Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minä tilaan Zooplussalta juuri kissanhiekkaa silloin tällöin, koska ilman autoa on tosi hankala tuoda niitä isoja pusseja kotiin.
Nekin tulee kyllä halvemmaksi lähimmässä Musti&Mirrissä, jossa kerrytän samalla bonuksiakin.
Akvaariotuotteet ostan lähes kokonaan liikkeistä (ja harrastajilta), ja kaloja ei muualta saakaan. Minä pidän myös siitä palvelusta, tavaroiden tutkimisesta, palautuskin on helppoa ja on aina kiva mennä katsomaan mitähän uutta altaissa tällä kertaa olisi. :)
Minulla on suuri eläinperhe ja hyvin, hyvin pienet tulot, mutta itse olen tehnyt sen valinnan että kannan rahani kivijalkaliikkeisiin.
Mutta ostan myös eläinperäiset elintarvikkeet mahdollisimman usein luomuna,säästän sitten vaikka niistä porkkanoista jotka tuskin kärsivät tehotuotannossa kasvamisestaan. Itse en vain pysty elämään sulkemalla silmät valintojemme seurauksilta. Näistä eettisistä kysymyksistä on kyllä tarpeeksi keskustelua muuallakin, niin en jatka tämän enempää täällä.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja en »

^hyvä jos sinulla on varaa ostaa luomuna ja livenä. Kaikilla ei ole. Mut joo, elämä on, jos on perhettä, lemmikkejä ja pitkäaikaistyöttömyyttä niin on pakko tehdä valintoja. Meilläostettiin kaikki ekologisena ja luomuna 1998-2012, mutta enää ei ole varaa. Hyvä kun sinulla on, minusta kaikkien joilla on sen verran rahaa että se on mahdollita, pitäisi tukea luomua ja ekologisuutta ja paikallisia yrittäjiä. :) Enkä edes tiedä miksi 2 tamperelaista vänkää Turku-ketjussa, halusin vaan ekassa viestissäni tuoda esille että jos yhdistys tarjoaa jotain, on kurjaa jos sitä ei saa.
tounison
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 07:17, 09.05.2013
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja tounison »

Pallokala kirjoitti:
en kirjoitti:No... jos nyt työnnän lusikkani soppaan.

Jos joku harrastaja HALUAA ostaa paikallisesta liikkeestä (kalliilla) harrastutuotteitaan ja on mahdollista saada siihen harrastusyhdistyksen kautta alennus niin ihan totta, todellakin sitä haluaa maksaa jäsenmaksun ja haluaa saada ostettua (pian) sen jälkeen alennuksella niitä ko harrastuksen juttuja siitä oan paikkakunna liikkeestä. Jos taas haluaa vaan itselleen harrastustavaraa edullisemmin, voi ne tilata melko helposti esim zooplusasta ulkomailta ja saada ne kotiin kannettuna perille nopeastikin, ja yleensä edullisemmin kun paikallisesta liikkeestä, puhumattakaan bensoista, ajasta, vaivasta... )

Minusta tuo alennus on varsin hyvä syy liittymiseen (varsinkin nykypäivän hinnoilla, ja esim kuitti maksetusta jäsenmaksusta voisi kelvata alan liikkeisiin alennuksen saamiseen. (Ja joo, olen itsekin yhdistysaktiivi ja ymmärrän "vapaaehtoisten" vähyyden)
Raha, raha, raha....
Millään muulla ei ole enää väliä.
Zooplussalta on muuten onneksi katoamassa kaikki akvaariotuotteet hyvää vauhtia.

Minä henkilökohtaisesti liityn yhdistyksiin sen vuoksi mitä ei rahalla saa: harrastuskavereiden tapaamisen vuoksi.
Mutta ne muista syistä liittyvät pysyykin onneksi poissa niistä tapaamisista...
Taisin sanoa tuon lauseen mikä poltti kalapannusi pohjaan. Pitäisikö säännöissä olla joku ehto etten voisi kiertää tätä "porsaanreikää".
Jos itse haluat olla mukana toiminnassa ja aikasi riittää käydä paikallisessa kellarissa ihmettelemässä harrastajajia tai heidän fisujaan, niin ei tarkoita että kaikkien pitäisi olla aktiivisia.

