Akvaario Kurki Tikkurilassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Valkoviklo kirjoitti:Palaten akvaario Kurkeen...

Sekä plussaa että miinusta, enimmäkseen miinusta. Kävin keväällä liikkeessä lähinnä etsimässä hiekkaa. Kaipasin hienoa hiekkaa, jota ei silloin ollut liikkeessä, jota normaalisti käytämme. Kun esitin asiani, alkoi myyjä (nainen, jos joku hänet voi siitä tunnistaa) saman tien haukkua ensinnäkin hienoa hiekkaa ja liikettä, jota normaalisti käytän. Ainakaan minun mielestäni saamani "palaute" hiekasta ja toisesta liikkeestä ei ollut asiallisesti annettu. Myyjä ei viitsinyt edes kysyä onko minulla esim. hienosta hiekasta kokemusta, jota minulla sattui olemaan. Tiesin siis täysin mitä olin ostamassa, sekä plussat että miinukset, enkä kaivannut paasaamalla annettua oppituntia siitä, kuinka hieno hiekka on vaikeaa ja kukaan järkevä ihminen ei käytä sitä jne. Toisen liikkeen haukkuminen oli mielestäni täysin asiatonta!!! Varsinkin kun kyseisessä liikkeessä olen saanut vuosien ajan ja alusta saakka aina asiallista ja osaavaa palvelua, eli kyseessä ei ole oikeasti huono liike. Eri asia täällä kun asiakkaat kertovat kokemuksiaan liikkeistä. Myyjien pitäisi mielestäni säilyttää ammattimaisuus.
Tämä toisten liikkeiden haukkuminen on juuri sitä mistä olen täällä puhunut jo vuosikaudet. Hyvin inhottavaa toimintaa. Kiva, etten ole sentään ihan ainoa joka kokee tuollaisen asiattomaksi, ja sääli, että myös Kurki harrastaa moista.
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Onneksi en ole missään kaupassa törmännyt tuohon muiden liikkeiden haukkumiseen. Kertoo enemmän omasta ammattitaidottomuudesta, kun toisen liikkeen huonoudesta, ainakin jos alkaa nimillä haukkumaan. Eria asia jos sanoisi vaikka "joissain liikkeissä voi olla asiat niin ja näin" jos on niin vakuuttunut omasta erinomaisuudestaan, että on siihen varaa.
catze
Member
Member
Viestit: 437
Liittynyt: 17:26, 30.03.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja catze »

Kyllä mullekin on useammassa akvaarioliikkeessä puhuttu hienon hiekan vaikeuksista ja eipä ole sitä suositeltu.. enpä vaan vielä ole keksinyt miksi näin on.

Mutta koska otsake viittaa kyseiseen liikkeeseen, niin täytyypä vaan todeta että on kuitenkin mielestäni tällä hetkellä Suomen ykkönen 8-) näin se vaan on. Tykkään lisäksi kun kalat ovat hyvin syöneitä ja hyväkuntoisia, vesiarvot on kohdillaan ( testaan aina ostamieni kalojen vesiarvot pusseista, löytyy muuten mielenkiintoisia eroja eri liikkeistä ) ja kalat kestävät kuljetuksenkin todella hyvin kun pakkaaminen on ensiluokkaista. Jos jotain speciaalia tai kiekkoja hakisi niin suosittelisin menemään tuonne ja itseasiassa asioinkin siellä useasti ja olen ollut tyytyväinen saamiini kaloihin sekä palveluun.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Mari kirjoitti:Ne nuoret tyttöset, jotka "tykkää hirveesti eläimistä", eivätkä välttämättä tiedä mistään mitään, ovat paljon halvempaa työvoimaa kuin vanhemmat, vuosien työkokemuksien omaavat myyjät. :twisted: Katteet alalla ovat kilpailun (myös niiden nettikauppojen) myötä suhteessa kuluihin niin pienet, että liikkeen omistajilla on kiusaus säästää tässäkin ja palkata niitä puoli-ilmaisia harjoittelijoita.
Niimpä, valitettavasti. :frown:

