Vihdoinkin miekkapyrstövauvoja

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vihdoinkin miekkapyrstö vauvoja :D

Viesti Kirjoittaja Tindra »

hexa kirjoitti:voi, kun minullekkin tulisi läjittäin poikasia. kerran tuli muutama platyn poikanen mutta kuolivat kun ei minun akvassani platyt viihdy. nyt ostin sitten miekka pyrstöjä ja ilokseni sain huomata että yksi niist odotteli vaaveja. niinpä väkräsin poikas altaan jotta saisin varmasti niitä säilymään hengissä edes muutaman. onko teillä jotai konsteja jolla saisi miekkapyrstöt viihtymään. esim. pitävätkö ne pehmeästä vai kovasta vedestä?
Kyllähän miekkapyrstö on virallisesti kovan veden kala, mutta itse aikoinaan pidin niitä pehmeässä vedessä, alunperin ihan vaan tietämättömyyttäni, mutta sitten kun asia mulle selvisi, niin en sit viittinyt alkaa vettä kovettamaankaan pehmeään veteen tottuneille omille kasvateilleni.
Akvarismia 1992-2014
tervaatio
Junior Member
Junior Member
Viestit: 122
Liittynyt: 22:16, 26.11.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kivijärvi

Re: Vihdoinkin miekkapyrstövauvoja

Viesti Kirjoittaja tervaatio »

Itse pidin pikkuakvassani kaikki poikaset poikashäkissä siihen asti, kunnes kukaan ei olisi voinnut syödä niitä. Nykyään poikashäkissä( joka on tällä hetkellä valmistettu coca-cola pullon pohjasta, se on väliaikasta, mutta hauskan näkönen) asustaa vain milliksien poikaset ja harvat hienon väriset miekkikset...
Keskellä akvaani on iso kanto, jossa on paljon "luolia" ja jaavansaniaista, näihin jää asustamaan aina synnytyksen jälkeen 6-15 poikasta, joista noin 5 kasvaa aikuisiksi asti ilman erityis huolenpitoa. Hyvän näkönen tuo akva kun siellä seilaa kaiken kokoisia kalasia... :mrgreen:
200 litraa pehmeää vettä ja 30 litranen rapu-/poikasallas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”