Akvaariokerho Hämeenlinnaan?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Äh, en viitsi täältä asti puheenjohtajaksi. Mutta muutoin voisin olla avuksi.

Harmi kun muut ei ota kantaa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Tööti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 19:44, 30.05.2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tööti »

No minähän tämän keskustelun aloitin... mutta olen niin patalaiska ja teen kaks`vuorotyötä myös viikonloppuisin, että mieluusti tulisin "valmiiseen pöytään". En halua/osaa itse perustaa seuraa, enkä voi edes luvata, että olisin joka kokouksessa läsnä, mutta kiinnostunut olen edelleen.
greippi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 12:20, 03.04.2003
Paikkakunta: PKS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja greippi »

Ei kai siihen tapaamiseen välttämättä seuraa tarvitse perustaa? Kokeilkaa tapaamista vaikka kahvilla tai kaljalla, katsokaa löytyykö porukasta henkeä ja miettikää sitten vasta olisiko syytä perustaa seura vai tapailla vaan vapaamuotoisesti.
Citrus paradisi
Onia
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:30, 24.10.2002
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Onia »

Minäkin olen pienessä päässäni tuota seuratoivetta pyöritellyt koko sen huikeat kaksi ja puoli vuotta, mitä minulla on lasilaatikkko ollut.
Olisin siis erittäin innokkaana mukana. Vaikka paikkakunnassa lukee Hattula, on se pilkkua viilaten Nihattula (Suomen tuleva pääkaupunki [;)]) ja polkaisen pyörällä Hämppälinnaan puolessa tunnissa. Jos vielä tässä hommataan auto-mopiili, niin minähän olen siellä valoa nopeammin :mrgreen: .
Nyt on vain lukion viimeinen vuosi menossa, eli keväällä hirveä lukurumba, ja sitten ensikesänä jo ehkä muutto muualle.
Perusjäseneksi voin ainakin liittyä (eipä tiedot tai taidot sitten muuhun riitäkään), ja jos jotain blondille sopivaa pikkuhommaa löytyy, niin voisin minä jotain tehdäkin.
Eli kannatan, vaikka aluksi sitten vain epävirallistakin seuraa, niin nähtäisiin miten homma alkaa pyöriä.
T: Aino
boss
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 13:33, 20.08.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja boss »

Jees...

Itse asiassa minäkin olen Hattulasta (Parolasta)... :mrgreen:

Olisi muuten kiva tietää millaisia akvakokonaisuuksia Teillä kaikilla on ja kauanko olette ko. hommaa harrastanut...?!?

-=Boss=-
-=Boss=-
Onia
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:30, 24.10.2002
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Onia »

Ooopss! Nostetaanpa kissa takaisin pöydälle.
Emme kai me nyt kokonaan tätä seurahanketta kuopanneet? Vai onko joku tapaaminen jo ollut, ja minä olen vain liian hämäläinen...

Uskoisin että pääsisimme jo alle kymmenenkin hengen porukalla alkuun. Voisi kokoontua jossain ja katsoa miten kiinnostus ja voimavarat riittävät. Pekkarista varmaan osaisivat arvioida paljonko täällä on harrastajia, ja moniko heistä on "kunnon" akvaristeja. Minä voisin käydä kysymässä.

Jonkinlainen "ydinjoukko" voisi ensin kokoontua (ilmoitetaan vaikka täällä ja eläinkauppojen ilmoituspalstoilla tms.) ja miettia jatketaanko jonkinlaista toimintaa. Jos halukkaita löytyy voisi pitää laajemman kokouksen, jonne voisi yrittää houkutella myös vähemmän harrastaneet ja akvan hankintaa vasta suunnittelevat.
Kiireiset ei-fanaatikot tuskin innostuvat kahvilatreffeistä, joissa sitten paikan päällä aletaan miettiä: ööö... kuka sanoo jotain... ei me nyt oikeen mistää mitään tiedetä...ööö

Eli löytyykö edeleen kiinnostusta jonkinlaiseen tapaamiseen? Minun mielestäni ei tosiaan välttämättä kannata ruveta ainakaan heti perustamaan virallista seuraa, mutta jotain elämää Hämpän akvaarioelämäänkin olisi kiva saada.

bossin kysymykseen voin aloittaa vastaamisen:
Minulla on kaksi akvaariota, 317 litrainen erittäin löyhärajainen Etelä-Amerikka -geotooppi (mm. avainkirjoahvenia ja ritarimonneja) sekä 63 litrainen pikkupytty, jossa on perhoskirjoahvenpariskunta ja kaksi pallokotiloa.
Ensimmäinen akvaarioni (tuo 317l) tuli juhannuksena 2001, mutta sitä ennen olin jo lukenut kaikenlaista akvaariokirjallisuutta erittäin ahkerasti reilusti yli puoli vuotta.
Mites muut?
T: Aino
danjuska
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 12:45, 23.06.2003
Paikkakunta: Iittala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja danjuska »

Jos joku jaksaa värkätä jonkunlaisen miitingin, olen mukana sillä edellytyksellä, että ajankohta passaa. (Juu, ja jos kaikki ovat yhtä "aktiivisia" kuin minä, ei tapaamista järkkää kukaan... :roll: )

