Pmdd:n ainesosat/sisältö?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kallekoo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:16, 28.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siuntio

Pmdd:n ainesosat/sisältö?

Viesti Kirjoittaja kallekoo »

Tervehdys arvoisat tietäjät.

Ajattelin tässä siirtyä takaisin pmdd:n käyttöön, joskin nyt käytössä olevalla profito on tuottanut kivasti tulosta, mutta isomman altaan myötä myös hinta ratkaisee.
Mitäs tuo pmdd nykyisin sisältää, siis noin niinkuin vaikka akvaarioon.fi:stä ostettuna?
Voisihan heiltä vaikka kysyä suoraan, mutta täältä olen aina saanut asiallista apua ja tietoja, joten...

Toki ymmärrän että pmdd:n resepti vaihtelee käyttäjän mukaan, mutta jos siis ostan joko valmiin pullon tai aineet ja sekoitan itse, niin millainen koostumus tulee?
Profitossa lukee tarkkaan mitä se sisältää, mutta pmdd:stä en ole vastaavaa luetteloa löytänyt.

Sattumaa voi tietty olla, mutta vaihdoin pmdd:n profitoon, koska olin yhdistävinäni rihmalevän runsaan esiintymisen pmdd lannoitukseen.
Profiton myötä rihmalevä on selvästi vähentynyt. Mulla on tuossa kaapin päällä ainekset yhteen litraan, kaksi eri pussia missä on kahta jauhetta,
nämä pitää sekoittaa litraan vettä, ja tässä mielessä rupesi kummittelemaan että sisältääkö tuo nyt sitten vaan kahta eri ravinneainetta, vai?
Tarkoitus olisi löytää ravinne jota käyttämällä ei tarvitsisi lotrata monen aineen kanssa, vaan sellainen one for all. Easycarbo on ja pysyy valikoimassa,
mutta muuten pitää pärjätä yhdellä lannoitteella. Aika ei millään riitä jatkuvaan säätämiseen, valitettavasti...
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Re: Pmdd:n ainesosat/sisältö?

Viesti Kirjoittaja 111na »

PMDD:n reseptejä on hieman erilaisia. Kuka sen on sekoittanut, tietää myös mitä se sisältää ja missä suhteessa. Epäilen ettei PMDD ole oikeaa ja hyvää, jos siinä on aineksina vain jauheita. Siihen tietääkseni kuuluu myös nestemäisiä osia - muistaakseni rauta- ja magnesiumkelaatteja.

Kasviravinteet ovat hyvin tarkkaan ja pitkään tutkittu ja tunnettu aihe. Hyvät kasviravinteet eivät voi poiketa koostumukseltaan toisistaan kovin paljoa.

--------------------------------
111na kirjoitti:Siihen tietääkseni kuuluu myös nestemäisiä osia - muistaakseni rauta- ja magnesiumkelaatteja.
Mangaanikelaattia, ei magnesiumkelaattia.

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... i#p6519387 (Hortigrow Mikro on myös nesteenä.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”