Muuten, onko täällä paljon puhutussa Kurjessa valikoimaa tasitelukaloista? Tekis mieli kierrellä sellaisia liikkeita, joissa tosiaan löytyy kyseisiä otuksia. Entä mikäs se toinen hyvä liike vantaalla oli? Akvaariolinna?
Valkoviklo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 76
Liittynyt: 17:22, 01.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Valkoviklo »

Ihan pakko heittää oma ajatukseni tuohon faunatterien myyjät soppaan. Faunatarhan on lemmikkieläin/-tavaraliike eikä suinkaan akvaariokauppa. Vähän kuin vertaisi näitä isoja hypermarketteja ja jotain kodinkoneliikettä. En oleta saavani faunattaresta kalojen suhteen erikoistietoa, kuten jos haluan ostaa pesukoneen ja niistä luotettavaa tietoa, en hae sitä ensisijaisesti hypermarketista. Sen sijaan, jos haen tiettyä kalaa, josta minulla itselläni on jo tietoja, en tarvitse myyjiltä muuta kuin että he osaavat kalastaa kalan altaasta ja veloittaa siitä oikean summan. Omien kokemusteni mukaan faunattarien kalat ovat pärjänneet ihan hyvin, ainakaan en ole huomannut mitään poikkeavaa ostamieni kalojen selviytymisessä tai kunnossa. Samoin myyjien tiedot ja taidot ovat vaihdelleet. Ja mitä tulee siihen, että useampi on kommentoinut faunattarien myyjien olevan nuoria jne. Iällä ei ole mielestäni mitään tekemistä palvelun ja neuvojen laadun kanssa. Näkeehän sen täällä aqua-webissäkin jos yhtään enemmän tekstejä lukee ja seuraa kirjoittajien ikiä, että monella nuorella on hyvin paljon tietoa akvaariokaloista. Tietysti iän myötä ehtii hankkia enemmän tietoa ja omia kokemuksia, mutta samoin vanhemmille myyjille on voinut jäädä mieleen joitain vanhoja suosituksia ja siten saattaa saada myös vanhentuneita neuvoja.
Kotona 180l sekala, 40l sukarapula, 3 abessinialaista, 1 walesinspringerspanieli. Huoltosopimus myös isän 630 l altaaseen.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Valkoviklo kirjoitti:Ihan pakko heittää oma ajatukseni tuohon faunatterien myyjät soppaan. Faunatarhan on lemmikkieläin/-tavaraliike eikä suinkaan akvaariokauppa. Vähän kuin vertaisi näitä isoja hypermarketteja ja jotain kodinkoneliikettä. En oleta saavani faunattaresta kalojen suhteen erikoistietoa, kuten jos haluan ostaa pesukoneen ja niistä luotettavaa tietoa, en hae sitä ensisijaisesti hypermarketista. Sen sijaan, jos haen tiettyä kalaa, josta minulla itselläni on jo tietoja, en tarvitse myyjiltä muuta kuin että he osaavat kalastaa kalan altaasta ja veloittaa siitä oikean summan. Omien kokemusteni mukaan faunattarien kalat ovat pärjänneet ihan hyvin, ainakaan en ole huomannut mitään poikkeavaa ostamieni kalojen selviytymisessä tai kunnossa. Samoin myyjien tiedot ja taidot ovat vaihdelleet. Ja mitä tulee siihen, että useampi on kommentoinut faunattarien myyjien olevan nuoria jne. Iällä ei ole mielestäni mitään tekemistä palvelun ja neuvojen laadun kanssa. Näkeehän sen täällä aqua-webissäkin jos yhtään enemmän tekstejä lukee ja seuraa kirjoittajien ikiä, että monella nuorella on hyvin paljon tietoa akvaariokaloista. Tietysti iän myötä ehtii hankkia enemmän tietoa ja omia kokemuksia, mutta samoin vanhemmille myyjille on voinut jäädä mieleen joitain vanhoja suosituksia ja siten saattaa saada myös vanhentuneita neuvoja.
Tätä ei olekaan perusteltu suoraan iällä, vaan sillä, että ne nuoret eivät tosiaankaan tiedä kaloista paljon mitään. Ja ymmärrän, faunatar on varmaankin ihan hyvä koiranlelu- ja kissanruokaliike, mutta minusta elävien olentojen myymisessä täytyy tietää edes perusasiat. Ja, tämä ei koske pelkkää tietoutta, vaan minä olen joka ikinen kerta faunattaressa ja zoojattaressa asioidessani saanut huonoa palvelua, kysymyksiin ei vastata ja valehtelematta v*ttuillaan päin naamaa. Onko se sinusta hyväksyttävää?