Päätin liittyä ko yhdistykseen kun menin paikalliseen liikeeseen ostamaan palettikalaa parveeni ja hinta tiskillä 10,50€ Tämä taitaa olla ahvenista paras lisääntymään harratajien akvoissa.

Olen mukana 4 eri ryhmässä ja jopa aktiivisinta porukkaa...

of
> < ( ( ( ( °> ReefToni >< ( ( ( ( °>
stop dreaming start reefing
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5538
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mua kiinnostais ihan oikeasti tietää, mihin teillä, jotka itkette, että suomalaiset kaupat on niin kalliita, ettei niistä ole varaa ostaa mitään, mihin teidän rahat sitte ihan oikeasti menee?

Meikäläinen on ravintola-alalla osa-aikaisena töissä, palkka ei todellakaan ole päätä huimaava. Silti mulla on varaa ruokkia koiraa barffilla about 70€/vko, ostaa pariinkin eri sairauteen lääkkeet säännöllisesti, maksaa vuokra, matkakortti ja pari muutakin harrastusta. Siitä huolimatta rahaa jää kuukaudessa ihan mukavasti käydä vaikka pari kertaa ulkona syömässä ja/tai leffassa. Ja kaikki harrastuksiin liittyvä ostetaan ihan kivijalkakaupoista. Toki saan ihan mukavia alennuksia, kun ostan enemmän kerralla ja suosin mukavaa ja monipuolista kauppaa.
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Teemu Salonen kirjoitti:Mua kiinnostais ihan oikeasti tietää, mihin teillä, jotka itkette, että suomalaiset kaupat on niin kalliita, ettei niistä ole varaa ostaa mitään, mihin teidän rahat sitte ihan oikeasti menee?

Meikäläinen on ravintola-alalla osa-aikaisena töissä, palkka ei todellakaan ole päätä huimaava. Silti mulla on varaa ruokkia koiraa barffilla about 70€/vko, ostaa pariinkin eri sairauteen lääkkeet säännöllisesti, maksaa vuokra, matkakortti ja pari muutakin harrastusta. Siitä huolimatta rahaa jää kuukaudessa ihan mukavasti käydä vaikka pari kertaa ulkona syömässä ja/tai leffassa. Ja kaikki harrastuksiin liittyvä ostetaan ihan kivijalkakaupoista. Toki saan ihan mukavia alennuksia, kun ostan enemmän kerralla ja suosin mukavaa ja monipuolista kauppaa.
Mennään nyt sitten aiheesta lentokoneeseen, vaikka kotimaisiin liikkeisiin kyllä minäkin lanttini kannan.
Mihin ne rahat sitten menee?
Kolmeen alaikäisen lapseen. Päivähoitomaksuihin, jotta voin käydä töissä. Ruokakauppaan, vaatekauppaan ja lasten harrastusseuroihin. Auton tankkiin, kun täällä maalla ei noita julkisia kulje. Asumiseen, sähköön, lämmittämiseen...
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Teemu Salonen kirjoitti:Mua kiinnostais ihan oikeasti tietää, mihin teillä, jotka itkette, että suomalaiset kaupat on niin kalliita, ettei niistä ole varaa ostaa mitään, mihin teidän rahat sitte ihan oikeasti menee?

