AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja Substral »

Sepä se.. itse olen myymässä 270 litraista kehysallasta ja 100e näyttää olevan "liian kallis".. Ei sitä ihan ilmaiseksikaan viitsisi myydä, sillä muuten tulee vain kierre, että altaat myydään aina vain halvemmalla ja halvemmalla. Sama koskee teknikoitakin, käytetty pitäisi aina saada 20% kaupan hinnasta, muuten se on liian kallis.. Noh, onneksi ei tarvitse kovin usein myydä tavaroitaan.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Substral kirjoitti:Sepä se.. itse olen myymässä 270 litraista kehysallasta ja 100e näyttää olevan "liian kallis".. Ei sitä ihan ilmaiseksikaan viitsisi myydä, sillä muuten tulee vain kierre, että altaat myydään aina vain halvemmalla ja halvemmalla. Sama koskee teknikoitakin, käytetty pitäisi aina saada 20% kaupan hinnasta, muuten se on liian kallis.. Noh, onneksi ei tarvitse kovin usein myydä tavaroitaan.
Äkkiä ilmenee sekin ongelma että vähän käytettyjä en pahemmin myydä ja monet jotka ostavat tuotteita uutena, harkitsevat hyvin tarkkaan liikkeessä mitä ostavat pitkällä tähtäimellä. Tai sitten pitävät omassa varastossaan ne vähän käytetyt tavarat jos vaikka 2 vuoden päästä olisi käyttöäkin..

Minäkin säilytän kohta kaikkea akvaariotarviketta nurkissa, kun niitä ei kannata edes myydä halvalla vaikka olisi vähän käytettyjä...
Silmar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 07:57, 26.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Liperi

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja Silmar »

Joo... Otetaan ilmaiseksi vastaan 500l akvaario tarvikkeineen... Ai niin ja sit voisin ottaa vielä alle 10 vuotta vanhan auton, vähän käytetyt sukset ja taulutelevision. Niin ja voisitko tuoda ne tähän meille kotiin asti, kun ne ei mahdu oikein tohon mun kuplavolkkariin... Kiitti! [;)]
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja narm »

Ilmaiset pitäisi noutaa paikanpäältä(ellei ole juuri sinnepäin asiaa),ja jos postitetaan ->tietysti ottaja maksaa ne kulut(ellei toisin mainita).
Vaihdot molemmille sopivasti. Myynnit toiveiden mukaisesti. Luin tuolta, että pistokkaita joku jakaisi ilmaiseksi...itse en ihan kaikkia ilmaiseksi jaa, meneehän siihen kasvien kasvatukseenkin rahaa (litkut ym...maksaa). Yleensä on aika sopivia hintoja havaittavissa monilla myyjillä täällä.Ja lähinnä perkuukasvit on sitä luokkaa, että ne voi ilmaiseksi laittaa eteenpäin (nehän menee yleensä aina sinne bioon kuitenkin).
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Halpa on huonoa ja ilmainen arvotonta. Mun tappi tuli täyteen tuossa vajaa puolisen vuotta sitten, odottelin lahjoituskasvien hakijaa paikallisella huoltsikalla aika kauan. Onneksi oli kahviseuraa mukana, muuten olisin saattanut oikeasti jo vähän hermostua.

Kasvit menevät biojätteeseen ja muu tavara omaan varastoon tai kavereille. Myynti- ja lahjoitusjuttuja vois katsella sitten taas kun seuraava sukupolvi alkaa harrastamaan, josko näille olisi äidit opettaneet edes alkeellisia käytöstapoja.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja narm »

Adrianna kirjoitti:Halpa on huonoa ja ilmainen arvotonta. Mun tappi tuli täyteen tuossa vajaa puolisen vuotta sitten, odottelin lahjoituskasvien hakijaa paikallisella huoltsikalla aika kauan. Onneksi oli kahviseuraa mukana, muuten olisin saattanut oikeasti jo vähän hermostua.

Kasvit menevät biojätteeseen ja muu tavara omaan varastoon tai kavereille. Myynti- ja lahjoitusjuttuja vois katsella sitten taas kun seuraava sukupolvi alkaa harrastamaan, josko näille olisi äidit opettaneet edes alkeellisia käytöstapoja.
Halpa ei ole aina huonoa...ei ainakaan täällä (ellei ilmoituksissa muuta mainittu), ne vaan saa nopeammin myytyä,kun laittaa hyvän hinnan [;)] .Jos haluaa kallista->hakee kaupasta. Eikö?
Marjis
Member
Member
Viestit: 290
Liittynyt: 10:54, 11.03.2006
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Paljonkohan mahdetaan myydä oikeasti arvokkaita kaloja alihintaan? Välillä saa lukea "kasvattelen vaan omaksi iloksi, en mä näillä halua tiliä tehdä" -kommentteja. Onhan se tavallaan jokaisen oma asia, mutta jos yksi kasvattaja alkaa tarjota esim vaikka jotain ylänkömonnisia melkein ilmaiseksi, niin johtaa se äkkiä siihen, että muidenkin pitäisi laittaa kasvattinsa maailmalle samaan hintaan ja samalla viedään leipää niiltä, jotka haluavat kaloistaan niiden arvoa vastaavan hinnan.

(Pakollinen disclaimer: ylänkömonninen oli vain teoreettinen esimerkki vähän arvokkaammasta ryhmänsä edustajasta, en ole nähnyt että niitä annettaisiin lähes ilmaiseksi.)
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: AWn kaupustelun ongelma: "ilmaistavaraako" kaikki?

Viesti Kirjoittaja janma »

Hauskaa on se että on itse myynyt halvalla jotain jollekin ja sitten se myydään kalliimmalla täällä. Omasta mielestä härskiä toimintaa.

Sen verran härskiä että haluan kertoa että tässä se on:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... &p=6880603

Hauskinta tässä on se että alunperin myin tämän kalustealtaan 230€. Paketissa oli vielä silloin kun itse myin, jägerin lämmitin ja eheimin ulkosuodatin. Omasta mielestä olin vielä reilu että kuljetin sen 130km autossa kun perheen kanssa lähdettiin maakuntaan, jotta ostaja säästää matkahuollon kulut. En ole katkera, ärsyttää vaan :twisted:

En itse ainakaan kehtaisi tämmöistä.
"A day without sunshine is like, you know, night."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”