Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Platax kirjoitti:Reilun palautteen antamista kannatan minäkin, mutta täytyy myös todeta sekin että vaikka joillekin ihmisille antaisi palautetta heidän lähetyksestään niin mistä voi tietää että tuo kyseinen henkilö on korjaa "virheensä" seuraavan ostajan kohdalla??!
Mutta jos ei palautetta anna, ei myyjä osaa korjata virhettään, kun ei kerran tiedä lähetystavassa vikaa olevan. Toki tuollainen arvostelusysteemi olisi kiva täälläkin. Sitä on monesti ehdotettu, mutta...Itse kyllä mieluummin otan kriittistäkin palautetta vastaan jotta osaisin korjata virheeni, kuin aiheutan pahaa mieltä ja pettymystä muille...
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Platax
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 23:01, 10.02.2006

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Platax »

Tarkoitin tosiaan (taisin kirjoittaa epäselvästi) että palaute kannattaa tietysti reilusti antaa suoraan kauppialle (niin hyvä kuin huonokin), mutta voisi olla hyvä jos olisi vielä sellainen julkinen palaute systeemikin ;)

--------------------------

No niin kyllähän täältä palstalta jo löytyi sellainen keskusteluketju kuin "foorumin luotettavat kauppakumppanit". Hyvä homma. Jäänyt minulta huomaamatta :)
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Juuri tuo pointti että mikä on kenenkin mielestä reilu määrä tai hyväkuntoinen, voi vaihdella harrastajien keskuudessa kovastikkin. Otetaan ihan eläviä esimerkkejä:

Jollakin harrastajalla on ne 2 kappaletta kauniisti sisustettuja ja hyvin hoidettuja 80 litraisia altaita, joissa useita kasvilajeja. Kun siellä pari rehua pyrkii valloittamaan tämän altaan, se on tälle myyjälle reilu satsi.

Toinen ääripää on se 1000 litran akvan omistaja joka kasvattaa juuri sitä yhtä tai kahta kasvilajia altaassaan ja ne kun pääsee röyhimään, niin se on taas tälle myyjälle se reilu satsi.

Itse olen yrittänyt verrata myymiäni kasveja aina siihen mitä ja mistä olen itse ne ostanut sekä mihin hintaan. Yleisesti tulee verrattua akvakauppojen potteihin. Mutta toki sitten taas akvakauppojenkin rehuissa on valtavaa koko/kunto eroa. Sekä hintaeroa.

Tuohon rahastusasiaan puuttuisin sen verran, että jos joku todellakin lähettää jotain käyttökelvotonta limasontaa ja pyytää siitä normi/reilun hinnan, niin kutsuisin sitä rahastamiseksi. Mutta se, että kasveja lähdetään jakamaan puoli-ilmaiseksi/ilmaiseksi, ei lopulta ole enään kenenkään etu, koska mielestäni siinä raiskataan harrastuksen ydintä ja unohdetaan se, että toiset tekevät tällä alalla leipänsä.

Vielä palautteista: itse olen saanut pääasiassa hyvää palautetta lähetyksistäni. Lähetän yleensä aina kasvit kuplakuoressa ja ilmattomana. Sitten jos kasvi on laatua joka ei litistämistä kestä, olen lähettänyt maksikirjeenä, johon hiukka puhallettu ilmaa. Usein joudun kysymään perään että missä kunnossa rehut saapuivat, koska se kiinnostaa aina itseänikin, ja vastaus on ollut että hyvässä kunnossa ja altaassa paikoillaan. Mutta jos jollain on jotakin jäänyt ikinä hampaankoloon, niin ihmeessä ihmiset, ottakaa yhteyttä. Ihan suoraan ja rehellisesti, koska mistä sen tietää, kun kasvi lähtee täältä päästä hyväkuntoisena ja saapuu vastaanottajalle murskana, että on sontaa lähettänyt.

Loppuun vielä tämmöinen mummoni sananparsi, että "kysyvä ei tieltä eksy", pätee tännekkin hyvin. Kysykää jos haette jotain ihan tiettyä korkeuksineen/leveyksineen, niin tiedätte mitä saatte, koska millään ei jaksa aina laittaa kaikkia mittoja ja oksamääriä ylös, enkä ollenkaan aina edes tiedä niitä, koska perkaan kasvit altaasta vasta yleensä kun niille on joku ottaja.