Meikäläinen on ravintola-alalla osa-aikaisena töissä, palkka ei todellakaan ole päätä huimaava. Silti mulla on varaa ruokkia koiraa barffilla about 70€/vko, ostaa pariinkin eri sairauteen lääkkeet säännöllisesti, maksaa vuokra, matkakortti ja pari muutakin harrastusta. Siitä huolimatta rahaa jää kuukaudessa ihan mukavasti käydä vaikka pari kertaa ulkona syömässä ja/tai leffassa. Ja kaikki harrastuksiin liittyvä ostetaan ihan kivijalkakaupoista. Toki saan ihan mukavia alennuksia, kun ostan enemmän kerralla ja suosin mukavaa ja monipuolista kauppaa.
Oho varaa ruokkia koira :mrgreen:

Rahat menee elämiseen mitä neljä henkinen perhe + koira kuluttaa. Asunto, vene, autot, moottorikelkka, crossipyörä ja jne lasten harrastukset ja omat harrastukset maksaa. Vakuutukset, sähkö, omakotitalon kulut kaikki maksaa. Mut ei mulla olisi noihin varaa jos kaikesta maksaisin moninkeratisen hinnan.Pitää tarkasti laskea mihin on varaa ja mitä pystyy milläkin hinnalla ostamaan. Ei ole järkeä maksaa hyvää hyvyyttään suomalaisille akvaariokauppiaille moninkertaisia hintoja kun säästetyt rahat voi laittaa vaikka ruokaan tai ostaa lapselle uudet luistimet tai antaa säästetty raha lapsille viikkorahana. Mistään ei kannata maksaa ylimääräistä jo halvemmallakin saa. Mulla ei ole edes velkaa kun lasken tarkasti mihin rahani riittäävät. Mistään en maksa 2-5 kertasia hintoja vapaaehtoisesti.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Pallokala kirjoitti:
en kirjoitti:No... jos nyt työnnän lusikkani soppaan.

Jos joku harrastaja HALUAA ostaa paikallisesta liikkeestä (kalliilla) harrastutuotteitaan ja on mahdollista saada siihen harrastusyhdistyksen kautta alennus niin ihan totta, todellakin sitä haluaa maksaa jäsenmaksun ja haluaa saada ostettua (pian) sen jälkeen alennuksella niitä ko harrastuksen juttuja siitä oan paikkakunna liikkeestä. Jos taas haluaa vaan itselleen harrastustavaraa edullisemmin, voi ne tilata melko helposti esim zooplusasta ulkomailta ja saada ne kotiin kannettuna perille nopeastikin, ja yleensä edullisemmin kun paikallisesta liikkeestä, puhumattakaan bensoista, ajasta, vaivasta... )

Minusta tuo alennus on varsin hyvä syy liittymiseen (varsinkin nykypäivän hinnoilla, ja esim kuitti maksetusta jäsenmaksusta voisi kelvata alan liikkeisiin alennuksen saamiseen. (Ja joo, olen itsekin yhdistysaktiivi ja ymmärrän "vapaaehtoisten" vähyyden)
Raha, raha, raha....
Millään muulla ei ole enää väliä.
Zooplussalta on muuten onneksi katoamassa kaikki akvaariotuotteet hyvää vauhtia.

Minä henkilökohtaisesti liityn yhdistyksiin sen vuoksi mitä ei rahalla saa: harrastuskavereiden tapaamisen vuoksi.
Mutta ne muista syistä liittyvät pysyykin onneksi poissa niistä tapaamisista...
No, jos halutaan karsia sellaiset ihmiset akvaarioharrastajista, joille raha merkitsee, niin ottakaa pahuksessa pois tuollaiset tarjousjutut yhdistuksen eduista. :roll:
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja en »

Hyviä vastauksia... Meillä (4 alaikäistä lasta) raha menee kotiin, sähköön, veteen, vakuutuksiin, niihin luistimiin, suksin, polkupyöriin ehjiin sänmukaisiin vaatteisiin, ruokaan, lemmikkieläimiin (3 kissaa, 2 kania, 3 gerbiiliä, joitakin akvarioita) (joo lemmikit on otettu ennen työttömyyttä ;) ), autoon . Olisi kiva päästä edes kerran vuodessa lasten kanssa kotimaassa johonkin kohteeseen käymään mutta ehkä jopa se uiminenkin odottaa kesää ja ilmaista rantaa mielummin ja sillä rahalla voi ostaa esim lapselle toppahousut. Itse olen perhepäivähoitajana, työtä riittää ja omia ei ole tarvinnut laittaa maksulliseen hoitoon mutta miehen alalla on melkoisesti työttömyyttä tällähetkellä täälläpäin joten... elämä on. Kyllä, on pakko ostaa sieltä mistä edullisemmin saa varvinkin jos samalla saa hiukan laatuakin.

