Kokemuksia nanoriuttojen kaloista?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Kokemuksia nanoriuttojen kaloista?

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Tässä rakentelen hiljalleen nanoa itselleni ja vaikka kalat eivät ole minulle edes kolmosprioriteetti, niin ehkä sinne pyttyyn olisi joku fisu kiva saada polskimaan. Netti on pullollaan infoa gobyista sun muista, mutta peräänkuuluttaisin ihan konkreettisia kokemuksia erilaisiasta nanokaloista. Minua kiinnostaisi tietää mitä lajeja on onnistuttu hankkimaan suomesta, miten kotiutus ja hoito on onnistunut, minkä kokoiseen altaaseen ko kala on hankittu ja kaikkea muuta yleishyödyllistä.

Mitä mieltä olette vuokkokaloista nanossa? Ulkomailla (ja ihan naapurimaassakin) pidetään niitä kovinkin pienissä altaissa. Minusta kaksi kahdeksansenttiseksi kasvavaa kalaa 50-litraisessa on ahdistava ajatus vaikka vuokkokala elääkin pienellä reviirillä.

Tällä hetkellä kalatarjonta Suomessa on jokseenkin niukkaa, mutta se tarkoittaa sitä, tieto ei ole ollenkaan pahitteeksi. Kalan osuessa nenän eteen, siitä on hyvä tietää edes jotain, sillä se on luultavimmin myyty jos lähtee kotiin kaivamaan netistä hoitotietoja ja palaa asiaan seuraavana päivänä... [;)] :roll: Eli jos sinulla on omakohtaista kokemusta nanokaloista niin kerro mieluusti!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saurama »

Lisäinfona aiheeseen se, että mainittu nano on teoriassa 77-litrainen ja käytännössä 64-litrainen. Mitat 40x48x40, mutta kun takareunassa on vajaan 10cm verottava tekniikkalaatikko niin todellinen koko on aika tarkkaan 40x40x40.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:52, 04.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Meillä on (tosin isossa altaassa) keltainen pikkutokko cinctus ja on kyllä aivan mainio otus :D Utelias ja suurella egolla varustettu.

http://www.practicalfishkeeping.co.uk/p ... cle_id=349
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

saurama kirjoitti:Lisäinfona aiheeseen se, että mainittu nano on teoriassa 77-litrainen ja käytännössä 64-litrainen. Mitat 40x48x40, mutta kun takareunassa on vajaan 10cm verottava tekniikkalaatikko niin todellinen koko on aika tarkkaan 40x40x40.
HEI! Mä haluan ihan kaikista nanokaloista tietoa :mrgreen: Ei vaan meidän pyttyyn!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

SpiderWoman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 103
Liittynyt: 05:08, 17.03.2008
Paikkakunta: North Carolina, USA

Viesti Kirjoittaja SpiderWoman »

Toin juuri kotiin aikaisemmin viikolla Tomiyama Shrimp Goby ja pistooli katka yhdistelman. Ne olivat 14gallonan nanossa. Lahella ollut tropic kauppa sulki ovensa ja myi kaikki tarvikkeet pois.

Tassa on kuva minka nakoinen Goby on kyseessa
Kuva

Ma olin silmaillyt tuota paria jo parin kuukauden ajan, mutta he ei myyneet niita vaan halusivat pitaa nayttelynanossa.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

Minulla on keijukalapariskunta (Gramma) ja ovat kivoja seurattavia. En tiedä ovatko "nanokaloja" mutta eivät kovin suuriakaan, about 7cm.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”