No johan tuli vuodatus mutta omia väkeviä mielipiteitä kaikki. :D
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Sitten sekin on tulkinnan varaista, miten ostaja ajattelee. "Karsittuja viuhkalehtiä" voi jonkun mielestä tarkoittaa super rehevästi kasvavaa puskaa, josta on hirmuinen nippu leikattu pois. Myyjä taas voi tarkoittaa tuolla, että ne on tosiaan karsittuja oksia, ja parhaat on jätetty lootaan. Jos puhutaan karsituista/harvennetuista kasveista, niin ei silloin voi ihan priimaa odottaa, varsinkin kun se hintapyyntö on usein juuri postikulut kattava.

Tietenkin kasvit myös kasvaa erilailla eri lootissa, ja esim. nykylootassa ja vuosi sitten omistamassani purkissa vedesuosikki on hyvin erinäköistä. Harmillista jos tuolloin ostaja on luullut saavansa juuri sitä eläinkaupan tukusta tullutta supertuuheaa puskaa, kun todellisuudessa kasvi on hieman harvempaa. Itse myydessäni olen olettanut, että karsituista kasveista puhuttaessa kyse ei ole priimakuntoisista kasviyksilöistä.
*laa la laa*
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:47, 23.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Marjis kirjoitti:Itse heitän nykyään suosiolla vallisneriat, argentiinanvesirutot yms perkuukasvit roskiin kuin alan niitä kauppaamaan. Meni hermot sen jälkeen kun lahjoitin kasveja ja lupasin postittaa jos vastaanottaja toki maksaa postikulut ja kasvit haluava alkoikin sitten tinkaamaan postikuluista. Minä lahjoitin kasvit, en Itellan palvelua. Vesiruttoa meneekin nykyään biojätteeseen noin ämpärillinen reilun kuukauden välein.
Samma här. Pienet kasvimäärät suoraan roskiin. Enemmän on vaivaa vastailla tekstareihin ja yv-kyselyihin, koittaa sopia noutoajankohtaa jne jne... Kerran olen itse aikoinani kasvipaketin ostanut, ja pieni pussi oli tosiaan täynnä useampaa sorttia, ihan vain muutaman sentin nysiä kaikki. Kyllä harmitti!

Ja se myös riepoo, että ilmaiseksi lahjoitettavia kaloja tai tavaroita pitäisi mukamas lähteä viemään jonnekin tai postittelemaan. Muutenkaan en ole innokas lähettämään mitään muulla kuin postin välityksellä. Esim meikäläisen pitäisi ajaa Turkuun ja takaisin saadakseni jotain Matkahuollon kyytiin. Ja jotta taas pääsen Matkahuoltoon, olisi töistä otettava pari tuntia palkatonta vapaata. Jos ostaja on halukas maksamaan Matkahuollon rahdin, bensat ja menetetyn parin tunnin palkan, niin sitten voidaan keskustella. :mrgreen:

Mutta siis, kaikki tekemäni kaupat on mielestäni sujuneet hyvin. Kiitokset siitä kaikille kauppakumppaneilleni. [;)]
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
jjantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 12:35, 17.03.2005
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja jjantti »

akvaristi78 kirjoitti:Hei kaikille.
Laitan nyt viestin tänne, koska asiassa ei ole salattavaa jne...
eli hoidin suodatinkorvaukset pois ja kasvimaksut, vaikkapa pahasti myöhässä.
Toivon että tämä asia jää tähän.

Toinen asia on se että en löytänyt oikeata palstaa mihin laittaa kiitoksia enkä myöskään
uskalla vielä laittaa kiitoksen saavia nimimerkkejä tänne.

Mutta parille nimimerkille pahoittelut ja toivon todellakin että asia jää tähän.

