Nitraattiliuoksen (Seachem) säilytys?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ellaf
Senior Member
Senior Member
Viestit: 569
Liittynyt: 13:12, 10.01.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Nitraattiliuoksen (Seachem) säilytys?

Viesti Kirjoittaja ellaf »

Tilasin jokin aika sitten Akvaarioon.fi:stä pullon Seachem Flourish Nitrogenia. Pullon kyljessä lukee, että säilytettävä viileässä ja valolta suojattuna. Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, että litku pitäisi säilyttää jääkaapissa vai riittääkö huoneenlämmössä (23-24 astetta) ja kaapissa?
Kolme pientä kalallista kasviallasta
Damae
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 15:36, 22.02.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Damae »

Minä ainakin säilytän kaikki ostamani litkut (Seachem + muut) jääkaapissa, tai siis jääviileä osastolla kun meillä semmonen on. Laita vaan siinne jääkaappiin, huoneenlämpö on liian korkea.
Pessimisti ei pety.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Tuo sama pätee melkein kaikkiin akvaariomömmöihin lääkkeistä ja vitamiineista PMDD-liuokseen. Jos haluaa tuotteitten säilyvän mahdollisimman hyvin, niin säilyttää kaikki nesteet ja ruoat jääkaapissa. Jos taas ajattelee käyttävänsä kyseiset tuotteet melko nopeasti, niin tällöin niitä voi yleensä säilytellä ihan hyvin huoneenlämmössäkin (kunhan ei pidä missään valaisinkannen päällä tai pöydällä auringonvalossa).
ellaf
Senior Member
Senior Member
Viestit: 569
Liittynyt: 13:12, 10.01.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ellaf »

Kiitoksia. Jääkaappiin laitoin nitraatin, mutta EasyLifen lannoitteet ja nestehiilen olen pitänyt ihan huoneenlämmössä. Pitäisiköhän nekin sitten sijoittaa jääkappiin.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Jos ostan ruokaa isompia eriä, niin säilytän sen pakastimessa. Otan vaikkapa viikon parin annoksen kerrallaan saataville. Ehkä varmuuden maksimointia, mutta ei siitä haittaakaan ole.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
ellaf
Senior Member
Senior Member
Viestit: 569
Liittynyt: 13:12, 10.01.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ellaf »

Fakkenoo kirjoitti:Jos ostan ruokaa isompia eriä, niin säilytän sen pakastimessa. Otan vaikkapa viikon parin annoksen kerrallaan saataville. Ehkä varmuuden maksimointia, mutta ei siitä haittaakaan ole.
Noinhan aika monet tekevät kalanruuan kanssa. Minä olen ne säilyttänyt jääkaapissa ja vedenhoitolitkut enimmäkseen siis huoneenlämmössä.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”