Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Omppu_04
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 11:23, 27.04.2005

Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Omppu_04 »

Nyt kaipailisin kokemuksia Aquaristik Shop:sta tilaamisesta, millaisia kokemuksia ihmisillä on, kuinka näppärää tilaaminen on ja missä ajoissa on toimitus pyörinyt?

Myös, onko kukaan kiinostunut tekemään kimppatilausta tai onko joku jo laittamassa tilausta mihin voisi päästä mukaan.. Olen itse Tampereen kupeessa, joten jos samaa suuntaa edustava olisi tilailemassa, olisi täällä innokas akvatarvikeshoppaaja käsi pystyssä. :) Ajatusta oli tuottaa veljen mukana Saksasta kun siellä kulkee, mutta toimitusajat Saksan sisällä saattaa olla 2:sta päivästä 30:een (kysyin) ja saksalaiset postit säilyttelee Aquaristik Shop:n paketteja vain viikon, joten menee hieman arpomiseksi ja sillä aloin harkita tilaamista suoraan Suomeen, joskaan noita haikailemiani hiekkoja ei varmasti kannata alkaa tilailemaan..

Mutta kokemuksia kehiin ja mahdollisia tilauskavereita?

http://www.aquaristikshop.com
Kuplis79
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:50, 17.06.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Kuplis79 »

Olen tilannut Aquaristik Shopista muutamia kertoja, mm. kalanruokaa, kasveja, ulkosuodattimen, loisteputkia yms yms. Kaikki tavarat on tulleet ehjinä perille ja ihan kotiovelle asti.

Toimitusaika tuppaa venymään aika pitkäksi,mutta kaikki tilaukseni ovat aina tulleet perille (ennemmin tai myöhemmin)

Tilaan jatkossakin :)
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2661
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Koss »

Useamman kerran on tullut tilattua. Palvelu ollut ihan ok. Kerran vaan tilaus kesti useamman kuukauden ja päätin perua sen, kun en jaksanut enää odotella. Ja toisella kerralla oli väärä hiilidioksidinlevitin laitettu.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Olen pari kertaa tilannut tuolta ja toimitusajat ovat olleet 2-3 viikkoa. Nuo Aquaristikshopin sivustot ovat parhaat mitä tiedän, koska he liittävät tuotteisiin aina paljon tietoja, suodattimista räjäytyskuvia yms. Olen kuitenkin tilannut nykyisin tuotteet vain Aquaristik.netistä, koska se tarjoaa melkein saman valikoiman halvemmalla hinnalla. Aquaristik.net on nopea, jos tilaat vain niitä tuotteita, joita löytyy varastosta ja varastosaldo näkyy sivustolla. Jos tilaat muuta kuin varastossa olevaa menee toimitukseen yleensä se pari viikkoa. Sivusto ei kuitenkaan ole aivan looginen. Esim. EasyCarbon 5-litrainen ei ole muiden kokojen kanssa samassa laatikossa ja sitä minun piti erikseen kysyä. Jos tilaatte Saksasta kannattaa tilata kalanruoka jättisaaveissa ja jakaa se tilaajien kesken. Esimerkiksi Aquaristik.tec-nimiset ruoat ovat halpoja ja hyviä. Lisäksi kannattaa tilata aina kasveja. Ne ovat korkealaatuisia ja halpoja. Aquaristik.net:illä on Bonus-kortti, joka kannattaisi tilata emailiin ennen varsinaista tilausta hintaan 4,99€, sillä saa vuoden ajan 4€ rahdeista alennusta. Huomatkaa, että valikoimiin kuuluu myös kirjallisuus.
Omppu_04
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 11:23, 27.04.2005

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Omppu_04 »

Pelottavalta kuulostaa nuo toimituksen kestot. :)

Olisko kukaan innokas tekemään kimppatilausta?
srd
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2010
Liittynyt: 13:11, 28.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja srd »

aquaristic.net on nopsampi ja halvempi *vink*
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

srd kirjoitti:aquaristic.net on nopsampi ja halvempi *vink*
Kiitti vinkistä! :D Heti tutkailemaan kasvitarjontaa...
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja narm »

Shop oli mulla nopsempi. Kaikkiaan meni vajaa vko ,kun tavarat tuotiin kotiovelle.
supermunny
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 13:02, 06.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja supermunny »