Voisikohan akvaristi78 käydä myös lopultakin maksamassa myös minulle velkansa vai pitäisikö olettaa nyt tulleensa huijatuksi [}:)] Pahasti myöhässä maksu kelpaisi minullekin oikein hyvin.
4 kissaa, koira ja 3 akvaa
MP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 218
Liittynyt: 15:45, 02.04.2008

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja MP »

Viimeksi tänään. Ostin postitse vajaan vesitestipakkauksen ja tänään huomasinkin että purkin kannessa oleva parasta ennen-päiväys on umpeutunut vuosi sitten. Minulle ei tullut mieleenkään että joku myisi vielä noin vanhaa pakkausta.
Zorromi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 15:40, 29.03.2006
Paikkakunta: Karstula
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Zorromi »

Olen pettynyt harrastajalta ostettuun kerran. Eräs vaihtoi kanssani 6 omenakotiloa kuuteen paratiisikotiloon ja paratiisit olivat tullessaan pakattu pelkkään minigrip pussiin, jossa oli vähän vettä. Arvaattekin varmaan miten kuorille oli käynyt ja eivät ne päivää pitempään eläneet vaurioidensa takia.

Myyjä sai kyllä kuulla kunniansa tämän jälkeen.
Did you know that water's not to blame if you drown?
tiinu
Member
Member
Viestit: 368
Liittynyt: 17:20, 03.05.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja tiinu »

-Alix- kirjoitti:Minä pakkaan ilmattomasti ja kirjekuoreen ja yhden ainoan kerran olen saanut negatiivista palautetta (silloin oli kyllä tiedossa, että oli pakkasta ja postitus on epävarmaa ja lajina oli jokseenkin herkkä karttulehti). Juuri puhkeamis- ja kosteusvaaran takia en mieluusti lata ilmaa kasvipusseihin. Tosin ilmattomasti pakatut kasvit näyttävät aika onnettomalta ostajan silmin kun avaa paketin :mrgreen: Pelkässä kirjekuoressa ilman sen kummempia kääreitä kasvi kyllä pärjää ihan hyvin näin kesähelteillä. Eipä pari sanomalehtikerrosta talvellakaan auta paljoa jos kuori jää postissa kylmään tilaan yöksi tjsp.
Minua pelkässä kirjekuoressa epäilyttää se, että ekö se kasvi mene ilman pehmusteita tai jotain muussiksi? Kun edes miettii postin kuljettamaa lähetysmäärää ja sinne sekaan pienen kirjekuoren, jossa kasvintaimet ovat ilman suojaa... Noh, enpä tiedä kun en ole kokeillut. Ainoastaan vastaanottavana osapuolena sain tosiaan silloin joskus sen melalehden kirjekuoressa, huonossa kunnossa (tästä selitinkin jo aiemmin).

Nykyään olen itse siirtymässä yhä enemmän pieniin laatikoihin. Totta, maxikirjeen postikulut siinä äkkiä tulee, mutta minulla ei ole tapana karhuta postikuluja sentilleen: yleensä se on kasvien hinta plus euro tai pari korkeintaan. Laatikossa, omissa pusseissaan ja vielä sanomalehteen käärittynä pitäisi kyllä perille mennä. (:
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Juu, sen verran vääriä kasveja olen saanut, etten enää osta kasveja kuin "tunnetuilta" palstalaisilta. Syynä on ollut vain myyjän tietämättömyys... Mutta paljon olen erittäin onnistuneita kauppoja täällä kyllä tehnyt.
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja ZamY »

En oikeastaan koskaan, kun ootas vasta 1,2,3... Kolme kauppaa tullut tehtyä. Jaavansaniainen oli tosin levähtänyt pahasti käsiin, eikä siitä paljon mitään saanu :(
Ripurapu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 12:47, 19.08.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Ripurapu »

jjantti kirjoitti:
akvaristi78 kirjoitti:Hei kaikille.
Laitan nyt viestin tänne, koska asiassa ei ole salattavaa jne...
eli hoidin suodatinkorvaukset pois ja kasvimaksut, vaikkapa pahasti myöhässä.
Toivon että tämä asia jää tähän.

Toinen asia on se että en löytänyt oikeata palstaa mihin laittaa kiitoksia enkä myöskään
uskalla vielä laittaa kiitoksen saavia nimimerkkejä tänne.

Mutta parille nimimerkille pahoittelut ja toivon todellakin että asia jää tähän.