Joo jou sanoo että kaikessa voi säästää, ehkä joku voikin mutta ehkä jotkut on jo säästänyt kaikessa ;) ...
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Jäähdytelkääs vähitellen niitä kalapannujanne :mrgreen:
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

en kirjoitti:Hyviä vastauksia... Meillä (4 alaikäistä lasta) raha menee kotiin, sähköön, veteen, vakuutuksiin, niihin luistimiin, suksin, polkupyöriin ehjiin sänmukaisiin vaatteisiin, ruokaan, lemmikkieläimiin (3 kissaa, 2 kania, 3 gerbiiliä, joitakin akvarioita) (joo lemmikit on otettu ennen työttömyyttä ;) ), autoon . Olisi kiva päästä edes kerran vuodessa lasten kanssa kotimaassa johonkin kohteeseen käymään mutta ehkä jopa se uiminenkin odottaa kesää ja ilmaista rantaa mielummin ja sillä rahalla voi ostaa esim lapselle toppahousut. Itse olen perhepäivähoitajana, työtä riittää ja omia ei ole tarvinnut laittaa maksulliseen hoitoon mutta miehen alalla on melkoisesti työttömyyttä tällähetkellä täälläpäin joten... elämä on. Kyllä, on pakko ostaa sieltä mistä edullisemmin saa varvinkin jos samalla saa hiukan laatuakin.

