Saksan verkkokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Jos paketti tulee Saksasta postilla, kannattaa ainakin viikko odottaa. Eli jos 10.9. oli lähetetty, niin varmaan se jo loppuviikosta tulee. Itse tilailin juuri tavaraa Saksasta (en akvatavaraa), joka tuli postin kautta. Ja se tasan viikko meni siitä, kun ne ilmoitti, että paketti on lähetty, siihen, että postista tuli se pakettikortti.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Kyllä suomen postin lähetys seuranta systeemi on loistava! [;)]
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Mikis
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 07:29, 16.07.2008
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Aquaristic.net tilauksen tein heinäkuisena lauantaina, seuraavana perjantain klo 15:00 oli paketti UPS:n toimittamana kotona. Toimituskulut oli kiinteä 19eur, max 30kg paketti. Tilauksesta tuli sähköpostitse tilausvahvistus ja toimitusvahvistus. UPS sivuilta oli helppo seurata paketin kulkua. Mastercard laskukin oli oikein. Kaikki toimitettu oli sitä mitä tilattu, hyvin pakattu ja siten ehjää.

Siinä minun ensikosketukseni ko. firmaan.

- Mikis
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Hermis kirjoitti:Jos paketti tulee Saksasta postilla, kannattaa ainakin viikko odottaa. Eli jos 10.9. oli lähetetty, niin varmaan se jo loppuviikosta tulee. Itse tilailin juuri tavaraa Saksasta (en akvatavaraa), joka tuli postin kautta. Ja se tasan viikko meni siitä, kun ne ilmoitti, että paketti on lähetty, siihen, että postista tuli se pakettikortti.

Juu, näköjään. Tänään tuli ilmo postista ja paketti haettu. Tasan kuukausi meni siitä kun jätin tilauksen ja maksoin, nyt on tietysti olo tyytyväinen kun periaatteessa sain uuden Eheim 2217,n hintaan 75e (uusi 2217 moottorikoppa=52e rahteineen+ aikaisemmin ostettu 2017=20e) :P

Lähetin tosin palautetta kyseiseen firmaan toimitusten hitaudesta, kuitenkin EU-maa ja mikä ihme siinä noin kauan voi maksaa? Liikaa tilauksia sisässä?

Joka tapauksessa, säästin sievän summan odottelemalla tuon 4 viikkoa= Nyt on käytännössä uusi 2217 hintaan 75e, kun se paikallisessa Kuopiolaisessa liikkeessä maksaa 190e :roll:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
chanteloup
Junior Member
Junior Member
Viestit: 139
Liittynyt: 22:47, 13.03.2007
Paikkakunta: Hammarland
Viesti:

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja chanteloup »

Tilasin itte aquaristc.netistä, maksoin mastercardilla sivuilla, odotin ja odotin, tuli pari kolme viikoa myöhemmin että eivät olleet saanut maksua, mailasin ja selitin että on kumma kun makson kortilla suoraan sivuilla, kesti päiviä ennenkun tuli vastausta ja sama vastaus... ja sitten tuli maili että jouduin joko tilaamaan uudestaan tai lähettämään korttini numerot maililla, otti kyllä vähän vastaan, mutta lähetin numerot, kesti pari päivää taas [}:)] hermot kiristyi, lähetin pari sanaa lisää perään ja sitten alkoi tapahtua!, tuli aika nopesti sen jälkeen ja sain vielä mailillä udella upsin seurausnumeroa, kun olivat tehneet tilauksen "manuaalisesti". mutta tavarat tulivat, kasveja en tilaa uudelleen.. puolet olivat kuolleet.. [}:)] , mutta kun on halvempaa siellä, luulen että tekniikkaa tilaan uudestaan vaikka hermot voi olla kovilla..
Intelligence is not having all the answers; it's knowing how to think!
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Kasveja tosiaan ei tuolla 4 viikon toimitusajalla varmaan kannata tilata? 8-)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bymoor
Member
Member
Viestit: 470
Liittynyt: 20:01, 07.12.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja bymoor »

Deicide kirjoitti:Tuolta ainakin sähöpostiin vastattiin parissa tunnissa. Onko tuolta muut tilanneet? Toimitus ajat? Siis Angelzoo.de? Rahtit olis 31e FX-viitosen raijaamisesta. Mielestäni aika paljon?
Hmm.. Viherkala.fi:stä saa kans edukkaasti fluvalin fx5:sta. 250e. Saatan jossain välissä pistää iteki moisen testiin.
ER
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 00:26, 19.11.2005

