Kuvasatoa HAS:n suurhuutokaupasta 2008

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Kuvasatoa HAS:n suurhuutokaupasta 2008

Viesti Kirjoittaja saurama »

Jos et päässyt paikalle tai haluat verestää jo reilun vuorokauden haalenneita muistoja:
http://saurama.aqua-web.org/HAShuutis2008
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Hoo, bongasin itseni! :mrgreen:
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

RAAH! Miten onnistuitkaan ottamaan musta noin karmean kuvan! :mrgreen:
Omaa kuvasatoani ajattelin tässä laitella nettiin kunhan ehdin/jaksan. [;)]

--------------------------

Ne luvatut kuvat. :D
Valmont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 873
Liittynyt: 08:31, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Haa, löysinpäs itseni ja näköjään muistin jopa nostaa sitä kättäkin huudettaessa :mrgreen: Vieressä etupuolella vaaleassa paidassa isosiskoni, jonka olen myös saanut jo huutikseen mukaan.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Marjis
Member
Member
Viestit: 290
Liittynyt: 10:54, 11.03.2006
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Valmont kirjoitti:Haa, löysinpäs itseni ja näköjään muistin jopa nostaa sitä kättäkin huudettaessa :mrgreen: Vieressä etupuolella vaaleassa paidassa isosiskoni, jonka olen myös saanut jo huutikseen mukaan.
Ja toisella puolella Valmontin käden takana on meikäläinen (onneksi) osittain piilossa. :mrgreen:
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Joo... Upeita otoksia meikäläisestä myös :roll:
Mun suosikit noista on ehdottomasti viimeinen kuva Liisasta, Jouni kannattelemassa kantoa hellästi käsivarsillaan ja toi eka Muffen kuva on kieltämättä myös aika täysosuma :mrgreen:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Minäkin pidin viimeisestä kuvasta ja monet muut kuvatkin oli hienoja...
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

En bongannut itseäni yhdestäkään kuvasta, VOITTO :D !

Tosi hyviä kuvia muuten nuo teidän ottamat(itelläni oli halpis suttuzoomi niin jälkikin on sen mukaista :roll: )
saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saurama »

Juhis90 kirjoitti:En bongannut itseäni yhdestäkään kuvasta, VOITTO :D !

Tosi hyviä kuvia muuten nuo teidän ottamat(itelläni oli halpis suttuzoomi niin jälkikin on sen mukaista :roll: )
Jos järkkärillä kuvaa niin vähästä valosta johtuen herkkyys maksimiin (ja kohinanpoistoa sitten kun kuvia työstää) ja valovoimainen tötterö nokalle. Minulla oli suurimman osan ajasta ISO3200 tuolla salissa ja aukko liikkui välillä 2-2.8. Pokkarilla on sitten pakko tyytyä salaman kanssa puuhaamiseen, muuten ei tahdo valo riittää.

Jos haluat parempia kuvia niin kaksi asiaa auttaa. 1) hae kirjastosta kaikki mahdolliset valokuvauskirjat luettavaksi ja 2) opettele kuvaamaan manuaaliasetuksilla eli jätä kaikki automatiikka pois niin opit ymmärtämään, mikä on milloinkin mahdollista etkä jää kameran armoille.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Manuaalilla kyllä kuvailenkin, automaatilla ei tule koskaan sellaista jälkeä kuin haluaisi...Mulla on tuo Canon 400d ja nokassa oli se kitti, canon 18-55mm f/3.5-5.6 eli valovoima on ihan jotain muuta kuin hyvä, ulkona kuvailee kyllä ihan hyvin, ei siinä mitään :) , mutta jos vähänkin hämärässä ja vaikka herkkyys olis sen 1600 niin siltikään ei tunnu riittävän. Käytännössä yritän pitää 8 aukkoa aina(jos valoa on riittävästi), koska se piirtää sillä ihan hyvin, mutta sisällä hämärässä sillä ei tee mitään. Tekis mieli investoida johonkin L-sarjan kakkulaan, mutta mistäs sellaiseen vetää rahat :roll:
saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saurama »