Sain juuri tällä viikolla ensimmäisen tilaukseni Aquaristik Shopista, ja toimitus tosiaan kesti yllättävän kauan. Lähemmäs kolme viikkoa meni tilauksesta saapumiseen, paketin liikkeelle lähdössä kesti melkein kaksi kokonaista työviikkoa :roll: Ei oikein vakuuttanut. Harmi etten törmännyt tuohon aquaristic.nettiin, näköjään kaikki tilaamani tuotteet ~20% halvempia... Täytyypä koittaa sitä seuraavaksi kun tulee hankintoja.
128 litraa: kardinaalitetroja, helmimonnisia ja kääpiöakarapariskunta
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja narm »

Mulla kesti net kauemmin...
Omppu_04
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 11:23, 27.04.2005

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Omppu_04 »

Nyt on aquaristikshop-neitsyys mennyt, viime sunnuntaina lähti paketti tilaukseen saksalaiseen osoitteeseen, vähän kyselinkin eilen illalla jo paketin perään ja tänään oli kai lähtenyt postiin. Hip hip hooray, tämä ei kestäkään sataa vuotta! Toivotaan vielä että vastaanottaja ehtii saada paketin viimeistään tiistaina :mrgreen: ja saan sen piiiian Suomeen. Into piukeena, vaikka tilaus ei ollutkaan mikään hulppean suuri. :mrgreen:
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Meikäläinen on tilannut useasti aquaristik.netistä ja olen tyytyväinen, jopa anubias on tullut elossa perille. Toimitusajat voivat vaihdella tuotteen saatavuudestariippuen, eli kannattaa varmistaa, että valitsee ainoastaan sellaisia tuotteita, joita on useampi kpl varastossa. Muutoin voi joutua odottamaan, että he tilaavat varastoa itselleen ja siinä voi sitten hurahtaa pidempikin aika. Kohta taas menossa uusi tilaus itseltäni, muun muassa 25kg merisuolasanko, suodatinta jne 8-)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
peltsi92
Member
Member
Viestit: 433
Liittynyt: 16:00, 14.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja peltsi92 »

Mulla meni aquaristic.netin tilauksta kotiovelle saapumiseen semmonen vajaa pari viikkoa, kauppa toimi hyvin. Mutta kolmesta kasvista kaksi oli mätiä tullessaan, ja viimonen oli vaihdettu toiseen lajiin. Mutta tilaan kyllä tulevaisuudessakin, ja kasvithan toimitetaan ostajan vastuulla.
Omppu_04
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 11:23, 27.04.2005

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Omppu_04 »

peltsi92 kirjoitti:Mulla meni aquaristic.netin tilauksta kotiovelle saapumiseen semmonen vajaa pari viikkoa, kauppa toimi hyvin. Mutta kolmesta kasvista kaksi oli mätiä tullessaan, ja viimonen oli vaihdettu toiseen lajiin. Mutta tilaan kyllä tulevaisuudessakin, ja kasvithan toimitetaan ostajan vastuulla.
:o No sulla on käyny tosi nopeasti toimitus jos Suomeen oot tilannut.

Katsoin tuolta että perille onkin tainnut osoitteeseen mennä jo eilen, en tiedä sitten mikä tuon DHL:n käytäntö, onko joku naapuri ottanut vastaan vaiko postiin jätetty kun ei velimys ole vielä Saksassa talollaan.. No, selvinneepä sitten.

Postarit näyttäis olevan Suomeenkin järkevät, etenkin jos miettii sitä että mitä Suomessa maksaa tuo pakettien postailu. Mutta tietysti tässäkin tapauksessa kun painoa tilaukselle kertyi reippaasti olis postarit noussut. Helppo tuoda sitten auton kyydissä sieltä kun joutuu kuitenkin ajamaan. :) Tuskin kyllä jää ensimmäiseksi tilaukseksi jos menee näin hyvin kun on tähän saakka vaikuttanut.

Meinasin tilata kasveja mutta en uskaltanut kun ajattelin että no jos tilaus kestää.. Tietysti näillä keleillä vielä ehkä olisi kannattanut, kuinka pakkanen sitten vaikuttanee myöhemmin kun ei tiedä millaisissa oloissa ne välin kulkee. Kaikkea muuta ihanaa siellä olisi kyllä ollut mutta piti olla järki kädessä ja tilata vain mitä oikeasti tarttee. :DDD
peltsi92
Member
Member
Viestit: 433
Liittynyt: 16:00, 14.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja peltsi92 »

