Happy-Life ja Brightwell Aquatics

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Happy-Life ja Brightwell Aquatics

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Kellään kokemusta näistä lannoitteista? Tuo Brightwell kiinnostaa kovastikin, tahtoo olla vain hankala löytää jälleenmyyjää tästä puolen palloa :roll:
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Happy-Life ja Brightwell Aquatics

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Sisältävät tasan samoja ioneja kuin kaikki muutkin ravinteet, kaikki vain eri pitoisuuksina, sekä pirun kallista vettä. Ei nuo ole sen parempia tai huonompia kuin muutkaan myytävät ravinteet. Kalium on aina kaliumia, rauta rautaa, ei se sen kummempaa ole yhdessäkään purkissa vaikka miten nätti tai kallis olisi. Ainoa mitä voi vertailla on pitoisuus eli riittoisuus per pullo. Ainakin Brightwellin kalium on tasan yhtä vahvaa kuin Seachemin vastaava (Seachemin ravinteet on akvakasvipiireissä hyvässä kurssissa niiden kesken jotka ei käytä jauheita), muita en vertaillut.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Re: Happy-Life ja Brightwell Aquatics

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Jauheita en oo ite kokeillut, ennen tuli käytettyä PMDD:tä mutta sitä kun ei tunnu saavan enää mistään saati aineitakaan, on pakko alkaa miettii vaihtoehtoja, tuon Brightwellin tuoteseloste vaan kuulosti sangen mielenkiintoselta. Mistäköhän noita jauheita vois kattella, kalium ainakin olis tarpeen..
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Happy-Life ja Brightwell Aquatics

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Jauheiden saanti vointi voi olla melkoisen työlästä ja etenkin NO3 voi olla mission impossible. Ulkomailta sitä ei saa tuoda suomeen eikä Suomesta sitä saa käytännössä ilman LY-tunnusta (hyvällä tsägällä voi löytää maatalousmyymälän, joka myy yksittäisen säkin, mutta hinnat on soittokierroksen mukaan... 8O [}:)] ). Itse olen ostanut sitä toisilta harrastajilta isoja satseja, mutta saanti on epävarmaa. Muita jauheita sen sijaan saa joko rääppimällä yhden tuolta ja toisen täältä (google on kiva kaveri) tai sitten suht kovaan hintaan ulkomaisista akvatarvikekaupoista, esim http://www.aquariumfertilizer.com/, jota itse olen käyttänyt pariin kertaan (suosittelen tuolta esim Plantex-mikroa). Ihan pientä satsia ei kannata ostaa, mutta isommasta voi myydä osan pienellä katteella niin saa pesämunaa seuravaa tilausta varten. Joitain suoloja saa myös suht huokealla suolasen puolelta. Briteissä on myös jauheita myyviä kauppoja, mutta niistä ei ole omaa kokemusta. Valmisliuoksista olen suosinut Seachemia hinta-laatusuhteen takia, mutta en ole tsekannut markkinoita uutuuksien suhteen vähään aikaan kun jauheita on vielä varastossa.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Re: Happy-Life ja Brightwell Aquatics

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

No joo tuon tiesinkin että NO3 ei saa tuotua mistään tänne.. ihmeellisiä nää säännökset nykyään [}:)]
Täytyypä tutkailla tuota aquariumfertilizer-sivua tarkemmin.. Yhdeltä jenkkiläiseltä sivulta löysin PMDD:n kaltaista lannoitesosta mutta eivät ole vieläkään vastanneet mun kyselyyn toimittavatko tänne.
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”