Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

HeiniS80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 30
Liittynyt: 12:30, 23.03.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja HeiniS80 »

Meillä ei isäntä välitä akvaariosta. On ostanut kaloja lahjaksi ja auttanut, kantanut ym missä on ollu pakko. Muuten joutais sen puolesta hävittää koko altaan ja äkkiä. Isompaa olen kinunut jo kauan, mutta eipä heltiä ei. Ja ihan vain vinkkinä teille, joiden puolisot välillä auttelee.. Silloin ollaan joko A) tehty jotain pahaa, eli pitää hyvitellä jo etukäteen ennenkuin koko karu totuus toiselle valkenee B) ollaan jotain vailla, vaikka kallista autonraatoprojektia tai moottoripyörää tai tai tai ... jotain muuta yhtä tarpeellista pihan nurkkaan. Mä tiedän aika vankasti nää jutut :mrgreen:
Koiria, kissoja, akaattikotiloita, akvaarioita muutama.
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja jonval »

Joo meillä mies uhkailee että hän alkaa harrastamaan peltoautoilua, mikä tarkoittais autonromuja pihalla... Harrastakoot mun puolesta peltoautoilua niin kauan kuin jaksaa, jos se tarkoittaa että minä saan uusia akvaarioita!
Jonna
Niaina
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 16:47, 22.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Niaina »

Miehelle on oikeastaan ihan sama tuo akvaario. Suostuu kuskaamaan meikäläistä eläinkauppaan kun pyydän. Kaloja käytiin yhdessä katsomassa, ja sanoi mielipiteensä: "Taistelukaloja ehdottomasti!" Sisustuksen suhteen tehtiin kompromissi: minä halusin mangrovepuuta, mies ei; mies halusi muovipääkallon, minä en. Otettiin sitten molemmat. Aion kyllä tuon kallon puolivahingossa tuhota joskus. Minä kuitenkin kaiken akvaarioon liittyvän maksan. :mrgreen:
110-litrainen vielä kalaton allas, siperianhusky, aviomies.
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja jonval »

Niaina kirjoitti:Miehelle on oikeastaan ihan sama tuo akvaario. Suostuu kuskaamaan meikäläistä eläinkauppaan kun pyydän. Kaloja käytiin yhdessä katsomassa, ja sanoi mielipiteensä: "Taistelukaloja ehdottomasti!" Sisustuksen suhteen tehtiin kompromissi: minä halusin mangrovepuuta, mies ei; mies halusi muovipääkallon, minä en. Otettiin sitten molemmat. Aion kyllä tuon kallon puolivahingossa tuhota joskus. Minä kuitenkin kaiken akvaarioon liittyvän maksan. :mrgreen:
Mikä noissa taistoissa vetoaa miehiin, omanikin on sitä mieltä että jos akvaario on pakko olla niin siellä pitää olla vain taistelukaloja ja mieluummin vielä monta urosta samassa... No, tämä hänen toiveensa ei ole koskaan toteutunut eikä toteudu.

Yksi miehen toive akvaarioiden suhteen sen sijaan on toteunut ja kadun sitä syvästi. Ostin nimittäin hänen mielikseen vuosia sitten sellaisen muovisen, 2-osaisen haaksirikkoutuneen laivan akvaarioliikkeestä somisteeksi. Olin silloin aika rahoissani ja vaikka 100 euron hinta tuntui kamalalta (varsinkin kun laiva on mielestäni tosi tökerö ja ruma) niin ostin sen hänen mielikseen.

Jokin aika sitten eräässä akvaarioliikkeessä oli myynnissä sama laiva, ja hinta vain 50 euroa... Multa on siis silloin aikoinaan kai veloitettu se 50€ molemmista puolikkaista, kun oikeasti sillä hinnalla olis pitäny saada koko laiva... Jessus että tunnen itseni tyhmäksi. Mies ei osannut laivaa arvostaa ja nyt se pölyttyy akvaariokaapissa.

P.s. Myydään 2-osainen ruma laiva akvaarioon hirvittävällä 100 euron ylihinnalla, tehkää tarjouksia! :mrgreen:
Jonna
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

jonval kirjoitti: Mikä noissa taistoissa vetoaa miehiin, omanikin on sitä mieltä että jos akvaario on pakko olla niin siellä pitää olla vain taistelukaloja ja mieluummin vielä monta urosta samassa... No, tämä hänen toiveensa ei ole koskaan toteutunut eikä toteudu.

