Tampereen akvaarioliikkeet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
spotted
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 21:24, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja spotted »

Joo, ehkä ne ovat tosiaan jotain korumonnislajia, vaikka kroppa onkin hieman erimallinen.
Mika Sandell
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2027
Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Mika Sandell »

Eri korumonnis-ryhmän lajien erot muodossa ovat melko pieniä, määrittämisessä värityksellä on iso osa. Kuva ois kiva, ilman sitä taitaa olla melko arpomista.
28.1.2012 asti MHS

CorydoradinaeFinland
spotted
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 21:24, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja spotted »

Jep, lähinnä ajattelinkin, että jos joku sattuis olemaan menossa käymään siellä niin vois katsoa sillä silmällä niitä kalasia. :)
cercer
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 01:54, 16.04.2011
Akvaarioseurat: TAS

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja cercer »

Komeita koikarppeja hallerissa :roll:
saipe75
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 20:51, 03.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja saipe75 »

olen ostanut korumonnisia hallerista ja mielestäni ne on napon korumonneja (selkäevässä mustaa koirailla)
MaijuS
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 22:23, 25.12.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja MaijuS »

Onko tuo Safari olemassa vielä?
Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Onhan tuo safari edelleen samalla paikalla, tosin en tiedä tämän hetkistä kalatilannetta. Viimeksi kun kävin siellä, niin siellä oli ilmeisesti vähennetty altaita koska lattioissa oli jotain vikaa.
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
MaijuS
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 22:23, 25.12.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja MaijuS »

Ok, kiitos. En taida sitten erikseen lähteä Nokialta ajelemaan vaan piipahdan joskus ohikulkumatkalla :)
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Reilu viikko sitten poikkesin Safarissa, ja siellä oli taas akvaariotilanne palautunut normaaliksi.
Jebuzca
Member
Member
Viestit: 430
Liittynyt: 20:25, 13.05.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Ei voi sanoa että Safarissa palautui normaaliksi koska suurensivat ja lisäsivät pari allasta. Siis ihan muutaman litran laittoivat mutta nyätti kivalle :) muutenkin tuolla tykkään asioida koska kalat ok ja hinta myös. Punaset survarit oli 3-3.50e kpl joka mun mielestä halpaa koska muuten on ollu 4-6e mihin olen törmänny.

Linnainmaan faunalle taas palautetta että lopettakaa se akvaariopuoli koska ei ole kivaa katteltavaa olleskaan. Yhden ruokapurkin hinta laskenut ok tasolle mutta muuten..... kivat ihmiset siellä mutta itse akvaario puolta kuolaavana suuntaan kuolavanani kyllä muualle... en uskalla ostaa vaikka mieli tekis enää kalaa.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Minkälainen on Turtolan Citymarketin Faunattaren akvaariotietämys? Kun tässä täytyy alkaa jo henkisesti valmistautumaan [;)] siihen pahimpaan mahdolliseen, että akvaarioalan erikoisliike voi Tampereelta loppua... :cry: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=203402

Kerran tai par olen tuolla Turtolan Faunattaressa käynyt (viime syksynä) ja yleisvaikutelma oli ihan siisti. Poimupatsulia oli kasvialtaassa, eli siellä taidataan tietää, mitkä kasvit ovat trendikkäitä, tai sitten oli toteutettu asikkaiden toiveita. :) Olin liikkellä kitisevän taaperon kanssa, eli en pystynyt syvähaastattelemaan myyjää. [;)]
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Katselimme että Koskarin Faunatar oli lähteny uusimmista tiloistaan. Loppuiko sen toiminta kokonaan vai vaihtoiko vaan paikkaa toiseen ?
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Zooseppi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 21:32, 23.09.2011

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Zooseppi »

