(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Jep. Iällä ja sukupuolella ei tässä harrastuksessa ja meidän miiteissä ole väliä. Kimppakyydeillä pääsee kulkemaan kauemmaskin miitinkeihin, kun meitä kortillisia täällä maakunnassa kuitenkin ajelehtii.

Mitähän ihmettä mä keksin tuohon 126-litraiseen?
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Oujee, nettikin toimii.. Toinen keltabarbi oli heittänyt veivinsä jo matkalla mutta tätähän jo varoiteltiinkin.. Muut matkaajat ovat selvinneet hyvin eikä kasvitkaan ole vielä sulaneet :) Pikkuisen v...tuksen kyllä koin kun kotiin tulin ja löysin helmipartis naaraan kuolleena, edellisiltana oli täysissä voimissa.. Samapa tuo nyt sitten enää vaikkei sitä urosta tuolta taustan onkaloista saisikaan pyydystettyä. Sen verran sai inspiraatiota että illalla sain sieltä kaivattua kolme muuta plekoa isoon altaaseen.. Kunhan löydän kalenterini niin voisi katsoa löytyykö sopivaa vkl jos yrittäis vaikka kakkuja leipoa tällä kertaa itse eikä aina vaan olla ryöstöretkillä. Nyt meille mahtuu kaikki sohvallekin ettei tarvitse lattialla istua niinkuin viime kerralla..
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Jepa jee, mukavaa oli ja taas syyhyää kynnet allasta roplaamaan - harmi kun on vaan noin pieni kohta enää...
Mistäs Vege arvasit, että en ole tämän päivää muuta miettinytkään kuin Porin akvaariokeskuksen sivuilla esiteltyä pähkinäjalustaista JuTa-designia - ja miten sen saisi meille veivattua ja ennenkaikkea millä / kenen rahalla. Tarvikelistat on jo tehty ja kun uutta aloittaa niin tietenkin vain täydellinen käy. No onneksi tämä on vielä ajatusasteella niin ei käy lompsan päälle...
Ei muuta kuin uutta päivää tulemaan niin ehditään varata kalenterista ennenkuin muuta hommaa hyökyy niskaan.
DJmohican
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 16:46, 27.10.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja DJmohican »

harastaako joku tällä MALAWI tai TANGANJIKA ??? itse laiton just punapirijat pois ja perustetiin juwel vision 450 malawi akvaarioks....
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Tuulahelena kirjoitti:Mistäs Vege arvasit, että en ole tämän päivää muuta miettinytkään kuin Porin akvaariokeskuksen sivuilla esiteltyä pähkinäjalustaista JuTa-designia - ja miten sen saisi meille veivattua ja ennenkaikkea millä / kenen rahalla.
Että siitä se ajatus sitten lähti... :mrgreen: Ihminen on siitä metka olio, että kaikki sellaset tärkeät hankinnat pystyy aina itselleen hyvin perustelemaan ja useimmiten ne rahatkin sitten järjestyy jotenkin. Mitä sen väliä sitten, että muutaman viikon saa syödä lähinnä kynsiään ja autokin pysyy parkissa... :roll:

Uutta porukkaa mahtuu toki aina mukaan. Itse asun Kannuksessa, joten jos tänne asti selviää niin mun kyydillä pääsee sitten loppumatkan. Yrittäiskö Kaustisen-Vetelin alajaosto löytää jonkun päivän, niin voitaisiin käydä samalla reissulla katsastamassa ainakin Vikkin ja Paxyn uudet altaat? Jos sitten uhkarohkeasti lupautuisin toukokuussa esittelemään omat kipot... 8O

Mun on ehkä tarpeetonta enää puhua siitä kiljusta? Liivatehiivate vol.2 suostui ainakin eilen illalla käymään ainoastaan takanreunuksella... :roll: Siellä akvaarion valon päällä "katonrajassa" on mun mielestä ihan reilusti lämmintä, mutta kun ei niin ei... :x Meillä voidaan sitten pitää "Kiljunkeittoa for Dummies" alkeiskurssi...
Be merrier with a terrier!
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja f_isu »

DJmohican kirjoitti:harastaako joku tällä MALAWI tai TANGANJIKA ??? itse laiton just punapirijat pois ja perustetiin juwel vision 450 malawi akvaarioks....
Vegellä ja itselläni on ollut malawialtaat.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Haussa pieni ulkosuodatin tuohon 150-litraiseen. Onks kellään nurkissa ylimääräisenä sopuhintaan vai joudunko tilaamaan Aapelilta Tetratec EX700:sen? Eikös Vikillä ollut tuommonen ja hyvä vissiin on?
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Mulla saattaa tulla ylimääräiseksi Eheim Ecco 2234. Se selviää tässä viikon sisään.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

suskoo kirjoitti:Ei kenelläkään sattuisi olemaan myytäväksi ylimääräistä avainkirjoahven-naarasta?
Itselläni olisi yksi ylimääräinen koiras,eli melkein tärppäsi :) se joutaa pois, jos joku haluaa..
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Mä löysin jo avain-tyttelin Keskisen kalajutusta. 2 keskenään (ainakin toistaiseksi)toimeen tulevaa poikaa on ylimääräisenä mullakin.
Just äsken huomasin et oli jo ekat kudut ilmestynyt kiven päälle joita vanhemmat tiukasti vartioi... :roll:
Tellu1978
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 19:41, 17.04.2007
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tellu1978 »

Ajattelin täälläkin vinkata, että täällä Kannuksessa olisi muutama kala vaikka kotia!