Ihan hyvä pointti sinänsä tuo viestisi, mutta minkä takia pitää sitä akvaariopuolta, jos ei tietotaito riitä ja palvelu on ala-arvoista?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minusta Itä-Keskuksen Faunattaren kaloista iso osa näyttää useimmiten sairailta. En ostaisi.
Valkoviklo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 76
Liittynyt: 17:22, 01.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Valkoviklo »

Butterflies kirjoitti:
Valkoviklo kirjoitti:Ihan pakko heittää oma ajatukseni tuohon faunatterien myyjät soppaan. Faunatarhan on lemmikkieläin/-tavaraliike eikä suinkaan akvaariokauppa. Vähän kuin vertaisi näitä isoja hypermarketteja ja jotain kodinkoneliikettä. En oleta saavani faunattaresta kalojen suhteen erikoistietoa, kuten jos haluan ostaa pesukoneen ja niistä luotettavaa tietoa, en hae sitä ensisijaisesti hypermarketista. Sen sijaan, jos haen tiettyä kalaa, josta minulla itselläni on jo tietoja, en tarvitse myyjiltä muuta kuin että he osaavat kalastaa kalan altaasta ja veloittaa siitä oikean summan. Omien kokemusteni mukaan faunattarien kalat ovat pärjänneet ihan hyvin, ainakaan en ole huomannut mitään poikkeavaa ostamieni kalojen selviytymisessä tai kunnossa. Samoin myyjien tiedot ja taidot ovat vaihdelleet. Ja mitä tulee siihen, että useampi on kommentoinut faunattarien myyjien olevan nuoria jne. Iällä ei ole mielestäni mitään tekemistä palvelun ja neuvojen laadun kanssa. Näkeehän sen täällä aqua-webissäkin jos yhtään enemmän tekstejä lukee ja seuraa kirjoittajien ikiä, että monella nuorella on hyvin paljon tietoa akvaariokaloista. Tietysti iän myötä ehtii hankkia enemmän tietoa ja omia kokemuksia, mutta samoin vanhemmille myyjille on voinut jäädä mieleen joitain vanhoja suosituksia ja siten saattaa saada myös vanhentuneita neuvoja.
Tätä ei olekaan perusteltu suoraan iällä, vaan sillä, että ne nuoret eivät tosiaankaan tiedä kaloista paljon mitään. Ja ymmärrän, faunatar on varmaankin ihan hyvä koiranlelu- ja kissanruokaliike, mutta minusta elävien olentojen myymisessä täytyy tietää edes perusasiat. Ja, tämä ei koske pelkkää tietoutta, vaan minä olen joka ikinen kerta faunattaressa ja zoojattaressa asioidessani saanut huonoa palvelua, kysymyksiin ei vastata ja valehtelematta v*ttuillaan päin naamaa. Onko se sinusta hyväksyttävää?

