(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Sovitaan sitten tuo lauantai 12.9. Kellonajalla ei mulle ole väliä, kunhan ette ihan aamun sarastaessa paukkaa... :mrgreen: Laittakaa vaiks YV:tä jos tarvitsette ajo-ohjeita. Ongin tuulahelenalle tällä kertaa kierteisiä valmiiksi johonkin purkkiin. Kasvit lähinnä sinnittelee hengissä, joten niistä ei nyt ole kummoisemmin jaettavaa. Kääpiövallua tosin riittää, se kasvaa varmaan pyhällä hengellä... 8O Ja pari ylimääräistä miekkakasvin / vesimiekan alkua on myös.
Be merrier with a terrier!
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

12.9 sopii mullekkin. Laita vaan ajo-ohjeita tulemaan.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Passaisko ajaksi kaikille joskus puolenpäivän jälkeen? Teen jotain suolaista & makeaa piirakkaa, ilmoitelkaa jos on allergioita tms. Kahvia, teetä ja limpparia löytyy myös. Laitan ajo-ohjeita YV:llä tulemaan tarvitseville.
Be merrier with a terrier!
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Iskee peruutus, serkun hautajaiset tuli justiinsa treffilauantaille klo 11.00 Haapavedellä mistä ei kyllä puolen päivän jälkeen olla vielä pois, vaikka seisaaltaan hotkaisis nisukahvit...no ehkä ens kerralla...
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Pyöriikö kenenkään nurkissa ylimääräistä englannin jokisoraa, vajaa ämpärillinen riittäisi.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

No niin, taas on selvitty viikonlopun jäljiltä töihin... 8O Koitin puunata altaitakin edes johonkin kuntoon, mutta ei kovin lupaavalta näytä. :roll:
Lupaan saada residenssin kuntoon puolille päivin, joten sen jälkeen passaa tulla, sopikaa vaan joku aika. Jos jollain on se L-monnit kirja, niin ota mukaan, olis kiva selailla. Ja tuulahelenalle pidetään sitten joskus yksityisvastaanotto. :mrgreen:
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

TArjolla olisi Cryptoheros myrnaen poikasia.. Jos joku haluaa niin voisin tuoda miittinkiin..
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

^ Millasia otuksia noi on? Lähinnä koko, käyttäytyminen, vesiarvot jne. KVG löysi tosi vähän mitään hyödyllistä...
Be merrier with a terrier!
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Onko kaustisen suunnalta kimppakyytikivaa tiedossa.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Myrnaet on aika paljon samankokoisia ja näköisiä ja luontoisia kuin sinileuka-ahvenet, ovat läheistä sukua. Omasta mielestäni nämä ovat vain paljon hienompia, uroshan on melkein samannäköinen kummassakin lajissa mutta myrnae-naaraalla on kullankimalteisia suomuja kyljissä. Googlella löytyy kuvia ja vähän tietoakin. Ei nämä pahasti äkäisiä ole muita lajeja kohtaan, kutuajan ulkopuolella oikein leppoisia.

Vesiarvotkin samat, löytyy vaikkapa Varjon uudesta Akvaariokalat-kirjasta.. Taisipa siellä olla joopa sinisilmä C.septemfasciatus mikä melkein sama laji..
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

^ Ok, tarttee lueskella, kunhan pääsen kotio (siivoamaan... :x). Vaiks mää en kyllä oo mitään ahvenihmisiä, ne on tavallisesti liian isoja ja ilkeitä mulle. :roll: Että ei kannata tilausta odotella sen ihmeemmin, olin lähinnä utelias.

Edit: Jos jollain on ylimääräisenä pieni kanto tms. niin voisin ostaa pois. Jos tulisuat jatkaa kuolemistaan, niin on siirrettävä ne sellaseen ehkä 30 l minipurkkiin. :|
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Nyt en sitten pääsekään tulemaan miitinkiin. :( Pitäkää hauskaa miunkin puolesta ja tavataan sitten seuraavalla kerralla..
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Adoptoikaa mun kalat. Mä oon päättäny nyt laittaa kaikki altaat pois. Jos tulee vierotusoireita, niin käyn tuijottamassa teidän purkkeja. :mrgreen:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Kiitos emännälle. Kyllä oli taas mukava porista kala-asiaa oikein urakalla.

Ninni: Koita nyt tulla järkiisi ja lopeta nuo lopetushöpinät. Jos ihan aikuisten oikeesti aiot laittaa kalat pois niin mulle saa tarjota niitä ukkopartamonneja. Samaten jos sulta on monnisia lähdössä maailmalle tai piikkisilmiä niin kauppaahan tänne suuntaan.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Oli tosiaan kiva taas treffata pitkästä aikaa! :) Ravuille on viritetty aina yhtä tyylikäs vanha koululaisvalaisin, ainakin muutama sitkeä sissi näyttää ihan virkulta (kop, kop...). Mietitään seuraavaa miittiä jahka tästä (järkytyksestä) toivutaan ensin... [;)]
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Mä en tuu järkiini. Valitettavasti. Kissat saa tässä taloudessa riittää... (Ja välillä tekis mieli laittaa nekin pois, ku väsyneenä kaatuu sänkyyn, niin joku on oksentanut kymmenen sentin karvanakin tyynylle.)