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja ER »

Onko kukaan tilannut Saksasta allasta? Tätä kysyttiin tuossa aiemminkin, mutta en huomannut vastausta. Kaipa kukaan ei ole tilannut. Onhan se varmaan riskialtista ja kallista, mutta kun esim. harkitsemani Juwelin altaan (Trigon 190) "virallinen" hinta on Suomessa 810 euroa ja Saksassa myyvät reilusti alle 500 eurolla, niin kestäisihän siinä maksaa jo rahteja ja vakuutuksiakin.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Virallinen hinta? Tänä päivänä ei ole enää maahantuojalla=tukkumyyjällä oikeutta määrätä tuotteen ulosmyyntihintaa. Tuotteella ei siis ole virallista hintaa.
Akvaarioita kannattaa katsella muualtakin kun kehäkolmosen sisältä...
ER
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 00:26, 19.11.2005

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja ER »

Teemu Salonen kirjoitti:Virallinen hinta? Tänä päivänä ei ole enää maahantuojalla=tukkumyyjällä oikeutta määrätä tuotteen ulosmyyntihintaa. Tuotteella ei siis ole virallista hintaa.
Akvaarioita kannattaa katsella muualtakin kun kehäkolmosen sisältä...
No virallinen ja virallinen. Tuollaisen yli 800 euron hinnan herra akvaariokaupan myyjä katsoi kuitenkin tukkurin kansiosta täällä kaukana kehä3:n ulkopuolella...
sourz
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 22:04, 27.01.2008

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja sourz »

Taitaa kehäkolmosen sisältä saada halvimmalla Juwelit. Saahan tuota 190 trigonia yli 150€ halvemmalla Suomestakin. Joskus kyselin Rio240 toimitushintaa Saksasta niin silloin hinta oli 170€ en nähnyt järkeä lähteä tilaamaan.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ei sitte pidä alkuunkaan paikkansa. Eräs tietty liike niitä dumppaa, mutta kyllä niitä kehäkolmosen ulkopuolella ainaki tuolla meikäläisen kotoseudulla myydään vielä halvemmalla...
sourz
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 22:04, 27.01.2008

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja sourz »

Menee aika paljon ohi aiheen, mutta en tiedä mitä tarkoitit. Itsellä oli mielessä Espoossa kehä I:sen varrella isossa kauppakeskuksessa sijaitseva liike, jossa ne Juwelit on nyt tarjouksessa. Eikä kyllä heti tule mieleen yhtään akvaarioliikettä Espoosta, joka olisi kehä III ulkopuolella. Tosin en ole kyllä paikkakuntalainen.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

meikäläisen kotoseudulla
Tuolla tarkoitin tuota armasta merikaupunkia lounaisrannikolla:)
Gandalf
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 20:57, 01.03.2004
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Gandalf »

Minä ainakin tilasin Aquaristic.net:stä Juwel Rio 400 ja siihen Eheim-suodattimen. Lähetys toimitettiin huolella pakattuna. Toimitusaika oli n. kaksi viikkoa. Hinta oli hieman yli 400 € kotimaista hintatasoa edullisempi! Rahtitavaranahan ne joka tapauksessa Suomeen aina tulevat.
ER
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 00:26, 19.11.2005

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja ER »

Aquaristikshop.com kertoi, että Trigonin rahtikulut olisivat 380€, Zajacilla ne olisivat n. 270€. Eli eipä taida paljon omalla kohdallani kannattaa.
Gandalf
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 20:57, 01.03.2004
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Gandalf »

Rahtikuluissa taitaa olla sitten aikamoista hajontaa. Minulle vuoden alkupuolella 400 litr. Juwelin akvaarion kaapistoineeen, suodattimien, valaisimien heijastinten ja 54 w T5 loisteputkien rahti oli yhteensä n. 165 € Aquaristic.net:stä.