Ihan hyvä pointti sinänsä tuo viestisi, mutta minkä takia pitää sitä akvaariopuolta, jos ei tietotaito riitä ja palvelu on ala-arvoista?
Tietenkään valehtelu tai muu asiaton käytös ei ole hyväksyttävää. Enkä suinkaan väitä, etteikö joissain faunattarissa joltain myyjiltä voisi saada erittäin huonoa palvelua. Yritin vain tuoda esiin, etteivät mielestäni kaikki faunattarien myyjät ole täysiä tumpeloita. Itse olen saanut usein ystävällistä palvelua ja onpa kohdalle osunut pari asioista jotain tietävääkin myyjää. Ja tosiaan tuo riittävä tietotaito riippuu hyvin pitkälle siitä keneltä asiaa kysyy. Minulle kun sattuu faunattaressa riittämään, että osaavat hoitaa omia akvaarioitaan niin, että niitä kehtaa katsoa. Sitten kun menen ns. oikeaan akvaariokauppaan, odotan parempaa palvelua. Haluaisitko itse määritellä, millaista tietotaitoa faunattaren myyjiltä kaipaisit? Riittääkö kenties että osaavat sanoa itsellään myynnistä olevista kaloista, millaisissa oloissa niitä voi pitää, vai täytyykö osata sanoa kaikista mahdollisista harvinaisimmistakin akvaariokaloista, sopivatko ne samaan altaaseen ja mihin vesiarvoihin?
Kotona 180l sekala, 40l sukarapula, 3 abessinialaista, 1 walesinspringerspanieli. Huoltosopimus myös isän 630 l altaaseen.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Butterflies kirjoitti:mutta minkä takia pitää sitä akvaariopuolta, jos ei tietotaito riitä ja palvelu on ala-arvoista?
Koska useimmat Faunattaret ovat franchcisingliikkeitä ja niiden tarjonta on sitä kautta todennäköisesti melko tarkasti määritetty. Mitä on oltava, mitä ei saa olla. Mistä tuotteet on hankittava, miten hinnoiteltava.
Suurin osa kauppiaita ei varmastikaan haluaisi edes niitä altaita sinne. Ne muodostavat todella pienen osuuden myynnistä, vievät rahanarvoista tilaa ja tuottavat runsaasti kuluja. Tässä lienee syy siihen miksei niihin kaloihin haluta perehtyä, hyöty koetaan liian pieneksi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Butterflies kirjoitti:
Valkoviklo kirjoitti:Ihan pakko heittää oma ajatukseni tuohon faunatterien myyjät soppaan. Faunatarhan on lemmikkieläin/-tavaraliike eikä suinkaan akvaariokauppa. Vähän kuin vertaisi näitä isoja hypermarketteja ja jotain kodinkoneliikettä. En oleta saavani faunattaresta kalojen suhteen erikoistietoa, kuten jos haluan ostaa pesukoneen ja niistä luotettavaa tietoa, en hae sitä ensisijaisesti hypermarketista. Sen sijaan, jos haen tiettyä kalaa, josta minulla itselläni on jo tietoja, en tarvitse myyjiltä muuta kuin että he osaavat kalastaa kalan altaasta ja veloittaa siitä oikean summan. Omien kokemusteni mukaan faunattarien kalat ovat pärjänneet ihan hyvin, ainakaan en ole huomannut mitään poikkeavaa ostamieni kalojen selviytymisessä tai kunnossa. Samoin myyjien tiedot ja taidot ovat vaihdelleet. Ja mitä tulee siihen, että useampi on kommentoinut faunattarien myyjien olevan nuoria jne. Iällä ei ole mielestäni mitään tekemistä palvelun ja neuvojen laadun kanssa. Näkeehän sen täällä aqua-webissäkin jos yhtään enemmän tekstejä lukee ja seuraa kirjoittajien ikiä, että monella nuorella on hyvin paljon tietoa akvaariokaloista. Tietysti iän myötä ehtii hankkia enemmän tietoa ja omia kokemuksia, mutta samoin vanhemmille myyjille on voinut jäädä mieleen joitain vanhoja suosituksia ja siten saattaa saada myös vanhentuneita neuvoja.
Tätä ei olekaan perusteltu suoraan iällä, vaan sillä, että ne nuoret eivät tosiaankaan tiedä kaloista paljon mitään. Ja ymmärrän, faunatar on varmaankin ihan hyvä koiranlelu- ja kissanruokaliike, mutta minusta elävien olentojen myymisessä täytyy tietää edes perusasiat. Ja, tämä ei koske pelkkää tietoutta, vaan minä olen joka ikinen kerta faunattaressa ja zoojattaressa asioidessani saanut huonoa palvelua, kysymyksiin ei vastata ja valehtelematta v*ttuillaan päin naamaa. Onko se sinusta hyväksyttävää?

