(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

No voi p...a!! Ens kerralla on kyl pakko päästä messiin.. [:I]
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Tullaanko teille, niin et voi missata...? :mrgreen: Ei vaan, ihan vakavasti puhuen sinne Kaustisen suunnalle voisi tulla seuraavaksi. Teitä on siellä useampi lähekkäin ja kaikkea mielenkiintoista katseltavaakin on.

En oo vieläkään saanut aikaiseksi soittaa sinne Poriin, täytyy katsoa jos tänään saisi aikaiseksi. Aasia-allas olisi pitkästä aikaa kiva: piikkisilmiä, rihmoja jotain pikkubarbeja jne... [;)]
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Meillä ei ole kyllä altaiden kohdalla tapahtunut mitään uutta (jos ei lueta mukaan lisääntynyttä levää ja pa..aa..).. Mutta kylläpä meillekin saa tietty tulla.

Ajatuksena olisi kyllä laittaa se tyhjä allas toimintaan kun ei se ole mennyt kaupaksikaan ja inspiraatiotakin vihdoin löytyi jostain tuolta muuttolaatikoiden alta.. Se parempi puoliskohan ei luonnollisestikaan tiedä tästä ideastani ja parempi ehkä niin, paras tekniikka olisikin kenties jälleen se hyväksi todettu yllätyshyökkäys :mrgreen: " 'Kulta.. Miksi meidän vierashuoneesta kuuluu veden lorinaa?" Sitten alkaa silmien räpyttely *blink blink* ja ankara selitys siitä kuinka oli ihan pakko saada juuri nämä uudet kalat ja kuinka ne ei mitenkään sovi yhteen noiden jo aikaisempien kalojen kanssa ja kuinka se toinen allas on niille ihan liian pieni ja...

Pakastesurvarit on ihan finiitto ja niitä pitäisi tilata jostain hemsketin iso satsi mahdollisimman edullisesti tietysti. Onko kellään muulla tarvetta, jos pistäis toimituskuluja osiin.. Sitten tekis taas kauheasti mieli tehdä tilausta sinne NL-Aquaan jota olen jo pähkäillyt kauan aikaa ja aina on tullut rahapulaa tai muuta suunnitelmaa. Mutta kun siellä nyt näkyy edelleen olevan noita tulikirjoahvenia joita olis ihan pakko saada tohon isompaan altaaseen ja nyt jos laitan sen kolmannen altaan toimintaan niin nehän sitten myös mahtuisivatkin 8-) Eli jos joku haluaa tilata sieltä kalaa tai sattuu olemaan liikkeellä siellä päin niin meitsiin yhteyttä..

Joo ja siis meitsihän sitten tartteis jonkun tehokkaan ulkosuodattimen jos joltakulta sattuu löytymään..

Ja jos on ylimääräisiä kierteisiä niin mulle vaikka ämpärillinen!!
nanskutti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 17:35, 27.09.2007
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja nanskutti »

Minulla olisi jonkun verran ylimääräistä jokisoraa (pientä ja vähän isompaa jyvää sekaisin), sekä muutama partamonnin poikanen (eri kokoisia), jos jollain on tarvetta. Edelleen mahdollista myös luopua aikuisesta lehtikalasta, jos jostain löytyy hyvä koti ja kalalle lajikumppaneita. Partikset saa hakea ilmaiseksi, mutta sorasta ja lehtikalasta voi sitten maksaa jo mahdollisesti joitain euroja tai miten nyt sovitaan.. Myös tuonti lähialueille onnistuu. Yv.
DJmohican
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 16:46, 27.10.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja DJmohican »

tällä olis nyt myynissä Pietarsaaressa paljon akvario tavaraa...

