Valvoja: Moderaattorit
Yep, ihmettelen vain kuinka nuo paiseet kestävät puristamista tyhjentymättä sekä ne kaikki ovat pystysaumojen yläosassa, eivät alhaalla jossa paine on kovin. Aika järjettömät sisäsaumat muutenkin, tuosta 1mm silikonikerroksesta ei ole mitään muuta kuin harmia tuolla. Paljon järkevämpää olisi ollut vetää kunnon saumat lasien nurkkaan ja siloittaa ne.Idefix kirjoitti:Minä arvaan: Erittäin ohut silikonisauma, jonka pienistä ilmakuplista vesi menee sauman ja lasin väliin veden paineen takia. Tämän selityksen sain myös altaani valmistajalta kun reklamoin omista vastaavista. Pidemmän päälle kuplat kasvoivat niin suuriksi, että silikonisauma irtosi kokonaan.
Ja valmistajaa en viitsi mainita mutta Porin suunnalla se on tehty.
Vanhentunutta tavaraa, luulen ma. Kerran olen osallistunut veneen kevätkorjaukseen pariaatteella "käytetään näitä vanhoja jämiä pois, ei viittitä uusi ostaa". Tuloksena puolen tunnin huolellinen silikonitiivistys kannen rappuihin ja myöhemmin useamman tunnin raivoisa ja kiroilun täyteinen kuivumattoman silikonin poisto.Jorg kirjoitti:Joskus on käynyt niin että silikoonia on sattunut tehtaalta huono erä. Se ei vaan kuivu kuukausienkaan päästä. Mukava mennä vaihtamaan kylppäriin silikooneja heti uutena ja repiä tota kuivumatonta "töhnää" irti.