Voisikohan akvaristi78 käydä myös lopultakin maksamassa myös minulle velkansa vai pitäisikö olettaa nyt tulleensa huijatuksi [}:)] Pahasti myöhässä maksu kelpaisi minullekin oikein hyvin.
Sama toivomus täälläkin, kuukausikaupalla jo odoteltu rahoja eikä asia edisty. :frown:
tonyicc2
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 21:53, 15.11.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja tonyicc2 »

Itse olen ostanut käytetyn akvan...tarvikkeita.. kasveja..

Kaikki olleet aina luvatussa kunnossa.. :)

Kerran kasvi oli pahasti kärsinyt, mutta sekin vielä lähti virkoamaan.

Akvaarion ostin hiljattain ja se on ollut loistava. Yksi miinus oli mukana tullut valaisin, johon mittailujen jälkeen havaitsin tulevan jännitteen runkoon. :twisted:
Huomattiin vain kutitteluna varpaissa ja sormen päissä kun kosketti veteen. Ihmettelinkin kuin leväbarbit olivat todella vaisuja kun altaaseen laitoin. Mutta syystäkin jos yleismittari näytti 157.7v vedestä mitattuna.

Itse olen myynyt tavaraa runsaasti a-webbiläisille ja muutaman kerran on pettymyksiä tullut kun listat on rakennettu mittatilaus työnä juuri sopiviksi ja sitten rahoja ei olekaan kuulunut ja täysin turhaan tehnyt.
Tappiota näistä on rahallisestikin tullut. Vaikka rahan perässä myykkään.. :) Mutta nykyään listat lähtevät tilaukseen vasta maksun jälkeen niin homma toimii paremmin.
Akvaarion LEDi-Kuutamo valaisinlistat
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=147365

Email: Toni.laine@webinfo.fi (24/7)
Puh: 0414592643 (16-22)
annuli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 21:46, 14.02.2006
Paikkakunta: E-P

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja annuli »

En tiedä mihin osastolle tai viestiketjuun tämä olisi pitänyt laittaa... mutta siis, mulla on hetken ajan ollut akvaariossa kasvi, jonka ostin joltain täältä eusteralis stellata-nimisenä. Nyt muiscun avustuksella selvisi, että se onkin aromivedensuosikki. Olen myynytkin tätä jo eteenpäin, mutten tietenkään muista kenelle. Harmittaa, kun kasvi on lähtenyt matkaan väärällä nimellä, josta pahoitteluni ostajille. Itse en ole niin pettynyt että akvaariossa ei olekaan tuota stellataa, harmittaa enemmän kun olen sitä myynyt, vaikka onkin ihan joku muu.
Jykke
Senior Member
Senior Member
Viestit: 502
Liittynyt: 22:21, 26.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Tänään tuli ensimmäisen kerran ostettua tätä kautta ja erittäin tyytyväinen olen ja ostamani siniravut tulivat hyvässä kunnossa ja temmeltävät reippaina akvaariossa.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja bj »

Mun täytyy koputtaa puuta, sillä aika usein oon ostanut kasveja tai muutakin, mm. monimetallin palstan kautta. Samoin huuto.netistä, useamman isomman suodattimenkin ja viimeksi koko akvapaketin. Ihan ok kunnossa ovat olleet ja hintansa väärtejä. No, huuto.netistä ostin jo aikoja sitten lumpeen taimen, joka oli kyllä aikas pieni..

Kerran huuto.netissä joutusin huijauksen kohteeksi, mut kyseessä ei ollut akvatavara vaan kamera. Että kyllä kalliimmissa jutuissa kannattaa olla tarkkana.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
onlyer
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 21:41, 18.05.2008
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura r.y
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja onlyer »

Itse olen pari kertaa pettynyt ostamaani kasveihin. mutta loput on olleetkin niin mainiossa kunnossa kun vain voi olla. en tiedä pahastuuko eräs myyjä jos kerron yhden hyvän tyylin lähettää kasveja, joo ja olen hamstraaja tyyppiä, kaikki mitkä koen että on vähänkään tärkeätä niin pidän tallessa, tässä kuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=2919118.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; en tiedä onko teistä hyvä tyyli mut itse ilahduin kun sain tällaisen paketin ja kasvit olivat loistavassa kunnossa. "pienennetyt maitopurkit" oli kääritty kelmuun.