Yksi miehen toive akvaarioiden suhteen sen sijaan on toteunut ja kadun sitä syvästi. Ostin nimittäin hänen mielikseen vuosia sitten sellaisen muovisen, 2-osaisen haaksirikkoutuneen laivan akvaarioliikkeestä somisteeksi. Olin silloin aika rahoissani ja vaikka 100 euron hinta tuntui kamalalta (varsinkin kun laiva on mielestäni tosi tökerö ja ruma) niin ostin sen hänen mielikseen.

Jokin aika sitten eräässä akvaarioliikkeessä oli myynnissä sama laiva, ja hinta vain 50 euroa... Multa on siis silloin aikoinaan kai veloitettu se 50€ molemmista puolikkaista, kun oikeasti sillä hinnalla olis pitäny saada koko laiva... Jessus että tunnen itseni tyhmäksi. Mies ei osannut laivaa arvostaa ja nyt se pölyttyy akvaariokaapissa.

P.s. Myydään 2-osainen ruma laiva akvaarioon hirvittävällä 100 euron ylihinnalla, tehkää tarjouksia! :mrgreen:
[/quote]

Itseäni ei nykyisin taistelukalat kiinnosta ja ihmettelen valtavaa hypeä niiden suhteen. Miehiä kinnostanee lievä aggressiivisuus ja taistelunhalu. Minusta urostaistelukalasta tulee mieleeni machomies, joka päivät pitkät elvistelee ja liehittelee naisia ja väliajat taistelee niistä kapakkatappeluissa :P :mrgreen: . Lyhyt ja aggressiivinen elämä....

Heitinköhän akvaariopaketin mukana tulleen 100€/50€ laivanhylyn roskiin :roll: . Ihan ok-kuosi, mutta pelkäsin, että partis jää jumiin sinne ja kun tykkäsi järsiä sitä, laivasta irtoaisi jotain ikävää partikseen :P . Roskiin meni 8O . Nykyisin tosin Örkki-partis vaatisi metrisen laivanhylyn, että mahtuisi sinne :P .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Tourie
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 23:19, 15.09.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Tourie »

Meillä mies anto ensimmäisen akvaarion ostaa, taisipa katua sitä sitten kun into iski ja isompaa ammetta oli saatava.

No miehen onneksi asunto on niin pieni että ei riitä tilaa kuin muutamalle altaalle. Parempikin niin, voisi olla että muuten altaita rupeisi löytymään enemmän.

Muuten ei sitten mitään sanokkaan. Yleensä ostan kaloja, joista mies kuulee siinä vaiheessa kun lapset ilmoittavat asiasta. Auttaa välillä veden vaihdon kanssa, muuten onkin sitten minun juttuni (ja hyvä niin). Päivitellä jaksaa siittä miten paljon kaikki maksaa.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Zansku kirjoitti:
VesiEläin kirjoitti:Yhteinen harrastus täälläkin, kukaan ei ole sanomassa "ei" ja siitäkös soppa on syntynyt.
No näinpä.
Mä olen jo pitkään sanonut että pahinta mitä akvaristille voi tapahtua on kohdata toinen samanmoinen ja muuttaa samaan talouteen. Meillä lainehtii alle 30 neliön asunnossa 9 allasta ja hyvin olevinaan mahdutaan sekaan... Pahinta on just tuo, ettei kukaan sano ei.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja heisku »

Täällä ei tuo mies ole juurikaan kiinnostunut koko hommasta. Kauhistelee vain miten paljon vettä ja sähköä menee. Lisäksi jaksaa vihjailla aina että voisin siivota tätä kämppääkin yhtä paljon kuin akvaariota :mrgreen: Auttaa kyllä esim laitteiden kanssa jos hajoaa ja on kantanut ja laittanut altaat paikoileen.
Väittää kyllä ettei yhtään kiinnosta, mutta aika usein kun pitäisi televisiota katsella niin huomaan hänen katselevan allasta... Silloin kun ensimmäisestä altaasta puhuin niin mittaili ja suunnitteli mun kanssa mihin mahtuu parhaiten. Eihän se 180l mulle kuitenkaan kauaa riittänyt ja siitähän tuli melkein riitaa kun aloin suuremmasta puhumaan. Mies lopulta saneli ehdot ja minä sain suuremman altaan. Nyt olen alkanut pehmittämään miestä suurempaan kämppään->suurempi allas :mrgreen:
kiekkola+pohjan asukit
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Tjaa, noh, eiköhän tuo hyväksy asian, koska akvaarioharrastus on yhteinen harrastus :D Meillä oli itseasiassa niin päin, että mies ehdotti altaan hankintaa ja käännytteli mut pytynhankinnan kannalle :mrgreen: Mies ehkä enempi huoltaa allasta ja akvaario on ehkä enempi se miehen juttu - itse lähinnä hoidan kalojen ruokinnan ja niiden kanssa seurustelemisen.
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Minun mieheni on alusta asti tukenut harrastusta, välillä rahallisesti ja auttaa välillä vedenvaihdoissa tai jos pitää hammaskarppeja haavia myyntiin, niin auttaa minkä osaa. Se on vain alusta asti sovittu että altaat hoidan minä ja minulla on niistä vastuu, mies voi auttaa tarvittaessa, mutta minä hoidan altaani muuten itse.
Välillä jopa neuvoja antaa :roll: Kannattaa monnisten kasvatusta, koska välillä saa niistä harrastukseen meneviä rahoja takaisin, kuten myös haluaa pitää platylän/mollialtaan toiminnassa koska niistäkin katetta syntyy välillä.
Plekoja kun halusin, ei alkuun ymmärtänyt lainkaan, miksi ottaa kaloja joista ei päivisin näy kuin pyrstö. Mutta kun ensimmäinen L015 oli hypännyt valaisin kannen alle ja kuollut sinne, tilasi hän minulle Ruotsista uuden tilalle joululahjaksi :D
Myöskin nyt kun haaveilin perhoskirjoahvenista tuonne altaaseen missä plekot on, ehtona oli ensimmäisenä hyvä karanteeraus. Monniskatastrofi reilu vuosi sitten opetti minulle, mutta näyttävästi myös miehelleni paljon.
Kehuu hän myös välillä altaiden kauneutta, mutta välillä rahanmeno myöskin nousee pintaan :x
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