Juvel vision 450 + pöytä,eheim 2217, fluval 4+ 2kpl, jäger 300w , co2 systemi, 4 kpl T5 putkia, hiekka...akvaario vuoden vanha... = 1000 euro

Mp akvaario 400L 160x45x55 + pöytä, juvel jumbo suodatin,jäger läm, lamppu , hiekka, tausta maalatu, silikoonit uusittu 6 kk sitten = 200 euro

MP akvaario 140L 100x40x35 + lamppu,taustakuva,suodatin,hiekka,sisustustavara = 50 euro

MP akvaario 100L 75x38x36 + lamppu,suodatin,hiekka,taustakuva,lämmitin (6kk vanha) = 50 euro

Akvaarion 90x30x60 + lamppu,pöytä,suodatin,hiekka & 2 punakorva kilpikonna = 100 euro koko paketti

Myös paljon kaloja myynissä: MALAWIT.....3kpl iso purjepleco,.. ja todella erikoinen kala : Haplophryne trispinos...

kaikki myydään nyt nopeasti pois kun on tulossa 2000L+ Akvaario niin pakko saada tilaaa...


Kts. Allekirjoitus-info, kiitos. - Lisa -
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Onpas hiljaista. Jos kukaan muu ei tahdo keitellä kahvia niin sopiiko sitten tulla vaikka meille? Mites sopis porukalle vaikka 31.10. tai 1.11.??? Mulla ei ole viel muita suunnitelmia ja sillon olis leipurillekin palkkarahaa :mrgreen: Jos en jaksa operoida allasta ennen sitä niin innokkaat saavat vaikka myllätä sisustuksen uusiksi.

Mikäli saan tuo aviopuolison suostuteltua yhteen lisäaltaaseen niin ohjelmassa voisi olla myös viissatasen käynnistys ja sisustus operaatio. Ja jos siihen ei heru lupaa niin mä voin väittää että te väkisin kannoitte vedet mun altaaseen ja haavitte kalat sinne [;)] Jos jotakuta kiinnostaa niin voitais suunnitella yhteistilausta joko ruoan tai elävän merkeissä? Surviaista ja ehkä muitakin pakasteita pitäis tilata iso satsi jostain ja Nl-Aquaan tai Viherkalaan tekis mieli laittaa kalatilausta jos sais jonkun jakamaan matkahuollon kustannuksia.

Hankintalistalla olis juurakoita ja liuskekiviä jos joltain löytyy kohtuulliseen hintaan. JOS saan ajettua hallituksessa läpi tuon uuden altaan asian niin sinne olis sitten hakusessa kasveja; miekkoja, melalehtiä, vallisnerioita, vedensuosikkia, vesitähdikkejä, konnanputkea...

Otetaan vastaan myös kierteisiä ja jos joltain löytyis limaskaa ( siis voiko olla totta että tätäkin voisi kaivata??) niin sitäkin kiitos. Mitä enempi sen parempi. Limaska menee hyvin nopsaan ruokalistalle ja valitettavasti niin on tainnut käydä kierteisillkein.. :| Vaihtoehtoisesti myös kaikki kasvisjäte menee meikäläisen ahventen kidasta niin että nyt kaikki altaitaan perkaamaan moskasta ja mun kaloille ruokaa :)

Tarjolla olis:
Topaasikirjoahvenen, Cryptoheros myrnae, poikasia. Hinta limaskaa, kierteisiä tai sitä perkuujätettä.
Tulisuu, Thorichthys meeki, luonnonkantaa Rio Candelaria, näitä 7 kpl ja tarkoitus olis jättää pariskunta itselle.. Hintana juurakkoa, liuskekiveä tai muuta haluttua tavaraa tai muutama eurokin käy..
Geophagus iporangensis-tonkija pariskunta luonnosta, 15€ tai vaihto
Ja vielä olis yksi 9 litran allas vailla uutta ja tarvitsevaa kotia..
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Paxylla olis hyvä reffata, jos sitten minäkin saisin luuni vedettyä paikalle.... Tuo lauantai houkuttelis mua eniten, jos kuitenkin pyhänä innostun raveihin...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
luga
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 11:23, 26.09.2007
Paikkakunta: Ylivieska

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja luga »

Tuo lauantai sopisi näillänäkymin meikäläisellekin.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Meillä on kauheet synttäribileet lauantaina kakaroilla, joten vain sunnuntai kävis mulle.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Ja mää oon koko sen viikonlopun pois. :| Töistäkin on pari päivää vapaata, joten ajateltiin laittaa elämä risaiseksi ja lähteä mökille. :mrgreen: Mutta mun takia ei kannata hyviä suunnitelmia muuttaa, teen joskus vaiks ihan privaattireissun Kaustiselle...

