Unelmiesi akvaario
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Viesti:
Unelmiesi akvaario
Olisi kiva nähdä millaisia ovat teidän unelma akvaarionne
Kuviakin voitte laittaa jos löytyy
Oma unelma akvaarioni olisi jotakuinkin tälläinen http://home.c2i.net/zthune/akvarium_sider.htm
Kuviakin voitte laittaa jos löytyy
Oma unelma akvaarioni olisi jotakuinkin tälläinen http://home.c2i.net/zthune/akvarium_sider.htm
Eipä taida kuvia saada mistään mun unelma-akvaani kuvaamaan, enkä jaksa piirtääkään, mutta tämmönen voisi olla yksi vaihtoehto: U-mallinen akvaario upotettuna yhden huoneen kolmelle seinälle.
Syvyyttä se normaali 40-50 cm. Pituutta taas kolme seinänmittaa! Huoneen mitat voisi olla vaikka 5-10 m. Hehe. Ja vaikka seinien toisella puolella huoltokäytävät, ja pääsy akvaariota huoltamaan. Jatkuva vedenvaihto ja silleen.
Syvyyttä se normaali 40-50 cm. Pituutta taas kolme seinänmittaa! Huoneen mitat voisi olla vaikka 5-10 m. Hehe. Ja vaikka seinien toisella puolella huoltokäytävät, ja pääsy akvaariota huoltamaan. Jatkuva vedenvaihto ja silleen.
"No kyllä se oikeestaan on kaunis. Jos pimeessä katsoo ja siristää silmiä."
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Yksi unelmista olisi n. 600-700 litrainen (kaksi metriä pitkä) allas täynnä erilaisia tetroja (pohjalla voisi olla muutamaa lajia monnisia ja sitten jotain levänpopsijoita).
Toinen unelmista on ISO allas, jonka kruununa hyörisivät suuret määrät helmirihmakaloja.
Onhan noita, unelmia
Toinen unelmista on ISO allas, jonka kruununa hyörisivät suuret määrät helmirihmakaloja.
Onhan noita, unelmia

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Normaali-ihmisen saavutettavissa oleva vaihtoehto: Seinään upotettu tilataulu. Automatisoitu mahdollisimman pitkälle. Ehkäpä juuri merivesiallas, jota joku salskea nuorimies kävisi huoltamassa aina ajoittain. Saisipahan vähän muutakin silmänruokaa kuin kalat 8) Öh.. Tuota.. voi tuo nuorimies jäädä haaveksi, mutta altaan voisi ehkä perustaa... Tai sitten mielikuvitus lähti laukkaamaan.
Lottomiljonäärin unelma: Kokonainen akvaarioille pyhitetty, iso huone, jossa olisi eri tyyppisiä altaita. Vaikkapa yksi allas/manner.
Lottomiljonäärin unelma: Kokonainen akvaarioille pyhitetty, iso huone, jossa olisi eri tyyppisiä altaita. Vaikkapa yksi allas/manner.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
550 litrainen Tanganjika-akvaario, jossa mattosuodatin!
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Joku parituhat litranen allas, missä olis vaikka joku kuusi oskaria ja pari suurta pohjaplekoa. Siinä oskut sais toteuttaa itseään.
Toinen unelma on joku valtavan iso ihana kasviakvaario, jossa uiskentelis iso parvi kardinaalitetroja.Siis vastakohta tolle oskualtaalle.
Ne eilen vasta heitin ideana, että sitten kun meillä on semmonen kolmikerroksinen omakotitalo ja siinä kaikkien keroksien läpi yltävä aula, niin siihen vois sen kolmen kerroksen korkusen altaan sijottaa ja sinne jotain kivoja kaloja.(Tuskin koskaan toteutuu, mutta onpahan unelma)

Toinen unelma on joku valtavan iso ihana kasviakvaario, jossa uiskentelis iso parvi kardinaalitetroja.Siis vastakohta tolle oskualtaalle.
Ne eilen vasta heitin ideana, että sitten kun meillä on semmonen kolmikerroksinen omakotitalo ja siinä kaikkien keroksien läpi yltävä aula, niin siihen vois sen kolmen kerroksen korkusen altaan sijottaa ja sinne jotain kivoja kaloja.(Tuskin koskaan toteutuu, mutta onpahan unelma)