- musta-valkoinen lehtikala pariskunta (todistetusti pariskunta, ovat tehneet poikasiakin, mutta poikaset joutuivat sittemmin ns. "parempiin suihin")
- 4 albino monnia
-2 partamonnia
- 3 piikkisilmää

tellu78@gmail.com
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Tänä aamuna lähti sitten 240-litrainen Perhoon, toivottavasti kaikki menee hyvin siellä suunnalla!

Nyt pitäisi sitten pikkuhiljaa siirtää santut isoon altaaseen, niin pääsisi sitä pientä laittamaan kuntoon minikaloille. Tällä hetkellä sinne on muuttamassa n. 15 kpl pikkumonnisia ja salaisena haaveena olisi saada ne kutemaan itselleen lisää kavereita... :mrgreen: Arvelisin pohjalle menevän joku 30 noita pikkaraisia. Allablazelta saadut tulisukaravut (vai mitä lie poikkeavan värisiä nämä nyt sitten olikaan...?) ovat jo onnistuneet lisääntymään. :) Eilen vedenvaihdon yhteydessä bongasin 3 pientäkin pienempää rapua, mutta kyllähän noita edelleen lisää mahtuisi. Ravut siis myös muuttavat sinne minikalojen altaaseen. Parvikala on vielä haussa, lämpötila vähän rajoittaa, kun pikkumonniset ei kovin lämpimässä viihdy. Joku pieni tetra olis kiva, ehkä hehkutetra, sinineontetra tai kääpiösuppusuu, saatavuus tietysti jonkun verran näillä leveysasteilla rajoittaa... :? Ja täytyy ne vesivaatimuksetkin vielä tutkailla kunnolla.

Mutta mitäs me tehdään sen seuraavan tapaamisen kanssa? Mun altaassa rihmalevä voi paksusti, mutta saahan sitäkin toki tulla ihmettelemään 8O , jos muita halukkaita isäntiä/emäntiä ei löydy...
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Ihan varmasti saat ne monniset kutemaan, jos ne on meilläkin erehtyneet sitä harrastamaan. :roll: Suuntaa virtaus johonkin lasiin, niin että siinä virtaa ihan reilusti (itselläni puhalsi ulkopönttö) ja jätä siihen kohdalle ihan lasiin kiinni kasveja. Siinä oli paras kutupaikka. Ja ralli lähti käyntiin siis muutosta ja jatkui toista viikkoa yhtä putkea. :roll:

Jos tuo musta hiekka vaikutti veden sähkönjohtavuuteen (se on ainakin vahva oma epäily), niin sähkönjohtavuutta voi kannattaa yrittää peukaloida, jos ei muuten ala mitään tapahtua. Tai sitten tuot koko parven mulle hoitoon ja tulet muutaman päivän päästä keräämään kudun ja kalat parempaan talteen. :mrgreen:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

^ Juu, täytyy sitten koittaa kikkailla jotain, kunhan pääsevät lopulliseen kotiinsa. Jos eivät yrittämisestä huolimatta tajua tehdä mitään, otan yhteyttä Ninniin... :mrgreen: Yksi pikkumonnisista on aivan hillittömän iso (tai siis "iso") muihin verrattuna, elättelen toivoa että siitä tulisi hyvä esiäiti tuleville sukupolville. Nyt ei ole vissiin sen Kalajoen keikan jälkeen näkynyt ruumiita, joten täytyy kai ensin keskittyä pitämään ne hengissä ennen kun alkaa kudettamaan... :roll: Kuparimonniset kutee isossa altaassa, mutta se nyt ei ihmeitä vaadi.

Onkos tuulahelenan pytty jo vaihtanut kortteeria? Ja joko on uusi katsottuna tilalle...? [;)]
Be merrier with a terrier!
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Joo se lähti jo Ouluun lauantaina, kyllä on olohuone omituisen näköinen. Nyt on vaan käpälät koko ajan tuolla pienemmässä altaassa säätämässä, että eiköhän sinne joku bakteerisamennus kohta napsahda...
Uusi allas on katsottuna, mutta hintatarjousta ei ole tipahtanut eikä taida tulla ennenkuin itse soittaa. Toisaalta nyt ei ole määrärahoja niin että parempi olla soittelematta. Mutta mites se seuraava miitinki? Paxy mihin se nyt jäi?? Vai mennäänkö Kannukseen? Mielellään tässä ainakin toisten altaita katselisi. Jos Ninniltä jää se ulkosuodatin tarpeettomaksi niin minulla on sille koti, kerro vaan hinta ennenkuin pistän nämä akvaariosta saadut rahat ranttaliksi.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Olisiko kenelläkään ylimääräisenä rusokiilakylkiä?
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Meillekin saa kyllä tulla, mutta tässä nyt odottelen seuraavaa työvuorolistaa että näkis milloin käy. Ennen pääsiäistä ei sovi ja pääsiäisen jälkeen en tiedä kun lista loppuu siihen. Olen viisaampi ensi maanantaina jolloin tiedän uuden listan vuorot, katsotaan sitten jos saisin jollekin päivälle ahdettua tapaamisen.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

