Missähän kasvit viipyvät?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

minttis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 17:26, 18.03.2003
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Missähän kasvit viipyvät?

Viesti Kirjoittaja minttis »

Ostin täältä eräältä nimimerkiltä kasveja puolitoista viikkoa sitten ja maksoin ne. Vielä ei ole kasveja näkynyt ja myyjä ei vastaa viesteihin/s-postiin. Mitä tekistte sijassani asialle? Ymmärrän, jos posti kadottanut kasvit, mutta miksi myyjä ei vastaa. Kohta tehdään asiasta poliisiasia.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Jos maksoit eri pankista niin voi mennä neljäkin arkipäivää, että maksu näkyy myyjän tilillä. Lisäksi jos kasvit on postitettu pakettina eikä kirjeenä niin postissa voi hyvinkin kulua 2-3 arkipäivää lisää.

Tietysti se hiukan ihmetyttää kun myyjä ei reagoi kyselyihin. Oletko soittanut hänelle?

Itseäni huijattiin viime kesänä kun ostin Keltaisesta Pörssistä tavaraa. Myyjä valehteli puhelimessa "päin naamaa" ja väitti, ettei ollut kyseisestä asiasta koskaan kuullutkaan. Tein huijauksesta rikosilmoituksen. Itsehän siinä ei kyllä rahojaan saa takaisin (paitsi jos on niin suuresta summista kyse, että mennään käräjille) mutta on siitä se ilo, että huijarille mätkähtää mukava pikku sakko.
minttis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 17:26, 18.03.2003
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minttis »

Hänen tili on Aktiassa ja minun Säästöpankissa.Maksettu 29.10. Odotellaan vielä ensi viikko.
piauu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:52, 23.09.2007
Paikkakunta: oulun seutu

Viesti Kirjoittaja piauu »

Joo, sellasiakin näköjään täällä liikkuu, kaverin isälle oli yhtäkkiä soitettu jostain että se joku pleikkari peli ei toimikaan minkä ostin teiltä. Kaverin isä vaan siihen että mikähän peli, koska niillä ei etes ole pleikkaria. Jotkut laittaa jopa vääriä puhelinnumeroita niihin ilmotuksiin. Ärsyttävää jos joutuu sitten turhaan maksamaan vaikka ei etes tiedä asiasta mitään: (
nelluska
Junior Member
Junior Member
Viestit: 103
Liittynyt: 14:49, 17.09.2007
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nelluska »

Jos ei kasveja ala näkymään, niin laita myyjän nimi tälle palstalle ettei enää huijaa muita.
Mulla ollu kyllä rehellisiä kauppakavereita, tainnu itse yhden karran unohtaa maksaa sovittuna päivän, mut onneks myyjä otti yhteyttä ja muistutti asiasta. Sama pää kesät talvet, minkäs tiet. :P
Mikä olis mitä,olis vähän sitä sun tätä
minttis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 17:26, 18.03.2003
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minttis »

Ensi viikon odotan ja sitten laitan nimen tänne.Voihan,että on tullut jotain esteitä olisi kiva,että ilmoitetaan tai yritetään vastata viesteihin.Tosin oli noita pakkasia välissä,on voinut odotella lauhempia kelejä.Kyllä odotan hyvän selityksen
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 695
Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Niska-Pietilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Syy voi tosiaan olla ihan ymmärrettävä, joskin yhteydenottopyyntöihin vastaamatta jättäminen kummastuttaa. Tietty jos yhteyttä on ottanut ainoastaan netin kautta, on tilanne toinen. Nettikatkoja on ollut nyt ympäri Suomen.. Puhelimetkin voivat mennä rikki ja ihmiset sairastua.

On inhottavaa joutua huijatuksi, mutta onko tosiaan satavarmasti kyse huijauksesta vai ihan jostain ikävistä yhteensattumien summasta?? :roll: Itse ainakin hyvin varoen heittelisin lokaa toisten päälle..
minttis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 17:26, 18.03.2003
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minttis »

No ottaisi myyjä yhteyttä.On minulla hänen puhelinnumerokin,mutta odotellaan.Olisi ollut vaan kiva saada rahoille vastine.Myyjä vaikuttaa kyllä rehelliseltä,oli ottanut myynti-ilmoituksestaan pois myydyt kasvit pois heti samalle päivää,kun sovimme,että ostan kasvit.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Viesti Kirjoittaja marinum »

minttis kirjoitti:Ensi viikon odotan ja sitten laitan nimen tänne.Voihan,että on tullut jotain esteitä olisi kiva,että ilmoitetaan tai yritetään vastata viesteihin.Tosin oli noita pakkasia välissä,on voinut odotella lauhempia kelejä.Kyllä odotan hyvän selityksen
Onko myyjä lukenut viestisi? Vai ovatko ne vielä lähtevien kansiossa? Sieltähän sen näkee ovatko ne menneet perille [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
minttis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 17:26, 18.03.2003
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minttis »

marinum: sähköpostin kautta asioin hänen kanssaan,eikä vastaa sähköpostiinkaan.YV:t tai tällä vain yksi YV on lähtevien listalla.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Ainahan on mahdollista, että olisi sattunut inhimillinen moka/unohdus tms.