Ihan hyvä pointti sinänsä tuo viestisi, mutta minkä takia pitää sitä akvaariopuolta, jos ei tietotaito riitä ja palvelu on ala-arvoista?
En näköjään ole yksin mielipiteeni kanssa! Johtuukohan tuo "v*ttuilu" ja töykeä palvelu iästäsi? Olen miettinyt palvelevatko he siellä vain naamakertoimen perusteella asiakkaita joihin pystyvät jollain tasolla samaistumaan, tai asiakkaita jotka ovat harmaata massaa, joita eivät koe alitajuisesti "uhkaavina" erilaisuutensa vuoksi. Itselläni on paljon persoonallisen näköisiä ystäviä jotka harrastavat aktiivisesti akvaarioita tai muita eläimiä ja kaikkien mielipide ko. liikkeestä on sama. Ei vastata asiakkaan tervehdykseen ja ollaan tylyjä. Varmaan ala-ikäisiä asiakkaita ei jakseta palvella, kun luullaan ettei ole ostovoimaa. Kaiken lisäksi palstalla lukiessani viestejäsi vaikutat ikäiseksesi hyvin fiksulta, jos tuo 13 on siis ikäsi.
memma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2151
Liittynyt: 21:11, 25.03.2004
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja memma »

saagelo kirjoitti:Itselläni on paljon persoonallisen näköisiä ystäviä jotka harrastavat aktiivisesti akvaarioita tai muita eläimiä ja kaikkien mielipide ko. liikkeestä on sama. Ei vastata asiakkaan tervehdykseen ja ollaan tylyjä. Varmaan ala-ikäisiä asiakkaita ei jakseta palvella, kun luullaan ettei ole ostovoimaa.
Olen tällä viikolla piipahtanut kolmessa Faunattaressa, lähinnä koska ovat sattuneet kohdalle erinäisissä kauppakeskuksissa Espoossa ja Helsingissä. Sellossa ja Itäkeskuksessa myyjätär ei edes vilkaissut minuun päin, kun kävelin putiikkiin. Lähtiessäni toisessa liikkeessä myyjä puhui kännykkään ja toisessa keskittyi intensiivisesti tietokoneeseensa. Kassoilla ei ollut asiakkaita. Tällaisen keski-ikäisen Guess-tädin ympärillä luulisi leijuvan voimakkaana ostovoiman haju, mutta ei sitten ilmeisesti :) Ai niin, tarvittavat ostokseni tein sitten Megaeläimessä.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Akvaario Kurjesta minulla ei ole kamalan huonoa sanottavaa. Sen sijaan muistan yhdestä, nyt jo lopettaneesta Faunattaresta yhden ylimielisen tyttösen, jonka kanssa melkein aloin tapella tiettyjen kalojen vaatimuksesta.

Tiedän kyllä, että joissakin liikkeissä minua pidetään tyhmänä tai tietämättömänä ihan vain naaman perusteella (tai joissakin tapauksissa ehkä vammaisuuteni perusteella). No, sitten kuitenkin onneksi on niitä, joissa minuun suhtaudutaan ihan ihmisenä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
annek
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 12:09, 18.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja annek »

Butterflies kirjoitti: joka ikinen kerta faunattaressa ja zoojattaressa asioidessani saanut huonoa palvelua, kysymyksiin ei vastata ja valehtelematta v*ttuillaan päin naamaa. Onko se sinusta hyväksyttävää?
Ja jos omalle kohdalle sattuisi tämäntyyppistä asiakaspalvelua, ihan satavarmasti lähtisi liikkeen omistajalle palautetta. Ja koska olen suorasuinen täti-ihminen, voipi olla että myyjä saisi myös suoraan palautetta asiakaspalvelutaidoistaan.