Pari kertaa tosiaan olen saanut kasvipusseja(sana kasvipussi tarkoittaa tosiaan kasvipussia) joista ei löydy päätä eikä häntää, inhottava ruveta sellasia pusseja selvittämään kun kaikki erilaiset kasvit on ihan sekasin "kuhan vaan laitettu"-tyylillä ja kun mössön seassa saattaa olla pari hyväkuntoista kasvia mutta sekin menee roskiin kun sitä ei erota muista..
Itse en muista ikinä mitä kasveja piti tulla,(paitsi jos on pelkästään ostettu tietty kasvi). paha vaan et jos joskus itselle tulee tarve myydä kasveja pois niin en muista oman altaan kasveista kuin vallisneriat, jaavansaniaiset, punaiset lumpeet, pikku rasvalehden ja rasvalehden sekä helmiruohon, mutta lopuista kasveista mulla ei ole mitään hajua mitä ne oli ja miksi oli. Itse ajattelin sit joskus laittaa myymistäni kasveista kuvan ja määrästä myös niin ei tule epäselvyyksiä. mutta itse ollut tyytyväinen kauppoihin, kai mä tyydyn vähään ja unohdan negatiivisen kaupan liian äkkiä.

Itsellä on töistä liukuva työ aika ja saa tehtyä - tunteja jotka pitää tehä sit joskus takas+ tunneiksi, niin kun tietää milloin on tulossa näillä keleillä kasvi paketti menen siks aikaa pois töistä ajan 10km kotia ja otan postilaatikosta kasvit ja vien sisälle ja altaaseen ja menen takas töihin, vaikka ei olisi kyse kuin 1 tunnista mutta en viitsi niitten antaa paleltua yhtään sen enempää kuin on pakko.

Itse varatessa joitain kasveja/paketteja/roinaa ilmoitan yleensä milloin maksan ja mistä pankista ja lisäksi otan maksu kuitin Ctrl+Prt Scr näppäimillä ja lähetän "kuvan" kuitista myyjälle jos on eri pankki niin näkee että on maksettu. näin toimin myös huuto.netissä, saa tavaran nopeampaa liikkeelle.


taas tuli tekstiä:) monestikohan toistin itseni [:I]
Jos nauru pidentää ikää, ette pääse must ikinä eroon
annuli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 21:46, 14.02.2006
Paikkakunta: E-P

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja annuli »

Pääasia tuossa kasvien lähettämisessä on kai se että ne säilyvät perille asti litistymättä. Itse hamstraan töistä pieniä alle 3cm postituskoteloita, joissa on tosi kätevä lähettää kasveja. Ainakin meille optikkoliikkeisiin tulee päivittäin noita boxeja, joten jos jollain on ihan hukassa postituskotelo, vois vaikka käydä kysymässä. Semmoinen pieni laatikko ei paljoa paina, joten ei pitäisi postituskuluissa tuntua.

Mikä mua harmittaa vähäsen on kun samana päivänä saattaa tulla kolmelta eri myyjältä kasveja, siis hyväkuntoisia, ei siinä mitään, mutta kun missään lähetyksen päällä tai edes alla ei lue lähettäjän tietoja. Edes nimi ja paikkakunta olisi kiva olla, jos vaikka vastaanottajan tiedot kastuu/suttaantuu/leviää tms. Enkä itsekään muista keltä tilaan mitäkin kasvia, niin ois helpompi selvittää kelle lähettää kiitokset.
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Hermis »

onlyer kirjoitti: en tiedä pahastuuko eräs myyjä jos kerron yhden hyvän tyylin lähettää kasveja, joo ja olen hamstraaja tyyppiä, kaikki mitkä koen että on vähänkään tärkeätä niin pidän tallessa, tässä kuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=2919118.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; en tiedä onko teistä hyvä tyyli mut itse ilahduin kun sain tällaisen paketin ja kasvit olivat loistavassa kunnossa. "pienennetyt maitopurkit" oli kääritty kelmuun.
Nyt menee OT:ksi, mutta toi maitopurkki-idea on mainio! :D Meillä töissä käytetään aika paljon sellaisia tarra-arkkeja, jotka on sellaisessa ohuessa pahvilaatikossa (niin kuin esim. piirtoheitinkalvot). Näitä olen sitten niiden tyhjennyttyä hamstrannut kotiin, yhdestä A4-kokoisesta laatikosta saa vaikka kaksikin lähetysboksia, riippuu tietty kasvien määrästä.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja bj »

