Mikä hiilarilevitin tms. nanoon?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Mikä hiilarilevitin tms. nanoon?

Viesti Kirjoittaja narm »

Ajattelin kokeilla ensin pikkuisessa altaassa...litroja 25-30.
Mikä hyvä ? Linkkejä ja neuvoja kiitos [;)] !!
GreenEyes
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 18:57, 03.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Mulle on tulossa dennerlen cubeen kokeiluun tämä http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 1444802309, kunhan niitä tulee taas varastoon. Saa nähdä, ensimmäistä kertaa levittimiä ja kiljulitkuja kokeilen, joten toivottavasti tuo on ihan käypä. Ainakin on suht pienikokoinen, kun ei tuon kokoiseen altaaseen kovin isoa möhkälettä viitsi laittaa.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja narm »

Mitä tuo tarvii kaverikseen, vai toimiiko yksinään ?
Mä en noista tiedä yhtään mitään 8O :| !!
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Ihan pikkiriikkisiä levittimiä on vaikea löytää kaupoista, mutta Saksan nettikaupat myyvät esim. Dennerlen miniflipperiä ( n.5cmx1cm) joka on ihan passeli 20-30 litraseen. Mulla on siinä kiinni litran kiljupullo ja hyvin pelittää.
Puinen ilmastinkivi on myös toiminut halpana ja hyvänä levittimenä paremman puutteessa.
Rahallahan sitten saa vaikka mitä hienoja vehkeitä, tää mun on tällanen halpismalli :mrgreen:
GreenEyes
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 18:57, 03.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Et todellakaan ole ainoa :) Kyselin samaa kysymystä aiemmin tuolla tekniikka-osiossa ja kyseistä härpäkettä suositeltiin. Teen tohon nyt sitten kiljupullon ja litkut sinne ja ostin letkua, magneettiventtiilin (sillä saa laitteen kiinni yöksi ettei turhaan päästele hiilaria altaaseen) ja takaiskuventtiilin sekä t-kappaleen. Ja kaiken saa kyseisestä nettikaupasta. Ens viikolla pitäis saada jo tilattua tuota levitintä, niin pääsis sekoittelemaan litkuja.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja narm »

Eikö oo mitään valmiita settiä ?
Kun en oikeesti tajuu... 8O .

Ja en haluu mitään rumaa kiljupulloa mihinkään haisemaan 8O .
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Hiilaria ei kyllä kannata käyttää pikkuruisessa altaassa jos ei tiedä mitään systeemistä [;)] Ainakaan jos siellä on muuta kuin kasveja. Lue hieman hiilariaiheesta ensin niin on helpompi hankkia sopivat vermeet. Eikä ainakaan minun kiljupullot aikoinaan haissut eivätkä olleet rumat :twisted: :mrgreen: Mutta eipä kiljua tarvitsekaan laittaa, onhan niitä vaihtoehtoja pilvin pimein. Raha vaan ratkaisee.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja narm »

Siellä on sukarapuja . Ajattelin näin *blondina* , että ois varmaan helpompaa aloitella nanon kanssa hiilarin kanssa leikkiminen.
Kovin montaa härpäkettä en ulkopuolelle tahdo senkään vuoksi, kun on tuo pieni mies täällä "vähän jeesaamassa" äitiä [;)] , keksii kyllä kokoajan ohjelmaa :D .
AnnaS
Senior Member
Senior Member
Viestit: 959
Liittynyt: 18:07, 26.04.2007
Paikkakunta: Tuusula

Re: Mikä hiilari levitin tms. nanoon ?

Viesti Kirjoittaja AnnaS »

Jos haluat koko hiilarisetin ilman kiljupulloa, niin hanki esimerkiksi tämä: http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/n ... 0Whssrv32w , tämä: http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/lai ... jbl/205364 , tämä: http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/n ... frEEqBzSqt sekä tämä: http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/n ... SjY3lB2Giu . Helppo systeemi pistää pelittämään ja sen jälkeen toimii kuin junan vessa. Vastaava kokoonpano löytyy meiltä 60-litraisesta, kahdesta 54-litraisesta ja yhdestä 35-litraisesta altaasta. Meille saa tulla tutustumaan laitteisiin ja niiden toimintaan. :D
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikä hiilarilevitin tms. nanoon?

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Pikkuisessa altaassa olen onnistunut aikaansaamaan 'liikahiilaroinnin', isoissa altaissa se on aikas vaikeaa. Tietty yksi vaihtoehto on hankkia painepullo, aktiivilevitin ja automaattisäätö, mutta se ei sovi jokaisen kukkarolle...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mikä hiilarilevitin tms. nanoon?

Viesti Kirjoittaja narm »

Kukkarossa ei vikaa, vaan eikös nuo painepullot ole aika isoja ? Ja mitäs jos se räjähtää...?
T; "salama viime kesänä,salama tänä kesänä, maanjäristys,vesivahinko,auto lunariin,jne..." :|
AnnaS
Senior Member
Senior Member
Viestit: 959
Liittynyt: 18:07, 26.04.2007
Paikkakunta: Tuusula

Re: Mikä hiilarilevitin tms. nanoon?

Viesti Kirjoittaja AnnaS »

Mulla on kolme puolikiloista pulloa ja ne on pieniä. Sellainen riittää pikkualtaassa nelisen kuukautta ja täyttö maksaa 8€. Mä en koe kallista automaattisäätöä mitenkään tarpeelliseksi. Kun sen kuplamäärän saa kerran säädettyä oikeaksi, niin siihen ei tartte ikinä koskea, kun paineenalennin on kunnollinen. Mulla pysyy pH:t seiskassa kuin nakutettu. Tuu narm joku päivä katsomaan, niin näet miten kätevä systeemi toi on. :D
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mikä hiilarilevitin tms. nanoon?

Viesti Kirjoittaja narm »

Kiitos kutsusta, pitääpä tulla...jos vaikka menis "jakeluun" vähän paremmin ,kun näkee livenä :) .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”