Tää ollut siis vain mun harrastus ja nyt tulossa toinen vähän pienempi allas taloon. Mulla loksahti suu auki tässä taannoin kun mies möläytti että haluaisi oman altaan. Semmoisen nanon missä elää sukarapuja. Ja se olisi sitten sisutettu pelkä sammaleella :D Ja mietti vielä että voisiko sinne laittaa pikkuisia rasboroita myös, katseli oikein netistä kuvia.

Auttaa myös paljon tässä harrastuksessa, ehkä raukka vähän liikaakin. Mitä senkin on tarvinu kestää, seistä ties kuinka monessa akvaariokaupassa ja kuskata mua ympäriinsä eri harrastajien luona, milloin mitäkin kasvia,akvaariota ym. hakemassa. Jaksaa aina napista aikansa sähköstä sun muusta mutta silti myöntyy nopeasti.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 11:34, 27.01.2008
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Ei ole mies vastaan hannannut, sillä mulla oli 64-litrainen, kun aloimme seurustelemaan. Katseli jo silloin kaloja ja katselee aina välillä vieläkin. Tuolloin asuin niin ikään korvessa ja fiksu tuleva kumppani kiltisti toi kaupungista kalanruokaa, kun pyysin. :)
Kuukauden päivät mies myös hoiti akvaariota muuttoprosessin alussa.

Suostumus toiseen altaaseen oli vähän niin kuin anteeksipyyntö, kun työpaineiden alla olin jäänyt huomiotta. Kolmas tuli olosuhteiden pakosta (tunnistettiin salamatkustaja marmoriravuksi ja sanoin, ettei sitä kalojen kanssa voi laittaa samaan). Neljäs tuli alunperin putkiremonttia evakkoon, mutta sitten uudelleen järjestelyjen jälkeen ei sille ollutkaan paikkaa ja se jäi meille. Viidennelle ei heru lupaa tähän asuntoon.

Onpa tuo mieheke toisen akvan jalustankin tehnyt omin pikku kätösin, tekniikan kanssa auttaa jos on jotain hätää ja akvaario-ostoksilta tullessani kysyy, mitä toin. Sillä ei ole ollut taistelukalasta pakkomiellettä, joskin sellainenkin on meillä ollut, kun kaveri tarjosi. Siniravusta mies sanoi, että tuollainen meille ja minähän toin.
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Tuo "taloudenhoitaja" on sitä mieltä että rakastan kalojani/akvaarioitani enemmän kuin Häntä....
Noh ei se kauheen väärässä ole.... 8-)

Tuleekohan kohta pataa, enkä tarkoita sitä syötävää 8O
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

joedoe kirjoitti:Tuo "taloudenhoitaja" on sitä mieltä että rakastan kalojani/akvaarioitani enemmän kuin Häntä....
Noh ei se kauheen väärässä ole.... 8-)

Tuleekohan kohta pataa, enkä tarkoita sitä syötävää 8O
Toivoisin fotoja ja videopätkiä puolisoista yhtä paljon kuin fisuista tänne. Voisitko perustaa sikermän tänne: "Akvaarioharrastajien puolisojen kuvia ja fotoja" ==> olen haukkana paikalla katsomassa ja kommentoimassa heti :P :mrgreen: . Mieluusti tietysti myös itse pääakvaristin kuva oheen...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
yepp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 18:51, 30.10.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja yepp »

