Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Toinen vanhanaikainen liittyy seuraan. En ole kirjautunut naamakirjaan, enkä aijo. Ikävä vain että jotkut kavereista ovat "kadonneet" sinne.

Meidän akva on 150cm pitkä, enkä koe, että timanttien kanssa pitäisi olla pidempi, kun ne vaan pörrää ympyrää (hiukan liiotellen), isompaa tai pienempää. Kongot menee kovaa ja suoraan. Joo, kyllä meilläkin ollaan parvessa, kun on jotain uutta ja/tai erillaista, mutta vain hetken. Meillä nuo ovat vielä niin nuoria, etten osaa sanoa, minkä pituisikisi aikovat kasvaa, mutta nopeasti ottavat kokoa!
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Alkaa tuntua siltä että timantit voisi ollakkin juuri se toinen laji.
Vielä pienoinen tenttituokio, tätä kyllä jo kysyin, mutta kerran vielä :roll:.
Onko teidän timanteilla, tytöillä tai pojilla, evät toisten timanttien toimesta halkeilleet tai jopa riekaleina?
Se on oikeastaan ainoa vielä mietityttävä asia.
Mimosa X
Senior Member
Senior Member
Viestit: 663
Liittynyt: 09:44, 20.09.2006
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja Mimosa X »

En ole huomannut että ois evät riekaleina. Ei se ole tappelupukarikala :).Rauhallinen. Arka jos pieni parvi ja pieni akvaario. Se on mun suosikkikala nro 1, kauniimpaa en tiedä. Poikaset on värittömiä, mutta aikuisena ihastuttavia! Ottaisin heti alkuun ainakin 15 yksilöä. Ne todennäköisesti kuitenkin lisääntyvät.

Sen olen huomannut että on herkkä sairastumaan johonkin hometaudintapaiseen. Se oli riesana 200 litraisessa aikanaan, mutta kun siirsin isompaan niin ei olla sairasteltu juurikaan. Taisi kaksi semmoista tapausta olla vielä alkuun tuossa 500 litraisessa, mutta hyvin on voinut sen jälkeen. Epäilen että pienessä 200 litraisessa ne saivat vedenvaihdossa jonkun shokin aina, vaikka käytinkin vedenparannusainetta ja vesiarvoja tarkkailin. Täällä jossain siitä keskusteluketjukin.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... a#p6829733

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... a#p6872287

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... a#p6920425
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Voi reppanat!
Kuulostaa todella, todella viehättävältä lajilta.
Se tautiherkkyys ei onneksi niin huoleta ettenkö uskaltaisi niitä hankkia, joskin tottakai toivon ettei mitään ongelmia sen suhteen ilmene.
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Miten teillä kenelläkin muuten on sukupuolijakauma timanttiparvessa.
Jostain, en muista mistä, luin jotain siihen tyyliin että, jos koiraita on enemmän se tietää jatkuvaa kähinää.
Mitäs mielipidettä tällaiseen asiaan?
afrodite
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 22:34, 25.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja afrodite »

Suosittelen! Itse niihin tykästynyt. Näyttäviä, menväisiä ja rohkeita ainakin omani.
720l kiekkola.
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Onko timanttitetran sukupuolet kuinka helppoa tunnistaa jo myyntialtaassa?
Onko näiden kähinät yleensä sen vakavempaa, kuin mitä ruusu-ja sitruunatetrojenkin reviirikahinat yleensä on, eli toiseen ei pahemmin kiinni käydä, kuhan mahtaillaan?
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Timantteja olen jonkin verran itse miettinyt tuonne seuralaani... hmm.. vaan mulla on vilkkaita aurinko/odessanbarbeja siellä parvellinen, joten taitanis tulla ongelmia kun ovat nuo barbit aika isoegosta porukkaa...? Vai onko jollakulla samassa altaassa ja toiminut?
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
cherry-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 18:34, 30.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja cherry- »

Itse iskin juuri 6kpl parven timantteja altaaseeni! Seurana kaksi lehtikalaa kolme monnista, haarniskamonni, leväbarbi ja kolme partamonnia. Muuten ovat ihan jees, pientä reagointia paikanvaihdos aiheuttaa: ruokaa syljeksitään ja vähän säikytään lehtikaloja ja haarniskamonneja. Jos otat odessanbarbien kanssa samaan niin voi olla aluksi ainakin vähän säikkyä menoa.. Nuo uivat kyllä minun sydämmen ihan suorilla! Toivottavasti pysyvät hengissä ja kasvaisivat.. (Ovat muuten ekat tetrat mulla ja harrastusta 8 vuotta takana :D)
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

cherry- kirjoitti:Itse iskin juuri 6kpl parven timantteja altaaseeni! Seurana kaksi lehtikalaa kolme monnista, haarniskamonni, leväbarbi ja kolme partamonnia. Muuten ovat ihan jees, pientä reagointia paikanvaihdos aiheuttaa: ruokaa syljeksitään ja vähän säikytään lehtikaloja ja haarniskamonneja. Jos otat odessanbarbien kanssa samaan niin voi olla aluksi ainakin vähän säikkyä menoa.. Nuo uivat kyllä minun sydämmen ihan suorilla! Toivottavasti pysyvät hengissä ja kasvaisivat.. (Ovat muuten ekat tetrat mulla ja harrastusta 8 vuotta takana :D)
Hain 7 täyskasvusta timanttia noiden mainitsemieni barbien kanssa samaan altaaseen eivätkä välitä tuon taivaallista toisistaan joten eiköhän tuo mene ihan ok :) on kyllä kauniita kaloja!
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
cherry-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 18:34, 30.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Timanttitetra - arka, ärhäkkä vai sopiva?

Viesti Kirjoittaja cherry- »

No hyvä! Lehtikalat yritti vähän napsia mutta sitten vähän ajan päästä lehtikset älysi jättää mamman timanttiset rauhaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”