Mistä hankitte kiekkonne?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mantsuuria
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 12:01, 10.06.2008

Mistä hankitte kiekkonne?

Viesti Kirjoittaja Mantsuuria »

Hei!

Mistä olette hankkineet omat kiekkokalanne? Itselläni on ollut 10 vuoden "lastenkasvatus -tauko" kiekkoharrastuksessa ja olen harkinnut uudelleen aloittamista. Aikanaan harrastin jopa pienimuotoista kiekkokalojen viljelyä. Nyt allas on ollut tavallisena seura-akvaariona. Asun myös nykyisin täällä "Perähikiällä", joten paikallisista liikkeistä tai niiden välityksellä ei voi edes ajatella moista.
Suomu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 131
Liittynyt: 09:55, 30.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Mistä hankitte kiekkonne?

Viesti Kirjoittaja Suomu »

Tervetuloa takaisin kiekkojen pariin!

Itse olen hommannut kiekkoni Akvaario Kurjesta. Hyvänkokoisia ovat aina olleet ja ruumiinmuotokin on sopusuhtainen. Nyt on karanteeni uusimmilla kiekoilla jo loppusuoralla, kohta pääsevät parven jatkeeksi pää-altaaseen. Ja sitten hommataankin taas lisää kiekkoja Kurjesta...
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1473
Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mistä hankitte kiekkonne?

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Minäkin menin Vantaalla sijaitsevaan Kurkeen junalla täältä Mikkelistä ostamaan ensimmäiset kiekkoni. Tuon jälkeen on tullut ostettua kahdelta harrastajalta kiekkoja lisää. Toiset tuli linja-autolla ja toiset kävin hakemassa.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Mistä hankitte kiekkonne?

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Omamme ovat tulleet osoitteista Pieni Akvaariokauppa ja Leppävaario, molemmista tulleet kalat olivat hyväkuntoisia ja reippaita syömään.
Leppävaariossa oli selvästi halvemmat hinnat kuin esim. Kurjessa.
katriina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 15:30, 26.02.2003
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mistä hankitte kiekkonne?

Viesti Kirjoittaja katriina »

Kaikki kiekkoni olen hankkinut Akvaario Kurjesta Vantaan Tikkurilasta. Meiltä on noin 140 km:n matka kyseiseen liikkeeseen, mutta en ole kokenut sitä liian pitkäksi matkaksi. Kaikki ostamani kalat ovat olleet hyvin voivia, sopusuhtaisia ja muutenkin hyvinvoivia, ja olen ollut niihin kovin tyytyväinen.

Edit: Tulipa kaksi kertaa; toisen olisin poistanut jos olisin osannut. Ylläpito poistakoon jos mahdollista, kiitos.
Viimeksi muokannut katriina, 21:15, 20.06.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katriina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 15:30, 26.02.2003
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mistä hankitte kiekkonne?

Viesti Kirjoittaja katriina »

Kaikki kiekkoni olen hankkinut Akvaario Kurjesta Vantaan Tikkurilasta. Meiltä on noin 140 km:n matka kyseiseen liikkeeseen, mutta en ole kokenut sitä liian pitkäksi matkaksi. Kaikki ostamani kalat ovat olleet hyvin voivia, sopusuhtaisia ja muutenkin hyvinvoivia, ja olen ollut niihin kovin tyytyväinen.
sisu65
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 12:15, 08.07.2006
Paikkakunta: Oulu, Temmes/ OAS ja SKS-179

Re: Mistä hankitte kiekkonne?

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Minä olen ostanut ihan yksityisiltä ihmisiltä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”