Sen mökkireissun yhteydessä on pyhä tarkoitus käydä 2.11. ma Tampesterissa kalakaupoilla (Viherkala ja se uusi pleko-88:n liike ainakin). Jos joku tarvitsee kaloja tms. niin kulkeutuu mukana (mm. Kaustisen läpi ajetaan)!
Be merrier with a terrier!
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Meillä on 31.10.-1.11. sukulaisia käymässä, mutta muuten marraskuussa käy milloin vain.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Jos käyt Kaiku siellä lamppukaupassa, mistä ostit siihen Megamaniin lamput niin mulle vois tuoda pari samanlaista. Yksikin riittäs, mutta onpahan sitten varastossa toinenkin.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

^ Täytyy selvitellä tuota lamppuasiaa. Mulla on alkuasukas kuskina, joten samahan se on kurvailla tarvittavat asiat... [;)]
Be merrier with a terrier!
luga
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 11:23, 26.09.2007
Paikkakunta: Ylivieska

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja luga »

Lauantaille tulikin muuta menoa :( Jospa sitten seuraaviin treffeihin pääsis taas mukaan.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Ei taida olla tulijoita lauantaiksi niin taitaa siirtyä miitinki toiselle päivälle..
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Suunnitelkaa niitä miittejä sen verran pidemmällä tähtäimellä, että minäkin pääsen hinautumaan mukaan! :mrgreen:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
tetra-76
Member
Member
Viestit: 278
Liittynyt: 00:16, 05.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pyhäjoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

Moikka!
Kulkeutuisiko teidän kenenkään kyydillä DjMohicanilta allas tänne pyhäjoen suuntaan edes vähän lähemmäksi minua? Niin kovin houkuttaisi ostaa häneltä vielä yksi allas lisää itelle, mutta haku on hieman hankalaa tuolta asti :( Jos jollain ois mahollista kuskata allasta edes jonnin matkaa tänne pohjoseenpäin, niin ilmoittele :) Voin korvata bensakuluja..
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Mulla olis edelleen myynnissä tuo 500 litranen kaikilla tarvittavilla varusteilla. Hinnasta voidaan keskustella.. Ja ahvenia löytyy kans..
tetra-76
Member
Member
Viestit: 278
Liittynyt: 00:16, 05.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pyhäjoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

Jos allastasi minulle tarjoat, niin kiitos vaan, mutta ei kiitos. Olen juuri vaihtanut 500l altaani 300 litraseen..Pienempi allas olisi hakusella 120-140 litraa olisi sopiva tuohon eteiseen..
elukka88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 19:00, 17.05.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kärsämäki, Pohjois-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja elukka88 »

Minä olisin kiinnostunut altaasta:)
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Huhuu, onko täällä ketään. Missä miitinki, mä tuon pullat.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Aika hiljasta on.. Viimeksi kun miitinkiä ehdottelin niin ei ollut muita tulossa kuin allablaze.. Mä käyn ens viikolla kokeilee josko palais takas työelämään mut jos saikku jatkuu ni meille voi sitten tulla.. Muussa tapauksessa taitaa mennä viikonloput töissä.. Onko muita innokkaita kahvittajia?
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Kyllä meillekin tulla saa, jos muuta paikkaa ei löydy. Mulla on viikonloput vapaat, ainakin toistaiseksi.

Onko joku asioimassa aapelin akvaariossa, mä voisin tilata jokusen ruokapurkin.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Taitaa muillakin olla melkeen yhtä hiljaista ku mulla... :roll:

Kaks tyhjää allasta löytyy vielä ja jotain muuta oheisromua, mutta kun en oo saanu aikaiseksi edes tosissaan niitä kaupata.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Täällä on rauhallista muutenki ku jouluna...

Joulun jälkeen lähtee kissanruokatilaus zooplussaan ja siihen pääsee matkaan. Akvaariotavaraakin nuo myyvät, joskaan valikoima ei ole kattavin, mutta kohtuulliseen hintaan kuitenkin. (Ja tulee yli 100e tilaus, joten ilmoitetuista hinnoista vielä -5%.)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”