Joo jou sanoo että kaikessa voi säästää, ehkä joku voikin mutta ehkä jotkut on jo säästänyt kaikessa ;) ...
Niin ja jos on pienempiä lapsia niin lääkäri- ja lääkelaskustaista voi tulla ihan kivoja summia nimimerkillä korvatulehduskierteeseen tutustunut. Tuohon voi myös lisätä vanhemmilla lapsilla erilaiset harrastukset ja myöhemmin opiskelu kulut. Siks toisekseen vanha sananlasku sanoo ettei se ole tyhmä joka vaan se joka maksaa. [:I]
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Itse säästän esim. vaatekuluissa, ostan suurimman osan käytettynä ja loput alennuksesta, aniharvoin ostan mitään riepua normaalihinnalla. Ostan esim. toppatakin eurolla, kun joku laittaa 50e jo pelkkään t-paitaan kun siinä on tunnettu logo.
Harrastuksen (akvaario, kissat, koira, liveroolipelaaminen) jälkeen kaikki muu meneekin sitten omiin lääkekuluihin ja muihin terveydenhoitokuluihin, bussilippuun (autottomana säästää ihan hirveästi, onneksi itsellä on siihen mahdollisuus), asumiskuluihin ja jos jotain jää niin se menee matkustamiseen. Kaikki on niistä valinnoista kiinni, minä en käy baareissa (jos pöytäcurlingia kavereiden kanssa pelaamista ei lasketa) en ryyppää, en (enää) tupakoi, en ostele uusinta elektroniikkaa, en osta lihaa, en ole hankkinut asuntolainaa. Opintolainoja ym. on kyllä silti, mutta ei ole niitä omakotitalon suuria kuluja. Tulot on n.850e kuussa, joten avopuoliso joutuu toistaiseksi maksamaan molempien ruokakulut. Silti ostan ensisijaisesti paikallisesta eläin/akvaariokaupasta ja kuten aiemmin mainitsin, osittain luomuruokaa. Akvaariojututkin on suurilta osin ostettu käytettyinä ja olen myös osittain rahoittanut harrastuksen esim. myymällä kasveja.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Pallokala kirjoitti:--- säästän sitten vaikka niistä porkkanoista jotka tuskin kärsivät tehotuotannossa kasvamisestaan. Itse en vain pysty elämään sulkemalla silmät valintojemme seurauksilta.
Ehkeivät ne kärsi kasvaessaan, mutta tapetuksi tullessaan kyllä. Erityisen tuomittavaa on baby-porkkanoiden eli vasta elämänsä alkutaipaleella olevien miniporkkanoiden syöminen. Porkkanoillahan on, kuten kaikilla elävillä organismeilla, sielu. Parasta olisi, kun kasvissyöjä ei söisi lainkaan juureksia, koska niitä kaivettaessa voivat mullassa elävät eliöt vahingoittua. Kasvien tietoisuusaste on kyllä kehittymättömämpi kuin eläinten, joten niiden tappaminen on pienempi paha kuin eläimen tappaminen, mutta kyllä kasvitkin kärsivät joutuessaan tapetuksi. Siksi olisi parasta syödä vain luonnollisen kuoleman kohdanneita kasvinosia, esim. kuivuneita puunlehtiä. Samalla kun syksyllä ja talvella kerää ruskeita kuivia tammenlehtiä akvaarioon, kannattaa niitä kerätä myös itselleen ruuaksi. Ne ovat eettisesti kestävää ruokaa, ja samalla säästyy rahaa akvaarioharrastukseen.
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Ildar kirjoitti:Jäähdytelkääs vähitellen niitä kalapannujanne :mrgreen:
Ei käy, raaka kala on se sitten lohta tai ahventa on pahaa.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Platva kirjoitti:
Pallokala kirjoitti:--- säästän sitten vaikka niistä porkkanoista jotka tuskin kärsivät tehotuotannossa kasvamisestaan. Itse en vain pysty elämään sulkemalla silmät valintojemme seurauksilta.
Ehkeivät ne kärsi kasvaessaan, mutta tapetuksi tullessaan kyllä. Erityisen tuomittavaa on baby-porkkanoiden eli vasta elämänsä alkutaipaleella olevien miniporkkanoiden syöminen. Porkkanoillahan on, kuten kaikilla elävillä organismeilla, sielu. Parasta olisi, kun kasvissyöjä ei söisi lainkaan juureksia, koska niitä kaivettaessa voivat mullassa elävät eliöt vahingoittua. Kasvien tietoisuusaste on kyllä kehittymättömämpi kuin eläinten, joten niiden tappaminen on pienempi paha kuin eläimen tappaminen, mutta kyllä kasvitkin kärsivät joutuessaan tapetuksi. Siksi olisi parasta syödä vain luonnollisen kuoleman kohdanneita kasvinosia, esim. kuivuneita puunlehtiä. Samalla kun syksyllä ja talvella kerää ruskeita kuivia tammenlehtiä akvaarioon, kannattaa niitä kerätä myös itselleen ruuaksi. Ne ovat eettisesti kestävää ruokaa, ja samalla säästyy rahaa akvaarioharrastukseen.
Heh heh...
Elävien eläinten kärsimys ei ole mikään vitsi.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Pallokala kirjoitti:Heh heh...
Elävien eläinten kärsimys ei ole mikään vitsi.
Ei ole elävien kasvien kärsimyskään mikään vitsi. Omaa uskontoa tai maailmankatsomusta tai etiikkaa kyllä pidetään oikeana ja sitä mielellään esitellään ja korostetaan, mutta kun joku kertoo omasta jainalaisesta etiikastaan, sitä pidetään vitsinä tai siihen suhtaudutaan vähätellen. Jonkinlaisesta kulttuurirasismistahan siinä on kyse. Olisi jo syytä huomata, että kaikki tälläkään foorumilla eivät ole etnisiltä juuriltaan ja kulttuuritaustaltaan suomalaisia, vaikka Suomessa syntyneinä ja opiskelleina suomen kielen hallitsevat suomalaisten lailla. Monikulttuurisuuteen kuuluu myös kulttuurirelativistinen ajattelutapa.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Oikeinko tosissanne väännätte? :?
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Aika kaukana aiheesta ollaan :mrgreen:
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Noita viimeisimpiä kisailuita kun lukee niin tulee mieleen otsikko hieman eritavalla kirjoitettuna
Turun Akvaarioystävät lopetettu...
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Ymmärtääkseni eettisistä, uskonnollisista ja maailmankatsomuksellisista asioista on tapana kirjoittaa tosissaan.
Aloitin tämän viestiketjun hyvin yksinkertaisesta ongelmasta, joka ilokseni alkukankeuksien jälkeen saatiin ratkaistuksi. Kiitos kuuluu foorumille ja Turun Akvaarioystävät ry:n uudelle toimihenkilölle.
Jostakin syystä yksinkertainen asiani nyrjäytettiin kovin kauas aiheesta, kirjoitteluksi alennuksista, eduntavoittelusta, rahanhimosta, ruoka- ja vaatehankinnoista, luomusta ja köyhyydestä. Uhoamiselta ja syyttelyltäkään ei vältytty. Minusta keskustelu kyllä meni aivan off-topiciksi, mutta sen asian arvioiminen ei ole minun asiani ja kun se kerran sallittiin, sallin itsenikin hieman jatkaa ja problematisoida itsestäänselvyyksiä. Aina niin ei ole miltä näyttää.
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Sinällään mielenkiintoista miten moneen suuntaan ihmiset ajattelevat. Saiskohan tähän ratkaistuksi jollakin kaavalla..
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Platva »

