Uusi Akvaristi

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Piazza
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 19:19, 20.09.2002
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Piazza »

Onhan hyöty tosiaankin kokonaista kaksi euroa jos on seuran jäsen.

Lisäksi sain vasta nytten seuralta kyselyn että haluanko tilata tätä lehteä.
Vähän myöhäistä koska olen jo tilannut lehden + että olen jo saanut sen.

Tosi hyvä lehti, kyllä kannatti tilata. Toivottavasti jatkossa saamme yhtä upean lehden.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minullekin tänään tuo lehti tuli ja olen kyllä valtavan ihastunut siihen. Kasvistillekin kun löytyi kaikkea kivaa =)
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Ostin lehden eilen, ja tyytyväinen olin. Kasvijuttua luin heti ensimmäisenä suurella mielenkiinnolla. Uskaltaakohan sitä vaan tilatakkaan, jos lehden saapumisessa kestää kauan!? Nopeammin saa ostamalla [;)]
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Taika-Jim kirjoitti:Noh eipä tarvitse irtonumeroista huolehtia, kun ainakaan pikkukylässä ei moista lehteä saa.
Suomalainen Kirjakauppa, R-Kioskit, Prisma ja S-Market eivät edes olleet moisesta lehdestä kuulleet.
Pitäisi varmaan vielä käydä Citymarketissa kyselemässä...
Itse kyselin tuota ohikulkiessani Stokkan lehtiosastolta, eivätkä tienneet lehdykästä mitään. Lehtitäti soitteli asiasta eteenpäin, Rautakirjalle, jonka kautta saavat/tilaavat lehtensä, mutta eivät olleet kuulleet Akvaristista sielläkään. Eli se R-kioskeista, ainakin.

Sen verran viisastuin tuosta reissusta, että kuulemma Suomessa noita isoja lehtien tilaajia/kaupittelijoita on vain kaksi: Rautakirja ja Akateeminen. (Suomalainen Kirjakauppa on joskus tuonut joitain ulkomaisia lehtiä itsekin myyntiin, mutta lehtitädin tietojen mukaan tämä on hyvin pientä, jos sitä edes enää tehdään.) Eli jos ei Rautakirja tiedä, kysäise seuraavaksi Akateemisesta. Jos ei löydy sieltäkään, niin ei auta kuin kysellä julkaisijalta suoraan, että mitä kautta lehtensä jakoon laittavat. Itseltäni jäi tuo Akateeminen tuolla kertaa tsekkaamatta.
skare kirjoitti:No yleensäkin lehdet tulevat tilaajille ennen kuin irtonumeroiden ostajille.
Nyah, Akkari ainakin ilmestyy kauppoihin ihan samana päivänä kuin tulee postiluukustakin. Ensimmäiseksi näen sen aina kaupoissa, lounastauolla....
-minttu-
Member
Member
Viestit: 255
Liittynyt: 23:55, 09.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja -minttu- »

Piazza kirjoitti:

Onhan hyöty tosiaankin kokonaista kaksi euroa jos on seuran jäsen.

Lisäksi sain vasta nytten seuralta kyselyn että haluanko tilata tätä lehteä.
Vähän myöhäistä koska olen jo tilannut lehden + että olen jo saanut sen.
Seurasi sentään on kysynyt sinulta haluatko tilata lehteä...Minua harmittaa se, että tilasin lehden (sainkin ja hieno on+maksoinkin kestotilauksen), mutta enpä saanut HAS:aan kuuluvana alennusta, koska en edes tiennyt sellaisesta. Eihän säästö ole iso, mutta periaate...
Heidi_80
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 14:35, 09.01.2003
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Heidi_80 »

