Mikä tappaa kotilot yhtäkkiä?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Mikä tappaa kotilot yhtäkkiä?

Viesti Kirjoittaja tiger »

Tietääkö kukaan mikä voi tappaa 3 seeprakotiloa yhdessä yössä? Vaihdoin ne väliaikaisesti helenoiden tieltä toisesta altaasta ja seuraavana aamuna ne oli kuollut. Pikkualtaassa on jotain vikana, sillä siellä on omituista levää välillä- mutta rasbora parvi voi hyvin. Olen nähnyt myös pari katkarapua siellä- joten ei nyt mitään kauhesti voi olla.

Mikä voi olla sellainen että tappaa seeprakotilon 24h mutta ei kaloja ja rapuja?
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Altaissa erilaiset vesiarvot ja/tai lämpötilaero?
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

hei

Itse asiassa outoa on se, että vaihdan vedet niihin yhtäaikaa- eli tauti olis siirtynyt. Vesiarvot ja lämpötila melkein identtiset. Ei siis eroja niissäkään.
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:47, 23.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Onko pohjahiekka tukkeutunut? Hiekkaan kerääntyneet kaasut on myös melko tappavia - nimim. "kokemusta on" :roll:
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

Hei

Se voisi olla periaatteessa kyllä. Tässä tapauksessa en usko kun vasta 2 kk sitten tökin joka kohdan huolellisesti ja eilen testasin niin ei tullut kuplia mistään kohtaa. Olen tökkinyt sitä hiekkaa tuon perusteellisen tökkimisen jlkeen joka vedenvaihto. SIlloinkaan hiekka ei ollut tukkeutunut kyllä.

Itse jotenkin epäilen että tuo omituinen leväkasvu - välillä tulee hirmuisesti levää ja seuraavalla viikolla ei.. niin se olisi se joka on ongelmaan liittyvä ainakin.. :/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”