Jos sinulla kerta on myyjän puhelinnumero tiedossa, niin soita hänelle. Silläpä asia selviää.
Cocktail
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 15:15, 22.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cocktail »

Aika erikoista. Minulla on aina ollut sellainen mielikuva, että täällä on kaikki rehellisiä ja kaupanteko on helppoa ja "turvallista", kun kaikki ovat täällä niin asiallisen oloisia :)

Tuossa tapauksessa itse kyllä heti soittaisin myyjälle, enkä alkaisi odottelemaan vastauksia viestiin. Soittamallahan ne asiat nopeiten selviää
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 10:08, 27.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Kyllähän sitä aina joku epärehellinenkin mahtuu tuohon noin 10 500 jäseneen [;)]. Mutta itse en ole vielä sellaiseen henkilöön törmännyt, en kyllä kovin paljon ole kauppojakaan tehnyt.
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Vaikka ei huonoja kokemuksia olekaan, niin en itse asioi kenenkään kanssa ilman sitä puhelinnumeroa. Usein menee niin, että ekat viestit on YV:tä tai s-postia ja sitten päälle tekstari. Nopeaa ja varmaa.
* Huvinsa kullakin! *
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:46, 18.10.2005
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

minttis kirjoitti:Hänen tili on Aktiassa ja minun Säästöpankissa.Maksettu 29.10. Odotellaan vielä ensi viikko.
Sitten maksu on näkynyt heti tilillä.
96l+38l+20l
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Minttis, joko soitit? Mä en ainakaan liioin odottelis hetkeäkään enää. Huomenna kasvit postiin tai nimi "mustalle listalle". Se on meidän kaikkien etu!
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

minttis kirjoitti:Ensi viikon odotan ja sitten laitan nimen tänne.Voihan,että on tullut jotain esteitä olisi kiva,että ilmoitetaan tai yritetään vastata viesteihin.Tosin oli noita pakkasia välissä,on voinut odotella lauhempia kelejä.Kyllä odotan hyvän selityksen
Säännöt kirjoitti: Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.
Eli ei kenenkään nimimerkkejä julki moisissa yhteyksissä, ketju menee muuten hyvin nopsasti poistoon.
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Onko se perusteetonta kritisointia, jos toinen ei toimita maksettua tavaraa? Ja eiköhän minttis ole jo lukuisia kertoja yrittänyt olla yhteydessä ko. henkilöön ja antaa hänelle sitä kritiikkiä.

Tuon poistamisen mä kyllä uskon...
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kaupat ovat vain ja ainoastaan myyjän ja ostajan väliset, niiden puiminen ei kuuluu AW:n keskustelupalstalle. Tämä on keskustelufoorumi ei oikeudenkäyntipalsta ja koska ylläpidolla ei ole resursseja alkaa tarkistamaan käyttäjien myttyynmenneitä kauppoja ja sitä kuka oikeasti puhuu totta (ja en siis väitä etteikö minttis puhuisi, mutta yleiseltä kannalta katsottuna), jätetään se toisen osapuolen nimimerkin julkaisu siis suosiolla pois. Eriasia jos kaupan toinen osapuoli tunnistaa itsensä keskustelusta, päättää itse omatoimisesti osallistua keskusteluun ja vastata "syytteisiin".
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 695
Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Niska-Pietilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

crisse_83 kirjoitti:Kaupat ovat vain ja ainoastaan myyjän ja ostajan väliset, niiden puiminen ei kuuluu AW:n keskustelupalstalle. Tämä on keskustelufoorumi ei oikeudenkäyntipalsta ja koska ylläpidolla ei ole resursseja alkaa tarkistamaan käyttäjien myttyynmenneitä kauppoja ja sitä kuka oikeasti puhuu totta (ja en siis väitä etteikö minttis puhuisi, mutta yleiseltä kannalta katsottuna), jätetään se toisen osapuolen nimimerkin julkaisu siis suosiolla pois. Eriasia jos kaupan toinen osapuoli tunnistaa itsensä keskustelusta, päättää itse omatoimisesti osallistua keskusteluun ja vastata "syytteisiin".
Taas jälleen kerran ylläpito osasi puuttua asiaan ajoissa.. Kiitos.

