(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KatiR
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 20:27, 19.09.2006

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja KatiR »

No kyllähän tuo nyt alkaa jo katsottavassa kunnossa olemaan, eli voisi aloittaa sopivan ajankohdan katsomista. :)
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Tämä tuleva ja seuraava viikonloppu ei taida mulle ainakaan sopia, kun olen töissä... Mutta mielellään jo tulisi jonnekin päin treffailemaan :D
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Heti ensi viikonlopun voin panna sopimaan, lauantaina aamupäivästä tai sunnuntaina miten vaan. Seuraavana viikonloppuna vain sunnuntai kävisi ja sekin enempi iltapäiväpainotteisesti. Vappuviikonloppu passais ainakin mulle hyvin näillä näkymillä, seuraavan olen reissussa ja siitä eteenpäin ei olekaan vielä työvuorolistoja tiedossa, mutta aloitetaan vääntäminen vaikka näistä. Mitä sanoo emäntä? Minähän kyllä pääsisin vaikka jonain arki-iltanakin tulemaan ja varmaan pitää kohta lähteäkin Vetelissä käymään, että saan nuo levikset Vikille toimitettua.

Kevätaurinko herätti minun sisäisen näivettyneen akvaristini ja taas oon into piukassa tilaamassa
tavaraa ja Allablazen tyhjä allas on kaiveltu esille täyttöä varten. Viimeinkin saan kuusikulmaisen kääpiöpallolani kehilleen. Kaksimetrinen on edelleen hakusalla, kun uutena ei ole varaa tilata eikä äijä suostu lähteen Tampereen alapuolelta käytettyjä hakemaan. Saa tässä ootella, että meidän korkeuksilta passeli löytyy...

150-litraisen kasvit on syötetty erilaisille leväkasvustoille ja uusille vihreille olisi käyttöä. Tarvetta olisi noin 20-30 cm korkealle vesimiekalle, anubias nanalle ja Windelöv-jaavalaiselle. Niitä etualan kääpiömiekkoja tarvitsisin myös, mitä jaoin silloin isosta altaasta kuin rikkaruohoa, jos jollakin ois kasvustoa hengissä vielä. Uuteen kääpiöpallolaan jää valaistus vähän heikohkoksi joten sinne tarvittaisiin esim. karvalehteä ja konnanputkea. Vaihtarina voisin käyttää petokotiloita, joiden markkina-arvo on romahtanut eikä niitä juurikaan saa enää kaupaksi, mutta ehkä vaihtamalla. Ja saa niitä toki muutenkin multa sillä kaupalla, että saan myöhemmin hakea pari takaisin, jos tuleekin tarvetta. Yritän lopettaa koko kannan, mutta lisääntyvät pirskatti niin ettei markkinat vedä. Taitavat olla kääpiöpalloillekin liian kookasta kamaa. Mietiskelenkin, että pitäskö laittaa pieni roskakotiloallas kääpiöpallojen ruuankasvatusta varten pystyyn?
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Eiköhän järjestetä tuulahelena noita miitinkejä sen verran useammin ettei itse tarvi kotiloitaan kasvattaa, eiköhän niitä aina jokaiselta pikkupussillinen löydy ;)
Täälläkin on altaat taas kaivettu esiin kun vähän pidempään jaksaa valvoa iltaisin kun on tuota valoakin enemmän =) Pari lajia seeproja on kutemista harjoitellut mutta poikaset ovat aina pesistään lähdettyä kadonneet bittiavaruuteen...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Täällä lähti kummatkin altaat pois ja tilalle tuli 660 litrainen 2 metrinen jossa kiekot nyt asustaa :D . Miitingin suhteen käy mikä viikonloppu tahansa ja vielä parempi jos sattuisi mootoripyörä kelit [;)]
KatiR
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 20:27, 19.09.2006

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja KatiR »

Hei!

Tämän ja ensiviikonlopun oon buukannu jo täyteen aiemmin, joten ensimmäinen harkittava on sitten tuo vappuviikonloppu. Sunnuntaina päivällä/iltapäivällä silloin? Tai sitten äitienpäiväviikonloppuna lauantaina?
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Mulle passaa ehdotetuista päivistä kaikki.

Altaat on onnellisesti tasapainossa eli luonnontilassa. Ainoa uutuus mulla on Sinikka sinirapu joka möllöttelee päivät pähkinässä ja yöt tuuppii tyhmiä ahvenia tieltään.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Tervehdys kaikille! Nyt voisi olla taas aikaa aktivoitua enemmän näihin akvaariohommiin, kun menivät nuo moottorikekkailukelit niin huonoiksi.

Kiekkoaltaassa on meinannut sinilevä innostua kasvamaan jopa siinä määrin, että piti Green cure kuuri laittaa ja pimentää muutamaksi päiväksi.
Nakkasin vielä pussillisen zeoliittia toiseen ulkosuodattimeen, jospa se tästä taas.
Joku iso miekkakasvi kyllä kelpaisi tuonne, tyrkyttäkää jos löytyy ylimääräisenä. Pahiten levääntyneet ruohot tuli nakattua roskiin.