Näin noviisina olen saanut parasta palvelua, yllätys yllätys, Tampereen akvaariokalassa. Tosin täytyy vähän tietää asioista, ihan uunolle palvelu ei ollut ekalla kerralla kovin auttavaista.
Linnainmaan Faunatar on tosiaan akvaariopuolen osalta onneton, joka kerta akvaariossa on ollut kuolleita kaloja. Lisäksi hinnat todella korkealla.
Turtolan Faunatar menettelee, mutta haluttua kalaa on ollut harvoin tarjolla.
Nokian Faunattaren ihmistä ei asiakaspalvelu kiinnostanut laisinkaan. Pyörin liikkeessä aikani mutta minulle ei palvelua riittänyt. 4:n pikkutytön kanssa siliteltiin tuhtia kania, ehkä tytöt ostivat sen sitten ....
Safari on ihan kiva mesta joskin myyjät ei itseäni miellytä vaikka ovatkin "asian päällä". Se on tuleva hovihankkijani jos tuo ykkönen kaatuu. Ja akvaarioon.fi sekä pets friends.

Tämä on oma kokemukseni, ei kannata vetää hernettä nenään jos päinvastaista joku muu tuumii.
Jyrkkä ehkä..
spotted
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 21:24, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja spotted »

Lielahdessa on avattu uusi lemmikkitarvikeliike wuf.fi, jossa on myös akvaariopuoli. Ainakin näin alussa altaat siistit ja hinnat hyvinkin kohtuulliset. Monenlaista peruskalaa siellä oli. Kannattaa käydä tutustumassa. Liittymällä kanta-asiakkaaksi (ilmaista) sai vielä -10% alennusta muistaakseni. Avoinna myös sunnuntaisin. Toivotaan, että kävijöitä riittää ja liike pysyisi pystyssä!

www.wuf.fi
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Pidän kovasti tuosta Wuf liikkeestä, koska siellä on hyvin hoidetut akvaariokalat ja asiantunteva myyjä.

Hyvä palvelu kaikin puolin ja hinnatkin kukkarolle sopivat.
Terveitä kaloja olen sieltä saanut.

Suosittelen !

Samoin Hallerista kyllä pidän, koska siellä myyvä mies ei myy kaloja vastuuttomasti, vaan kertoo kysymättäkin millaiset olosuhteet ja allaskoot kukin laji tarvitsee. Se on oikein se.
Voi odottaa saavansa terveitä kaloja, kun myyjää kiinnostaa kalojen hyvinvointi vielä myynnin jälkeenkin saati kaupassa.

Tavallisimpia kalalajeja näistä em .kaupoista saa luotettavasti. :D
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

KalaKissa kirjoitti:Katselimme että Koskarin Faunatar oli lähteny uusimmista tiloistaan. Loppuiko sen toiminta kokonaan vai vaihtoiko vaan paikkaa toiseen ?
En tiedä, minäkin pari viikkoa sitten haahuilin siellä Koskarin remppatyömaalla sitä etsimässä. Suunnittelisikohan se muuttoa takaisin sinne alas, kun Koskarin sekä Faunattaren nettisivut kertoisivat sen olevan edelleen olemassa.

Tuolla Turtolan Faunattaressakin on nyt taas tullut poikettua, ja ei ollut mikään ruuhka-aika, niin jonkin aikaa puhelin kauppiaan kanssa ja hyvältä vaikuttaa asenne ja näkemys kaloista. :) Heiltä pystyy myös tilaamaan kaloja, jos niitä on tukkulistalla saatavana. Ilmeisesti heidän tukkulistansa on Akvaariolinnan ruotsin kalalista, mutta tässä on ollut mahdollisuus väärinkäsitykselle, sillä minä puhuin yrityksestä sillä nimellä kun sen kuluttajana tunnen, ja hän sillä nimellä kun tuntee sen yrittäjänä. Termistömme ei siis ihan kohdannut. :)

Tampereen Akvaariokala ilmeisesti nyt kuitenkin onneksi jatkaa, niin minun ei uutta hovihankkijaa tarvitse aktiivisesti kartoittaa. [;)]

Onpas mielenkiintoista, että Tampereelle tulee uusi kaloja myyvä liike :o näinä aikoina kun on enemmän ollut vaan kalapuolen lopettamisuutisia. Täytyy käydä jossain vaiheessa kyllä tutustumassa. Samoin pitää poiketa tuolla Hallerissa katsomassa.