Juhis90 kirjoitti:Manuaalilla kyllä kuvailenkin, automaatilla ei tule koskaan sellaista jälkeä kuin haluaisi...Mulla on tuo Canon 400d ja nokassa oli se kitti, canon 18-55mm f/3.5-5.6 eli valovoima on ihan jotain muuta kuin hyvä, ulkona kuvailee kyllä ihan hyvin, ei siinä mitään :) , mutta jos vähänkin hämärässä ja vaikka herkkyys olis sen 1600 niin siltikään ei tunnu riittävän. Käytännössä yritän pitää 8 aukkoa aina(jos valoa on riittävästi), koska se piirtää sillä ihan hyvin, mutta sisällä hämärässä sillä ei tee mitään. Tekis mieli investoida johonkin L-sarjan kakkulaan, mutta mistäs sellaiseen vetää rahat :roll:
Ok, erinomainen startti sinulla sitten. Kittiputki on kieltämättä sekä pimeä että hieman utuinen. Tamronin 17-50/2.8 maksaa 400e (esim. www.telefoto.fi) ja vaikuttaa toimivan mainiosti (optisesti Canonin 17-55/2.8 IS:n veroinen, paljon parempi kuin Canonin 17-85 IS tai Sigman 17-55/2.8). Ostin sellaisen duuniin toiseksi tötteröksi tuotekuvauksia varten eikä ole paljon pahaa sanottavaa. Vähän hitaampi tarkentamaan kuin Canonin USM-hormit, mutta harvemmin se on ollut kynnyskysymys. Minulla oli tuo Tamron kameralaukussa mukana, mutta käytännössä käytin vain kahta kiinteää putkea, Sigman 20/1.8:a ja Canonin 85/1.8:a.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
MarjaR
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 09:11, 21.09.2003
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja MarjaR »

Bongasin myös hauskan kuvan itsestäni Mikan kanssa keskustelemassa omenakotiloista ja marmoriravuista.

http://saurama.aqua-web.org/HAShuutis20 ... G_8341.htm
Elämää eivät ole ne päivät, jotka ovat menneet vaan ne, jotka ovat jääneet mieleen.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

MarjaR kirjoitti:Bongasin myös hauskan kuvan itsestäni Mikan kanssa keskustelemassa omenakotiloista ja marmoriravuista.

http://saurama.aqua-web.org/HAShuutis20 ... G_8341.htm
Mun mielikuvitus teki tepposet tosiaan tuon kuvan taholta. Nauraa hihittelin tässä niin, että työkaverit kohottelivat kulmiaan ohitse mennessä. Tuli ihan jotain muuta mieleen kuin kotilot ja ravut. :mrgreen: Hyi minua! [:I]
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Kiiki74 kirjoitti:
MarjaR kirjoitti:Bongasin myös hauskan kuvan itsestäni Mikan kanssa keskustelemassa omenakotiloista ja marmoriravuista.

http://saurama.aqua-web.org/HAShuutis20 ... G_8341.htm
Mun mielikuvitus teki tepposet tosiaan tuon kuvan taholta. Nauraa hihittelin tässä niin, että työkaverit kohottelivat kulmiaan ohitse mennessä. Tuli ihan jotain muuta mieleen kuin kotilot ja ravut. :mrgreen: Hyi minua! [:I]
Ihan sen takia tuo oli pakko valkata sarjaan mukaan, meillä mielitepposet kukkivat kun käytiin noita kuvia läpi, mutta osaa ei Samu päästänyt julkisuuteen kuitenkaan :mrgreen: "Mul on näin iso. Eeeei, minusta se on kyllä vaan tän kokoinen" :mrgreen:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Huutokaupassa saattaa helposti tosiaan päätyä ikuistetuksi vallan hauskoihin asentoihin. Vai että omenakotiloista ja marmoriravuista... :D