Mikkelissä lehti oli saatavilla Reporangassa jo joskus viimeviikolla ja on se hieno/värikäs. Minusta on mukavaa että saatiin jo muitakin alan lehtiä piristysruiskeeksi. Ei tuo hinta nyt niin kallis ollut, joutuu sitä enemmän maksamaan jostain "roskalehdistä", joilla on varmasti suurempi lukijakunta. Hienoa työtä on tehty "odottaa jo seuraavaa numeroa"!
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Ainakin oli ymmärretty, ettei mustavalkokuvilla ole juurikaan mieltä tällaisessa julkaisussa. Njaa, mennä vuosilta tulee mieleen yksi AM-juttu johon mv-kuvat sopivat ja se oli puolen sivun kuva jostain vanhoista Jouni Jaakkolan lentolipuista.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Viestit: 731
Liittynyt: 17:12, 30.01.2002
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

Nicita kirjoitti:Heips!

Onko väliä mihin akvaarioseuraan kuuluu?

T: Nina
En usko. Seurojen kautta tilaukset hoidetaan kootusti.
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
-Fisu-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 195
Liittynyt: 14:50, 22.06.2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja -Fisu- »

Blue, mistä ostit lehden?

Olen nimittäin etsinyt sitä täältä Vaasasta eikä akvaarioliikkeessä ollut ja R-kioskien listoilla tätä lehteä ei edes mainita!
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.
jupaiva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 138
Liittynyt: 19:24, 25.03.2002
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jupaiva »

Juu itsekkin olen aikeissa tilata tuon lehden, kun sitä niin kovasti on kehuttu [;)] .
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti
Viestit: 1693
Liittynyt: 09:59, 16.10.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja prboy »

Lehti näytti oikein hyvältä. Odotan mielenkiinnolla millaiseksi se jatkossa kehittyy. Kirjoahven- ja monnijutut ilahduttivat, toivottavasti niitä on luvassa lisää.
Eiköhän lehden taso jatkossa vain parane. Jokaisessa numerossa on vähintäänkin yksi kirjoahven- ja monnijuttu. Jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan kerottakoon, että itse en millään ehdi kirjoittamaan kahteen lehteen. Tulevassa Akvaariomaailmassa 2/2003 ilmestyvä Monnikulma on ainakin tällä erää viimeinen ja monniaiheiset kirjoitukseni ilmestyvät vain Akvaristissa. Seuraava juttu käsittelee laajasti koruplekoja.
Mirkku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 12:04, 20.09.2001

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Tämän viikon maanantaina tilasin lehden sähköpostilla lehden toimituksen kautta ja eilen se oli jo tullut postilaatikkoon, mikä sijaitsee täällä Pohjois-Suomessa.
lagi
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 22:33, 30.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lagi »

prboy kirjoitti:Seuraava juttu käsittelee laajasti koruplekoja.
Onko mahdollisesti juttua tulossa seepraplekoista? *odottelee innolla seuraavia numeroita*
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja
Viestit: 840
Liittynyt: 11:39, 08.08.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

Kovatasoinen lehti tuo uusi Akvaristi; kyllä kehtaa näytellä täälläkin (kolahti nimittäin postiluukusta tänään Kiinassakin
Hienoa työtä, kiitos tekijöilleen.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

aquaristo kirjoitti:Kovatasoinen lehti tuo uusi Akvaristi; kyllä kehtaa näytellä täälläkin (kolahti nimittäin postiluukusta tänään Kiinassakin
Hienoa työtä, kiitos tekijöilleen.
Kiinassa varmaan ihastellaan erityisesti tuota hirvitysmonsteria "Luo Han" ja erityisesti sen pyrstöevätöntä surkimusmuunnosta :cry:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja
Viestit: 840
Liittynyt: 11:39, 08.08.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

jarvij kirjoitti:Kiinassa varmaan ihastellaan erityisesti tuota hirvitysmonsteria "Luo Han" ja erityisesti sen pyrstöevätöntä surkimusmuunnosta :cry:
Kaikeksi "onneksi" noita pyrstöttömiä muotoja en ole kotikaupungissani nähnyt. Enkä itseasiassa nähnyt ennen tuota Akvaristin juttua.