Mulla on nyt eka akvaario (eihän niitä pentuajan kamaluuksia lasketa, eihän?) joka on ollut toiminnassa pari kuukautta. 180-litrainen asukkainaan sitruunatetroja, rubiinitetroja, ottoja, partis ja kaksi lippukirjoahventa, joista toinen taitaa olla oikeasti ruostekirjoahven...
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Ooopss! Nostetaanpa kissa takaisin pöydälle.
Emme kai me nyt kokonaan tätä seurahanketta kuopanneet? Vai onko joku tapaaminen jo ollut, ja minä olen vain liian hämäläinen...
minäkin olen odottanut että joku taas ottaisi kantaa tänne. Minä en ainakaan ole unohtanut tätä, vaan odotellut että tänne ilmoittautuisi muitakin. Tapaamisesta ei ole ainakaan minun tietoon tullut, että olisi jo ollut.
Uskoisin että pääsisimme jo alle kymmenenkin hengen porukalla alkuun. Voisi kokoontua jossain ja katsoa miten kiinnostus ja voimavarat riittävät. Pekkarista varmaan osaisivat arvioida paljonko täällä on harrastajia, ja moniko heistä on "kunnon" akvaristeja.
Joo eihän siinä ensimmäisessä isoa porukkaa tarvitse, kunhan saa vain jo jonkunlaista kasaan ja sitä myötä johtokunnankin kenties.
Uskon, että Hämeenlinnassakin on satoja harrastajia ja lähiseudullakin varmasti kymmeniä. Luulisi väkeä riittävän.
Eli löytyykö edeleen kiinnostusta jonkinlaiseen tapaamiseen? Minun mielestäni ei tosiaan välttämättä kannata ruveta ainakaan heti perustamaan virallista seuraa, mutta jotain elämää Hämpän akvaarioelämäänkin olisi kiva saada.
Minulla ainakin olisi mielenkiintoa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Onia
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:30, 24.10.2002
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Onia »

Onko ehdotuksia, milloin se miitinki pidettäisiin?
Itselläni on 26.9-3.10 koeviikko, joten joskus ensikuun (loka) alkupuolella sopisi minulle parhaiten. Viikonpäivästä ei niin väliä, mutta mieluiten lauantai. Toki aiemminkin käy, tai myöhemmin... Ihan miten kaikille sopisi.
Onko jollakulla jotain päivää, mikä ehdottomasti ei sovi? Mikä olisi hyvä? Varmaan kannattaa jättää mainostamiselle vähän aikaa?

Jos tänne Aqua-webbiin saisi jonkun ilmoituksen ja sitten voisi laittaa Pekanakvaarion ja Lemmikkipisteen seinälle, ja jos joku keksii muita hyviä paikkoja... Kaupunkiuutisiin varmaan maksaa aika paljon.

Mielestäni kannattaisi tosiaan aluksi mainostaa lähinnä harrastajille, jotka mahdollisesti haluaisivat olla aktiivisesti mukana. Sen voi varmaan jotenkin hienovaraisesti sanoa mainoksessa. Sitten kun tiedetään mitä tehdään, niin muut mukaan. Voisimme ehkä pitää jonkun "akvaarionhoidon perusteet" -kurssin. Mitä olen eläinkaupassa asiakkaita kuunnellut, niin tulisi todella tarpeeseen... :roll:
Tässä minun mielipiteitäni... :mrgreen:
Jussi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 127
Liittynyt: 21:32, 21.07.2001
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ei se "mainostaminen" mahdottomia maksa. Lyhyt ilmoitus Hämeen Sanomien seuratoimintapalstalle maksaa luokkaa 12 euroa. Tarvitaan vain joku rohkea joka pistää "pelin" käyntiin.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Kolme Hämeenlinnalaista kokoontuu jossain sopivassa paikassa: he perustavat seuran, antavat sille jonkin (väliaikaisen?) nimen, yksi valitaan puheenjohtajaksi ja yksi varapuheenjohtajaksi ja yksi sihteeriksi. Seura alkaa ilmoitella olemassaolostaan ja kokoontuu jossain uudelleen. Seuraavassa kokouksessa voidaan sopia vuosikokouksesta, ja uuden hallituken valinnasta. Siitä se lähtee -->

Eikös teitä ole jo kolme esiintynyt täälläkin?
Malliäännöt seuralle sitten vaikka täältä:
http://aquahoito.info/suomi/akvliitt/yhdmals.htm
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Kajsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 08:43, 03.09.2003
Paikkakunta: Valkeakoski - TAS

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Itse olen Kalvolan ja Valkeakosken rajalta, mutta jos Hml:ään ollaan yhdistystä pykäämässä, niin ilmoittaudun mielelläni toimintaan mukaan!
Joko on eka tapaaminen sovittu? ...