No tuo vajaa pari viikkoa on ihan normi aika saksasta suomeen, ja nopeampaakin on saksasta tavaraa tullut. Esimerkiksi vaatteet melkein kaikki tilaan saksasta ja esim. viime viikolla tilauksen laitoin kauppaan sisään maanantaina ja perjantai aamuna dhl toi paketin ovelle. Dhl vie paketin lähimpään postiin jos kukaan ei ole kotona, ainakin mulla aina vienyt ja lappu on postilaatikossa. On tää netti vaan nykyään niin kätevä ja halpa tapa ostaa tavaraa, että aika vähän nykyään suomesta tulee muuta kun elintarvikkeita ostettua.
Omppu_04
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 11:23, 27.04.2005

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Omppu_04 »

Thank God for DHL!!
Omppu_04
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 11:23, 27.04.2005

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Omppu_04 »

Loppu hyvin kaikki hyvin. Kaikki tuli mitä piti, asiallisesti pakattuna, ja aikoja sitten jo. Toki toimitus näyttänee olevan nopeaa Saksan sisällä, mutta mielenkiinnolla odotan mitä mahdollisen myöhemmän tilaukseni kanssa käy jos Suomeen innostun tilaamaan. :)
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja They2 »

Olen niin puusilmä että en toimituskuluja löytänyt. Eli mitä rahti maksaa?
Aallotar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 07:06, 29.12.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Aallotar »

Toimituskulut riippuu tilauksen painosta. Sitä mukaa kun lisäät tuotteita ostoskoriin, vieressä näkyy rahtikulut. Ainakin kun olet kirjautunut sisään shoppiin.
Turso
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 13:55, 24.08.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Turso »

Tilasin kyseisesta putiikista sähkönjohtavuusmittarin ja pari JBL:n Solar Ultra Marin Day T5-putkea (39W) jo viikko sitten eikä seurannan mukaan toimitukselle ole tapahtunut vielä mitään. Se on "in process"-tilassa. Eilen laitoin heille vähän kyselyä asiasta mutta kyselyyn ei ole reagoitu vielä mitenkään. Jos joku tietää jonkun muun kaupan (netissä tai livenä) josta noita putkia saa niin otan tiedon mieluusti vastaan ja perun koko Aquaristikshop-tilaukseni. Sähkönjohtavuusmittareita nyt saa melkein mistä vaan.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Se on nopea, jos ko. tavara löytyy varastosta. Valitettavasti kyseinen firma ei kuitenkaan nettikaupassaan kerro saatavuutta. Korkeintaan kolmisen viikkoa se kuitenkin ottaa huonoimmassa tapauksessa.
Turso
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 13:55, 24.08.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Turso »

Näin asia varmaankin on. Törkeää ettei saatavuutta ole näkyvillä. En olisi tilannut jos olisin tiennyt (no joo, siksihän eivät noita tietoja esille laitakaan...). Muutaman viikon odottelu olisi tässä tapauksessa suhtkoht ok kun minulla on jo vanha lamppu altaassa mutta olisi ollut mukavaa saada tänään Zooplussalta saapunut Hagen Glo saman tien toimintaan.
Wolmari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 21:07, 12.07.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Wolmari »

Itse olen tilannut muutamia kertoja AquaristikShopista ja hyvin on toimitus pelannu. Yleensä olen joutunut odottamaan noin 2-4 päivää ennen kuin tilaus on lähtenyt eteenpäin. Nyt on tilaus matkalla taas ja se odotti lähetystä 7pv eli pisimpään...

ZooPlus:sta olen kanssa tilannut useasti ja heidän nopeuteensa ole erittäin tyytyväinen :D
Kerran oli paketti revennyt kuljetuksessa ja yksi tuote sitten puuttui paketista. laitoin mailia ja valokuvan paketista heille. Meni muutama päivä ja tuli korvaukseksi kolme vastaavaa tuotetta ja pahoittelivat asiaa...

Olisin halukas tilaamaan uudet loisteputket mutta 120cm ei saa tuolta ZooPlussasta, AquaristikShopista kyllä saisi mutta hieman arvelluttaa, että tulevatko ehjinä perille....
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Sieltähän saa Trusted Shops-vakuutuksen ilmaiseksi eli näkisin toimituksen riskittömäksi. Minulle tulivat 150-senttiset putket ehjänä, tosin 20 euron lisämaksulla.
Wolmari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 21:07, 12.07.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aquaristik Shop:sta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Wolmari »

kirahvi1 kirjoitti:Sieltähän saa Trusted Shops-vakuutuksen ilmaiseksi eli näkisin toimituksen riskittömäksi. Minulle tulivat 150-senttiset putket ehjänä, tosin 20 euron lisämaksulla.
Ok, eilen katsoin 120cm putkille toimituskulut olis 12.90eur... Mutta hyvä tietää, että tilaus on ns.riskitön tuon vakuutuksen takia :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”