Vikkille kauppaan ne leopardit, montako niitä nyt sitten onkaan, ja ukkopartikset, niitä pitäis olla (ainakin vielä muutossa oli) 4kpl.

Kaiku perii multa kuparimonniset.

Sitten on vielä muutama albiinopartis, perhoskirjoahven tyttö, pari töyhtökäppänätyttöä ja toinen niistä sairaan komeista töyhtökääpiö pojista. (Se teloitti toisen...)

Muuta sieltä ei ehkä löydy enää. :roll: Ovat vähän hoikkasessa kunnossakin, kun jopa ruokkiminen on tahtonut kesän aikana unohtua, muusta hoidosta puhumattakaan. (Kalastotappioitakin on tullut.) Siksi ne saavat lähteä, ei oo reilua niitä kohtaan, kun omat intressit on täysin muualla.

Kalojen jälkeen hyvää kotia etsii sekalainen kasvusto kasviksia. "sitä ihanaa melalehteä" on jäljellä jokunen yksilö, vitamelalehti kasvaa todella komeasti, kantoja, joissa kasvaa anubiasta ja jaavansaniaista, tiikerilummetta, rusolehteä...

Sitten hännän huippuna tietysti tuo allas jalustoineen ja suodattimineen. Ja muutenkin, tuo aivan ihana Mp:n kalusteallas lähtee, kunhan joku kantaa sen ulos ja antaa edes vähän kipurahaa käteen, yksi pikkuallas lähtee ilmaiseksi hakemalla...
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Saatan sittenkin tulla järkiini, ja pitää tuon aivan ihanan Mp:n, siitä kun ei ole kukaan valmis juurikaan mitään maksamaan, niin sama pitää itse. Ja toisen keskustelun innoittamana (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=49059) saatan pitää myös ukkopartamonnit itse. Taidankin altaa allasta laittelemaan... :twisted:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

ninniw81 kirjoitti:Saatan sittenkin tulla järkiini, ja pitää tuon aivan ihanan Mp:n, siitä kun ei ole kukaan valmis juurikaan mitään maksamaan, niin sama pitää itse. Ja toisen keskustelun innoittamana (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=49059) saatan pitää myös ukkopartamonnit itse. Taidankin altaa allasta laittelemaan... :twisted:
Hyvä hyvä. Arvasin että sun mieli muuttuu jos me tullaan ryöstökalastamaan sun altaat tyhjiksi. Se Mp on ihan kuolattavan ihana allas, jos olis varaa mulla olis niitä talo täynnä.

Jos sun uuteen järjestykseen ei leopardit mahdu niin niille löytyy kyllä koti.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Saatte te tulla ryöstökalastamaan. En mä oikeasti ole järkiintynyt... :roll: Myös maailman ihanimman Mp:n saa kantaa ulos huushollista, jos vaihtaa sen vaivaiseen 250 yksikköön nykyvaluuttaamme. Sillä hinnalla pitäis olla jo varaa! (Halvalla menee, mutta menköön...)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Tännekin kaikille yhteisesti tiedoksi, että ryöstökalastamaan saa tulla, jahka minä selätän kuumetaudin. En anna tätä kaupanpäällisiksi, ties mikä possunuha. Kestänyt koko kuukauden, iskee aina viikonlopuksi. Viikolla pystyy olla kitumalla töissä, mutta viikonlopuiksi saikkua. :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Jokos uskaltautuu seuraava emännöimään uutta miitinkiä? Voisi parin viikon päästä vaikka rehvata? Olis mukava päästä pulisemaan taas.. :D Kun ei päässyt tuohon edelliseenkään tapaamiseen..
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

No, meille voi kyllä tulla. Altaissa on tapahtunut aika paljon muutoksia sitten viimekerran. Niin, kiitokset Kaikulle edellisestä miitingistä, oli tosi mukavaa rupatella pitkästä aikaa.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Ilman muuta olen mukana menossa, jos vaan saadaan miittiä pystyyn. Ja Vegen altaita kyllä katselee ihan ilokseen... :) Ehdotelkaahan päivämääriä.

Niistä tulisukaravuista on muuten hengissä edelleen ehkä joku 7 kappaletta. Peukut pystyyn, että onnistuisivat taas lisimään. Erottaakohan noista jotenkin sukupuolia? Olis kiva tietää, onko lisääntyminen edes teoriassa mahdollista... :roll: Mattosuodattimen pumppu piti putsata, joten samalla tein uroteon ja ongin sieltä ne 2 pikkuista timanttitetraa altaan puolelle. Nyt niitä poikasia on bongattu 7 yhtä aikaa. Jos niistä tulee kovin monta ukkoa (mun tuurilla varmaan tulee), niin osa niistä etsii sitten jossain vaiheessa uutta kotia.
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Jos miittiä järjestetään ja mulla ei oo töitä, niin minäkin olen menossa mukana, vaikka altaat onkin lähtökäskyn saaneet. (Tulikohan riittävän sekavasti?)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Noh, miltäs kuulostais vaikkapa 11.pvä sunnuntai?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”