(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Selvä homma, pidetään sovittuna.

Mulla ei oo nettiä ennen kuin 16. päivä, jos en käy tyhjässä kämpässä tai kirjastossa surffaamassa. :roll: Kaikulle, Vikkille, Allablazelle ja Paxylle pistän yv:nä ajo-ohjeen puhelinnumeron kera jossain välissä tänään. Jos multa ei kuulu vastausta, niin kyselkää täältä suunnasta, joku varmaan postaa sen teille edelleen.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Mäkin voisin tulla. Miten ihmeessä sä jaksat het muutettuas vielä järkätä tapaamisen?!
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Minä myös mukana!!
Minkä taiteellisessa silmässä menettää, sen komentelukyvyssä voittaa eli työnjohtoakin on sitten paikalla...
Taas on p...leesti ylimäärästä romua nurkissa, laitan tässä luetteloa jossain välissä, jos vaikka joku tarttis.

Ai miten niin jaksa järjestää miitinkiä - eihän näissä mitään järjestelemisiä ole. Vielä kun komentaa väen tuomaan omat pullansa ja neuvoo, mitä töitä talossa tarttis tehä niin voiton puolellehan siinä jää ja saa turista akvaarioistakin ilman, että tarttee lähteä vartavasten mihinkään.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Joo, omat pullat mukaan. :mrgreen: Meillä löytyy ne samat eriparikipot ku viimeksi (vai oliko viimeksi kertakäyttöastiat?) ja kaupan täti on leiponut oikein hyvää ja kuivaa pullaa. :mrgreen: Meillä ei oo toistaiseksi edes pakastinta, joten voitte olla aivan varmoja siitä, että tarjolla on herkullisia eineksiä. Mun ei tarvi siivotakaan, mulla on hyvä tekosyy miksi koko talous on nurinpäin.

Mutta pääasiahan on, että saan orjuuttaa porukan järjestämään altaani siistiksi, jos en ole sitä ehtinyt missään välissä tehdä ja keskustella akvaarioista ilman, että tarvii katsella ihmisten järkyttyneitä ilmeitä kun "se höpöttää taas niistä pilkkiahvenistaan".

Pistelen teille yv:tä nyt kun isäntä ei oo hengittämässä niskaan. :mrgreen:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Jaa sitä voi teettää töitä vierailla, multa niitä töitä löytyy.. :D
Pitäsköhän mun sitten pitää seuraava tapaaminen meillä. 8-)
Paitsi että mulla oo ku yks akvaario jossa ei niin kiinnostavia kalalajeja.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Ei se allas olekaan ykkösjuttu. Pääasia on turista niistä "pilkkiahvenista", kuten isäni asian ilmaisee. :mrgreen: Onhan porukassa muutamalla sellaiset altaat, että pelkkä ajattelukin nostattaa kateuden päällimmäiseksi tunteeksi. Mutta ehkä mullakin joskus sitten kun olen iso ja rikas ja... :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

17 päivä oli tarkoitus käydä vaasassa pakaste ruoka ostoksilla mutta voin siirtää vaasan reissun seuraavaan viikonloppuun joten mukana ollaan täältäkin.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Jepa jee, tulollaan ollaan...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Kiva kiva, kaupantätin kuivapullaa njam! Minäkin tulen paikalle!
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Löytyisikö joltain ylimääräistä max.50l allasta valon, suodattimen ja lämmittimen kera. Jos löytyy niin olisin valmis vaihtamaan euroihin.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Oisko kellään ylimääräsiä kuparimonnisia? Kävin evakuoimassa Anna*:n altaasta kolme, mutta tarttisivat varmaan toisen mokoman kavereita lisää. Vaihdossa löytyy kaikkea mahdollista akvarojua tai rahaakin.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Nii ja myöskin papukaijanlehdestä haluaisin pistokkaan kun onnistuin sen omani tappamaan.
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

vege kirjoitti:Löytyisikö joltain ylimääräistä max.50l allasta valon, suodattimen ja lämmittimen kera. Jos löytyy niin olisin valmis vaihtamaan euroihin.
Multa löytyis 54 litranen(muistaakseni), pari viikkoa sitten poistin käytöstä. Lämmitin ja suodatinkin löytyy ja kansilasit. Valokin on mutta se ei aina syty ekasta kertaa.
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

suskoo kirjoitti:
vege kirjoitti:Löytyisikö joltain ylimääräistä max.50l allasta valon, suodattimen ja lämmittimen kera. Jos löytyy niin olisin valmis vaihtamaan euroihin.
Multa löytyis 54 litranen(muistaakseni), pari viikkoa sitten poistin käytöstä. Lämmitin ja suodatinkin löytyy ja kansilasit. Valokin on mutta se ei aina syty ekasta kertaa.
Minkälaista hintaa olet ajatellut?
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