Meikäläinen sai armoa tänä vuonna ja kuvissa en ilmehtinyt mitenkään hassusti. Noissa Samun kuvissa olen heti ensimmäisessä, jos joku pohtii että mimmoinenkohan se rain- on. :)
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Minusta näkyy palasia joissakin kuvissa mutta onneksi yhdessäkään ei näy kasvoja kunnolla (ja niitä ilmeitä :roll: ). Kiitos siis kuvaajille kun säästitte minut häpeältä. Mies sensijaan näkyy joissakin kuvissa vähän paremmin. Ei kukaan vissiinkään saanut siitä kuvaa kun se nukkui :roll: samaan aikaankun mä huusin vieressä :mrgreen: Piti tönii hereille aina et annappas nyt sieltä lompakostas rahaa.
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 11:34, 27.01.2008
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Itsekin löysin itseni, vaikka pieni olenkin, peräti kahdesta kuvasta! Yhdessä selkäpuolta markettiruuhkassa, toisessa näkyy vain vähän päätä takaoikealta :)
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Näkyipä meikäläinenkin siellä parissa kuvassa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Automaattisensuuri toimii kameroissa kun ei Annan naamaa näy juuri missään (no yhdessä, mutta taustalla sameana) :mrgreen: !

Itse räpsin arviolta 100 kuvaa joista noin 60 oli yleensäkään tarkkoja :roll: . Kamerana perus-IXUS, kiva lelu tällaiselle sunnuntainapsijalle. Hieman oli haastavat olosuhteet kyllä kuvata, vasta noin 20. kuva taisi oikeasti onnistua.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saurama »

Adrianna kirjoitti:Automaattisensuuri toimii kameroissa kun ei Annan naamaa näy juuri missään (no yhdessä, mutta taustalla sameana) :mrgreen: !

Itse räpsin arviolta 100 kuvaa joista noin 60 oli yleensäkään tarkkoja :roll: . Kamerana perus-IXUS, kiva lelu tällaiselle sunnuntainapsijalle. Hieman oli haastavat olosuhteet kyllä kuvata, vasta noin 20. kuva taisi oikeasti onnistua.
No, minulla on 20 kuvaa näytillä ja otin muistaakseni 384kpl...
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

saurama kirjoitti:
Adrianna kirjoitti:Automaattisensuuri toimii kameroissa kun ei Annan naamaa näy juuri missään (no yhdessä, mutta taustalla sameana) :mrgreen: !

Itse räpsin arviolta 100 kuvaa joista noin 60 oli yleensäkään tarkkoja :roll: . Kamerana perus-IXUS, kiva lelu tällaiselle sunnuntainapsijalle. Hieman oli haastavat olosuhteet kyllä kuvata, vasta noin 20. kuva taisi oikeasti onnistua.
No, minulla on 20 kuvaa näytillä ja otin muistaakseni 384kpl...
Mulla oli 15 julkaisukelpoista vajaasta 60 kuvasta. Asetuksia sai säätää jatkuvasti. Niin kameran, kuin salamankin asetuksia. :| Ei viittinyt ihan koko huutokauppaa tuhlata asetuksien säätämiseen joten jätin kuvaamiset vähän vähemmälle.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minäkään en näy päätyneen mihinkään kovin hävettäviin kuviin tänä vuonna. VesiEläimen toisessa kuvassa nökötän ihan nätisti läppärini takana.
Inneremont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 608
Liittynyt: 11:48, 24.09.2004
Paikkakunta: Helsinki, HAS/Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Väsynyt akvaristi myy kakkua... (kolmas kuva)

Meikä rullaa korkkia kofeiinilimun pulloon...
Olin niin [}:)] väsynyt sinä päivänä että muisti pätki, enkä saanut mitään järkevää tehtyä. Onneksi tuo kahvilanhoito sujui varsin ok... Illasta muistan vielä vähemmän (HardCore-keikka Tavastialla). :mrgreen:
Biotooppiharrastaja
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Tää onkin kiva kun kerrotte että missä kuvassa olette. Saa nimimerkitkin kasvot :mrgreen: Mä kun en ole juurikaan noissa tapahtumissa käynyt niin kukaan ei tunne mua enkä mä tunne ketään.
Marimer
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 15:08, 23.08.2004

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Amanda bangattu parista kuvasta, kuten myös semmoinen korkea, kapea juurakko, jonka olisin itselleni halunnut. Vaan eipä muka kai ollut ollut. [}:)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”