Kajsa :D
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
Kajsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 08:43, 03.09.2003
Paikkakunta: Valkeakoski - TAS

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Tähänkö tämä Hämeenlinnan seudun akvaarioharrastajien keskustelu yhdistyksestä tyssähti? Eikö joku nyt voisi yksinkertaisesti laittaa paikan ja ajan missä vois tavata vaikka kahvin merkeissä ja katsoa vaikka vain muutaman henkilön voimin, että onko mitään tehtävissä. Itse en tunne Hämeenlinnasta mitään sopivaa kahvilaa tai kokoontumispaikkaa yhtäkkiä, mutta jos joku vain viitsii ottaa ja päättää, niin varmasti tulen paikalle, jos ajankohta on vain sopiva.
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
Onia
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:30, 24.10.2002
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Onia »

Minä ehdottaisin viikkoa 41 tai siitä eteenpäin. Ensi viikko on niin inhottavasti koeviikko, ettei millään ehtisi, ja mukaan olisi kuitenkin pakko päästä. [;)]
Oma kantapaikkani Hämeenlinnassa on Cafe Kukko, löytyy täältä sitten vaikka Laurellia, ja linkkuaseman lähellä on Kukon lisäksi muitakin paikkoja.
Aika saisi olla varmaan iltasella. Miten olisi klo. 17 eteenpäin? Itse pääsen koulusta jo kahdelta, että minulla ei niin väliä. Ovatkohan kahvilat vielä illalla auki?
Joku vaan nyt rohkeasti ehdottaa aikaa, niin mietitään sitten! [;)]
(Tällä asenteella ei ikinä... :roll: )
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Minulle sopii periaattessa mikä aika ja paikka vain, kunhan siitä ilmoitetaan tarpeeksi ajoissa.

Miten olisi, jos kaikki aluksi kokoontuisi vaikka linja-autoasemalle ja siitä sitten lähdettäisi porukalla johonkin juttelemaan?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
LAR
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 12:24, 20.03.2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja LAR »

Ainakin hengessä mukana, fyysisestikin jos muilta kiireiltäni kerkiän ;-)
Onia
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:30, 24.10.2002
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Onia »

Linja-autoasema olisi varmasti hyvä paikka. Siinä on pitkän parkkiajan parkkipaikkojakin suht lähellä.
Mites me tunnetaan toisemme? Kaikki askartelee pahvista kalan rintapieleen?
Vai riittääkö akvaristin ominaispiirteet (märät puntit, pälyily, kaikkien lasiastioiden arviointi, haju... :mrgreen:)?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Mites me tunnetaan toisemme? Kaikki askartelee pahvista kalan rintapieleen?
Vai riittääkö akvaristin ominaispiirteet (märät puntit, pälyily, kaikkien lasiastioiden arviointi, haju... )?
Tuota annetaanko tuntomerkit tässä vaiko privassa vai miten?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Onia
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:30, 24.10.2002
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Onia »

Mulle käy ihan tässäkin. Miten muut?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

No kyllä mullekin sopi ihan tässä.
Ajattelin vain niitä jotka ei haluu antaa yleisesti.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Kajsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 08:43, 03.09.2003
Paikkakunta: Valkeakoski - TAS

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Kyllä huomaa, että ollaan hämeessä...

Itse liityin jo Tampereen akvaarioseuraan ja pidän peukkuja, että hämeenlinnalaiset saavat oman seuran perustettua!

Tsemppiä ja rohkeutta ottaa se suuri askel [;)]
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Nostetaanpas taas tätäkin aihetta.

Vieläkö löytyy innokkaita?
Vai onko tämä asia unohdettu, kuollut ja kuopattu?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Onia
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:30, 24.10.2002
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Onia »

Ei olla unohdettu, mutta Kajsa on kyllä ihan oikeassa... [;)]
Olisiko tapaaminen nyt ensi viikolla liian aikaisin? Onko muita mukana kuin Maketzu ja minä? Musta olis kiva jos saatas ees neljän hengen porukka. Vai mitä mieltä?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Aino85 kirjoitti:Ei olla unohdettu, mutta Kajsa on kyllä ihan oikeassa... [;)]
Olisiko tapaaminen nyt ensi viikolla liian aikaisin? Onko muita mukana kuin Maketzu ja minä? Musta olis kiva jos saatas ees neljän hengen porukka. Vai mitä mieltä?
Pankaa ilmoitus paikallistehteen ja markettien ilmoitustauluille jne. Kaikki mahdolliset tulijat eivät lue tätä palstaa tai käy edes netissä. Onko siellä alan liikkeitä, joissa voisi myös ilmoitella.

Ei seura odottamalla muodostu.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Minulle kyllä sopii, riippuen kellonajasta ja päivästä.
Miten olisi joku kuppila missä jutella? Jos vaikka linja-autoasemalta menisi johonkin.
Pankaa ilmoitus paikallistehteen ja markettien ilmoitustauluille jne. Kaikki mahdolliset tulijat eivät lue tätä palstaa tai käy edes netissä.
Tuosta voisikin joku sieltä Hämeenlinnasta laittaakin.
Totta, kaikki ei tätä seuraa.
Onko siellä alan liikkeitä, joissa voisi myös ilmoitella.
Onhan toki. Mieleen tuli heti parikin paikkaa missä ilmoittaa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”