Toissa päivänä näin kuitenkin eräässä liikkeessä "Blood Parrotin" jonka ruumis oli todella kurjan näköinen: pää ja muu ruumis muodostivat noin 30 asteen kulman tosiinsa nähden ja koko kala ui kuin amerikkalainen hotrod-auto. Teki mieleni ostaa ko. kala ja päästää se kärsimyksistään siinä likkeessä, myyjän silmien alla :twisted: . Vaimoni ja hänen vanhempiensa läsnäolon takia kuitenkin hillitsin itseni.
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Nyt kävi sitten niin, että sain paikallisen seuran sihteerin yhteystiedot. Häneltä sain puheenjohtajan yhteystiedot, mutta heppupa onkin työmatkalla ja tavoitettavissa vasta maanantaina. Mä joudun ajamaan tätä asiaa siis itse, vaikka mun mielestä sihteerin ois kuulunu ottaa asia hoitaakseen...vai? 8O

Eli puheenjohtaja yksinään hoitaa tätä Akvaristitilausta, ja sihteeri ei tiennyt asiasta mitään...
-Chyental-
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti
Viestit: 1693
Liittynyt: 09:59, 16.10.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja prboy »

Onko mahdollisesti juttua tulossa seepraplekoista? *odottelee innolla seuraavia numeroita*
Ei ole aivan pian tulossa. Hankipa käsiisi Akvaariomaailma 2/2001. Siinä oli juttu otsikolla "Kaikki seeprat eivät ole raidallisia". Uuteen juttuun täytyy tulla kosolti uutta asiasaa, joten tänä vuonna sellaista tuskin on odotettavissa. Korkeintaan uutuusosastolla voidaan esitellä jokin uusi maahan saapunut seepraplekolaji.
vicky
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 15:44, 04.10.2001
Paikkakunta: Kirkkonummi / HAS

lehtien vertailu

Viesti Kirjoittaja vicky »

Sinulle jolla on varaa vain yhteen lehteen: suosittelen ehdottomasti Akvaristia ja jätä Akvaariomaailma, ovat aiva eri tasoa ainakin ensimmäisen lehden perusteella.
be reasonable, do it my way.
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Sain sitten kiinni puheenjohtajan ja lupasi tarkastaa tänään, onko tilaus jäänyt hänelle vahingossa vai onko postitellut. 8)
-Chyental-
kalafriikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 12:45, 03.12.2002
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Hiphei!
Mäkin sain oman akvaristini perjantaina ja olin tosi tyytyväinen etenkin lehden kuvapuoleen. Juttujen tasossa en kylläkään huomannu suurta eroa akvaariomaailmassa oleviin, mutta toisaalta kirjottajathan on likipitäen samoja, joten miten jutttujen laatu voisikaan suuresti muuttua.
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
sahe
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 01:57, 13.05.2002
Paikkakunta: Turku, TAY

Viesti Kirjoittaja sahe »

TAY:n kautta tilaus lähti :? vasta 27.3., joten lehdet tulee, kun tulee.
Anteeksi, että nyt vasta turkulaiset. Varjon kirje tuli 2 päivää helmikuun kuukausikokouksen jälkeen.

Odotan itse kärsimättömänä lehteä. Tilauksia tuli seuran kautta yllättävän vähän. Monella taisi olla mielessä Akvaariovuosikirja 97 kohtalo, joka loppui heti vuoden jälkeen. Toivon, ettei nyt käy samoin.
Ikuisuus on aina läsnä. Elämme sitä nyt. -C. Gilman
aapo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 20:42, 25.03.2003
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja aapo »

Itse ostin ekan numeron irtonumerona kun kävin Hesassa, ja luettua sen tilasin lehden kestotilauksena.
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Jihuu! Tulihan se Akvaristi vihdoin mullekin viime perjantaina. 8)
-Chyental-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”