt mikromatoja sekä ymppeinä että viljelminä. Ymppi on halpa postittaa, sillä minigrip-pussi ja teelusikallinen banaani-matomössöä menee kirjeenä. Viljelmä taas ei mahdu kirjeenä (matalin saatava kertakäyttöpakasterasia plus pehmustepaperit pakattuna ovat 4 cm paksuinen paketti ja alustaksi mössätty kokonainen banaani painaa), jolloin pelkät postikulut ovat kalliimmat kuin pelkkä ymppi kotiin kannettuna [;)] .

Jos haluaa 6-8 € maksaa n. 2 € sijasta, niin kotiinsa saa toki hetivalmiita matofarmeja. Itse olen ostanut milta harrastajilta postitse mikromatoymppejä, komeasti on matoa ollut tarjolla alle viikossa :D.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”