Bluefrog kirjoitti:Sinällään mielenkiintoista miten moneen suuntaan ihmiset ajattelevat. Saiskohan tähän ratkaistuksi jollakin kaavalla..
Hyvä ajatus, "Bluefrog"!
Neljännen asteen yhtälön ratkaisukaavalla saa, ks. esim.
http://planetmath.org/QuarticFormula

(Paitsi jos jo luetun ymmärtäminen, äidinkielen peruskielioppi ja oikeinkirjoitus sekä lukion pitkä matikka tekevät tiukkaa...)
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minkänimiseen kulttuuriin kuuluu olla syömättä mitään kasveja, koska uskotaan että niitä sattuu? Ei tuollaista uskontoa ole eikä sellaista kulttuuria, jossa syödään vain kuivia lehtiä. Ding dong :mrgreen:
Miten minä olen syrjinyt ketään ihmistä? Sanomalla että itse en syö lihaa eettisistä syistä? Muut saa mun puolesta mussuttaa aivan mitä tahtoo, vaikka omia varpaitaan.
Nykytieteen mukaan vain selkärankaisilla on tuntoaisti, ja tiede ei ole mielipideasia.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
tounison
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 07:17, 09.05.2013
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja tounison »

Pallokala kirjoitti:Nykytieteen mukaan vain selkärankaisilla on tuntoaisti, ja tiede ei ole mielipideasia.
Miten mahtaa olla näiden laita, kun reagoivat kosketukseenkin? Asiaa en ole nähnyt tärkeäksi tutkia noin pitkälle mutta kai se pakko on :?
Omat ainakin koittavat ensin puolustautua ja sitten vetäytyvät...
http://en.wikipedia.org/wiki/Coral
> < ( ( ( ( °> ReefToni >< ( ( ( ( °>
stop dreaming start reefing
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Tulipa taas käytyä A-W:ssä pitkän tauon jälkeen...eikä tarvinnut pettyä. Vain aqua-webissä voi syntyä tällainen ketju. Erätauoalla suosittelen lukemaan Tuomas Kyrön mielensäpahoittajan.
/jari
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Turun Akvaarioystävät ry - lopetettu, kuollut?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Emmeköhän pian saa uusia tuulia tältäkin suunnalta. 8-)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”