En minä osaa sanoa! Tarjoa jotain tai voin vaihtaakkin sen johonkin esim. kasveja ja monneja olen vailla... [;)]
Akvaario on ollut mulla käytössä yhteensä 4 kuukautta eli on ihan käyvä peli vielä.
Muuten, eihän kellään tapaamiseen tulevalla satu olemaan ylimääräistä toimivaa ulkosuodatinta joka kävis 250 litraseen?
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Mulla on ylimääräisenä Eheim 2028, mutta se taitaa olla liian krouvi peli. Tosin on siinäkin virtaus säädettävissä. Olen heikkoina hetkinäni joskus miettinyt sen lisäämistä tuohon isoon altaaseen toisen moisen kaveriksi, mutta olen sitten kuitenkin päätynyt kummallakin kerralla putsaamaan pöntön... :roll:

Sain just olohuoneen altaaseen kaloja. Nakkasin vaan hiekat pesemättä sisään ja laitoin tuon ties kuinka monta päivää seisoneen ulkosuodattimen huuhtelematta puhaltamaan, jos vaikka jotain bakuja olis säilyny. Sitten vielä fisut perään... Just näin perustamme altaan oppitunti yksi... Vielä yks allas perustamatta. Se saa varmaan olla ikuisuusprojekti, jos kudettais siinä sitten noita ahvenia kunhan saa muut vakiintumaan ja ne affenat taas kutemaan.

Onko kellään itressejä sukarapuihin? Mulla on tuota sekasukaa ämpärissä n. 100 kappaletta. Jos niille ei oo kiinnostusta, niin nakkaan ne affenien ruuaksi isoon altaaseen. Sitä isoa ja lihavaa punaista rapua ei ainakaan muutossa löytyny. 8O

Mulla on vielä pari päivää aikaa potkia romua keskilattialta johonki kamariin. :mrgreen: Mutta jos kompastutte jätesäkkiin eteisessä, niin älkää ihmetelkö. En oo vielä löytäny puhtaita kalsareita hartaasta etsimisestä huolimatta, joten täytynee lähteä käymään Halpa-Hallissa... :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Minäkin nyt ilmoittaudun ja tulen Vegen kyydissä törmäilemään noihin Ninnin jätesäkkeihin. Olihan ne akvaariopotkijaiset (miehellä ollut muutamia renkaanpotkijaisia--saabisti sydämeltään) klo 11->?

Onko kenelläkään metrin pituiseen loisteputkivalaisimeen sinistä putkea? Tulisi kiekkoaltaan päälle meille yövaloksi.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

vege kirjoitti:Löytyisikö joltain ylimääräistä max.50l allasta valon, suodattimen ja lämmittimen kera. Jos löytyy niin olisin valmis vaihtamaan euroihin.
Multakin voisi räätälöityä tuommoinen paketti... Altaan kokoja olisi 20-50l ja niihin varmaan löytyisi ainakin suodin ja lämmitin....
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mää oon kanssa tulossa paikalle jätesäkkejä potkimaan :mrgreen: Jos joku tarvii kyytiä akselilta Kannus - Toholampi - Kaustinen, niin hihkaiskaa. Oon huomenna pois netin ääreltä, mutta perjantaina taas pelittää.
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Mä voisin laittaa ostetaan/vaihdetaan/varastetaan listalleni ilmastimen letkun ja kiven. Ja takaiskuventtiilikin olis kiva.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Nyt kun sain kaikki paratiisikotilot maailmalle, voisin ottaa tuonne plekolaan perhosten iloksi jonkun suurehkon (ei tarvitse niin korkea olla, mutta tuuheutta senkin edestä) miekkakasvin, keihäslehden tms.... Jos joltain löytää niin maksan siitä kyllä ihan kunnolla... Samalla tarvitsisin pari litraa karkeaa soraa!
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Mä mietin, että menisköhän tuohon mun 126-litraiseen joku pleko? Sielä on kyllä vaan noita pohjaöttiäisiä, jotka ei tiedä olevansa pohjaeläimiä. :roll:

Minä kerkesin mun vanhalla karkealla akvaariosoralla hiekottaa pihan toissapäivänä... Pitäis vissiin käydä tuola rautakaupan puolessa ostamassa hiekoitussoraa samalla ku käy ostamassa kiuaskiviä ja halkaisukirveenki. Yllättävän paljo tarvii kaikkia ihan ihmeellisiä asioita ku muuttaa omakotitaloon. :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Mulla on karkeaa soraa, jos käytetty kelpaa.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Käytetty kelpaa mainiosti, suskoo. Ninni, sinnehän menee vallan loistavasti joku pieni seeprapleko- tai koruplekolaji.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

mulle kelpaa sekasukaravut!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”