Toisen ulkosuodattimen olin täyttänyt pelkällä Sera Siporaxilla ja oli yllättävän hyvän näköinen pyörittyään 8 kk kokeiluluontoisesti
(lue laiskuus. :) )ilman puhdistusta. Ei ollut mädäntyneitä kohtia tms.

Missäpäin oli tarkoitus miitinkiä pidellä ? Pari seuraavaa viikonloppua voi itsellä olla kyllä vähän huonoja, ainakin ensi vkl. täysin kiinni..
Vegen uutta allasta pitäisi kyllä päästä katsomaan kanssa.
Sini89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 21:09, 24.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Sini89 »

Heippa!

Päätin liittyä foorumille, kun huomasin että akvaarioihmisiä löytyy täältä Keski-Pohjanmaalta. Se on mukavaa. Itse olen täältä Kokkolasta. Mulla on akvaario ollut viime syksystä asti ja isompaan vaihdoin nyt parisen kuuukautta sitten. 90-litrainen nykyinen on kuuleman mukaan. Kuusi platya, partamonni ja iso omppukotilo siellä asustavat. Akvaarioharrastus on sinäällään siis alussa.

Miitinkiin olisi innokas osallistumaan, jos sellainen saadaan järjestettyä. Tulevat viikonloput sopii. Mahdollisimman pian vaan niin pääsen kiinni hommaan! 8-)

Mitäs muuta.. Niin! Omenakotilon tai muutaman voisin tuonne akvaan haluta. Onko kellään? Nuo petokotilotkin vähän kiinnostaa, eikö ne syökin ärsystyskotiloita? Mutta niistä mun pitäisi saada vähän lisää tietoa..

Mutta sellaista.. Toivottavasti joukkoon mahtuu mukaan :D
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Terve mieheen sini =) Ja tervetuloa sekä foorumille että meidän aktiiviseen ja välillä henkisellätasolla aktiiviseen porukkaan! Minulta liikenisi petokotiloita mahdollisesti joku kipale, niihin joudut perehtymään sen verran että... no, kippaat ne altaaseesi :D
Ja tulevaisuudessa liikenee myös miljoonakaloja, altaasihan kuulostaa kuin niille tehdyltä :mrgreen:

Eli missäs myö reffataan seuraavaksi? Täältä äänen saa kati ja vege, molempien altaan on niin pakko nähdä!!
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Mentäskö nyt ensin sitten sinne Katille vaikka ensi sunnuntaina ja Vegelle seuraavaksi.
Sopiiko näin emännälle ja mikäpä olisi vastaanottoaika? 13.00? Kun emäntä ilmoittaa käykö näin, niin siihen sitten jatkoksi ilmoittautumiset ja emäntä laittaa ajo-ohjeet yksärinä kaikille ilmoittautujille ja sitten eikun vaan jokainen leipomaan niin ei käy emännälle raskaaksi emännöinti. Tarkoitus on kuitenkin syynätä akvaarioita eikä pisteyttää leivonnaisia. Torstaina käyn Helsingissä luultavasti Marilla ja Akvaariokeskuksessa. Jos on tarpeita, laita yksäriä ja puhelinnumero tulemaan niin ronttaan tulemaan! Ei elävää (paitsi kasveja) eikä pakasteita, pääsevät ulos kassista vasta perjantai-iltana.

Tarvitsen siis:
Vesimiekan n 20-30cm
Karvalehteä
Konnanputkea
Anubias nanaa (haen Helsingistä)
Jaavansaniainen "Windelöv" (haen Helsingistä)
Kääpiömiekkoja
Roskakotiloita/kierteisiä

Ylimääräisenä on:
2 leväbarbia (menossa Vikille)
petokotiloita
PMDD:n tekoaineksia
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Juu tulossa ollaan, (pitäiskö muka odottaa emännän vastausta ensin).

Minä tuon pakkopullat.
KatiR
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 20:27, 19.09.2006

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja KatiR »

Joo, mulle käy tämä tuleva sunnuntai. Ehdotettu klo.13.00 käy myös. Eli silloin sitten, teretulemast ketkä pääsevät paikalle tulemaan. Parkkitilaa ei älyttömästi ole, mutta kyllä kaikki saadaan sopimaan, ei hätää.

Muistutuksena: koiria on taloudessa useampikin jos niistä rajoitetta syystä tai toisesta on jollekin. Kilttejä ovat ja voivat olla omassa huoneessaan jos jollakin koirapelkoa on, mutta allergiavapaaksi en tupaa saa vaikka yrittäisinkin.