Faunattarista olen asioinut (kissanruokaostoksilla) ainoastaan Jumbon Faunattaressa, ja siellä nuoret myyjätytöt ovat kyllä ihan kohteliaita ja asiallisia. Eli ei se tosiaan ikää katso vaan asennetta.
irkku82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 847
Liittynyt: 00:42, 10.01.2004
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Tuosta palautteen antamisesta olen samaa mieltä. Ketjun ollessa kyseessä palautetta voi antaa ns. pääpaikkaankin. Tämä mahdollisuus onnistuu faunattareenkin. Ei tarvitse pelkästään kyseiselle liikkeelle lähettää palautetta. Kaikki syrjintä on minusta erittäin tuomittavaa josta pitäisi aina antaa palautetta.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
Valkoviklo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 76
Liittynyt: 17:22, 01.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Valkoviklo »

Jumbon faunattaresta juurikin olen saanut hyvää palvelua, niin koiran ja kissan kuin akvaarioon liittyviä asioita hoitaessa. Sellon myyjättärelle sen sijaan tekee aina mieli todeta että hymyileminen ei ole kiellettyä Suomen laissa...
Kotona 180l sekala, 40l sukarapula, 3 abessinialaista, 1 walesinspringerspanieli. Huoltosopimus myös isän 630 l altaaseen.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

En näköjään ole yksin mielipiteeni kanssa! Johtuukohan tuo "v*ttuilu" ja töykeä palvelu iästäsi? Olen miettinyt palvelevatko he siellä vain naamakertoimen perusteella asiakkaita joihin pystyvät jollain tasolla samaistumaan, tai asiakkaita jotka ovat harmaata massaa, joita eivät koe alitajuisesti "uhkaavina" erilaisuutensa vuoksi. Itselläni on paljon persoonallisen näköisiä ystäviä jotka harrastavat aktiivisesti akvaarioita tai muita eläimiä ja kaikkien mielipide ko. liikkeestä on sama. Ei vastata asiakkaan tervehdykseen ja ollaan tylyjä. Varmaan ala-ikäisiä asiakkaita ei jakseta palvella, kun luullaan ettei ole ostovoimaa. Kaiken lisäksi palstalla lukiessani viestejäsi vaikutat ikäiseksesi hyvin fiksulta, jos tuo 13 on siis ikäsi.
Voi kiitos, tässähän ihan nolostuu [:I] :)

Tämä menee kieltämättä OT:ksi, kun aihe on ''Akvaario Kurki Tikkurilassa'', mutta hyvä että tulee puheeksi ja huomaa, että monet muut ovat samaa mieltä. Voi olla, että lapsia ja nuoria ei oteta niin vakavasti, ja sillä tavoin ihan ymmärrettävääkin, koska varmaan monet kakrut käy siellä kattelemassa ja puhumassa että ''joo mä saan akvaarion ja ..'' ja silti eivät saa eivätkä osta sieltä mitään. Mutta harmittaa silti. Jos puheestani käy ilmi että minulla on akvaario, niin onko liikaa vaadittu, että voisitte ystävällisesti vastata, onko teillä valikoimissanne mainitsemaani ruokaa.
pikku_kalaset
Member
Member
Viestit: 316
Liittynyt: 18:54, 21.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja pikku_kalaset »