Reilu puoli vuotta alkaa olla akvaario harrastusta takana ja eipä tuo vaimo nyt pahemmin valittanut ole, tykkää kyllä kovin katsella akvaariota, mutta ei kyllä siivoa tai muuten hoida. Noh, joskus ruokkii mutta ei muuta. Tällä hetkellä on tosiaanki nuo 200l+140l+40l akvaariot, seuraavaksi tekisikin sitten jo mieli about 500l luokkaa olevaa. Siihenkään ei vastusta juuri ole tullut, paitsi että kun alkaa noihin 500l kippoihin valot, suodattimet sun muut olemaan jo aika tyyriitä investointeja. :mrgreen:
40+140+530 litraa
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Meillä on kaiken eläinharrastuksen suhteen ollut sama linja. Mamma (siis minä) ja tyttäret haluaisivat kaikenlaisia lemmikkejä ja isäntä jarruttaa. Tosin taloa on kuusihenkisen perheen lisäksi parhaimmillaan asutanut n 30 karvaista ja siivekästä lemmikkiä + akvaariot.
Tällä hetkellä on vaivaiset kolme koiraa, kissa, kani ja akvaariot. Näillä yritetään kitkuttaa.
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Meillä isäntä on enemmän kissojen kanssa napit vastakkain, kuin lisääntyvän akvaariomäärän kanssa. Tilapäinen 40litran allas keittiön tasolla ei ole herättänyt tunteita, vaikka viidettä allasta ei missään nimessä pitänyt tulla.. Kissoista saadaan sitten vääntää aina välillä, kissat on tullut vuosia ennen aviomiestä ja niillä on omat tapansa. Kuusi vuotta ollaan kyllä yhdessä oltu, josta viisi naimisissa, mutta silti kissat jaksaa puhututtaa.. Koirat on ok, ne kun ymmärtää käskyjä ja tottelee aina, kissat silloin kun siltä tuntuu :roll:
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja rybka »

Meillä siippa on se, joka on tunnollisesti ja valittamatta hoitanut ja huoltanut tuossa allekirjoituksessani näkyvät kolme allasta koko talven ajan minun ollessani Englannissa tutkijavaihdossa. Harrastus on kuitenkin tavallaan "minun", vaikka eläinrakkaalla miehellä lapsena akvaario olikin. Toki hankinnoista on pääpiirteissään sovittu yhdessä, mutta hienosäätö ja tiedonhankinta on ollut alusta lähtien minun harteillani. Niinpä nostan todella hattua siipan myötämielisyydelle! Ei kuulemma ollut edes tarvetta vähentää altaita, vaikka sitä ennen lähtöäni ehdottelinkin.

Huolellisempaa hoitajaa saa kyllä hakea - itse en ole saanut aikeista huolimatta aikaiseksi esimerkiksi pitää kirjaa vesiarvoista (noloa), mutta insinööri mittaa ja merkkaa ne aina ruutuvihkoonsa viikkohuoltoa tehdessään. Seurailee tarkasti myös kalojen käytöstä ja raportoi heti, jos havaitsee jotain outoa.

Olen kyllä ollut huomaavinani, että etenkin malawiahvenet ovat voittaneet siipan sydämen; hän muun muassa kertoi ylpeänä opettaneensa ne syömään krilliä kädestä (ja seuraavalla viikolla manaili, kun kalat tulevat nokkimaan kättä kovilla suillaan huoltotoimia tehdessä :mrgreen: ).
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
akvahullu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 77
Liittynyt: 16:03, 24.02.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja akvahullu »

Oikeastaan ei ole puoliso vaan isä, mutta kuitenkin osallistuu ilomielin akvaarioharrastukseen, kun olen äitin luona. vanhempani ovat eronneet. :frown:
128 litraa, kissa, tulossa myyntiin neontetroja
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Meillä puoliso maalailee vesivahinkoja seinälle. Tänään meinasi käydä pahimmat pelot toteen. Yksi akvoista alkoi vuotaa. Onneksi ennätin tyhjentää sen ennen suurkatastrofia. Silloin olisin varmasti saanut suosiolla tyhjentää muutkin altaat. :?
sarami
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 01:10, 25.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo(Tapiola)

Re: Mitä mieltä puolisonne on akvaario harrastuksesta?

Viesti Kirjoittaja sarami »

Joo meillä sama juttu, vesivahingosta puhetta vähintään kerran viikossa. Muuten kyllä kokoaa ja kasaa kaiken ainakin siinä vaiheessa kun itse turhaudun ja ilmoitan saaneeni tarpeeksi. :D
240L
54L
20L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”