Mun altaista saa myöskin katsoa sitte jos jotain sopivaa kasvia bongaa. Konnanputkea ainakin näyttäisi olevan jonkin verran ylimääräisenäkin. Jotain miekkojakin on, mutta täytyy vähän tutkailla missä kunnossa ne on...
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Sunnuntai käy oikein hyvin, pistä vaan ajo-ohjeita tulemaan.
luga
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 11:23, 26.09.2007
Paikkakunta: Ylivieska

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja luga »

Ens sunnuntai menee koiraurheilun parissa Kalajoella joten miitinkiin en pääse mutta niitä omppukotilon poikasia täältä löytyis jos niitä vielä joku kaipailee. Lisäksi ois tarkoitus luopua tuosta pehmeän veden altaasta joten kotia etsii hunajarihmapariskunta, parven viimeinen kirsikkabarbinaaras ja kolme piikkisilmää.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

luga kirjoitti:Ens sunnuntai menee koiraurheilun parissa Kalajoella joten miitinkiin en pääse mutta niitä omppukotilon poikasia täältä löytyis jos niitä vielä joku kaipailee. Lisäksi ois tarkoitus luopua tuosta pehmeän veden altaasta joten kotia etsii hunajarihmapariskunta, parven viimeinen kirsikkabarbinaaras ja kolme piikkisilmää.
Minulla olisi myös yksinäinen kirsikkabarbi vailla uutta kotia. Hmm... Mulle voisi kelvata nuo hunajaiset, ne on niin kivoja ja ois yks lämmin pintatilakin vapaana... :D
Ensi sunnuntaina ei mahda olla suunnitelmia... Voiko lapsia tulla mukaan, ilman poikaa en varmaan pääse kun isukki töissä...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Luga: jos saat kiinni niin mulle sopii parven jatkoksi piikkisilmiä.
Sini89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 21:09, 24.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Sini89 »

Tulen mielelläni sunnuntaina myös minä täältä Kokkolasta. Ajo-ohjeita vaan.

Täällä sattui eilen mielenkiintoinen juttu. Juuri ostamani platy oli mennyt suodattimen taakse ja litistynyt sinne.. :( Otin sen sieltä käteen ja vatsasta pursusi poikasia (yllätys yllätys, kun eläinkaupasta ostaa..) ja yksi raukka oli vielä elossa, mutta ei se siitä sitten kuitenkaan selvinnyt vaan delasi jonkun ajan päästä. Harmillinen juttu..

Allablaze: Mulla on nyt kovin vaikea päättää haluanko akvaariooni petokotiloita vai omppuja.. Olen sitä nyt täällä jahkaillut ja ajatuksena olisi, että akvassa voisi olla tämä suloinen omppu, joka siellä nyt asustelee ja sitten sen "kaveriksi" 8-) laittaisin yhden petokotilon (tai kaksi). Olisko se jees? Haluan kuitenkin pitää akvassa kalaston ja kotiloston minimissä.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Vieläkin jäi minulle täysin auki, missäpäin KatiR vaikuttaa, profiilissa ei lue paikkakuntaa :D
Olisin suunnitellut aikataulua, että ehdinkö mukaan.
Myöhemmin iltapäivällä on kummitytön synttärit, joten kauas en tulevana sunnuntaina pysty lähtemään..
KatiR
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 20:27, 19.09.2006

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja KatiR »

Koitan tänään saada ajo-ohjeita lähetettyä niitä pyytäneille.

Shadowman: Kannuksessa vaikutan.

Ja älkää nyt ihan järjettömästi sitten muut leipoko. Kerrankin tulee ihmisiä käymään niin saan hyvällä omallatunnolla leipoa pitkästä aikaa, kun en itse joudu syömään kaikkea. :D

Allablaze: mun puolesta ainakin myös poika on tervetullut.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Miksei me voitas treffata jo aikasemmin, vaiks 12.00 jos helpottaa Shadowmania?
Ei oo pitkään aikaan nähty niin ois mukava kun mahdollisimman moni pääsis. Munkin pitää olla illalla vielä Turkin koneessa, joten tuo aikaistaminen palvelisi myös minua - ehdin toki istua ja vetää kaakkua naamaan 13.00 lähtienkin ihan liiankin kanssa.
KatiR
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 20:27, 19.09.2006

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja KatiR »

Klo 12.00 sopii kyllä, siitä aikaisemmaksi en varmaan taivu että saan nuo koirat ulkoilutettua yms. ettei olisi niiltä osin ylimääräistä hulinaa. :) Mitä mieltä porukka on kellonajasta?
luga
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 11:23, 26.09.2007
Paikkakunta: Ylivieska

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja luga »

Eli piikkarit vikki80lle (on muuten aika jännän värisiä 2 kpl ja kolmas on mallia ankerias/käärme) ja hunajat allablazelle. Oisko sille yhdelle kirsikalla vielä ottajaa?

Suunnitelman poikanen ois että joko kierrän aamupäivästä KatiRn kautta tai treffaan tuulahelenan joissain matkan varrella josko kalat kulkeutuisivat siinä Tuulan kyydillä Kannukseen?

Sittenhän myyntiin vapautuu tumman puun värinen 120l Juwelin lido josta otetaan tarjouksia vastaan [;)]
Sini89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 21:09, 24.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Sini89 »

Kyllä sopii tuo kello 12
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

12 passaa kyllä tännekin. Juu, hunajat saavat luga kodin meiltä, ja tuosta akvastakin voisin vähän tarkempaa tietoa kysellä... Onko siinä oma jalusta?
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”