Voi olla vanha uutinen, mutta minä sen viime viikolla havaitsin, Pirkkalan Lemmikkijuttu myy Juwelin akvaariota. Samoin siellä oli Giant näytillä.
rasite
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 20:58, 05.06.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja rasite »

Koskarin Faunatar oli siinä pääsisäänkäynnin vieressä vain väliaikaisesti, nykyään löytyy taas siitä alkuperäisestä paikasta La Mammaa vastapäätä.
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Hallerissa oli valtavia valkoisia karppeja, pienen hauen kokosia vonkaleita jo.
En ehtinyt sanomaan mitä aattelin, että mihinkä akvaarioon tollasia voi myydä, kun myyjä jo kiirehti sanomaan että ne on ulkolammikoihin...

Mutta hienoja olivat.
Jos omistaisin lammikon, heti noita hankkisin.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
saipe75
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 20:51, 03.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja saipe75 »

Tiedoksi, lielahden europetissä loppuunmyynti, muutamia altaitakin näytti vielä olevan tarjoushinnoin ym.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Safari on muuttanut, se on nykyään Juvankadun ja Keskisenkadun risteyksessä siinä uudessa tornitalossa. http://www.e-tampere.fi/tampereen+yrity ... ike+safari
JG
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 08:55, 31.03.2006
Paikkakunta: Tampere/TAS

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja JG »

Anniquu_ kirjoitti:Safari on muuttanut, se on nykyään Juvankadun ja Keskisenkadun risteyksessä siinä uudessa tornitalossa. http://www.e-tampere.fi/tampereen+yrity ... ike+safari
Käväisin pari viikkoa sitten ja olin jo kääntymässä vasemmalle Juvankadulle kun tarkastelin liikennevaloissa uutta rakennusta ja mikäs uusi lemmikkikauppa se se sehän onkin... Sse on SAFARI!. Muuten hyvä mutta auto kannattaa melkein jättää ostarin pihaan ja mennä jalkaisin kadun yli kauppaan, on sen verran heikosti paikoistustilaa.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

^Juu, tuo on hyvä pointti, että auto kannattaa suosilla jättää sinne ostarin parkkiin.

Wuf.fi on avannut liikkeen myös Nekalaan, mutta siellä ei ole kaloja myynnissä, vain tarvikkeita ja ruokia. Poikkesin tänään tutkailemassa kun sattui reitin varrelle.
pirjoh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 17:10, 09.07.2012
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja pirjoh »

No eipäs ole kukaan päivitellyt Tampereen kalakauppojen tilannetta sitten kevään..
Mites on manselaiset, mitä akvakala kauppoja sieltä teijjän kyliltä vielä löytyis? Tekis mieli lähteä saitsingille katsastelemaan ja ehkäpä
"merta edemmäs kalaan" :)
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Raportoinpa minä sitten, kun tällä viikolla tuli piipahdettu Pirkkalan Lemmikkijutussa. Se on mielestäni "ihan ok". "Perustarvikkeita" sieltä löytyy hyvin, erityisesti Seran tuotteita ja tarvikkeita. Niitä on siellä aika repertuaari myynnissä.

Kasvivalikoimaan en niin kiinnittänyt huomiota, totesin vain ohivilkaisulla, että kasviallas oli aika käynnä jotain pitkälehtistä kasvia. En tutkinut se tarkemin, että en osaa sanoa, että oliko se jotain isoa vallisneriaa vai jotain kriinumia vai jotain ihan muuta... Se riippuu siitä, että kuinka kauka tulee "merta edemmäs kalaan", että onko tuolla jotain todella kiintoisaa. (Ja sama melkein koskee muitakin seudun liikkeitä, tai sitten minä olen vain "turtunut" esillä olevaan valikoimaan. Tilaamalla saa kyllä melkein mitä vain mitä on tukusta saatavissa useammassakin liikkeestä). Minä piipahdin tuolla katsomassa, että olisiko ollut selkäuimareita -siis niitä monneja [;)] - ei näkynyt, mutta olin aika pikaisella visiitilla. Muuten kalavalikoima on aika peruskalaa. Sitten sieltä löytyy myös muuutama kiekko, lasitetroja näkyi, samoin suklaarihmakaloja ja sateenkaarikalojakin taisi olla jopa useampaa lajia. Nuo olivat siis niitä eksoottisia lajeja. [;)]

