Eheim 2252 viheltää

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
willie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 16:11, 30.12.2003
Paikkakunta: Porvoo

Eheim 2252 viheltää

Viesti Kirjoittaja willie »

Moi.

Missä vika kun mun suodatin viheltää? Ilmaa ei koneessa ole, sen olen tarkistanut. Onko roottori mennyt "rikki" tai akseli? Akseli oli kyllä juuri kun putsasin härpekkeen ihan ehjän oloinen, niin myös roottori, mutta silmähän ei kaikkea näe...

Kenelläkään mitään ideaa?

(Ja anteeksi, jos asiaa on jo puitu muualla, en haulla kyllä sopivaa threadiä löytänyt.)
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Voi olla että siellä on roottorissa tms. jokin valuvika, joka sitten hankaa kun kone on päällä. JOs näin, vika saattaa hävitä ajan kanssa kulumisen kautta.
Minä juon nyt kahvia!
joppe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1358
Liittynyt: 00:33, 13.04.2002

Viesti Kirjoittaja joppe »

Aika erikoista on. Siis jos viheltäminen on oikea termi kuvaamaan häiritsevää ääntä. Yleensä ne vislaukset on juuri ilmasta johtuvia ja vaivaavat ulkopönttöjä. Sisäsuodattimissa yleisempiä on erilaiset resonanssit ja yleensä niiden aiheuttaja on kuluva akselitappi ja pyörijän väljyys jonka vuoksi härdelli menettää tasapainonsa ja alkaa jossakin vaiheessa jopa lavat koputtelemaan kammionsa seiniä.

Joskus mulla oli yksi ongelmafluval joka pitä aina pesun jälkeen kasata altaassa väärinpäin kasaan.Muuten sinne jäi aina ilmaa ropellikammioon pörisemään ja pörisi siellä pitkän aikaa ennenkuin suostui lähtemään.
willie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 16:11, 30.12.2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja willie »

Viheltäminen tai ininä, vaikea kuvailla. Korkea katkeamaton, rytmitön ääni... Uutuudenviehätystä ääni ei ole, kun laite on minulla ollut jo yli 5 vuotta ja ostin sen käytettynä...
Riikka70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 13:18, 16.01.2004
Paikkakunta: Vantaa

eheimin pumput

Viesti Kirjoittaja Riikka70 »

Mulle tuli mieleen, että oletko rasvannut pumppuasi lainkaan ?
Ainakin ulkopönttöjen osalta on suositeltavaa rasvata valkovaseliinilla
noita liikkuvia osia, vähentää kummasti noita resinoivia ääniä, auttaisiko ehkä "vihellykseenkin" mene ja tiedä:D
"Synnyin vaatimattomaksi, mutta sitä ei kestänyt kauan"
Damae
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 15:36, 22.02.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Damae »

Mulla 2252:n pitää välillä aika kovaakin rohinaa. Syynä roottorin hinkkaus roottoripesään. Aikeissa ostaa uusi roottori, kiirettä en ole pitänyt koska rohina loppuu yleensä pariin päivään.
Pessimisti ei pety.
willie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 16:11, 30.12.2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja willie »

En olekkaan kuullut ennen että noita pumppuja rasvattaisiin sisäpuoleltakin. Kuullostaa kummalta. Mitä kohtia sitten rasvattaisiin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”