Kääpiöpallokala

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kala:)
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 17:19, 19.09.2004

Kääpiöpallokala

Viesti Kirjoittaja kala:) »

miten on, voiko kääpiöpallokalaa pitää yksin, vai tarvitseeko kavereita..??minulle sanottiin että tappelevat, ja kehotti ostamaan vain yhden, jonka sitten ostin... akvaario on 60litraa.. voisinko ostaa sille vielä kaverin..?? näyttää niin yksinäiseltä.. :(
minä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 18:34, 25.07.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja minä »

Olen ymmärtänyt niin, että kääpiöpallokaloja voi pitää parvessa ja hyvin voisit tuohon 60-litraiseen ottaa enemmän kuin yhden kalan.
Ilmeisestikin ne koiraat ovat hanakoita tappelemaan keskenään.

Ainakin tuolta löytyy tietoa: http://www.psyanide.com/pallokala/omatkalat.php

Myös haun avulla varmasti löydät hyvin tietoa täältä ko. kaloista.
Maailma on mystinen seikkailu jonka voi kokea omassa nojatuolissa
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Mulla oli n. vuoden verran 6 kpl (3 naarasta + 3 koirasta) kääpiöpallokaloja 63-litraisessa. Kutivat mokomat sinne ja siirsin koko porukan juuri 98-litraiseen. Ilmeisesti ovat aiemminkin siellä harrastaneet haureutta, koska siirto-operaation aikana jaavansammalpöpeliköstä syöksähti kauhistunut tulitikunpään kokoinen pallokala. :mrgreen:
Koiraat kyllä tappelevat aina silloin tällöin, mutta se on enemmän vaan rehentelyä ja valehyökkäyksiä. Eivät ole toisiaan teloneet. Naaraat eivät tappele, ei edes silloin kun ruokkii kaloja (koiraat innostuvat silloin äksyilemään).
kala:)
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 17:19, 19.09.2004

kääpiöpallokala

Viesti Kirjoittaja kala:) »

:) jess.. käyn heti tänään ostamassa sille kaverin.. tai kaksi!! :mrgreen: kiitos teille tosi paljo!!!!
Lea_83
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 18:49, 28.06.2007
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Lea_83 »

Nostan tämän nyt ylös täältä kun en halua alkaa uuttaa tekemään sekoittamaan asiaa.
Aihe tuossa jo hyvin näkyykin.

Kysymykseni kuuluu.

Allas on 40l. Voinko ottaa sinne palloja? Nuo suositukset on vaihdellu aika rankasti eri lähteiden kanssa tuosta suosituslitroissa.
Altaassa ei ole mitään muuta elämää tällä hetkellä kuin kasvit ja kierteiset. Eli helposti muutettavissa pallolaks jos se on mahdollista.
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
samara
Senior Member
Senior Member
Viestit: 900
Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Kyllä minä tuohon palloja laittaisin jo pikku parven.
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Lea_83
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 18:49, 28.06.2007
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Lea_83 »

Kuinkas monta palloa tuonne vois laittaa? Ajattelin yhtä urosta ja neljää naarasta. Onko sopiva vai pitäiskö olla enemmän tai vähemmän?
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”