Yks hyvä on kans syödä maukasta Ristorante pizzaa :mrgreen: . Laatikosta saa puolitettuna kaksi hyvää lähetyslaatikkoa kasveille. Palat valkoista paperia vaan teipillä osoitetta varten.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
molly87
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 18:47, 24.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja molly87 »

Olen tilannut kasveja
eka ostos oli todella hyvä, mutta toisessa kasvipaketissa oli sitten levää ja kotiloita ja kasvit oli reikäsiä..
Ja kummatkin oli hyvin pakattuja.
~Juwelit 54L + 120L~
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Eikös Aquawebbiin voisi laitaa "ruusut ja risut" osiota? Itse ainakin surffailen eräällä autopalstalla ja teen yleensä kauppaa mielelläni sellaisen henkilön kanssa joka on saanut "ruusuja" :)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Omppukotilo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 14:15, 19.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja -Omppukotilo »

pari kertaa juu. :( Ostin kasvipaketin, joka maksoi 10 e (huomautan tämän nyt, että ostin sen huuto.netistä.) siinä luki: kaikki erinomaisessa kunnossa. Paketissa luvattiin yli 10 eri lajia, en nyt jaksa luetella. Kun paketti tuli, kasveja puuttui, ja muut olivat katkenneen ja ihan kuivuneet (joku idiootti laittoi ne suoraan kuoreeen >8<) laitoin hänelle viestiä, vastaus kuului :"so? en tienny, oma vikasi kun et ilmoittanut että pitää noin pakata. syytä vain itseäsi."
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Nyt hatuttaa, niin ettei veri päässä kierrä! Tämä tapahtui jo aiemmin. Kesällä varasin altaan yhden altaan ja noutopäivä sovittiin seuraavan viikon alkuun. Allas oli vieläpä kohtuullisen matkan päässä ja juuri sen kokoinen kuin olin jo pitkään hakenut. Auto, kantoapu sekä silikoniurakoitsija olivat jo valmiiksi sovitut. Kolme päivää ennen h-hetkeä, sain puhelimeeni viestin. "Myin altaan, kun ostaja tuli ja otti myös alustapöydän"... Kiitos paljon.

Menneellä viikolla pitkään haaveilemani kalat löytyivät, ja jopa kohtuulliseen hintaan. Myyyjä epäröi, kun ei ollut vielä koskaan elävää lähettänyt. Neuvoin myyjää paketoinnissa ja lähettämisessä viestitse. Rohkaistuneena myyjä päätti toimittaa kalat minulle. Kauppa hinta siis oli sovittuna, sekä lähetys ensiviikon alkuun. Tänään sain viestin: "Myyn kalat uudelle ostajalle, sillä pääsen vähemmällä, eikä minun tarvitse lähettää". Ymmärrettävää, mutta kauppa oli jo sovittu. Suullinen tarjoushan ja tarjouksen hyväksyminen ovat yhtä sitovia kuin kirjallinenkin. Onneksi ei olla talokaupoilla, ja tarjous ja hyväksyminenhän tapahtui viimeksimainitussa tapauksessa vain viestillä... V.tutuksen määrää se ei vähennä kyllä yhtään. Tämmöistä tällä kertaa. Tana.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Mua ärsyttää kun lähetin eräälle henkilölle omppukotiloita, enkä ole pariin viikkoon kuullut tyypistä mitään. Jos se 3e on vaikea maksaa, niin ole maksamati. Haluaisin vain tietää, onko omput selvinneet hengissä matkasta ja missä ne nyt on. Inhottaa kun kuitenkin tunnen vastuuta elävistä eläimistä ja haluan tietää, että ne on kunnossa, niin ei mitään ilmoiteta. Mistä sen tietää missä ne mätänee. Kyseinen henkilö ei vastaa yv-viesteihin, puhelinnumeroa ei ole. Pitää vissiin lähettää postikortti. [}:)] :x
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”