maisu kirjoitti:Minusta Itä-Keskuksen Faunattaren kaloista iso osa näyttää useimmiten sairailta. En ostaisi.
Kävin siellä juuri tänään! Sinirihma pohjalla haukkoi henkeään, todella nopea hengitys, ei selvästikään ollut kunnossa. Ihan pohjassa kiinni, ei jaksanut edes uida saati hakea happea... Valtava pleko jolla punertavaa leobardikuviota pyrstössä (mikä se on?) kivipohjalla seisoo pyrstöllään naama kohti pintaa, kun ei halua olla kovalla pohjalla. Ei mahdu olemaan niin vaan pyrstö on taittunut (akva ei tarpeeksi korkea). Sen akva on aivan samankokoinen kuin muillakin, perus "myyntitankki" eli pieni. Iho oli jotenkin outo... Hilseilevä. Kysyin mieheltäni: "Onko tuo koriste?" kun kala ei ollut liikkunut koko aikana. Mies sanoi, että on. Ei kukaan sitä tuolla pitäisi. Sitten se liikahti hiukan ja räpytti silmiä. Meinasi tulla itku. Kun kysyin kalasta, sanottiin sen olevan vain väliaikaisesti siellä... Niinhän ne aina sanovat. Se "väliaikaisesti" tuppaa olemaan useita vuosia. Sama allas oli kuulemma ollut ennen malawiallas. Teki mieli ostaa se turvaan ja myydä täällä jollekin joka osaa auttaa sitä! Pitäisikö? Sanoin myyjälle, että millaiseen tankkiin hän myisi sen. Sanoi 200 litraa. Itse veikkaisin tarvitsevan ainakin 500. Käykää joku kattomassa, jos siellä päin käytte. Pitäisikö tällaisia boikotoida vähän niin kuin pentutehtaitakin? Vaikka olisi kuinka raasu koiranpentu kuinka huonoissa oloissa niin ei kannata ostaa, koska rahoittaa silloin toimintaa. Vai pitäisikö auttaa?

Lisäksi yhdessäkään (!) akvaariossa ei ollut niitä kaloja mitä lapuissa luki! Epäilisin syyksi, että jokaisesta tankista suurin osa siitä porukasta, mitä siellä piti olla on kuolleet ja siksi on pitänyt sekoitella eri lajeja toisin kuin suunnitelma olis vielä silloin kun laput liimattiin.

Jos käytte Itäkeskuksessa eläinkaupassa niin ehdottomasti menkää mieluummin Megaeläimeen! Ystävällinen palvelu ja osaavat myyjät, jotka kertovat päästään yksityiskohtaisiakin tietoja eri lajeista. Satuin näkemään sammakonpoikia siellä ja kysäisin mitä ne ovat. Liike oli itse kasvattanut ne kasvattajan antamasta kudusta sellaisiksi, että niillä oli juuri häntä katoamassa ja olivat suuren osan ajasta maalla (niille oli kelluva lautta). Liike oli siis itse onnistunut kasvattamaan jotain :D Myyjän mukaan ne syövät kasvisruokaa ennen kuin häntä katoaa jolloin siirtyvät liharuokaan -he olivat itse kasvattaneet niille banaanikärpäsiä ensiruoaksi. Isompina he antavat muuta elävää ravintoa niille. Minusta se oli todella hyvää panostamista tavalliselta eläinkaupalta! Lisäksi siellä oli montaa muutakin lajia, joista kysyin ja kaikista sain hyvät vastaukset. He kuulemma ovat hyvissä väleissä jonkun nuolimyrkkysammakkojen harrastajan kanssa, jolta kutukin oli, ja joka neuvoo matelija-asioissa. Plussaa oli myös, että nainen myönsi ettei tiedä kaikkea ja sanoi silloin kysyvänsä harrastajilta. Juuri näin sen pitäisikin mennä! Ei harrastaja ole pelottava häirikkö, joka tulee kiusallaan arvostelemaan eläinten oloja (kuten monen eläinkauypan kiusaantuneet myyjät luulevat) vaan hänen tietouttaan voi käyttää hyväksi.

Ps: Olen samaa mieltä, Butterflies on ikäisekseen fiksu.
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Kiitosta ... :)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Maisu »

JukkaV kirjoitti:Sen sijaan muistan yhdestä, nyt jo lopettaneesta Faunattaresta yhden ylimielisen tyttösen, jonka kanssa melkein aloin tapella tiettyjen kalojen vaatimuksesta.
Ihan mielenkiinnosta kalojen käyttäytymistieteeseen; miten ne kalat ilmoittivat vaativansa sinua tappelemaan? :mrgreen:
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

:mrgreen: Asian voi noinkin tulkita...
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
pikku_kalaset
Member
Member
Viestit: 316
Liittynyt: 18:54, 21.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja pikku_kalaset »

