Loistokääpiöahven ei syö?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Loistokääpiöahven ei syö?

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Ostin loistokääpiöahvenpariskunnan ja ne eivät syö. Hieman vilkastuvat kun ruoka on tulossa, mutta tetrat nappaavat ruuan nopeasti jo nenän edestä.

Olen antanut pakastekuivattuja ravintoeläimiä, hiutaleita, rakeita. Ihan laadukkaita merkkejä. Pitäisikö olla elävää ruokaa?
lehtifisu-fani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 08:43, 05.09.2007
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja lehtifisu-fani »

Kuinka kauan ahvenet on altaassa olleet? Aina kun olen uusia kaloja tuonut on kestänyt vähän aikaa (n. 1 viikko) ennen kuin ne aloittavat syömisen.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Mulla oli myös loistopariskunta. Ukko kuoli siihen että ei syönyt, tai ainakin se oli seuraus. Naaras uskaltaa kyllä tulla ruoka apajille tappelemaan oman osansa, mutta ukko ei uskaltanut. Se vain kierteli muiden ympärillä ja vetäytyi heti piiloon kun joku muu kala tuli liian lähelle. Kavereina oli Somamonnisia, Safiiritetroja yms. Ilmeisesti liian pelottavia ukon makuun :?
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja vege »

Kyllä meilläkin kesti aikansa ennenkuin Loistokääpiöahvenet oppivat "talon" tavoille :mrgreen:. Luulin itsekkin että eivät rupea syömään ollenkaan mutta taisivat hetken vain hämmästellä Tiikeribarbien vauhtia. Nyt kyllä ruoka aikana pitävät puolensa.
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Ehkäpä tuo vielä oppii! Huomasin kyllä, että söi rauhalliseen paikkaan ajautuneita ruokamuruja... Loistot ovat olleet altaassa vasta 4päivää. Naaras vaikuttaa urosta rohkeammalta, on jo valinnut itselleen reviirin kannon kupeesta ja hätistelee monnisia ja itseään paljon isomat tetrat tiehensä, syömäänkin menee muiden joukkoon. Ukko senkun liihottelee ja pälyilee väljemmillä vesillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”