jjokuuu kirjoitti:Ois kiva, jos kannuksessa vois järjestää, niin minäkin pääsisin ehkä mukaan. Vai otatteko te mukaan ollenkaan ala-ikäsiä? :)
No ei tämä sentään mitään K-18 touhua ole :mrgreen: Kaustisella sopisi paremmin kuin hyvin tapaaminen, tosin meille en kyllä päästä ketään :twisted: . Jos minäkin pääsisin vaikka mukaan... Aikas hyvin olen ollut työllistetty mutta nyt olisi edessä useampi vapaa viikonloppu tuossa pääsiäisestä alkaen!

Meinasin tässä tappaa tai ainakin järkytin aikas pahasti uusia mysteeriseeprojani, vaihdoin vettä ja uutta vettä lisätessäni unohdin kääntää hanan jokimonnien jäljiltä lämpimälle. Ihmettelin mitä ne plekot alkoivat kimpoilla pinnalle ja lilluivat pohjalla mahat pystyssä. Noo, vesi oli jo alle 20 asteista 8O Mutta kaikki mikä ei tapa, vahvistaa, yksikään ei kuollut ja nytpä muistan kyllä säädellä hanaa 8O
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mitä mysteeriseeproja?!? 8O Tein muuten tuon saman tempun pikkumonnisille (siis miksiköhän niitä sitten kuolee koko ajan...? :roll: ), mutta lämpötila ehti vaan 24 -> 20 eikä onneksi kaloissa näkynyt mitään muutosta. Mää kyllä syytän meidän pesuhuoneen hanaa. Vaikka käännän sen joka kerta samaan kohtaan, sieltä saattaa tulla kädenlämpöistä vettä tai sitten reilusti viileätä...

Odotellaan Paxyn työlistan selviämistä, kiinnostaisi kovasti nähdä se iso allas ahvenineen! :)
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minä lähden huomenissa Liettuaan. Loma tulee tarpeeseen! Naapuri käy hoitamassa elukat, mutta Allablazen ja Paxyn numerot on akuuttien akvaariohätätilanteiden varalta pöydällä.

Maatiaispartamonnin arvoitus on ratkennut. Albiinoukolla oli kutu luolassa ja sieltä puljahti altaaseen lisää maatiaisia. Albiino pariskuntani saa siis viehättäviä maatiaislapsia... Onneksi ahvenet on hoitanu niistä suurimman osan. Ainakin se yksi röhnäle on jo niin iso, ettei se ainakaan väriä vaihda enää. Lihotan sitä vielä tovin ennen kuin puljaan sen jonkun onnellisen (Vikki?) altaaseen. Albiinopartamonniukko (tai sitten se pieni akka vaihtoehtoisesti, iso ei sovi kutuluolaan. :mrgreen: ) on sitten kai myös lähtölistalla.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

No niin. Työvuorolistat on nyt sitten saatu. Tuossa olisi oikeastaan ainut mahdollinen sunnuntai 19.4. Eli silloin voisi kokoontua väki meille jos kiinnostusta löytyy ja kerkeää..
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Minulle sopii. Olin ajatellut kyllä siivota sen päivän, mutta sehän jaksaa odottaa...
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Kaveri just soitteli et se tietäis yhden myynnissä olevan merivesiakvaarion täällä keskipohjanmaalla joka lähtis kuulemma tosi halvalla.
Kaveri oli itte käyny sitä kattomassa mutta oli liian iso sille.
Se on aika iso n 1mx1mx1m. Korkeus akvaariolle kaapison kanssa 168cm. Siinä oli ymmärtääkseni mukana kaikki vempaimet ja kaappi. Jos jotain kiinnostaa niin voin antaa nron.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

No haloo - onko kaikki jääneet Kyöpelinvuorelle vai missä ootte?
Sopiiko se ens sunnuntai? Lähden torstaina Rokualle vanhoja luitani vatkauttamaan ja palaan vasta lauantaina maisemiin joten tietäisin ihan mielelläni pikimmiten onko miitinkiä vai ei - ja varmaan emännällekin olisi mukavampi alkaa valmistautua aikanaan.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Kyöpelinvuori kuittaa... :mrgreen: Mulle passaa hyvin tuo sunnuntai. Olen niin uteliaskin, että mielelläni näkisin Paxyn altaan... Ja Vikkinkin toki, jos sattuu muuten aikataulut sopimaan? Jos on Kannuksesta muita lähtijöitä (tai matkan varrelta) niin kyytiin pääsee.

Arvata saattaa, mitä mun altaalle oli käynyt pääsiäisloman aikana. Se ***** rihmalevä... [}:)] Jos Paxylla on vielä ylimääräisenä aktiivilevitin, niin tehdäänkö kaupat?!
Be merrier with a terrier!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”