Ne akvaariot ovat mielestäni jotenkin epähoukuttelevia, mutta kerran hoksasin, että mikä tekee sen, että ne näyttävät vähän epämääräisiltä: niissä on mielestäni musta tausta. Ja se tekee niistä tavallaan tukkaisen oloisia, vaikka kalat ovat siellä yleensä ihan terveen ja hyvinhoidetun oloisia. Siitä pieni miinus heille, että joskus (uutuus)kaloja on väärällä nimellä. Ja minä kyllä siitä sitten sanonkin, ja melkein seuraavalla käynnillä nimi on korjattu, eli siitä plussaa. :)

Minä en terraarioeläimistä mitään ymmmärrä, mutta tuolla Pirkkalan Lemmikkijutussa on niitäkin monenlaisia.

Epäleipäkalamaisin [;)] kalavalikoima on Tampereen Akvaariokalassa. Samoin kasvivalikoima ja tarvikevalikoima "Amano-akvaarion" luomiseen on välilä aika huikea. He kalat ja kasvit tulevat käsittääkseni pelkästään omana maahantuontina, ja se on sekä vahvuus että hiekkous, sillä silloin kun on kala/kasvikuorma tullut, niin silloin on ns. kaikkea mahdollista, mutta sitten ennen seuraavan kuorman saapumista voi olla tilanne, että ei ole tavallaan mitään. En ole siellä käynyt paikanpäällä vähään aikaan, että en tiedä mikä tilanne on oikeasti, mutta voisi ajatella, että valikoima on niukka, kun he kertoivat Facebookissa, että nyt olisi remonttiale ja jonkin sortin remontti nyt heinäkuussa. Tuon aukioloajat ovat myös melko rajalliset, koska liike on sivuammatti kauppiaalle.

Turtolan Citymarketin talon Faunatar on kanssa ihan jees. Valikoima on tietysti(?) aika lailla peruskalaa, mutta sieltä saa tilaamalla kyllä erikoisempiakin. Tuo tilausominaisuus ei tietenkään satunnaista kalaturistia lämmitä.

Kaukajärvellä on tosiaan tuo Safari. Minulla on sellainen fiilis, että ne kalat ovat kyllä suurimmalla rakkaudella hoidettuja myyntikaloja Tampereen liikkeistä siellä: pirteitä, terveitä ja hyvinsyöneitä. Hintoja ja kalalajeja ei taida kyllä vieläkään lukea akvaarionkyljessä siellä. Kalat ovat myös aika peruskaloja, joitakin viikkoja sitten siellä poikkesin. Jotain koukkunokka/painijakaloja siellä on, makkarakalojakin oli muutama. Tarvikepuoli tartaa olla pääosin Tetraa, tosin en ole kyllä ihan varma, kun yleensä tuolla käydessäni katson kalojen lisäksi sen, että onko siellä jotain mielenkiintoisia (tarjous)kasveja.

Tälläisiä näkemyksiä tällä erää, lähinnä itäpuolelta Tamperetta. :)
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Ja minä raportoin jälleen... :roll: Kai täällä nyt joku muukin käy kalakaupassa, että voisi kommentoida, että ei tarvitsisi pelkästään minun näkemyksiäni lukea... Vai onko se niin, että kaikki liikkeet tälllä kulmalla alkavat olla vähintään kohtalaista tasoa, niin ei tarvitse mitään monen sivun kauhisteluketjuja. [;)]

Piipahdin viime viikolla Linnainmaan Faunattaressa. Joko osuin sinne hyvänä hetkenä, tai sitten akvaariopuolen innostus/ammattitaito on kohetunut. :) Kerran aiemmin keväälläkin siellä poikkesin, ja silläkin kertaa se oli jo parempi. Tosin tuolla olen käynyt aika huonolla ennakkoasenteella, [:I] ajatus on suunnillleen ollut katsoa, että onko siellä yhtään akvaariota, jossa ei ole kuolleita tai puolikuolleita kaloja... Ja yllätys on ollut nyt suuri, kun kaikki kalat ovat olleetkin terveen ja pirteän oloisia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”