Akvaario kaapistoineen tuli kotipihalle kiitolinjan toimittama ja muut tavarat eri lähetyksenä UPS:n toimesta kotiin saakka. Minusta rahtimaksut olivat ihan kohtuulliset.
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 17:04, 08.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kajaani / Oulu

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja cichlid »

Hyvinkin kohtuulliset rahtikulut, kun jo Helsingistä tänne toimitetusta akvaariosta meni rahtia 200e.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Hei. Nyt tarvitsisin apua joltain kokeneemmalta. Olen yrittänyt tuloksetta tehdä tilausta tänne eli interaquaristik.de. Mutta homma töksähtää alkuunsa. Olen rekisteröitynyt ja siinä kohden kun pitäiis varmistaa ostokset ja maksaa ne, tulee stoppi enkä pääse eteenpäin. Kielipää on olematon, noh, en tajua sanaakaan saksaa, joten olen ihan ymmyrkäisenä mitä tehdä.
Kenelläkään mitään hyviä neuvoja...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Viestit: 779
Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

allablaze kirjoitti:Hei. Nyt tarvitsisin apua joltain kokeneemmalta. Olen yrittänyt tuloksetta tehdä tilausta tänne eli interaquaristik.de. Mutta homma töksähtää alkuunsa. Olen rekisteröitynyt ja siinä kohden kun pitäiis varmistaa ostokset ja maksaa ne, tulee stoppi enkä pääse eteenpäin. Kielipää on olematon, noh, en tajua sanaakaan saksaa, joten olen ihan ymmyrkäisenä mitä tehdä.
Kenelläkään mitään hyviä neuvoja...
Minähän tuolta tein jonkin aikaa sitten tilauksen ja yritin jo pari pv sitten käydä tsekkaamassa että mihin sinulla tuo tökkää.. En vain viitsinyt enää omalla kahden sanan saksan taidollani viedä koetilausta eteenpäin; siirsin vain jonkin tuotteen ostoskoriin. Tänään olinkin sitten saanut saksankielisen selostuksen meiliini, jossa näköjään vilahti tuo koriin siirtämäni Dennerlen kasviravinne! 8O Laitoin sinne englanniksi meilin että ei ollut tarkoitus mitään tilata..

Hitsi kun ehtisin tutustumaan paremmin (huomenna tentti joten aika vähissä), minäkin kyllä tahtoisin pari kotiloa tuolta..
Fann1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 14:16, 13.02.2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Fann1 »

Rohkaistuin itsekin tilamaan Saksasta kaikkea tarpeellista ja täytyy sanoa että olin oikein tyytyväinen aquaristic.netin toimintaan. Tilauksen tekemisestä meni vajaa viikko, että tuli viesti paketin lähetyksestä ja koodin avulla pystyi seuraamaan paketin matkaa ups:n kyydissä. Ups:llä kesti viikko saada paketti perille. Eli vajaa kaksi viikkoa kesti tilauksesta ennenkuin paketti oli kotiovella. Sain kerralla kaikki tilaamani tuotteet hyvin pakattuina ja ehjinä. Ja rahallisestikin tuli säästettyä mukavasti. :)
Regenbogenfisch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 15:51, 28.11.2008
Paikkakunta: Saksa

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Regenbogenfisch »

Hei,

minun kalakauppiaani pitää myös online-kauppaa, mutta en tiedä lähettääkö hän myös suomeen.

http://www.aquabuy24.de" onclick="window.open(this.href);return false;
160 l- melanotaenia praecox, corydoras C126, Ancistrus sp., trigonostigma espei
72 l- pristella maxillaris, otocinclus hoppei ??, corydoras panda
54 l - danio margaritatus, corydoras habrosus
20 l- crystal red
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Mulla on tulossa parikin tilausta Aquaristikshopista, vielä on näkemättä missä kunnossa tulevat perille. Ja minä siis asun Turkissa, joten toimitusaika ei liene aivan suoraan verrattavissa. Pari päivää tilauksesta tuli tieto sähköpostiin, että tavara on lähtenyt, ja netin kautta pystyy seuraamaan paketin kulkua. Tänne toimittaa DHL. Altaiden rahdit ovat tietysti eri luokkaa, ja kulut erilaisia eri puolelle maailmaa, mutta itse maksoin 40 kg paketista 40 euroa.
Tilaukset ovat olleet matkalla; ensimmäinen viikon verran, toinen 4 päivää.


Kts. Allekirjoitus-info, kiitos. - Lisa -
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:00, 10.04.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja naatti »

Haluaisin tilata joitan tarvikkeita, mutta ongelmana on, pystyykö missään maksamaan nettipankissa tai Visa Elektronilla. Oikeaa luottokorttia en hanki.
tpraut
Senior Member
Senior Member
Viestit: 812
Liittynyt: 00:00, 05.11.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Saksan verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja tpraut »

Minä ainakin olen maksanut sampopankin visa electronilla. En tiedä sitten miten muiden pankkien electronit toimii nettiostoissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”