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Aika samoissa mennään...mitähän tuo mun rakas vaan pitäisi siitä. Hmm..täytyy varmaan ehdottaaJokeri kirjoitti:Normaali-ihmisen saavutettavissa oleva vaihtoehto: Seinään upotettu tilataulu. Automatisoitu mahdollisimman pitkälle. Ehkäpä juuri merivesiallas, jota joku salskea nuorimies kävisi huoltamassa aina ajoittain. Saisipahan vähän muutakin silmänruokaa kuin kalat 8) Öh.. Tuota.. voi tuo nuorimies jäädä haaveksi, mutta altaan voisi ehkä perustaa... Tai sitten mielikuvitus lähti laukkaamaan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Kuu biotoopi!
Joku 2000 litran allas jonka pohja päällystettäis hienolla tomumaisella hiekalla. Sitten tehtäis styroksista sellaisia kraatereita niinku kuun pinnalla, taustaksi tulis sellanen avaruusmaisema. Kasveja ei tietenkään olisi ja valaistus melko himmeä. Yöllä väkkyisi sellainen ledeistä tehty U:n muotoinen tähtitaivas altaan yläpuolella.
Sitten tässä unelma altaassa uiskentelisi kymmenkunta mustaa teleskooppisilmä kultakalaa a 15 cm/kpl. Sieltä ne sitten tuijoittelis niinkuin jotku ihmeen alienit.
8)
Sitten tässä unelma altaassa uiskentelisi kymmenkunta mustaa teleskooppisilmä kultakalaa a 15 cm/kpl. Sieltä ne sitten tuijoittelis niinkuin jotku ihmeen alienit.
8)
Mä olen juuri saanut toteutettua unelmieni akvaarion. Mulla on 220 litraisessani kreikkalais-roomalaiset temppelin rauniot ja Aphrodite-patsas. Pohjalla valkoinen sora.
Näyttää ihan tarujen uponneelta Atlantikselta.
Ihanan näköinen. Iltaisin pidän siinä vielä oikein himmeää tunnelmavaloa takana, joka saa akvan näyttämään vieläkin tarunomaisemmalta.
Näyttää ihan tarujen uponneelta Atlantikselta.

Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
Eipä löydy kyvaa enää, kun poistin ne juuri...
Kuvat on otettu just kun olin tuon sisustanut... Kaikki loistaa vielä NIIN valkoisena. Nyttemmin on pahin valkoisuus jo levien ansiosta taittunut
Samaten kasveja ja kaloja on vaihtunut ja tullut lisää.
Ja tietenkään (kun en omista itse digikameraa) mulla ei ole kuvaa siitä iltavalaistuksesta... vielä.
Kuvat on otettu just kun olin tuon sisustanut... Kaikki loistaa vielä NIIN valkoisena. Nyttemmin on pahin valkoisuus jo levien ansiosta taittunut

Ja tietenkään (kun en omista itse digikameraa) mulla ei ole kuvaa siitä iltavalaistuksesta... vielä.
Viimeksi muokannut Aphrodite, 09:51, 21.04.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
Kreikan suurena ystävänä täytyy vain tunnustaa olevansa kateellinen, iiiisolla K:lla. Ideasi on kerrassaan loistava!
Ceres
*joka myöskin katsahti kuvia*
Ceres
*joka myöskin katsahti kuvia*
Viimeksi muokannut Ceres, 22:21, 11.04.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Tuon kokoinen allas kuin alla olevassa linkissä (6000l), mutta niin, että sitä voisi katsella myös sivuilta. Sinne sitten vaikka kuukaloja uiskentelemaan.
http://www.myfishtank.net/toptanks_view ... freshwater
http://www.myfishtank.net/toptanks_view ... freshwater
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Mitkä ovat tämän maan säännöstöt uima-altaiden käytöstä?
En tiedä kuin harvan tapauksen joka oikeasti käyttää sisätilassa olevaa uima-allastaan, pari semi-tuttavaa pitää omiaan lähes riesana. Eli entä jos sellaisesta tekisikin pienen järven? Karppeja tms kivaa uiskentelemaan, ja miksi ei itsekin
Jos vielä saisi yhden seinän pleksistä jotta myös näkisi tilan sivustapäin... *haaveilee*

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Ehdottomasti unelmissa olisi ykkössijalla suuri (olisikohan n. 1000 l?) ja komea, tarkkaan rakennettu Amazon- biotooppiallas suurilla ahvenilla ja monneilla.
Jos saa lähteä ajattelemaan useammankin altaan kyhäämistä, seuraavana tulevat altaat upeille ja äkäisille isoille keskiamerikkalaisille ahvenille ja sitten ripsimonneille oma pönttö. Ripsarien joukkoon voisi laittaa vaikkapa tilapioita..
Asiaan kuuluu tietenkin myös kaiken "ylimääräisen" työn minimoiva tekniikka kaikissa altaissa. Siinä vaiheessa kun on varaa kustantaa tämä kaikki, ei varmaankaan kalanp*skan siivous kauheammin innosta..
Jos saa lähteä ajattelemaan useammankin altaan kyhäämistä, seuraavana tulevat altaat upeille ja äkäisille isoille keskiamerikkalaisille ahvenille ja sitten ripsimonneille oma pönttö. Ripsarien joukkoon voisi laittaa vaikkapa tilapioita..
Asiaan kuuluu tietenkin myös kaiken "ylimääräisen" työn minimoiva tekniikka kaikissa altaissa. Siinä vaiheessa kun on varaa kustantaa tämä kaikki, ei varmaankaan kalanp*skan siivous kauheammin innosta..

"It's an addiction and it can't be fixed"
-
- Starting Member
Sellainen koko seinän mittainen. Ja paljon kaikkia värikkäitä kaloja, esim. tiikerinuoliaisia ja kiekkokaloja.
tosin saan tyytyä tohon mun 160-litraseen kun ei enempää riitä varat eikä kyllä huoneeseenkaan mahdu (muutenkin hyvä kun mahtuu kävelemään, mutta kun oli PAKKO saada se 160cm leveä jenkkisänky)