Jos on tapahtunut huijaus tms. suosittelen menemään poliisin puheille. Varmistettava tosin on, että ei missään tapauksessa ole kyse jostain inhimillisestä mokasta. Esim. onhan myyjällä satavarmasti oikea osoite, mihin toimittaa kasvit? Ja meilit saattavat mennä roskapostien joukkoon, jos myyjän meililaatikossa on tiukat asetukset. Neuvoisin siis ottamaan yhteyttä puhelimitse+tekstarilla ja sitten tarvittaessa virkavaltaan. Keskustelufoorumin palstalla riehuminen ei kannata. :roll:

Itse saattaisin ylläpidolle ilmoittaa epärehellisen myyjän nimen, mutta en odottaisi kummempaa puuttumista asiaan. Lähinnä vain tiedoksi..

Kyllä näissä foorumeiden ja nettihuutokauppojen ollessa kyseessä täytyy aina varautua siihen, että huijatuksi voi joutua. Itsellä onneksi on poikkeuksetta positiiviset kokemukset. Kerran oli yksi viive, mutta siellä oli taustalla puolin ja toisin tapahtunut inhimillinen moka, jonka nimenomaan myyjä huomasi ja korjasi välittömästi. Mutta olen varautunut myös maksamaan oppirahoja, eli mietin kyllä kaksi kertaa kauppoja tehdessäni. Ja menen virkavallan puheille (eräs ystäväni on rikospoliisi, joten kynnys ehkä siksi matala), jos tulen huijatuksi merkittävällä summalla.
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Joo, onhan se tietenkin noin ja kauheeta, jos sellaiselle listalle joutuis syyttä suotta.

Tässä, vaan tulee väkisinkin mieleen, että tarkistan edelleenkin jatkossa, kun teen kauppoja, löytyykö henkilön nimi sieltä luotettavien kauppakumppaneiden listalta. Pitää varmaan heti itsekin lisätä sinne parin luotettavan henkilön nimimerkki.

Toivotaan, että saat minttis pian kasvisi!
annuli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 21:46, 14.02.2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja annuli »

Meillä aikaistui postin tulo aamu-kahdeksaan, mikä on tietty ihan kiva, mutta postit ei tule enää aina omaan laatikkoon, vaan lähinaapureille... Ostin kasveja tässä päivänä eräänä, jotka myyjän mukaan lähti keskiviikkona hyvissä ajoin, jotta ehtivät seuraavana päivänä tänne. Odotin torstain ja perjantain, pistin myyjälle yv:n jotta olihan hän postittanut kasvit, oli kyllä. Kasvit saapuivat maanantaina. Eli muutama päivä jossain postissa hukassa. Sinänsä ihmeellistä, ettei kirjeessä ollut leimaa, niin en tiedä missä olivat kulkeneet.

Myyjää en epäile, hän oli heti valmis palauttamaan rahat, mikäli kasveja ei kuulu, vaikka vika olisi postissa, jonka kuuluisi korvata hukkunut lähetys, ei myyjän.

Jos minttis teilläpäin on postin aikatauluissa ja jakajissa tullut muutoksia, voisin ensinnä epäillä jotain probleemaa siinä suunnassa.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

minttis kirjoitti:No ottaisi myyjä yhteyttä.On minulla hänen puhelinnumerokin,mutta odotellaan.
Miksi?

Harvemmin ihmisillä kuitenkaan kännykkä katoaa tai puhelinverkko kaatu, useimmiten se on netti joka katkeilee. Jos vaikka aamulla on lukenu yv:t niin illalla voi olla netti poikki, kun niihin olisi tarkoitus vastata. Meillä on mm. töissä rajoitettu nettiyhteys, vain intra ja muutamat alihankkijöiden sivut avautuvat.

Tosin en ehkä itsekään lähtisi enää soittelemaan perään, kun olisin jo avoimesti epäillyt myyjää huijariksi näin julkisesti. Oli nimimerkki näkyvillä tai ei, myyjä varmasti tunnisaa itsensä kun tätä lukee ja huono fiilis on taattu. Aika huono veto, IMO [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

minttis kirjoitti:Ensi viikon odotan ja sitten laitan nimen tänne.
Mikset jo soita? Turha odottaa. Ja kannattaa soittaa eri aikoina päivästä monta kertaa. Ja vielä toisenakin päivänä.

Sitten vasta voi sanoa että hän ei vastaa. Ja tekstaria väliin. [;)]
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 15:42, 11.01.2007
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Cocktail kirjoitti:Aika erikoista. Minulla on aina ollut sellainen mielikuva, että täällä on kaikki rehellisiä ja kaupanteko on helppoa ja "turvallista", kun kaikki ovat täällä niin asiallisen oloisia :)
Minulla on ollut sama olo. [:I]
Tuntuu ettei noitä käyttäjiä olisi noin paljon.
välillä tuntuu, että tuntee kaikki. :D

Sinuna pommittaisin tai olisin jo aloittanut tekstareilla pommittamisen.
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”