Trochus kotiloiden kuteminen

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Trochus kotiloiden kuteminen

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Onkohan kenelläkään päässyt trochusten kutu kehittymään kotiloiksi saakka? Epäilen että itsellä on ehkä voinut näin käydä, koska muutaman kerran olen bongannut altaasta, lähinnä refun puolelta eskon kokoisia trochuksia. Ei sen pitäisi sinänsä mahdotontakaan olla: http://www.freshmarine.com/trochus-snail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Noh, tuolla nyt pari kotiloa päästelee valkoista mönjää veteen. Sammutin vaahdottimen ja jään odotteleen. :)
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
jafar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 97
Liittynyt: 22:38, 06.11.2004
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Trochus kotiloiden kuteminen

Viesti Kirjoittaja jafar »

Jyrkiboy kirjoitti:Onkohan kenelläkään päässyt trochusten kutu kehittymään kotiloiksi saakka? Epäilen että itsellä on ehkä voinut näin käydä, koska muutaman kerran olen bongannut altaasta, lähinnä refun puolelta eskon kokoisia trochuksia. Ei sen pitäisi sinänsä mahdotontakaan olla: http://www.freshmarine.com/trochus-snail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Noh, tuolla nyt pari kotiloa päästelee valkoista mönjää veteen. Sammutin vaahdottimen ja jään odotteleen. :)
Minulla on lisääntynyt, ei tosin ihan vähään aikaan. Joillekkin olen niitä jaellutkin kun alkoi olla altaassa aika reilusti.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Trochus kotiloiden kuteminen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Nostellaanpas vanhahkoa ketjua, kun tuota lisääntymistä on tapahtunut täälläkin. Ei siis mahdotonta toimintaa ja poikaset kasvavat aika nopeasti :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”