Mikä pleko se voi olla? Haluisin pelastaa sen ja myydä hyvään kotiin täällä. Se oli tasaisen harmaanmusta, mutta ainakin pyrstössä yläosassa oli punainen ohut raita, jossa saattoi olla laikkuja (jonka takia se näytti punaiselta leobardikuviolta). Siirtäkää omaksi ketjuksi, jos on liian väärässä paikassa. Ajattelin vaan kun täällä jo kuvailin kalaa muuten niin ehkä joku hoksaisi mikä se on. Kuvaa ei valitettavasti ole. Pituusarvio 30 cm. Oli itse korkeampi kuin sen altaan syvyys, missä oli.
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
Valkoviklo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 76
Liittynyt: 17:22, 01.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Valkoviklo »

Katsopas tuolta löytyykö samannäköista http://sv.aqua-web.org/plekot.html
Kotona 180l sekala, 40l sukarapula, 3 abessinialaista, 1 walesinspringerspanieli. Huoltosopimus myös isän 630 l altaaseen.
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Ildar »

"pelastamalla" sen plekon annat kaupalle viestin että hei, näitähän myydään, kannattaa tilata lisää. Ei siis kovin järkevä keino.

Ja minusta niiden liikkeiden pitää suhtautua alaikäisiin ja etenkin tuohon nuorempaan ikäluokkaan varautuneesti. Iällä ja kokemuksella sekä realiteettitajulla on usein aika paljon tekemistä keskenään, teinit ostelevat eläimiä edelleen luvatta, sitten tuleekin murkkuiän muut kiinnostukset jne jne. Varovaisuus ja varmistelu mieltyy helposti töykeydeksi, joo. Mutta kannattaa vaan malttaa ja vierailla siinä "töykeässä" liikkeessä useammankin kerran ja antaa ihmisten rauhassa muodostaa susta parempaa kuvaa. Kyllä se kiitos seisoo lopussa.
En minäkään Kurjen palveluun ihastunut mutta sain sieltä mitä halusin. Valikoimaa riittää, ehkä jopa liikaakin, altaat asiallisessa jamassa ja tietotaitoa kyllä näytti löytyvän. Niistäkin perheenjäsenistä ainoastaan rausku otti vähän silmään ja sekin vain vähän. Eiköhän pääkaupunkiseudulla liikkuessa tule käytyä toistekin :)
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
pikku_kalaset
Member
Member
Viestit: 316
Liittynyt: 18:54, 21.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja pikku_kalaset »

Ildar kirjoitti:"pelastamalla" sen plekon annat kaupalle viestin että hei, näitähän myydään, kannattaa tilata lisää. Ei siis kovin järkevä keino.
Niinhän se on :( Surettaa vaan ku satuin näkee sen ja se teki kuolemaa. Ja ois tankki tyhjänä mihin sen vois ottaa turvaan ja myydä eteenpäin. Kiitos linkistä Valkoviklo, jos noista pitää valita ni ylivoimaisesti eniten se näyttää tulivampyyriplekolta.

Kävitkö Iidar lähiaikoina Kurjessa? Oliks ne yhet kiinanimukarppeja ja veitsikaloja? Mun kävi rauskun lisäks vähän kilppariiki sääliks, ku sil ei ollu ku vaan feikki peikonlehti tankissa -ei mitään pohjalla (mun muistikuvan mukaan).
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Just tuli joo tuossa toissapäivänä pyörähdettyä. Veitsikaloja - joo vai olivatko teräkaloja, nekin hiukan häiritsivät siinä altaassaan, kiinanimukarpit eivät. Kilpparit kai tuppaa olemaan aikamoisia sottapyttyjä ja sisustusintoisiakin, niitä näkee aika usein harrastajilla ihan ilman kasveja.

Täälläpäin tuo paikallinen faunatar on sen verran asiallinen ja jopa asiantunteva, että olen jokusen kalan sieltä ostanutkin. Että eipä ne ihan kaikki senkään ketjun liikkeet akvaariopuoleltaan kammottavia ole :)
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”